Zobacz temat - [R620] Rozrusznik się zawiesza
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Rozrusznik się zawiesza

woziak - Sro Gru 29, 2010 11:18
Temat postu: [R620] Rozrusznik się zawiesza
Witam, czy ktoś może oriętuje się jakie szczotki powinny pasować do rozrusznika rover 620 SDi 1997r. chodzi o wymiary tych szczotek? Oprócz szczotek co może być przyczną zawieszania się rozrusznika, dzisiaj kilkanaście razy przekręcałem stacyjką aż załapał.
szoso - Sro Gru 29, 2010 11:55

woziak napisał/a:
Witam, czy ktoś może oriętuje się jakie szczotki powinny pasować do rozrusznika rover 620 SDi 1997r. chodzi o wymiary tych szczotek?

szukajcie a znajdziecie
http://forum.roverki.eu/v...zczotki&start=0
woziak napisał/a:
Oprócz szczotek co może być przyczną zawieszania się rozrusznika, dzisiaj kilkanaście razy przekręcałem stacyjką aż załapał.

jeśli pyka zamiast kręcić to elektromagnes

DJAUGUST - Sro Gru 29, 2010 13:14

oprócz szczotek,są w rozruszniku dwie miedziane takie zworki które sie wycieraja.ja też miałem problem w swoim 620 sdi i wymieniłem te zworki a szczotki były w porzadku.koszt około 10 zeta.do zrobienia samemu
ezy - Sro Gru 29, 2010 13:25

Co prawda w innym samochodzie miałem taki przypadek, że miałem wypalone połączenia cynowe między komutatorem a końcówkami uzwojeń wirnika. Wówczas niektóre z celek komutatora nie przewodziły i w niektórych położeniach wirnika rozrusznik nie działał. Wizyta u elektryka, który za parę groszy uzupełnił połączenia cynowe załatwiły sprawę. Koszt znikomy (bez kosztów demontarzu i rozebrania rozrusznika co może wykonać każdy) -nie pamiętam już ale <50zł
woziak - Czw Gru 30, 2010 16:15

Dzisiaj rano poszedłem do auta, po podgrzaniu świec załapał ale zgasł, za moment przy próbie ponownego odpalenia rozrusznik nie chciał załapać, dopiero po kilku przekręceniach kluczykiem zaskoczył, czy to szczotki czy automat rozrusznika do wymiany? Ogólnie trochę dziwna sprawa bo dzieje się tak tylko jak jest zimny, jak już się rogrzeje to pali bez problemu i rozrusznik za każdym razem wtedy łapie.
marthinez - Czw Gru 30, 2010 16:21

Zanim zaczniesz kombinować z rozrusznikiem to sprawdź dokładnie połączenia masy oraz klemy na aku.
Najlepiej zdejmij je, dobrze wyczyść, załóż i dokładnie skręć.

Taki sam problem wypisz, wymaluj był u mnie rok temu.
Regeneracja nic nie dała. Doszło do tego,z ę specjalnie kupiłem używkę. Nic to nie pomogło.
Pomogły w/w czynności.
Do dziś spokój.

GrzechNH - Wto Sty 04, 2011 20:18

Mialem taki sam problem. Jeśli szczotki są dobre, to problemem będzie bendiks znajdujący się przy rozruszniku. Najcześciej pomaga rozkręcenie go i przeczyszczenie. Po tym powinno być już oki.
empe - Czw Sty 06, 2011 12:32

Pierwsza sprawa - kable: akumulatora i wszystkie wtyczki na rozruszniku, rusz trochę kablami, może któryś jest gdzieś przełamany itp. Wtyczki czy wsuwki zdejmij i przeczyść.
Doraźnie można spróbować lekko stuknąć w obudowę rozrusznika gdy druga osoba przekręca kluczyk w stacyjce. Ale to jest raczej awaryjne rozwiązanie i na krótko.
Jeżeli to nie pomoże to trzeba zdjąć rozrusznik i go rozebrać, w poprzednim samochodzie miałem taki sam objaw i po rozebraniu okazało się, że wszystko jest ok tylko tulejki do wymiany bo wirnik miał taki luz, że blokował się o stojan. Koszt tulejek to 2,5 za sztukę.

