Zobacz temat - [R75] Automatyczna skrzynia biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Automatyczna skrzynia biegów

Jarek1984 - Pon Kwi 11, 2011 20:49
Temat postu: [R75] Automatyczna skrzynia biegów
Problem ma ze skrzynią a mianowicie ślizga się. Jeśli stoję w dziurze to jest problem by na wstecznym wyjechać bo się ślizga. Jadąc na D na pierwszym biegu jest ok, przełączy się na drugi i w momencie kiedy powinien przejść na trzeci bieg zaczyna się ślizgać, obroty silnika wzrastają a samochód z trudem jedzie. Gdy znowu dam mu wysokie obroty to gdy przełączy na wyższy bieg to jest szarpnięcie. Wymieniłem olej i nadal jest tak samo. Stary olej był brązowy taki jakiś jakby spalony?
W sumie to jak wejdzie na 3 to to samo robi sie jak ma przejsc z 3 na 4 i z 4 na 5
od jakiegos czasu mialem problem ze delikatnie ciagnal na 4 biegu mial problem przelaczyc na 5 ale pomyslalem ze olej pojezdzilem troche i wczoraj w nocy wracalem do domu i nagle zaczal sie masakrycznie slizgac na prostej mialem max 40km/h a pod gorke to do 20 spadalo
jade na D i jest drugi bieg i w tym momencie co ma przeskoczyc na trzeci biego to zaczyna sie slizgac obroty sie zwiekszaja i jak dojda np do 3tys to przelaczy sie na 3 i w tym momencie jest szarpniecie


Dodatkowo mogę powiedzieć że po włączeniu biegu wstecznego i chyba D słychać dziwne piski dochodzące ze skrzyni i ślizganie się. pisk jest jak włacze wsteczny a stoi w dziurze i puszcze hamulec zaczyna ciagnac to wtedy piszczy

krist - Wto Kwi 12, 2011 16:41
Temat postu: [R75] Awaria automatycznej skrzyni biegów
Witam.
Zacznę od początku:
Dzisiaj rano wyjechałem na miasto i zauważyłem, że 4 bieg jakby ślizga się. 1, 2, 3 OK, gdy wrzucił 4 nagle obroty podskoczyły, ale ciągnął dalej. Gdy wracałem sytuacja na początku się powtórzyła, po kilku km zaczęły ślizgać się kolejne biegi. Kilkaset metrów przed parkingiem mam do pokonania wzniesienie, z którym już nie dałem sobie rady. Kolega podjechał i zholował mnie pod tą górkę na parking. Na płaskim myślałem, że już sam wtoczę się na miejsce parkingowe, ale auto już nie rusza (ani do przodu, ani do tył) nawet na płaskim parkingu.

Jeżeli ma ktoś jakieś przypuszczenia co do możliwej usterki byłbym wdzięczny za podpowiedź.
Rok temu (ok 15tyś km) wymieniałem olej w skrzyni. Zostało mi go trochę i jutro sprawdzę jego stan dolewając nieco. Olej wlałem oryginalny od TomaTeam.

Kolejne pytanie: czy można zdiagnozować skrzynie jakimś programem? Jeżeli tak, to jakim? Skrzynia ma jakieś swoje złącze? Czy może do dokładnej diagnozy trzeba skrzynie rozbierać w mak?

Pytanie do osób z Lublina: mamy jakiś przyzwoity warsztat gdzie podjęli by się naprawy automatu? Miło by było, żeby przy okazji nie zdarli ze mnie ile się da... Ostatecznie może być w niedalekim sąsiedztwie Lublina (kolega na lawecie mnie podwiezie).

Święta zbliżają się, a ja w Lublinie tylko studiuje. Milo by było wrócić na własnych 4 kółkach do domu, dlatego sprawa dosyć pilna

01000001 - Sro Kwi 13, 2011 20:10

Witam,
Mialem u siebie niedawno problem z automatyczna skrzynią , w warsztacie na dzień dobry 3800 brutto chcieli , mnie udało się naprawić na 500 zł .
Link do dokumentacji Rysunek nr 6 okrągła wtyczka przy lewym mocowaniu amortyzatora z przodu (ta bliżej ) na Rys 6 masz oporności pomiędzy pinami - zmież te oporności .podaj wyniki (gdyby coś to posiadam seneloidy ). Od tego zacznij

01000001 - Sro Kwi 13, 2011 20:11

Zerknij Tu
krist - Sro Kwi 13, 2011 22:45

Dzięki za zainteresowania.
Póki co wiem, że skrzynia gubi olej. Jutro zaczynam działać. W piątek mam mieć nowy olej.
Dla pewności (i z ciekawości) sprawdzę też te rezystancje. Mam mierzyć na zgaszonym silniku? Rozpinać kostki?
Pozdrawiam.

