Zobacz temat - [R75] Termostat - zamiennik CDT/CDTi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Termostat - zamiennik CDT/CDTi

MARCONI13 - Nie Gru 05, 2010 14:30
Temat postu: [R75] Termostat - zamiennik CDT/CDTi
Witam wszystkich forumowiczów.Czy ktoś pokusił się o montaż "samego" termostatu dedykowanego dla bmw E46 (ponoć to ten sam silnik)-w istniejącą sprawną obudowę rowerkową ?
Termostaty o których piszę występują w wersji oem, w cenach od 34do 40 zł+porto.
Gdyby to podpasowało,to lekko licząc 200 zł w kieszeni-(oczywiście u mechanika,bo tyle zaśpiewał za wymiane termostatu).Szok!!
Prosze o wypowiedzi wszystkich z poobnymi dylematami,a może i "gotowcami" na rozwiązanie problemu.
Pozdrawiam gorąco.

apples - Nie Gru 05, 2010 15:42

MARCONI13 napisał/a:
Witam wszystkich forumowiczów.Czy ktoś pokusił się o montaż "samego" termostatu dedykowanego dla bmw E46 (ponoć to ten sam silnik)-w istniejącą sprawną obudowę rowerkową ?
Ktoś na forum już montował. Musisz poszukać.
MARCONI13 napisał/a:
Gdyby to podpasowało,to lekko licząc 200 zł w kieszeni-(oczywiście u mechanika,bo tyle zaśpiewał za wymiane termostatu).Szok!!
Prosze o wypowiedzi wszystkich z poobnymi dylematami,a może i "gotowcami" na rozwiązanie problemu.
Nie koniecznie. Podczas demontażu może się okazać że obudowa niestety jest zmurszała i trzeba tez wymienić. Pesymistyczna wersja. :wink:
koza-06 - Nie Gru 05, 2010 21:10

MARCONI13 napisał/a:
Termostaty o których piszę występują w wersji oem, w cenach od 34do 40 zł+porto
Ja niedawno wymieniałem ( na orgnał ) i teraz mam mój stary w ręku i też mi się zdaje że ten od bmw będzie pasował . Tylko nie znalazłem nigdzie samego wkładu. Więc jak możesz to podaj namiary gdzie można taki dostać.
arturwar - Pon Gru 06, 2010 17:05

Chętnie podepnę się pod temat...mój termostat prawdopodobnie również nadaje się do wymiany. Przy obecnych temperaturach czyli w przedziale od 0 do -16 silnik (2.0 CDT) na trasie 50 km przy prędkości 90 km/h nie jest wstanie osiągnąć normalnej temperatury, wystarczy podczas jazdy wrzucić na luz aby zauważyć, że temperatura wyraźnie się obniża. Interesuje mnie nr katalogowy oryginalnego termostatu tudzież zamiennika. Przyznam się, że na stronie 4land znalazłem termostaty do frilandera ale ani ja ani sprzedawca nie wiemy który będzie pasował.
apples - Pon Gru 06, 2010 17:11

arturwar napisał/a:
Przyznam się, że na stronie 4land znalazłem termostaty do frilandera ale ani ja ani sprzedawca nie wiemy który będzie pasował.
Będzie http://forum.roverki.eu/v...p=552396#552396 :wink:
arturwar - Pon Gru 06, 2010 17:25

Jeżeli to ten http://www.4land.pl/sklep/view/782/ to prawdopodobnie widziałem taki sam dzisiaj w sklepie za 130 zł.
koza-06 - Pon Gru 06, 2010 22:22

arturwar napisał/a:
Jeżeli to ten http://www.4land.pl/sklep/view/782/ to prawdopodobnie widziałem taki sam dzisiaj w sklepie za 130 zł.
Ten a 130 zł to bardzo dobra cena.

[ Dodano: Pon Gru 06, 2010 22:22 ]
Oto mój stary termostat .Ciekawe czy tą metalową część można osobno dokupić :?:

arturwar - Wto Gru 07, 2010 10:46

Moja radość była przedwczesna prawie robi jednak dużą różnicę...ten termostat za 130 nie pasuje...było by idealnie gdyby faktycznie można było wymienić sam wkład.

[ Dodano: Wto Gru 07, 2010 10:46 ]
Znalazłem sam wkład http://www.s-part.pl/56,p...2.0-diesel.html

apples - Wto Gru 07, 2010 10:53

koza-06 napisał/a:
Oto mój stary termostat .Ciekawe czy tą metalową część można osobno dokupić
Pasuje od BMW. http://forum.roverki.eu/v...p=556313#556313 Czy są jakieś oznaczenia na termostacie?
koza-06 - Wto Gru 07, 2010 21:53

apples napisał/a:
Czy są jakieś oznaczenia na termostacie


Tak są całość ma oznaczenie 2 247 732 lub 2 247 731 a sam wkład metalowy B1 2248038

