Zobacz temat - [R75] Elektryka wariuje (kierunki, radio, deska rozdz..)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Elektryka wariuje (kierunki, radio, deska rozdz..)

dusiek - Sro Lis 03, 2010 21:53
Temat postu: [R75] Elektryka wariuje (kierunki, radio, deska rozdz..)
W skrócie:

-nie działają kierunkowskazy (świecą na zewnątrz ale brak sygnalizacji wewnątrz auta)
-radio ma jakby słaby zasięg, potem działa jak chce i kiedy chce, zawiesza się, potem w ogóle nie działa
-sterowanie radiem staje się niemożliwe, potem również nawiew, klima
-przestaje działać sterowanie kluczykiem (nie chce zamykać auta)
-poza tym sam silnik jak i światła mijania bez zarzutu, w razie czego jeździć niby się da, ale w ciągłym strachu i niewiedzy...

W szerokim rozwinięciu:

Zaczęło się od tego, że radio bardzo straciło na zasięgu. Na początku myślałem, że ktoś mi odkręcił antenę z dachu ale potem stwierdziłem, że przecież R75 takowej anteny nie ma... Za jakiś czas jadę sobie w centrum miasta i nagle stwierdzam, że nie mam kierunkowskazów! Lekki stres, co się dzieje... radio nadal działa jakby nie miało anteny, zaczęło mi się nawet zawieszać, tak po prostu przestaje działać i nic nie mogę zrobić, albo gra sobie jak chce i nie reaguje na żadne przyciski:D Czasem kierunki działają, czasem nie, radio się zawiesza i tak sobie jeżdżę i nie wiem co się dzieje. Pewnego dnia odpalam auto, jadę do znajomych (trasa całe 3 km), auto pięknie odpala, ale po chwili kierunki przestają działać, więc dojeżdżam już bez nich, zostawiam auto, wracam po godzinie i ku mojemu zdziwieniu nagle okazuje się, że mój akumulator jest rozładowany (LOL!). Wyjmuję akumulator, podłączam pod prostownik i tak sobie stoi jedną noc. Następnego dnia podpinam naładowany akumulator, stwierdzam przy okazji, że jedna z klem była bardzo słabo przykręcona, odpalam auto, eureka! Moje problemy tak jakby się skończyły ;) Kierunki działają, radio też chyba już bez zakłóceń, auto otwiera się i zamyka z kluczyka. Ogłaszam siebie geniuszem i wszystko zwalam na nieudolnie nałożoną klemę. Przejechałem się tu i tam... sygnał z radia faktycznie brzmi już lepiej (ale co u licha ma do tego klema na akumulatorze??), zaraz jednak kierunki przestają działać, radio zawiesza się co chwilę, niedługo potem w ogóle nie da rady go odpalić, czego bym nie wciskał na desce rozdzielczej przy radiu - totalny brak reakcji, sterowanie klimy - coś tam mogę wcisnąć ale po chwili i tak wywala "Err" i też koniec sterowania (choć fizycznie nawiew nadal działa). Wpadłem na pomysł, że może alternator mi nie wyrabia, akumulator daje za niskie napięcie i stąd te wszystkie komedie ale sprawdziłem go wbudowaną diagnostyką komputera R75 (punkt 9 napięcie akumulatora) i wszystko wygląda OK: początkowo 12, po odpaleniu idzie do 14, jak mu odpale wszystkie możliwe światła i klimę to spadnie max do 13 ale wystarczy dać lekko obrotów i znów jest 14). Co ciekawe dziś kiedy wyjrzałem z auta przez okno stwierdziłem, że kierunki jednak mam tylko nie mam żadnej sygnalizacji na "kokpicie", ani strzałek-światełek, ani sygnalizacji dźwiękowej. Kolejny dziwaczny objaw: nie działa pilot (centralny zamek) ale tylko w połowie bo otwierać samochód owszem otwiera ale zamykać już nie chce:D Daje tylko sygnał dźwiękowy tak jakbym miał coś nie domknięte (a wiem, że mam!). Przy okazji diagnostyki zapisałem sobie błędy pamięci z punktu 14 (choć podobno to nie błędy i nikt nie wie co to jest :D ) 14.0 bF8800 14.1 8C8400 14.2 F48400 14.3 bEC828 14.4 87C1FF Macie pojęcie? Test deski rozdzielczej (punkt 2.0 z diagnostyki komputera) pokazał, że wszystko świeci jak trzeba - nawet widziałem i słyszałem test kierunkowskazów - dawno ich nie widziałem ;) Możliwe, że to przypadek ale dodam, że moje problemy zaczęły się w momencie kiedy odebrałem samochód po tygodniowym postoju (na podwórku - na deszczu) od mechanika, który wymieniał mi zregenerowaną pompkę sprzęgła (przy okazji wielkie podziękowania koledze -Boncky, pompka działa rewelacyjnie!). Stąd moje nijakie przypuszczenia, że może to wina źle założonej klemy (to jakby się sprawdziło...) bo przecież mechanik wyjmował akumulator żeby wymienić pompkę, a może to wina źle/niedokładnie/na chama zamontowanego (jakieś zwarcie?) przełącznika świateł ale tego przecież nie da się inaczej wsadzić (choć jeszcze jutro to sprawdzę, może nie docisnął czy coś...). Alternator też wydaje się dobry ale też zamierzam jutro sprawdzić to w firmie która zajmuje się akurat tym. Pozostaje chyba szukać elektryka, który będzie miał odpowiedni komputer by podpiąć mego Roverka i zobaczyć co on tam krzyknie. (Orientuje się ktoś gdzie w okolicach Białegostoku znajdę T4?)
Jestem kompletnie tym wszystkim skołowany także jeśli macie jakiekolwiek solidne przypuszczenia co do tej sytuacji bardzo proszę o pomoc.