Lissu - Czw Sty 06, 2011 12:38

Czytałem wasze posty i sam postanowiłem naprawić swój rozrusznik objaw standardowy pyk pyk gdy przekręcałem kluczyk :-) poprzednio samochód miał mój kolega i wiedzialem że rozrusznik jest świeżo po regeneracji ale po kolei przeczyściłem wszystkie łączenia masy i w ogóle i dalej to samo rozebrałem rozrusznik i sprawdziłem szczotki jak nowe tulejki to samo ale poczyściłem lekko rozpuszczalnikiem i złożyłem i znowu to samo potem zajrzałem tam gdzie jest elektromagnes wyczyściłem rozpuszczalnikiem i jak ręką odjął działa :-D pali 10 na 10
olek997 - Pon Sty 10, 2011 00:43

u mnie np sczotki ok, masa ok, wszyskto ok, ale okazało się że "aparat się zacina, wstawiłem nowy i jest ok" - wypowiedz elektryka. jak powiedział tak jest:)
Lissu - Czw Sty 13, 2011 13:24

Mój wcześniejszy post był błędny problem znów powrócił znowu pyk pyk. Wkurzyłem się i pojechałem do gościa co naprawia rozruszniki i powiedział że jeśli mam dobre szczotki i tulejki co żebym sprawdził stan zworek. Okazało się to strzałem w dziesiątkę były wyrobione poniżej załączam zdjęcia zużytej zworki i tych miedzianych blaszek ;-)
Koszt części 25zł zworka plus 10zł blaszki w sumie 35zł.

ZUŻYTE BLASZKI

WYŻEJ NOWA ZWORKA NIŻEJ STARA

EFEKT KOŃCOWY

woziak - Nie Sty 16, 2011 15:20

Wykręciłem rozrusznik, nie rozkręcałem go tylko wyczyściłem, trochę luźna była śruba gdzie przykręca się napięcie, skręciłem i jak narazie jest ok :mrgreen:
funfel - Nie Sty 16, 2011 21:09

Przy zawieszaniu się rozrusznika zauwazyłem taką dziwną przypadłość. Jak przekręce kluczyk ( i trzymam caly czas przekręcony) to rozrusznik się czasami zawiesi, ale po paru sekundach trzymania załapie i odpali. Więc jak komus się zawiesza to polecam przytrzymac troche dluzej kluczyk, tak okolo 10sec. az odpali.
Perez - Nie Sty 23, 2011 13:49

funfel napisał/a:
Więc jak komus się zawiesza to polecam przytrzymac troche dluzej kluczyk, tak okolo 10sec. az odpali.

Zdecydowanie w takim przypadku polecam wymiane lub regeneracje rozrusznika, poniewaz przytrzymujac w ten sposob obciazasz instalacje. Kolega w ten sposob zobaczyl dym w swoim aucie.

maniek_kda - Pią Lut 10, 2012 22:53

Witam temat stary, ale dopadło mnie to samo więc piszę tutaj.
Czy tak mają wyglądać miedziane styki w moim rozruszniku (moje całkiem się wytarły i obie wyglądały jak ta mniejsza po prawej stronie.). Czy ta po lewej ma być taka poszerzona?

Zdjęcia pochodzą ze strony Blaszki w rozruszniku




karolj - Pią Lut 10, 2012 23:00

maniek_kda napisał/a:
Czy tak mają wyglądać miedziane styki w moim rozruszniku


Nie. Nie mogą być tak wytarte. Miałem podobnie, łudziłem się, że wyczyszczenie ich coś da. Dało - na 2 dni ;)
Rozebrałem sprzęt, zaniosłem do sklepu-serwisu z częściami do rozruszników i alternatorów.
Pan powiedział, że to jest definitywnie do wymiany. Wymieniłem i od tej pory rozrusznik ani razu nie odmówił posłuszeństwa. Koszt obu blaszek to klikanaście złotych. Do tego okrągła zwora za 20 kilka.

