Zobacz temat - [R75] Ścięta opona, szarpanie kierownicą, stuki w zawieszeni
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ścięta opona, szarpanie kierownicą, stuki w zawieszeni

Markzo - Sro Paź 27, 2010 15:00
Temat postu: [R75] Ścięta opona, szarpanie kierownicą, stuki w zawieszeni
Witka!

Pojawiły się ostatnio 2 dziwne problemy :/ prawa przednia opona jest troche ścięta po wewnętrznej stronie. na wakacjach wymieniliśmy oba wahacze i była ustawiona zbierzność, w niby porządnym zakładzie... do tego teraz bardzo mocno zaczęło ściągać na prawo :/

Druga sprawa to szarpanie kierownicą i całym autem. Dzieje się to przy skręcie w prawo, najbardziej odczuwalne jest to przy niskich prędkościach, natomiast im szybciej tym te drgania nie są tak dotkliwe. Przy skręcaniu w lewo i jeździe na wprost jest ok..

Co to może być? jutro autko będzie na podnośniku, może podpowiecie, co sprawdzić?

PS; autko jezdzi na 17 calowych kołach, jeśli to ma znaczenie.

hvil - Sro Paź 27, 2010 15:07

niewiem jak jest w Twojej skrzyni ale w mazdzie mechanizm roznicowy jak na satelitach leciał to tak było.
Jugol - Sro Paź 27, 2010 15:37

Końcówki drążków do sprawdzenia, a dokładniej prawa strona.
apples - Sro Paź 27, 2010 16:25

Markzo napisał/a:
Pojawiły się ostatnio 2 dziwne problemy prawa przednia opona jest troche ścięta po wewnętrznej stronie. na wakacjach wymieniliśmy oba wahacze i była ustawiona zbierzność, w niby porządnym zakładzie... do tego teraz bardzo mocno zaczęło ściągać na prawo

Druga sprawa to szarpanie kierownicą i całym autem. Dzieje się to przy skręcie w prawo, najbardziej odczuwalne jest to przy niskich prędkościach, natomiast im szybciej tym te drgania nie są tak dotkliwe. Przy skręcaniu w lewo i jeździe na wprost jest ok..
Wygląda mi to na tuleje wahacza. Zobacz czy guma nie pękła i czy dobrze są śruby dokręcone.
Markzo - Sro Paź 27, 2010 18:54

kurcze obie tuleje są nowe...ale sprawdzimy :)
apples - Sro Paź 27, 2010 19:04

Markzo napisał/a:
kurcze obie tuleje są nowe...ale sprawdzimy
a poduszka amortyzatora?
Markzo - Sro Paź 27, 2010 19:26

moze takie drgania powodować?
apples - Sro Paź 27, 2010 20:06

Markzo napisał/a:
moze takie drgania powodować?
Jak jest wywalona to tak. Koło podbija wtedy i dodatkowo ucieka zbieżność. Tyle że jak wywalona to będzie tez stukać.

[ Dodano: Sro Paź 27, 2010 20:06 ]
Może tez być walnięta poduszka silnika, podpora półosi lub rozwalony całkowicie drążek stabilizatora.

Markzo - Sro Paź 27, 2010 20:20

o to już coś, dzięki za konkretne info :ok:
apples - Sro Paź 27, 2010 20:23

Markzo, zrób test na szarpakach oraz test amortyzatorów i wszystko wyjdzie. Tak będzie prościej. Teraz trochę zgaduj zgadula. :wink:
bys - Czw Paź 28, 2010 12:57

mechanikiem nie jestem ale jak maglownica ma luz też będzie pływał i opony rwał.
pozdrawiam

Markzo - Czw Paź 28, 2010 15:38

przyczyną szarpania jest na 99% rozwalony lewy przegub wewnętrzny, ma baaaardzo duży luz, po podniesieniu auta na podnośniku i włączeniu biegu wyraźnie strzelał. Kwestia ścięcia wewnętrznej storny opony prawej jest dalej otwarta, bo nie zdąrzyliśmy się już tym zająć :/ tuleje wahaczy isame wahacze wyglądały ok.
apples - Czw Paź 28, 2010 17:49

