Zobacz temat - [R75] Wymiana filtra powietrza CDT/CDTi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana filtra powietrza CDT/CDTi

MarekP - Sro Kwi 20, 2011 12:35
Temat postu: [R75] Wymiana filtra powietrza CDT/CDTi
Od pewnego czasu zauwazylem, ze powyzej 1000 obrotów silnik zaczyna głucho buczeć (tak jak po nagłym zdjęciu pedału gazu). na poczatek chcę wymienić filtr powietrza, może coś pomoże. Nie mogę jednak zlokalizowac tego filtra. gdzie on się znajduje i jak go wymienić. Bardzo proszę o porady zarówno w pierwszej jak i drugiej sprawie.
Pozdrawiam.

apples - Sro Kwi 20, 2011 12:53

MarekP napisał/a:
Nie mogę jednak zlokalizowac tego filtra. gdzie on się znajduje i jak go wymienić.
Zdjęcie umiejscowienia filtrów w CDT/CDTi http://forum.roverki.eu/v...p=613752#613752 :wink:

Do wymiany filtra powietrza musisz zdjąć górną osłonę silnika i odkręcić obudowę filtra, która przykręcona jest na 6 imbusów. Obudowa - element nr 8 na zdjęciu.

dziara01 - Wto Maj 29, 2012 19:41

Witam potrzebuje pomocy przy wyborze filtra powietrza do mojego roverka 75 CDT rok 2000.Zgłupiałem bo są okrągłe,stożkowe i duże kwadratowe.dzięki za pomoc.
szymon75-2.0 - Wto Maj 29, 2012 20:11

W CDT masz taki duży stożkowy filtr powietrza.
Spider1801 - Wto Maj 29, 2012 20:32

Kolego pomogła wymiana filtra powietrza, bo mam to samo buczenie filtr wymieniony 1000 km temu. Buczenie występuje przy dodaniu gazu przy puszczeniu znika, na jałowym brak buczenia . Wydech sprawdziłem i nic nie znalazłem. Wymieniłem wieszaki wydechu ale bez rezultatu.
szemet33 - Wto Cze 05, 2012 16:06

czy można załozyc nowy filtr powietrza bez tej nakładki co na nim jest ? wydaje mi sie ze ogranicza to przepływ powietrza
kris-tofer - Wto Cze 05, 2012 22:14

szemet33, nie można, nakładka to część filtra i jest niezbędna.

(Cholerny nr. 1 z obrazka :cry: )

markozalko - Nie Lut 17, 2013 13:26

Mma pytanie czy taki filtr powietrza będzie dobry do r75? http://moto.allegro.pl/fi...2969870999.html
Zawsze taniej niż w sklepach, tylko nie wiem co to za firma i czy ma to znaczenie. są na allegro jakieś w chinach robionr to tamtych staram się nei brać. Dzięi za odp.

Pieta - Nie Lut 17, 2013 14:32

nie warto kupować tych wynalazków od niewiadomego producenta.
kupuj Knecht/Mahle.
Dobra marka, szła na pierwszy montaż w R75 i do teraz w BMW
Kiedyś ceny tych filtrów były wysokie, ale ostatnio w TomaTeam kupiłem za 54zł i filtr paliwa tego samego producenta za 58zł

markozalko - Nie Lut 17, 2013 16:05

Dzięki za radę. Tak też zrobiłem, kupiłem zestaw filtrów w TomaTeam. Dzięki.
Dziadek - Nie Lut 17, 2013 16:18

Kiedyś do służbowego auta kupiłem jakiś tani zamiennik filtra powietrza i w rękach się rozsypał w trakcie montażu. Od tej pory uważam na te rzeczy, tym bardziej że kiedyś kolega zrobił w warsztacie sekcję kilku filtrów oleju od różnych producentów i w niektórych była zwykła szmata w stanie agonalnym.
markozalko - Wto Mar 05, 2013 08:54

No niestety nie kupiłem takiego co chciałem filtra powietrza tylko sprzedali mi wczoraj filtr Hans Pries. Ma może ktoś doczynienia z takim filtrem?
Pieta - Wto Mar 05, 2013 09:09

Jak ty kupowałeś, że sprzedali ci inny niż chciałeś? Często sklepy na stanie, mają różne, wtedy trzeba sprecyzować zapytanie.
markozalko - Wto Mar 05, 2013 09:30