[ Dodano: Wto Gru 07, 2010 21:53 ]
Uszczelka termostatu powinna pasować od BMW ( E90 2.0D) ELRING 071.650

arturwar - Sro Gru 08, 2010 18:55

koza-06 Czy możesz zmierzyć swój stary termostat wg zamieszczonego obrazka
koza-06 - Sro Gru 08, 2010 20:23

arturwar napisał/a:
Czy możesz zmierzyć swój stary termostat wg zamieszczonego obrazka
Ten na pewno nie będzi pasował .
arturwar - Czw Gru 09, 2010 21:40

Tak wiem to tylko wzór dzięki któremu chciałem zasugerować jakie wymiary termostatu mnie interesują. Dzisiaj byłem w serwisie BMW i zmierzyłem termostat z E46. Sprzedawca powiedział że nie sprzedają samych wkładów, tylko w zestawie z obudową, twierdzi że w momencie wyciągnięcia termostatu z obudowy może się uszkodzić. Trochę mnie to dziwi ponieważ wystarczy przekręcić termostat o kilkanaście stopni aby go wyciągnąć z obudowy.
Pieta - Pią Gru 10, 2010 08:10

Nie sprzedają wkładów w BMW. Ponieważ w tych autach nie miało by sensu, ze względu na bardzo wysoką awaryjność plastikowych łapek, które trzymają wkład termostatu w obudowie. Problem dotyczy zarówno termostatu głównego jak i termostatu EGR. Najczęściej termostat w tych autach jest ok ale pęknięte nóżki powodują otwarcie obiegu i w afekcie wymianie podlega komplet.
arturwar - Pią Gru 10, 2010 17:35

Tak czy inaczej dla zainteresowanych podaję wymiary termostatu (samego wkładu) od BMW E46. Rysunek jest mojej produkcji więc zrozumiałe, że odbiega jakościowo od oryginału.
roverjg - Pon Gru 27, 2010 13:14

Czy ktoś mógłby potwierdzić, że wymienił termostat używając wkładu z BMW i wszystko jest ok?
Pieta - Pon Gru 27, 2010 13:57

Samego wkładu nie kupisz do BMW
Kupować razem z obudową i podmieniać sam wkład w R75 to pozorna oszczędność
Termostat z obudową do BMW 130zł, do R75 200zł.
Jak wiadomo, bardzo często uszkadza się obudowa. Robota przy wymianie termostatu jest też duża, bo dojście tragiczne.
Wymienisz wkład i po jakimś czasie odbudowa zacznie puszczać i robota od nowa.
Moim zdaniem lepiej wymienić nowy komplet i masz z głowy.

roverjg - Pon Gru 27, 2010 17:11

Nie che kupować samego wkładu.
W mailu zaczynającym ten watek jest:
"Termostaty o których piszę występują w wersji oem, w cenach od 34do 40 zł+porto. "
Natomiast ten za 130 zl to: PBM100040 Termostat Rover 25, 45, MG ZR, ZS - 2.0 diesel
Nie jest więc dziwne, że nie pasuje do 75.
Wygląda, że można kupić termostat od BMW za 50 zł, wyciągnąć wkład i włożyc w obudowę termostatu od Rovera.
Wówczas 50zł + 150 zł (czytałem, że tyle ktoś zapłacił za robociznę) =200 zl a nie 400zł
Czy oszczędnośc jest pozorna niech każdy sam decyduje.
Chciałbym tylko się dowiedzieć czy ktoś może stwierdzić, że tak zrobił i to działa.

Pieta - Pon Gru 27, 2010 21:16

Wersje OEM-owe, są nic nie warte. Poczytaj na forach BMW.
Wspominałem o termostacie do E46 (diesel), taki orginalny kosztuje 130zł i więcej.
Kiedyś sprzedawca z Allegro potwierdził mi, że numery nabite na wkładzie od E46 i od R75 są takie same (2 248 038), temperatura otwarcia 88°.
Ja, za wymianę termostatu w swoim R75 zapłaciłem 110zł.

[ Dodano: Pon Gru 27, 2010 21:16 ]
arturwar napisał/a:
Tak czy inaczej dla zainteresowanych podaję wymiary termostatu (samego wkładu) od BMW E46. Rysunek jest mojej produkcji więc zrozumiałe, że odbiega jakościowo od oryginału.

Sprawdziłem wymiary wkładu z R75 odpowiednio do rysunku kolegi, wymiary podane od góry

40
32
35
46

arturwar - Pon Lut 07, 2011 18:56

Czyli by pasował, wprawdzie te dwa ostatnie wymiary są różne ale 3 rozmiar niema większego znaczenia, natomiast 4 mieści się w tolerancji błędu ( w ostateczności można zeszlifować różnicę ).
Ale tak jak kolega wcześniej napisał czy to pozorna oszczędność czy nie każdy musi sam sobie na to odpowiedzieć. Nadmienię , że ja swojego jeszcze nie wymieniłem i raczej nie będę wymieniał...

adammc - Sro Lut 16, 2011 18:25

Pieta napisał/a:
Ja, za wymianę termostatu w swoim R75 zapłaciłem 110zł.