dusiek
gg: 356558
e-mail: dusiek82@gmail.com

kasjopea - Sro Lis 03, 2010 21:59

Może po prostu masę trzeba sprawdzić?
apples - Sro Lis 03, 2010 22:00

Woda http://forum.roverki.eu/v...p=494766#494766
dusiek - Sro Lis 03, 2010 22:23

Myślę, że to może być zalegająca woda, pamiętam jak odbierałem samochód od tego mechanika, kanaliki pod maską miałem pozatykane a w nich wodę i jakieś liście. Dzięki za link, zlokalizuję wszystkie kanaliki, poprzetykam je, wstawią auto na troche do garażu z farelką i dam znać jak sytuacja.
nnneeeooo - Czw Lis 04, 2010 19:36

hehe mam to samo :) jak nie pomogą przepływy odepnij webasto. Jeśli będzie wszystko okey to rozłącz 3 pin (k-bus) i podłącz webasto :)
dusiek - Pią Lis 05, 2010 09:49

Odłączenie webasto nic nie dało. Miałem zapchany prawy odpływ od pasażera i w nim trochę wody, odetkałem, przepchałem, woda spłynęła. Lewy odpływ od kierowcy drożny i suchy. Dwa środkowe pewien nie jestem ale wyglądają na suche (grzebałem tam łapskami dokąd sięgnąłem i nie wyczułem wilgoci) ale może wypadałoby je przepchać od spodu, póki co jednak nie mam takiej możliwości. Auto ogrzewało się całą noc przy farelce w garażu. Rano po odpaleniu radio i deska rozdzielcza zaczęły działać (kierunki i pilot nadal nie) ale zaraz jak tylko wyjechałem wszystkie komedie zaczęły się na nowo. Wygląda na to, że jeszcze gdzieś jest mokro. Póki co będę ogrzewał auto w garażu przez kolejne noce i zobaczymy co dalej, jeśli kilka dni ciepełka nic nie da udam się do elektryka.
apples - Pią Lis 05, 2010 15:35

dusiek, posprawdzaj jeszcze kable masowe i klemę na akumulatorze. http://forum.roverki.eu/v...p=520520#520520
slawek2003 - Nie Gru 12, 2010 14:17

