Zobacz temat - [R75] Kontrolka poduszek - SRS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kontrolka poduszek - SRS

piterazim - Sro Wrz 15, 2010 07:35
Temat postu: [R75] Kontrolka poduszek - SRS
Witam

Niedawno nabyłem rover 75. w stanie "do poprawek". Od wczoraj zapaliła mi się kontrolka SRS. Czasami się pali, czasami gaśnie, czyli wg tego co znalazłem na forum wypada sprawdzić kostki pod siedzeniami.
Teraz pytanie kostki sprawdzać przy podpiętym akumulatorze czy go odpiąć ?

edzio123 - Sro Wrz 15, 2010 08:55

Dołączam się do pytania, u mnie dzieje się to samo w moim R45, w jaki sposób sprawdzić kostki, czy się nie rozłączają czy oco chodzi ? wytłumaczcie jak dla laika :mrgreen:
Pieta - Sro Wrz 15, 2010 09:10

jak nie łączy to się zapala kontrolka na desce rozdzielczej
edzio123 - Sro Wrz 15, 2010 09:11

bo np. zrobiłem tak że poruszałem nimi, popróbowałem dociskać i dalej się paliło po załączeniu zapłonu :cry:
piterazim - Czw Wrz 16, 2010 07:00

u mnie zadziałało. Poruszałem kostkami pod siedzeniem i już się nie świeci :)
Emems - Czw Wrz 16, 2010 07:14

U mnie dzieje się tak gdy żona bierze samochód i dosuwa siedzenie do kierownicy :razz:
Po odłączeniu akumulatora nie potrzebuje kodu ;)
Może u Ciebie jest podobnie - też ktoś suwa siedzeniem heh ;P

piterazim - Czw Wrz 16, 2010 07:16

dokładnie tak - zaczęło się jak przestawiłem fotel pasażera
edzio123 - Czw Wrz 16, 2010 08:37

jak dla mnie jest to dziwne, że nie można przesunąć fotela bo się zaraz SRS pali, przecież do tego zamontowany jest na suwnicach ! irytuje mnie to strasznie :cry:
apples - Czw Wrz 16, 2010 09:04

edzio123 napisał/a:
ak dla mnie jest to dziwne, że nie można przesunąć fotela bo się zaraz SRS pali, przecież do tego zamontowany jest na suwnicach ! irytuje mnie to strasznie
Ułóż kable prawidłowo i powpinaj w miejsca oryginalnego mocowania, a nie będzie Cię tak irytować. :wink: U mnie nic się nie dzieje jak przesuwam fotele.
SyntaX - Czw Wrz 16, 2010 09:08

Czyli mam rozumieć że jak mam u siebie poduchy całe i błąd mi wskoczył bo przy demontażu deski źle podłaczyłem kabelki (Niestety we Freelanderze kostka nie jest profilowana i dałem odwrotnie polaryzację), to jest szansa że jak odłącze akumulator i posprawdzam przewody, podociskam to kontrolka SRS może mi zniknać ?? !! :/ :???:
apples - Czw Wrz 16, 2010 09:17

SyntaX napisał/a:
to jest szansa że jak odłącze akumulator i posprawdzam przewody, podociskam to kontrolka SRS może mi zniknać
Tak powinno się stać. System robi sprawdzenie systemu i w momencie wykrycia błędu dopiero informuję o usterce. Jeżeli usterka zostanie naprawiona kontrolka zgaśnie.
edzio123 - Czw Wrz 16, 2010 09:20

apples napisał/a:
Ułóż kable prawidłowo i powpinaj w miejsca oryginalnego mocowania, a nie będzie Cię tak irytować. U mnie nic się nie dzieje jak przesuwam fotele.


Czyli na dole w fotelach są jakieś specjalne mocowania na to tak ?

SyntaX - Czw Wrz 16, 2010 09:31

apples naprawdę poprawiłeś mi humor. Jutro się za to zabieram :)
apples - Czw Wrz 16, 2010 09:41

edzio123 napisał/a:
Czyli na dole w fotelach są jakieś specjalne mocowania na to tak ?
Tak. Kabel i wtyczki są mocowane do ramy fotela na spinki. Nie pamiętam ile ich jest ale są bo sam je poprawiałem. Pewne jest że wtyczki nie mogą leżeć luźno, a kable się walać pod fotelem.
SyntaX napisał/a:
apples naprawdę poprawiłeś mi humor. Jutro się za to zabieram
:wink:
mocu - Czw Wrz 16, 2010 15:09

piterazim napisał/a:
brat miał w Leonie też oryginalne radio, które potrzebowało kodu.Ale było możliwość wyłączenia kodu. W roverze chyba czegoś takiego nie ma :/

Można wyłączyć kod w radiu, ale pod jednym warunkiem: trzeba znać ten kod. Już o tym było na forum i byli tacy, którzy skorzystali z instrukcji włączania/wyłaczania kodu i przeklinali się za to. Okazało się, że dopiero aktywowali kod i radio było blokowane... więc lepiej nie eksperymentuj z kodem. Kostki możesz wypiąć przy wyłączonej stacyjce, nie musisz wypinać akumulatora.