Napisz lepiej czy działa.

Mam już głowę 6na9 od czytania tego wszystkiego co pasuje a co nie :/ .
Tydzień temu zapłaciłem 300zł za wymianę termostatu :???: (nie szukałem oszczędności chodziło mi o ciepło, czy rządam tak wiele skoro dałem za auto 20tyś? :???: ), nie udało się dokupić oryginału więc wsadzili jakiś zamiennik chyba od BMW za 135zł i jest gorzej niż było przed wymianą.
Miałem kiedys OPLA VECTRE A 2.Oi i gdybym go nie rozbił i wiedział co mnie później czeka nie dałbym się namówić na Rovera.

Proszę o namiar na oryginał (żaden zamiennik) choćby za 500zł bo żona nie da mi spokoju a ja jestem piecuchem i na dodatek dojeżdrzam codziennie 15km do pracy i nawet pod koniec drogi siedzę w czapce bo auto ma niedogrzany silnik na dodatek to nie zdrowo dla silnika i spalania.

PD - Sro Lut 16, 2011 18:35

http://allegro.pl/termost...1453999735.html

http://allegro.pl/termost...1460220812.html

ja taki kupilem i jest ok tylko musisz sie liczyc ze bez webasta w tych temp. trzeba przejechac
jakies 10 km zemy sie nagrzal a z webastem mi sie nagrzewa okolo 10 min

Pieta - Sro Lut 16, 2011 20:13

adammc napisał/a:
Pieta napisał/a:
Ja, za wymianę termostatu w swoim R75 zapłaciłem 110zł.


Napisz lepiej czy działa.
.


Działa, dlaczego ma nie działać. Wymieniłem na orginalny, bez żadnego kombinowania. Trzyma temperaturę jak należy. Kupiłem na allegro za 208zł od "AAnd".

tutaj napisałem trochę o moim przypadku
http://forum.roverki.eu/v...light=termostat

adammc - Pią Lut 25, 2011 10:28

Dzięki za odpowiedzi.
Wsadziłem oryginalny i działa, jednak co oryginał to oryginał.

michalie - Pią Cze 24, 2011 11:35

Panowie a ja mam takie pytanie nie wiem czego to jest wina, ale jak jade autem z włączoną klimą to temp jest na desce w normie (wskazówka w poziomie), a jesli jade na ECON lub z klima wyłączoną to temperatury nie łapie, wskazówka wychyla sie tylko do 1-ej ćwiartki na podziałce i w zalezności od prędkości faluje.
Czy to termostat czy coś innego?

Pieta - Pon Cze 27, 2011 09:21

Dziwnie ci się zachowuje.
Raczej bym obstawiał odwrotną sytuację. Jak masz klimę włączoną to zawsze działa wentylator. Więc przy zepsutym termostacie (przedwcześnie otwarty) wentylator chłodzi duży obieg. Chociaż teraz, przy wyskoich temperaturach to mało możliwe aby wentylator tak schłodził płyn.

michalie - Wto Cze 28, 2011 08:31

Teraz temperatura mi faluje losowo, nie jestem w stanie jej rozgryść, :) ale auto sie nie przegrzewa maksymalnie wskazówka dochodzi do pozycji poziomej, no a potem to oscyluje w granicach pierwszej ćwiartki (wychyla sie o 45 stopni) i odziwo slysze jak się załancza wentylator gdy wskazówka jest w pierwszej ćwiartce ?? ?.
Teraz mam pytanie, bo szykuje sie do wymiany tego termostatu na taki :


czy on bedzie pasował ?
i co jesli po wymianie bedzie to samo ?

Pieta - Wto Cze 28, 2011 08:41

Bedzie pasował. Ja wstawiałem o numerze PEL100570

U mnie jak się nagrzał to też wskazówka nie przekaraczała poziomu ale generalnie lubiała sobie falować i opadać do 70°, po czym na postoju znowu do poziomu i tak w kółko.
Stary termostat sprawdziłem i się okazało, że przedwczesnie się otwiera. W pozycji zamkniętej miał minimalną 0,5mm szczelinę.

Wentylator załącza się u ciebie z powodu klimatyzacji. Jeżeli klimatyzację masz wyłączoną wentylator nie powinien się załączać przy tej temperaturze.
Przy 88° termostat zaczyna się otwierać aż do pełnego otwarcia. Jeżli temperatura nadal rośnie wentylator się załącza.
Pamiętaj, że wskazówka poziomo nie oznacza 90°. Pozycja pozioma jest juz przy około 80°.

michalie - Czw Lip 07, 2011 11:49

Termostat wymieniony i wszystko pięknie dział przy temp zew 15 C nagrzał sie po ok 6 km :)) i nawet spalanie jakby spadło :)
Dziękuję za informacje.