mam to samo w dodatku nie działa mi ogrzewanie tylnej szyby nie działają kontrolki swiateł przecw mgielnych na pulpicie choc zapalają sie i nie włacza sie alarm z pilota niewiwm czy winą nie jest moduł comfort
apples - Nie Gru 12, 2010 16:05

slawek2003 napisał/a:
mam to samo w dodatku nie działa mi ogrzewanie tylnej szyby nie działają kontrolki swiateł przecw mgielnych na pulpicie choc zapalają sie i nie włacza sie alarm z pilota niewiwm czy winą nie jest moduł comfort
Sprawdzałeś http://forum.roverki.eu/v...p=494766#494766 ?
slawek2003 - Nie Gru 12, 2010 19:38

sprawdziłem i nic nie znalazłem prawdopodobnie może byc uszkodzony moduł komfort

[ Dodano: Nie Gru 12, 2010 19:38 ]
a o module nic nie znalazłem

apples - Nie Gru 12, 2010 20:26

slawek2003 napisał/a:
moduł komfort
BCU wpisz w http://forum.roverki.eu/search.php :wink:

[ Dodano: Nie Gru 12, 2010 20:26 ]
Sprawdzałeś wodę w bagażniku i pod tylną kanapą?

slawek2003 - Nie Gru 12, 2010 20:56

a co ma to wspulnego z modułem ktury jest pod schowkiem
apples - Nie Gru 12, 2010 21:20

slawek2003 napisał/a:
a co ma to wspulnego z modułem ktury jest pod schowkiem
Skąd wiesz że to BCU? Dlaczego tak się uparłeś :roll: Za światła odpowiedzialny jest moduł LSM. Za wyświetlanie na pulpicie IPK. Gdyby padło BCU to by padło więcej funkcji którymi steruje.
Coś robi zwarcie i dlatego:
1. Odłącz webasto i zobacz czy będzie zmiana. Wystarczy wyciągnąć wtyczki na nim. Webasto potrafi robić zwarcie które objawia się wariacjami układów.
2. Jeśli masz nawigację to sprawdź wodę w bagażniku bo zalany modół NAVI również robi takie problemy.
3. Pisz poprawnie.

slawek2003 - Nie Gru 12, 2010 22:15

Bo za zamykanie drzwi z pilota jest odpowiedzialny moduł a pozatym jak włącze na klimie obieg wewnęczny to pokazuje mi sie błod na wyswietlaczu a bcu zasugerował mi elektryk alarm jest powiązany bcw sory że tak truje ale szukam co to jest

[ Dodano: Nie Gru 12, 2010 22:14 ]
a nwi nemam i w bagażniku jest sucho

[ Dodano: Nie Gru 12, 2010 22:15 ]
a jak cos robi zwarcie to co z bespiecznikami

apples - Nie Gru 12, 2010 22:19

slawek2003 napisał/a:
Bo za zamykanie drzwi z pilota jest odpowiedzialny moduł
Robiłeś synchronizacje? http://forum.roverki.eu/v...p=526233#526233
slawek2003 napisał/a:
jak włącze na klimie obieg wewnęczny to pokazuje mi sie błod na wyswietlaczu
Jaki błąd?

[ Dodano: Nie Gru 12, 2010 22:19 ]
slawek2003 napisał/a:
a jak cos robi zwarcie to co z bespiecznikami
Nie zawsze. Odłącz webasto i sprawdź.
slawek2003 - Nie Gru 12, 2010 22:51

super odłączyłwm i wszystko działa tylko swieci mi kontrolka zamykania drzwi a jak zamykam pilotem to mam sygnałklaksonem