Markzo napisał/a:
przyczyną szarpania jest na 99% rozwalony lewy przegub wewnętrzny, ma baaaardzo duży luz,
To ładnie musi być wywalony. To w takim wypadku cud że się nie rozsypał.
Markzo napisał/a:
po podniesieniu auta na podnośniku i włączeniu biegu wyraźnie strzelał.
Przeguby powinno się sprawdzać na podnośniku na uruchomionym silniku kiedy wahacz jest podparty i wyrównany tak jak podczas normalnego użytkowania. :wink:
Markzo napisał/a:
Kwestia ścięcia wewnętrznej storny opony prawej jest dalej otwarta, bo nie zdąrzyliśmy się już tym zająć
Sprawdź zbieżność.
Markzo - Czw Paź 28, 2010 17:53

Apples poszliśmy po namniejszej linii oporu, auto do góry, bieg i kręcenie kierownicą, z przegubu wydobywały się niepokojące dźwięki, sprawdziliśmy i ma spory luz, wyraźnie stuka podczas ruszania go rękoma :/ także to raczej to...zbieżność mam nadzieje sprawdzić na dniach, bo narazie nie ma czasu :/
hvil - Czw Paź 28, 2010 17:59

Markzo napisales przeub wewnetrzny a chodzi ci o zewnetrzny??? Czy ten w skrzyni ci polecial ??
Markzo - Czw Paź 28, 2010 18:10

wewnętrzny lewy przy skrzyni.
hvil - Czw Paź 28, 2010 23:36

i w 75 da sie to wymienic?? W mazdzie taniej bylo skrzynie zmienic.
apples - Pią Paź 29, 2010 10:38

hvil napisał/a:
i w 75 da sie to wymienic??
Wystarczy podważyć przegub przy obudowie skrzyni i wyskoczy. Jest blokowany na pierścień sprężynujący z drutu. Trzeba tylko olej spuścić bo wyleci.
jesse - Pią Paź 29, 2010 18:54

olej nie wyleci tam jest smar a nie olej .nie ma przepływu między przegubem a skrzynią
apples - Pią Paź 29, 2010 21:25

jesse napisał/a:
olej nie wyleci tam jest smar a nie olej .nie ma przepływu między przegubem a skrzynią
Smar jest tylko pod osłoną przegubu. Przegub jeżeli się wymienia to w całości, a nie tylko to co jest "ułożyskowane" więc olej ze skrzyni trzeba spuścić.

jesse, specjalnie dla Ciebie zdjęcie z samego RAVE aby nie było ze coś wymyślam. :wink:

jesse - Pią Paź 29, 2010 21:35

jezeli wymieniasz cały to tak
apples - Pią Paź 29, 2010 21:36

Markzo, dodatkowo nie wiem czy dostaniesz ten przegub osobno (bez półosi) czy jako cały element z półosią dlatego że jego budowa jest inna niż zewnętrznego.
jesse - Pią Paź 29, 2010 21:42

dostanie są na allegro same krzyżaki
apples - Pią Paź 29, 2010 21:48

jesse napisał/a:
dostanie są na allegro same krzyżaki
Używane. Założy używany krzyżak do wywalonej obudowy i g... mu to da.

[ Dodano: Pią Paź 29, 2010 21:48 ]
jesse, czy Ty chcesz mi coś na siłę udowodnić?

jesse - Pią Paź 29, 2010 21:49

nowe są

[ Dodano: Pią Paź 29, 2010 21:49 ]
nie.wymieniałem je

apples - Pią Paź 29, 2010 21:51

jesse napisał/a:
nowe są
Daj już spokój lepiej. Są, ale zewnętrzne i nie pasują jako wewnętrzne.