Anton_81 - Sob Lut 11, 2012 08:12

Miałem to samo. 3 razy czyszczone blaszki, delikatnie wyrównywane papierem - marnowanie czasu. Tylko wymiana na nowe i od ponad roku spokój.
maniek_kda - Pon Lut 13, 2012 20:52

Rzeczywiście wymieniłem te miedziane styki i od razu widoczna poprawa. Auto po 2 dniowym postoju na 20 st. mrozach zapaliło od strzała. Wcześniej widocznie dochodziło zbyt mało amperów do rozrusznika, bo kręcił strasznie opornie. Teraz kręci aż miło. :ok:
Tak więc, jak komuś słabo kręci, to polecam przyjrzeć się rozrusznikowi.

I jeszcze pytanie, czy te szczotki będą pasowały do mojego rozrusznika (silnik 2.0 di)

Znalazłem filmik na temat wymiany styków w rozrusznikach Nippon Denso. Może komuś się przyda
http://www.youtube.com/wa...player_embedded

mi_sza1 - Pon Sty 28, 2013 18:15

maniek_kda napisał/a:
Rzeczywiście wymieniłem te miedziane styki i od razu widoczna poprawa.

A gdzie można nabyć te styki i ten tłoczek co z nimi sie zwiera. przeglądam i nic mi nie podchodzi. Tak wogóle to do jakiego numeru rozrusznika mam szukać. Oglądam i wszystkie maja początek numeru 228000.... i dalej juz rózne numery a wszystkie do diesla Di niby.

[ Dodano: Pon Sty 28, 2013 18:15 ]
Znalazłem na tej stronie można sprawdzić jaki numer rozrusznika, jakiej firmy do jakiego samochodu.
http://altera.jdm.pl/cata...roducts_id=2145
a na tej właśnie mój
http://altera.jdm.pl/cata...roducts_id=1087
Sugerowałem sie zdjęciami, ale te blaszki wyglada na to że są równe(dwie takie same)

szoso - Pon Sty 28, 2013 19:41

mi_sza1, szukajka cię pogryzła? :wink:
zobacz kiedy o tym pisałem http://forum.roverki.eu/v...yki+rozrusznika

mi_sza1 - Pon Sty 28, 2013 19:45

No wiem wiem :-) . Dzisiaj znalazłem ten temat też. Ale już teraz to sam nie wiem bo w hondzie tez styki nie sa jednakowej wielkości a rozrusznik chyba ten sam.
marzlot - Czw Sie 15, 2013 21:22

Witam. Macie namiary na te zwory? U mnie czasami rozrusznik się zawiesza i jest takie cykanie. Kilkukrotne próby odpalenia i załapuje. Chyba te zwory/ styki muszę wymienić. Nie mogę znaleźć nigdzie. Mam stary rozrusznik w częściach i tam były te blaszki różnych wielkości. Takich będę potrzebował. Jak ktoś wie skąd takie kupić poproszę dać znać.

Pozdrowienia.

RAKU_44 - Sob Sie 09, 2014 19:52

Odkopię trochę temat. Czy komuś udało się dostać styki takie jak w oryginale, jeden o większym, drugi o mniejszym piórze tak jak to pokazuje zdjęcie kilka postów wcześniej? Gdzie bym nie pytał wszyscy mają tylko te o mniejszym piórze pakowane po 2 sztuki cena 3 zł/szt czyli tak jakby można użyć dwóch tych mniejszych?
Większe dostępne są w zestawach naprawczych jednak cena 50-75 zł więc trochę drogo.
Założyłem dwa te mniejsze jednak nie chciałbym się kiedyś bawić w rozbiórkę rozrusznika w szczerym polu także jakby ktoś miał namiary na styki jak w oryginale byłbym wdzięczny.
maniek_kda napisał/a:

Zdjęcia pochodzą ze strony Blaszki w rozruszniku

Obrazek

Obrazek

PanzerMajer - Nie Sie 10, 2014 17:59

Ja zakupiłem troche mniejsze tak na oko i jest git .