Jarek1984 - Czw Kwi 14, 2011 11:33

U mnie są dwie okrągłe wtyczki po stronie kierowcy w okolicy amortyzatora tak jak pisałeś. Pierwsza (bliżej podszybia) jest 10 pinów. W drugiej (bliżej przodu auta) wnioskuje, że w tej o której Ty pisałeś jest 10 pinów z czego 3 są zaślepione. Jak byś mógł mi to tak na chłopski rozum wytłumaczyć jak mam pomierzyć tą oporność. Nie wiem też czy przypadkiem nie różnią się te wtyczki między Rover 75 99' a Land Rover 04'.
SeniorA - Czw Kwi 14, 2011 13:14

Jarek1984, to nie o te wtyczki chodzi , to są przewody od silnika.Dwie wtyczki od automatu , 18 pinowa i 10 pinowa , są na skrzyni biegów pod filtrem powietrza (trzeba go ściągnać).Oporność mierzy się na wyłączonym zapłonie i rozpiętych wtyczkach , między dwoma pinami w gnieździe przewodów idących do skrzyni. .
01000001 - Czw Kwi 14, 2011 17:00

Tak silnik zgaszony ,zapłon wyłączony, i mierzymy kostke od strony skrzyni oczywiście
Jarek1984 - Pią Kwi 15, 2011 15:59

Witam.
Znalazłem tą wtyczkę i sprawdziłem oporność między pinami
1 a 2 - 553 Ohm
3 a 4 - 545 Ohm
5 a 6 - 548 Ohm
18 a 9 - 17 Ohm
18 a 10 - 16,8 Ohm
18 a 11 - 17 Ohm
18 a 12 - 17 Ohm
18 a 13 - 16,8 Ohm
18 a 14 - 17 Ohm
18 a 15 - 3,7 Ohm
18 a 16 - 3,8 Ohm
18 a 17 - 13,3 Ohm

SeniorA - Pią Kwi 15, 2011 22:08

Jarek1984 napisał/a:
18 a 15 - 3,7 Ohm
18 a 16 - 3,8 Ohm
18 a 17 - 13,3 Ohm
jak widać oporność cewk zaworów linii ciśnienia i przemiennika momentu obrotowego jest przekroczona , a te elementy mają wpływ na taką opisaną pracę skrzyni.Może warto powtórzyć pomiar w temp. skrzyni 20 st.C
choopin - Sob Kwi 16, 2011 17:40

witajcie.
przyszła wiosna i wrócił mój stary temat stojacego w garażu roverka bez wstecznego.

obmierzyłem piny we wtyczce i oto wartości:

1 a 2 - 616 Ohm
3 a 4 - 597 Ohm
5 a 6 - 593 Ohm
18 a 9 - 18 Ohm
18 a 10 - 17,8 Ohm
18 a 11 - 18 Ohm
18 a 12 - 17,4 Ohm
18 a 13 - 17 Ohm
18 a 14 - 18 Ohm
18 a 15 - 3,7 Ohm
18 a 16 - 3,8 Ohm
18 a 17 - 14,2 Ohm

jest na to jakies lekarstwo?
(pomiary po rozgrzanej skrzyni)

pozdrawiam
Emil

choopin - Sob Kwi 16, 2011 17:45

witajcie.
przyszła wiosna i wrócił mój stary temat stojacego w garażu roverka bez wstecznego.

obmierzyłem piny we wtyczce i oto wartości:

1 a 2 - 616 Ohm
3 a 4 - 597 Ohm
5 a 6 - 593 Ohm
18 a 9 - 18 Ohm
18 a 10 - 17,8 Ohm
18 a 11 - 18 Ohm
18 a 12 - 17,4 Ohm
18 a 13 - 17 Ohm
18 a 14 - 18 Ohm
18 a 15 - 3,7 Ohm
18 a 16 - 3,8 Ohm
18 a 17 - 14,2 Ohm

jest na to jakies lekarstwo?
(pomiary po rozgrzanej skrzyni)

pozdrawiam
Emil

krist - Sob Kwi 16, 2011 19:03

Witam.
Dopiero dzisiaj mogłem pomierzyć te rezystancje.
Pomiary na zimnym silniku przy spuszczonym oleju (chociaż jak sądzę nie powinno to mieć znaczenia).
1-2; 3-4; 5-6 : ok 540 Ohm
18-(9-14) : OK 16 Ohm
18-15: 3 Ohm
18-16 : 3,3 Ohm
18-17 : trudny pomiar, strasznie wariowały wskazania czasami 16, czasami 13 Ohm