[ Dodano: Nie Gru 12, 2010 22:51 ]
a co mam teras zrobic z dewasto

apples - Pon Gru 13, 2010 09:58

slawek2003 napisał/a:
super odłączyłwm i wszystko działa
Widzisz :grin: Słuchaj się czasami starszych. :razz:
slawek2003 napisał/a:
tylko swieci mi kontrolka zamykania drzwi a jak zamykam pilotem to mam sygnałklaksonem
Aktualny temat http://forum.roverki.eu/v...p=574119#574119
slawek2003 napisał/a:
a co mam teras zrobic z dewasto
Podłączyć i zobaczyć czy nadal zakłóca pracę pozostałych elementów. Jeżeli zakłóca podjechać na komputer diagnostyczny dla webasto który możesz znaleźć najprędzej na stacji diagnostycznej dla ciężarówek.
slawek2003 - Pon Gru 13, 2010 18:38

Ztym modułem to elektryk dał D rozłączyłem dewasto i wsztstko ok jak podłączyłem spowrotem usterki wruciły wielkie dzięki za porade obiecuje że będe słuchał starszych
apples - Pon Gru 13, 2010 19:57

slawek2003 napisał/a:
obiecuje że będe słuchał starszych
Tylko ja nie taki stary :grin:
nnneeeooo - Pon Gru 13, 2010 20:17

do webasta dochodzą 2 kostki
w 1 zawiera się czarny przewód i czerwony
w 2 zawiaraja się 3 nad nią się skupimy. A szczególnie nad jednym przewodem, jak odwiniesz taki peszelek(ten plastik na przewodach) to zobaczysz taki jeden przewód w zółte kropki, przetnij go tak aby zostało go troche prze kostce i troche od wiązki, izolacją go ładnie aby nie były połączone z masą ani ze sobą :twisted:

I będzie wszystko działać ja tak miałem i tak zrobiłem jak mi poradzili i jest wszystko okey, webasto także działa ładnie

slawek2003 - Pon Gru 13, 2010 22:31

Ten przewó w niego wpinał sie elektronik aby sprawdzic dziwłanie webasto

[ Dodano: Pon Gru 13, 2010 22:31 ]
rozłączyłem i wszystko jest ok

nnneeeooo - Wto Gru 14, 2010 19:50

bo ten przewód był właśnie do badania/sprawdzenia jak kto woli webasta,
najważniejsze że wszystko sprawne :twisted:

marekxx - Czw Wrz 15, 2011 17:22

Witam kolegów
Mam jakieś zwarcie które sie objawia że lewy tylny stop lekko świeci, a pozycyjne pod nim w ogóle.
Po naciśnięciu hamulca zaświeca sie mocniej żarówka od stopu.
Co Panowie radzicie?

VMatas - Czw Wrz 15, 2011 17:50

Wymienić żarówkę w pozycyjnych i będzie szczęście :)
Pieta - Czw Wrz 15, 2011 19:03

marekxx napisał/a:
Witam kolegów
Mam jakieś zwarcie które sie objawia że lewy tylny stop lekko świeci, a pozycyjne pod nim w ogóle.
Po naciśnięciu hamulca zaświeca sie mocniej żarówka od stopu.
Co Panowie radzicie?


R75 ma taką funkcjonalność. Jak się spali żarówka pozycyjna, jej rolę przejmuje stop, do chwili wymiany żarówki pozycyjnej na sprawną.

marekxx - Czw Wrz 15, 2011 21:19

Pieta napisał/a:
marekxx napisał/a:
Witam kolegów
Mam jakieś zwarcie które sie objawia że lewy tylny stop lekko świeci, a pozycyjne pod nim w ogóle.
Po naciśnięciu hamulca zaświeca sie mocniej żarówka od stopu.
Co Panowie radzicie?


R75 ma taką funkcjonalność. Jak się spali żarówka pozycyjna, jej rolę przejmuje stop, do chwili wymiany żarówki pozycyjnej na sprawną.