Pieta - Sro Wrz 22, 2010 10:38

apples napisał/a:
edzio123 napisał/a:
Czyli na dole w fotelach są jakieś specjalne mocowania na to tak ?
Tak. Kabel i wtyczki są mocowane do ramy fotela na spinki. Nie pamiętam ile ich jest ale są bo sam je poprawiałem. Pewne jest że wtyczki nie mogą leżeć luźno, a kable się walać pod fotelem.


Główna wiązka kabli, biegnąca spod podłogi, najpierw jest przypięta do kanału klimatyzacji pod fotelem, następnie do ramy fotela. Kostki od SRS i napinaczy przymocowane są do ramy fotela z pomocą połączania bagnetowego (obrócić kostkę w lewo o 45 stopni i do góry).

Kostki są nieszczęśliwie zaprojektowane. Męska część jest luźno pasowana w gnieździe. Kable też luźno wchodzą w kostkę i mogą mieć wpływ na współpracę styków. Nie mniej jednak, przy jakichkolwiek drganiach i poruszeniu kabli, styki w kostce tracą kontakt i zapala się kontrolka.

Mi się zapalała przy przesuwaniu fotela przy jeździe po wertepach typu dziury, bruk. Nawet na prostej drodze potrafiła sie zapalić. Po pewnym czasie odpuściłem sobie nurkowanie pod fotel aby poprawić kostki i jeździłem z zapalona kontrolka SRS przez kilka miesięcy.

W końcu wykonałem jeszcze jedną próbę poprawienia tych połączeń. Obkleiłem kostki taśmą izolacyjną PCV. Najpierw jeden pasek wzdłuż całej kostki, potem naokoło w miejscu połączania części męskiej z żeńską, jeszcze kilka razy naokoło przewodów od strony męskiej.

Jeżdżę tak od kwietnia i mam spokój, kontrolka SRS milczy :grin:

edzio123 - Sro Wrz 22, 2010 10:44

Git, ja też je poobklejam i zobaczymy czy pomoże :D
piterazim - Sro Wrz 22, 2010 11:21

ja dodatkowo potraktowałem styki preparatem do renowacji potencjometrów
21matys - Sro Maj 04, 2011 15:00

pytanie. bo od paru miesięcy jeżdze z zapaloną kontrolką poduch... czy jak pojade na T4 to pokaze mi dokładnie co sie dzieje z poduszkami i modułem czy tylko ogólnie ze uszkodzony jest system poduszek??
dzelo23 - Wto Maj 24, 2011 20:46

Powinno pokazać dokładnie.
A teraz moje pytanie :-) od paru dni świeci mi kontrolka srs, wszelkie próby poprawienia kostek pod siedzeniami nic nie pomogły. Dziś komputer boscha wywalił całą masę błędów srs z przodu (moje rozłanczanie kostek pod siedzeniami) i jeden dotyczący przerwaniego obwodu napinacza środkowego drugiego rzędu. Rozebrałem tylną półkę rozpiąłem kosti, prysnąłem środkiem do styków i nic nie pomogło. Czy mogę dla sprawdzenia obejść tą kostkę i połączyć kabelki bezpośrednio do siebie aby ją wykluczyć ??

21matys - Wto Maj 24, 2011 22:57

Cytat:
Powinno pokazać dokładnie.

no to będe musiał jchać na T4
a wrcająć do tematu to przednie napinacze pasów posiadają własną opornośc 2,6 - 2,7 ohma nie wiem jak z tylnymi ale napeno też mają jakiś opór.... skręcenie na krótko raczej nic nie da. dodatkowo zauważyłem ze w wtyczce od napinaczy jest zworka która automatycznie mostkuje obwód po wyjęciu z gniazda pewno w celu uniknięcie przypadkoweg odpalenia napinacza..... mysle ze jak kupisz oporanik 2,6 ohma i go wepniesz zamiast napinacz to komp powinien juz nie widziec awarii ale to nalezy robić tylko w celu sprawdzenia układu a nie w celu "USUNIĘCIA" awarii i na własną odpowidzialność.... warto tez sprawdzic wszystkie napinacze z tyłu jaką mają oporność moze uszkodzony będzie miał inna pozdrawaim