Co do gubienia oleju to był fałszywy trop. Zlałem olej i nie było go jakoś za mało. Wylało się dobre 3L.
Przed spuszczeniem oleju uruchomiłem silnik. Auto ruszyło, ale po kilku chwilach skrzynia zaczęła wydawać ciche i delikatne dźwięki, z całą pewnością nie naturalne.
Różniej jeszcze raz uruchomiłem silnik jak auto wisiało na podnośniku. Co mnie zdziwiło koło ruszyło pomimo lewarka ustawionego na N, ale dało się je dłonią zatrzymać. Czy to normalne w automatach? I tym razem przez minute skrzynia ładnie pracowała, po czym zaczęła wydawać dziwny dźwięk.

Ponownie pytam jakim urządzeniem (i czy w ogóle) mógłbym zdiagnozować skrzynie?
Pozdrawiam.

01000001 - Nie Kwi 17, 2011 17:52

Zdjagnozowac skrzynie? własnie to zrobiles;) zdjagnozowales wszystkie czujniki i selenoidy w skrzyni biegów - więcej elektroniki tam nie ma ;) no oczywiście sterownik(pod schowkiem od strony pasazera ) ale jezeli nie wyświetla się Tobie "EX" gdzie x to dowopna wartość (P,D,4,3,2) to elektronika jest ok .Tu przyczyny bym juz nie szukał .
01000001 - Nie Kwi 17, 2011 17:57

elektronika ok, hmm a gdzies tu wyczytałem o jakieś śrubie którą mylą ze spustem oleju - ponoć jej odkrecenie objawia sie brakiem wstecznego.
choopin - Nie Kwi 17, 2011 18:19

niby tak ale czy to moze sie objawić po jakimś dłuższym czasie? kupiłem go w listopadzie a to sie stało jakoś w grudniu, naklejki od wymiany oleja były z wrzesnia. dzisiaj odkryłem jeszcze jedną rzecz jak przełączam z D na R to czuć jakby chciał nawet odjedzie ze 2-3 cm do tylu i koniec...
juz nie wiem czy naprawiac skrznie czy lepiej kupic inną i przelozyc?

krist - Nie Kwi 17, 2011 21:09

Czyli podane wartości nie wskazują na uszkodzenie czujnika/selenoidu?
Jeżeli tak, to moje kolejna propozycja usterki to pompa oleju w skrzyni. Na chłodnicy mam czujnik jak sądze ciśnienia oleju. Zna ktoś jego charakterystykę? W jaki inny sposób mogę sprawdzić ciśnienie oleju (jakie jest prawidłowe ciśnienie?)?

Jeszcze jedno pytanie. Czy automatyczna skrzynia biegów ma tryb samodiagnozy? Tzn czy potrafi sama wykryć, że któryś element jest uszkodzony i odmówić pracy , aby zapobiec poważniejszym uszkodzeniom? To by tłumaczyło chwilowe problemy z ruszeniem.
Dodam, że po zholowaniu auta na parking na noc odłączyłem aku. Następnego dnia podłączyłem aku i auto ruszyło (była to jedyna czynność jaka mi przyszła do głowy, która wiedziałem, że nie zaszkodzi). Autem od tamtej pory nie jeździłem ze względu na dziwny dźwięk, o którym już pisałem. Boję się, żeby mocniej jej nie uszkodzić.

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

SeniorA - Pon Kwi 18, 2011 07:03

krist napisał/a:
Ponownie pytam jakim urządzeniem (i czy w ogóle) mógłbym zdiagnozować skrzynie?
krist, właściwa diagnostyka skrzyni automatycznej jest niemożliwa bez komputera diagnostycznego tzw. serwisowego.Komputer odczyta kody błędów ,sprawdzi dane rzeczywiste i zgodność wszystkie parametrów pracy skrzyni i silnika na poszczególnych przełożeniach z wymaganymi np. ciśnienia oleju i całą elektronikę sterującą. Serwisy specjalistyczne naprawy skrzyń mają takie komputery . Testerami uniwersalnymi można odczytać tylko kody błedów.