[ Dodano: Pią Paź 29, 2010 21:51 ]
Daj link w takim razie.

jesse - Pią Paź 29, 2010 22:37

w Auto-Warwas Gliwice tel.508753746 gg3105817 Michał tam są przeguby wewnętrzne
Markzo - Pią Paź 29, 2010 22:40

ja rozmawiałem z Tomim i mówi, że cięzki temat z tymi przegubami, bo same bez półosiek (zamienniki) to podobno lipa jakaś, ciężko żeby w ogole pasowały :/ a ile płaciłeś za te przeguby?
jesse - Pią Paź 29, 2010 22:51

130 z przesyłką

[ Dodano: Pią Paź 29, 2010 22:51 ]
orginał tylko w serwisie BMW

apples - Pią Paź 29, 2010 23:06

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001537

[ Dodano: Pią Paź 29, 2010 23:06 ]
jesse napisał/a:
orginał tylko w serwisie BMW
Podaj numer katalogowy to będzie łatwiej szukać.


http://cgi.ebay.co.uk/ROV...=item3efbacf18a do 1.8 ale wydaje mi się ze nie ma różnicy.

jesse - Sob Paź 30, 2010 17:05

TDR 000210 całość z półosią
apples - Sob Paź 30, 2010 19:39

jesse napisał/a:
TDR 000210 całość z półosią
To jest numer Rovera i do silnika 2.0 CDT/CDTi. Do 2.0 i 2,5KV6 numer jest TDR100830 .

Napisałeś o BMW więc myślałem że podasz numer katalogowy BMW. W BMW po numerze Rovera nic nie pomogą. :/

Markzo - Sro Lis 03, 2010 12:29

ej, ktoś tu puszcza ścieme, dzowniłem do tego auto warsu, oni prwoadzą tylko auta francuskie, nic do Rovera nigdy nie mieli :|
jesse - Sro Lis 03, 2010 16:51

sorki .Zapytaj tu ART-BIZAR tel. 505 77 46 42 email info@rover-czesci.pl
Markzo - Sro Lis 03, 2010 19:05

art bizar ma tylko używki... więc Kolego coś namieszałeś :)
jesse - Sro Lis 03, 2010 19:11

ma też nowkę prawa strona kompletna z półosią za 650 zł .
apples - Sro Lis 03, 2010 19:18

:hahaha:
Markzo - Sro Lis 03, 2010 19:32

Apples, +1 :D
kasjopea - Sro Lis 03, 2010 20:46

apples, Markzo, to są wpisy na temat?
jesse - Sro Lis 03, 2010 20:47

http://moto.allegro.pl/ro...1302881306.html
apples - Sro Lis 03, 2010 21:14

kasjopea napisał/a:
apples, Markzo, to są wpisy na temat?
:razz: :oops:
Markzo - Pią Lut 11, 2011 17:44
Temat postu: [R75] Pytanie o przegub/półoś
Witam!
Od pewnego czasu prz skręcaniu w prawo, wolnej jeździe na wprost, a także jeździe z mocno obciążonym tyłem auta pojawiają się wibracje całego auta (najmocniej przy przyśpieszaniu, po odpuszczeniu gazu ustają). Byłem na podnośniku i stwierdzono, że to lewy wewnętrzny przegub. Teraz pytanie... czy jest taki sam jak w manualu, dieslu czy 1.8?? mam do kupienia całą nową oryginalna półoś z przegubami od 2.0CDT manual ale nie wiem, czy przegub spasuje do mojego 2.5 :/ patrzyłem na rimmerbros i numery są chyba inne :/ nie wiem czy kupowanie używanego przegubu ma sens?? wolałbym jednak nówkę :/ czy przy wymianie przegubu, warto coś jeszcze wymienić?

apples - Pią Lut 11, 2011 19:40

Dobrze pamiętam że automat masz?

Tu masz nową http://shop.ebay.co.uk/i....d=p3286.c0.m282 Numer katalogowy tylko dziwny podany.