Chciałem kupić dobry filtr w sklepie internetowym (już nie będę pisał którym bo brak mi słów), zrezygnowałem z zamowienia i musiałem kupić u siebie w sklepie a tu mieli tylko taki. Pytam czy taki filtr może być gdyż czytałem opinie o nich i są różne. Nie wiem czy ma to aż takie znaczenie.
Pieta - Wto Mar 05, 2013 09:43

nic nie wiem of Hans Pries

ale słyszałem wiele złego o filtrach powietrza bearmach, które nazwyczajniej nie chciały wejść i często dochodziło do ich uszkodzenia. Ktoś porównywał je ze soba i każdy miał innną długość.

apples - Wto Mar 05, 2013 12:54

Pieta napisał/a:
ale słyszałem wiele złego o filtrach powietrza bearmach
Ja mam już drugi raz u siebie ten filtr i jest OK.
Dziadek - Wto Mar 05, 2013 15:23

Już kilka razy robiłem wymiany filtrów i niedługo czeka mnie następna. Po ostatniej przygodzie obiecałem sobie że na zakupy pojadę z metrówką,bo faktycznie zdarzają się różne długości. Nie pamiętam producentów,ale to jakaś paranoja z tym wymiarem.
looke81 - Wto Mar 12, 2013 04:57

apples napisał/a:
Pieta napisał/a:
ale słyszałem wiele złego o filtrach powietrza bearmach
Ja mam już drugi raz u siebie ten filtr i jest OK.


Fabrycznie do cdt montowali Filtrona... AK362, dostepne bez problemu. Najlepsza w tym wszystkim byla pieczatka z logo filtron i ten napis ponizej "made in Germany"

juraz - Wto Mar 12, 2013 08:50

Witam

I jak pomogła ta wymiana??bo mam juz od ponad roku to samo zalozone juz chyba z 3 rozne filtry i dalej to samo buczy jak 150 jak rozpedze i wrzuce na luz cichnie

kosiacki - Pon Lis 18, 2013 16:33

Apples mam pytanie jak nazywa się ten element oznaczony nr 11 na zdjęciu powyżej i drugie pytanie czy jest to feler bo ten karbowany element mam dość mocno rozerwany
sTERYD - Pon Lis 18, 2013 19:19

To się nazywa rura doprowadzająca powietrze do filtra i powinna być cała :cool:
witgut - Pon Lis 18, 2013 20:02

sTERYD napisał/a:
To się nazywa rura doprowadzająca powietrze do filtra i powinna być cała

Niektórzy twierdzą, że warto ją przeciąć i część wyrzucić.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=85436

kosiacki - Pon Gru 02, 2013 14:10

sTERYD mam pytanie może naiwne ale jak odkręcić te trzy śruby mocujące rurę doprowadzającą powietrze od strony wlotu,kręcą mi się ale nie wychodzą boję się żeby czegoś nie uszkodzić.Nie pisałem nic o tym od czasu postu bo nic nie robiłem ale jak wczoraj z nudów obłożyłem to folią to zauważyłem zmiany w pracy silnika.
sTERYD - Pon Gru 02, 2013 19:17

jak się kręcą, to już niestety nie odkręcisz.
musisz wyjąć rurę na siłę a wtedy może Ci się uda. O ile będziesz potrzebował.

kosiacki - Wto Gru 03, 2013 06:52

sTERYD sory ale czy trzeba demontować tą całą blachę idącą wzdłuż przodu do której przymocowana jest ta rura,czy może podważając te śruby jakoś wyjdą a wtedy da się ją usunąc, bo nie wiem jak to jest mocowane.
ripek - Wto Gru 03, 2013 06:59

Nie musisz demontowac blachy. Tymi srubami sa przykrecone gumowe kolki.
Plaskim srubokretem trzeba sciskac rure wlotowa przy tych kolkach i wyjdze.
W tej rurze sa otwory a te kolki gumowe dzialaja jak zaczepy.

Dziadek - Wto Gru 03, 2013 07:01

U mnie ,niestety, te śruby kręcą się od początku i za każdym razem rurę podwiązuję do zaczepu w masce.Trochę to niewygodne,ale daję radę.
kosiacki - Wto Gru 03, 2013 15:30

Dzięki Ripek i sTERYD za info teraz mogę to zaatakować pozdrawiam.