[ Dodano: Pon Kwi 18, 2011 07:03 ]
krist napisał/a:
Czyli podane wartości nie wskazują na uszkodzenie czujnika/selenoidu?
nie sprawdzony jest np. czujnik temperatury oleju ( 7-8 ),np. w temp. 20 st.C 2.5 kom. ,ale jest cala jego charakterystyka.
krist napisał/a:
Jeżeli tak, to moje kolejna propozycja usterki to pompa oleju w skrzyni.
i tego bez komputera nie sprawdzisz, a właściwe ciśnienie oleju jest najwazniejsze.
krist napisał/a:
Czy automatyczna skrzynia biegów ma tryb samodiagnozy
nie tylko samodiagnozy, ale program ochrony ,wprowadzający taki tryb pracy skrzyni, który zapobiega jej uszkodzeniu. EAT ECU steruje skrzynią w oparciu jeszcze o dane z kilku czujników silnika (np. czujnik ABS,czujnik położenia wału,czujnik położenia pedału lub przepustnicy,czujnik hamulca, czujnik temp. płynu chł. czy ciśnienia oleju) ). Dlatego dla pełnej diagnozy, przede wszystkim trzeba zdiagnozowac komputerem silnik .
choopin - Pon Kwi 18, 2011 21:35

SeniorA napisał/a:
nie sprawdzony jest np. czujnik temperatury oleju ( 7-8 ),np. w temp. 20 st.C 2.5 kom. ,ale jest cala jego charakterystyka.



jesli o mnie chodzi to pomiar 7-8 był 1745 Ohm

krist - Wto Kwi 19, 2011 22:43

01000001 napisał/a:
Witam,
Mialem u siebie niedawno problem z automatyczna skrzynią , w warsztacie na dzień dobry 3800 brutto chcieli , mnie udało się naprawić na 500 zł .
Link do dokumentacji Rysunek nr 6 okrągła wtyczka przy lewym mocowaniu amortyzatora z przodu (ta bliżej ) na Rys 6 masz oporności pomiędzy pinami - zmież te oporności .podaj wyniki (gdyby coś to posiadam seneloidy ). Od tego zacznij

Masz może całą dokumentacja? Czy tylko ten urywek?

choopin - Czw Kwi 21, 2011 19:54

Witajcie ponowanie.
pożyczyłem od kolegi kabel OBD-II ELM 327 i jedynym programem który mi sie udało odpalić to EasyOBD II pokazał mi wartości ciśnienia na poszczególnych biegach które podaje poniżej, czy ktoś wie jakie powinny być nominalne wartości?

P 42 kPa 6.1 Psi
R 47 kP 6.8 Psi
n 42 6.1 Psi
d 50 7,3 Psi
4 50 7,3
3 50 7,3
2 50 7,3


p.s. czy ma ktoś program lub zna nazwe programu, który będzie jeszcze współpracował z tym interfejsem?
pozdro

krist - Czw Kwi 21, 2011 23:08

Może powiedz jakimi jeszcze programami próbowałeś, a się nie udało.
U mnie był dzisiaj gość z KTSem, ale nie dał rady w ogóle połączyć się ze skrzynią.

choopin - Pią Kwi 22, 2011 00:26

probowalem:
Scan Tool - 4 wersjami
PCMSCAN - odzytał tylko prad z alternatora
ScanXL
ScanMasterELM_PL
DashCommand-ELM

TOMASZ_KLIMCZAK - Czw Sty 26, 2017 20:08
Temat postu: AWARIA AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI
Witam serdecznie mam mały tak myślę problem a mianowicie po zapięciu ''D'' autko jedzie super zbiera się nie ma żadnych problemów ale gdy się zatrzymam i przełączam na ''R'' bo cofamy Roverek stoi jak wryty ani drgnie tylko czuć szarpnięcie przy załączaniu wstecznego gdy dodam gazu tak powyżej 2tys rusza ale gdy puszczę gaz staje jak by był na ręcznym proszę o pomoc bardzo to jest ukochane autko żony :(
AdaskoC - Czw Sty 26, 2017 21:07

Sprawdź elektrozawory.
SeniorA - Czw Sty 26, 2017 21:32

pewnie pęka taśma ( zgrzew ) hamulcowa wstecznego , jeśli ktoś nie ruszał śruby blokującej na skrzyni np. przy wymianie oleju.