Markzo - Pią Lut 11, 2011 22:32

Dobrze pamiętasz :D
ta od diesla co mam ją na miejscu nówke ma numer: TDB104950. Po wpisaniu tego w rimmerbros nie pokazuje się czy jest do diesla ylko czy do benzyny i aftomatu tez :/

Markzo - Czw Mar 17, 2011 19:51

Problem rozwiązany ;) takie info udało mi się zebrać:
1)Półoś od manuala nie pasuje do automatu,
2) do aftomatu można założyć półoś od diesla i benyzny, to bez różnicy, byleby była od automatycznej skrzyni biegów.
3) trzęsienie całym autem przy skrętach i jeździe z obciążeniem było spowodowane uszkodzonym przegubem wewnętrznym, wymienilismy całą półoś z 2 przegubami, mechanicy uwinęli się z tym w ~3h, mówili, że poszło gładko. Teraz autko jeździ jak trzeba.
4) każdemu posiadaczowi R75 z aftomatem polecam wymianę oleju na nowy, oryginalny Rovera. Nasza skrzynia pracowała dobrze, nie szarpała itp, jednak przy wymianie półosi olej musiał wycieć ze skrzyni, więc odrazu go wymienilismy na nowy. Skrzynia pracuje dużo płynniej, nie czuć w ogóle zmian przełożeń, nawet na postoju przełączanie P/R/N/D nie jest zauważalne, zmiana na + zdecydowanie, oleju weszło ztcp 3,3-3,5l.
5) Robili nam to mechanicy na miejscu, żadni spece od automatów, dałem im wydruki z RAVE i instrukcje z forum od SeniorA i spokojnie dali radę, także nie taki diabeł straszny jak go malują ;)
pozdrawiam.

maciekstasio - Czw Maj 19, 2011 20:32

To teraz ja mam pytanko:
Jaki przegub zewnętrzny kupić??
Na Allegro są po 200zł, dziś byłem w serwisie, facet powiedział mi 350zł(!)
Czy ktoś z was wymieniał już przegub na taki za dwie stówy??
Z tymi tanimi częściami podróbami wcale nie taki diabeł straszny, drugi rok jeżdżę na pompie paliwa za 170 zł, gdzie oryginał kosztował około 800zł i (odpukać) jest lux, także jeżeli macie jakieś doświadczenia z tanimi przegubami to proszę o info.
Thanks!

apples - Czw Maj 19, 2011 21:35

maciekstasio, http://www.eurodriveshafts.pl/ :wink:
robo - Czw Maj 19, 2011 21:37

maciekstasio napisał/a:

Czy ktoś z was wymieniał już przegub na taki za dwie stówy??

Ja mam przegub za takie pieniądze. Jednak dopiero od kilku miesięcy i kilku tysięcy km więc nie mam opinii z dłuższej eksploatacji. Póki co sprawuje się bez zarzutu.

RHL - Pon Sie 27, 2012 15:30

Witam,

Mam taki problem. W lewym przednim kole przy skrecie w prawo badz lewo slychac tarcie. Przy skrecie w lewo jest najbardziej slyszalne. Aczkolwiek przy maksymalnym skrecie tarcia nie slychac, nie ma tez zadnych drgan. Dodam tez, ze przy jezdzie na wprost tarcie jest slyszalne, ale trzeba sie wsluchac. Przegub ma minimalny luz, wszystkie osłony, błotniki sa stabilne, szczęki także. Co by to moglo byc, co bym mogl jeszcze sprawdzic?

Pozdrawiam!

piobzu - Wto Sie 28, 2012 22:02

RHL napisał/a:
Co by to moglo byc, co bym mogl jeszcze sprawdzic?

Możesz sprawdzić jeszcze łożysko piasty koła,czy nie ma luzów.Również blaszana osłona tarczy hamulcowej może lekko ocierać o tarczę,zwłaszcza między sworzniem wahacza zwrotnicy a tarczą hamulcową i powodować taki dzwięk.