Wymieniałem pozycyjna z tyłu na nowa i nic się nie zmieniło. Chyba ze o jakaś przednia chodzi ale wszystkie świecą. Ostania żarówka jaka wymieniał była postojowa

haszczyc - Pią Wrz 16, 2011 00:30

marekxx, stuknij parę razy :) mi to pomagało
VMatas - Pią Wrz 16, 2011 07:25

Przewod? Zmierzyć czy dochodzi +12V?
sknerko - Pią Wrz 16, 2011 12:33

marekxx napisał/a:
Wymieniałem pozycyjna z tyłu na nowa i nic się nie zmieniło.

kiepski styk albo za mała kulka cyny na dole żarówki i nie dotyka do styku, ja miałem w jednej lampie zaśniedziały styk a w drugiej "za krótką" żarówkę

marekxx - Pią Wrz 16, 2011 12:59

sknerko napisał/a:
marekxx napisał/a:
Wymieniałem pozycyjna z tyłu na nowa i nic się nie zmieniło.

kiepski styk albo za mała kulka cyny na dole żarówki i nie dotyka do styku, ja miałem w jednej lampie zaśniedziały styk a w drugiej "za krótką" żarówkę


Problem rozwiązany:) Kolejny banalny problem
Napięcie dochodziło. Podrapałem styki i żarówka sie zapaliła.
Od paru miesięcy czasami zapalała mi sie kontrolka ze mam cos spalone pomimo ze wszytko świeciło, zapewne spowodowane to było zaśniedziałymi blaszkami

sknerko - Pią Wrz 16, 2011 14:06

marekxx napisał/a:
Problem rozwiązany:) Kolejny banalny problem
Napięcie dochodziło. Podrapałem styki i żarówka sie zapaliła.

jak u mnie :mrgreen:
Dla bezpieczeństwa zaopatrz sie w spray KONTAKT (do nabycia w marketach lub sklepach elektronicznych) którym to będziesz rozwiązywał kolejne problemy z brakiem styku. U mnie spryskałem każde złącze do którego miałem dostęp i problemy z elektryką jak ręka odjął.

farbi - Nie Cze 07, 2015 21:28

Przeniosłem ten post do nowszego tematu.
longer86 - Nie Cze 07, 2015 21:41

grodź osuszyłeś? w jaki sposób? udrożniłeś odpływy?

odłącz webasto zobacz czy ma to jakiś wpływ na resztę układów...

BCU - moduł komfortu za schowkiem pasażera suchy?

Jak webasto pali bezpiecznik to może sytuacja jak u mnie, wentylator w webasto stawiał za duży opór i stąd padał bezpiecznik, pomogło uniesienie lekko wiatraczka w górę na osi

cin1391 - Nie Sty 03, 2016 13:40

Witajcie Forumowicze.

Przyszła zima, ruszyło webasto i zaczęły się problemy:
* brak wskazań na desce, że włączone są kierunkowskazy lub światła drogowe,
* brak sygnalizacji klaksonu przy zamykaniu samochodu z niedomkniętymi drzwiami,
* samootwieranie szyb i szyberdachu w losowym czasie z losową częstotliwością

Już wiem na pewno, że to wina webasto, bo dopóki były temperatury powyżej 5*C to problem nie istniał. Zresztą zaraz po tym, jak zaczął się chaos w elektryce odłączyłem Webasto i jak ręką odjął wszystko wróciło do normy.

Poczytawszy o tym postanowiłem przeciąć kabelek K-Bus, czyli ten oznaczony żółtymi kropkami.
I teraz problem jest taki, że wariacje z elektryką ustąpiły, ale Webasto NIE DZIAŁA.

Piec załącza się na kilkanaście/kilkadziesiąt sekund, po czym się wyłącza.
Gdy zewrę ze sobą z powrotem K-Bus piec zaczyna działać i już działa bez zarzutu, ale za to po jakimś czasie wracają kłopoty z elektryką - pierwszy symptom to brak wskazań włączonych kierunkowskazów.

Czy ktoś spotkał się z tym problemem? Mój piec to jest ten z symbolem zakończonym literką "C".

Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.

prebenny - Nie Sty 03, 2016 13:42

cin1391 zrób zdjęcie wtyczki. Mi się wydaje, że k-bus to przewód biało-czerwony.
cin1391 - Nie Sty 03, 2016 14:31

prebenny napisał/a:
cin1391 zrób zdjęcie wtyczki. Mi się wydaje, że k-bus to przewód biało-czerwony.


Proszę. Przeciąłem ten biało-czerwony w żółte kropki.

Lesnik985 - Czw Sty 07, 2016 21:38

Witam, może to dość dziwne pytanie, ale jak w naszych autkach uruchamia się webasto???
prebenny - Czw Sty 07, 2016 21:42

Jak jest sprawne to samo się uruchamia jak temperatura na dworze jest poniżej +5 stopni Celsjusza (można też podać +12V z akumulatora na 1 albo 3 pin w zależności od wersji np u cin1391, to będzie szaro-zielony przewód).
longer86 - Czw Sty 07, 2016 21:42

Automatycznie, sygnałem z ECM, za przednim zderzakiem jest termistor, który zwiera obwód.

Reszta to juz zadanie sterownika webasto

AdaskoC - Czw Sty 07, 2016 21:43

Lesnik985, warto też dodać, że webasto w R75 służy jako dogrzewacz silnika, a nie ogrzewanie postojowe. Choć można to przerobić.
prebenny - Czw Sty 07, 2016 21:43

AdaskoC wersje z ogrzewaniem postojowym też były chyba (acz nie wiem dokładnie jak to działa). Wiem, że w podłokietniku jest pilot, którym możesz sobie godzinę ustawić :p
AdaskoC - Czw Sty 07, 2016 21:48

prebenny, to wyjątki :)
sknerko - Czw Sty 07, 2016 22:44

AdaskoC napisał/a:
prebenny, to wyjątki
Wcale nie, parę lat temu na forum masa tego była.
sash997 - Czw Sty 07, 2016 22:58

ten pilot w podłokietniku o którym pisze prebenny to zegarek webasto 1530 w który były doposażane roverki,była to taka troche uboga wersja włączania bo nie było możliwości ustawienia grzania samej kabiny lub silnika,grzało zawsze i silnik i kabine
Lesnik985 - Czw Sty 07, 2016 23:01

Czyli w zimę chodzi cały czas? sorry... niekumaty jestem...
AdaskoC - Czw Sty 07, 2016 23:11

Lesnik985, jeśli masz sprawne to tak
sash997 - Czw Sty 07, 2016 23:14

poniżej ok+5stC można powiedzieć że chodzi cały czas gdzy silnik pracuje bo mimo,że silnik złapie temp roboczą ok 90stC a piec teoretycznie przestaje grzać przy 75st to nadal ma podany sygnał do pracy i tej pracy nie kończy przedmuchem tylko jest w trybie czuwania z włączoną pompką obiegową cieczy, do tego wbudowany czujnik temp cieczy w piecu lubi czasem zaniżać temerature i często po dogrzaniu silnika piec sobie leci na pół gwizdka :D
szymon75 - Sro Lut 03, 2016 22:09

Podłączając się pod temat. W kabinie na wyświetlaczu świeci mi się komunikat przepalonej przedniej lewej żarówki świateł mijania a tak w rzeczywistości żarówka świeci. Co jakiś czas komputer po wygaszeniu zapłonu komunikuje mi o niesprawnej całej lewej strony czyli światło przód, tył i kierunki. Co może mieć wpływ na taką postać rzeczy? Czy prawa strona jest niezależna od lewej, czy to tylko zbieg okoliczności :?:
longer86 - Sro Lut 03, 2016 22:18

Może masz jakies cyrki przy LSM.
szymon75 - Sro Lut 03, 2016 22:31

A można to jakoś zdiagnozować :hm:
longer86 - Sro Lut 03, 2016 22:38

Rozebrać i sprawdzić , poszukaj tematów zawierających wyrażenia lsm i woda w aucie
christopher7 - Sro Lut 03, 2016 23:03

szymon75, Nie sikałeś czymś do nawiewu kierowcy? Jest sporo tematów odnośnie modułu LSM jego niezbyt przemyślanej lokalizacji pod nawiewem i podatności na zalanie podczas czyszczenia klimy :evil:
A tak odnośnie webasta: są jeszcze wersje odpalane zdalnie z prawdziwymi pilotami o większym (lub mniejszym) zasięgu ;-)

MaReK - Czw Lut 04, 2016 00:28

Jaką masz żarówkę wsadzoną? To xenon czy zwykła żarówka (może jakiś psudoled)?
Druga sprawa czy na pewno chodzi o żarówkę świateł mijania czy chodzi o światła pozycyjne?

Sprawdź sobie wiązkę przy reflektorze. Ona idzie w nadkolu i ma tam słaby żywot :) Sprawdź czy nie ma jakiś zgniłków, korozji, przetarć. Punkty masowe także.

A co do modułu świateł - jest zespolony z włącznikiem świateł.
Odkręć sobie osłonę nad nogami (dwie śrubki krzyżakowe). Zdejmij osłonę. Następnie moduł będzie przykręcony na 3 wkręty (krzyżakowe), odkręć je i wyjmij delikatnie moduł. Następnie odepnij wtyczkę i zobacz czy nie ma korozji w gnieździe oraz na wtyczce. Jeśli są... wyczyść, sam moduł możesz rozebrać i zobaczyć czy nie gnije coś w środku.

Potem wszystko złóż.
W razie niepowodzenia w diagnozie, możesz sobie wyłączyć monitorowanie żarówek, ale to prowizorka :)

szymon75 - Czw Lut 04, 2016 09:10

christopher7 nie sikałem niczym do nawiewu. Odpływ pod maską od strony kierowcy też drożny.
MaReK żarówkę mam zwykłą.
(Druga sprawa czy na pewno chodzi o żarówkę świateł mijania czy chodzi o światła pozycyjne?) Dobre pytanie zadałeś :oops: muszę się upewnić.
Dzisiaj wszystko dokładnie posprawdzam tak jak radzicie więc dzięki za wskazówki.

czarek236 - Czw Lut 04, 2016 09:22

Witam może i ja dodam coś od siebie,podobnie jak moi poprzednicy problemy z elektryką dosłownie choinka,co zrobiłem:
Każdą masę odkręciłem wyczyściłem przesmarowałem smarem miedzianym skręciłem.
Wszystkie złącza czyli każde zakończenie przewodów elektrycznych,kostki,bezpieczniki spryskałem preparatem KONTAKT K 60,do dnia dzisiejszego brak świecenia kontrolek,wszystko działa idealnie,masa od strony kierowcy pod tapicerką tam może być problem ponieważ występuje tam najwięcej wilgoci więc o korozje masy nie jest trudno dlatego tak jak pisałem wyżej każdą masę odkręciłem przesmarowałem i temat zmknięty z problematyczną elektroniką,oczywiście drożne odejścia wody podszybia sprawdzam raz w miesiącu i założyłem dodatkową siatkę na liście.

christopher7 - Czw Lut 04, 2016 09:25

szymon75, Niestety czeka Cię sprawdzanie wg punktów powyżej. Przy okazji będziesz miał okazję odkurzyć płytkę drukowaną w LSM. Oby to była tylko wtyczka albo połączenia. Tak swoją drogą zastanawiam, się czy możliwa jest awaria gdzie wilgoć skraplająca się na zimnych elementach po wjechaniu wozem z mrozu np do ciepłego garażu spowodowałaby spięcie na zakurzonej elektronice.
sknerko - Czw Lut 04, 2016 13:51

Cytat:
Tak swoją drogą zastanawiam, się czy możliwa jest awaria gdzie wilgoć skraplająca się na zimnych elementach po wjechaniu wozem z mrozu np do ciepłego garażu spowodowałaby spięcie na zakurzonej elektronice.
niemozliwe
wellman - Czw Lut 04, 2016 15:01

szymon75, jeśli masz webasto - odłączałeś już drugi pin w sześciopinowej wtyczce? U mnie się też bardzo ciekawe rzeczy działy, gdy padł sterownik webasto. Na desce nie działały kierunki, choć w rzeczywistości świeciły, pokazywał błędy hamulców i żarówek, a wszystko było ok. :-)