Zobacz temat - [R75] Poszedl dym ze sterownika i swiatel - LSM
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Poszedl dym ze sterownika i swiatel - LSM

bluetom2 - Nie Maj 01, 2011 16:51
Temat postu: [R75] Poszedl dym ze sterownika i swiatel - LSM
witam jak w temacie panowie wczoraj odgrzybiałem klimę i na wieczór auto zaczęło wariować zapaliło się światło postojowe później kierunek, w końcu alarm. było już ciemno wiec odłączyłem akumulator i poszedłem spać. dziś rano po kilku kilometrach załączały się awaryjne,lewy kierunek prawy i nagle ogromny dym z przełącznika świateł. szybko odłączyłem akumulator gdy ostudziło moje emocje podłączyłem akumulator odpaliłem auto ale już świateł nie ma. cały sterownik spalony włącznie z kostka zasilająca. pytanie czy jak wymienię ten moduł to będzie wszystko ok czy jeszcze mogło pójść coś więcej. czy na wariacje kierunków mógł mieć wpływ ten sterownik proszę o parady
SeniorA - Nie Maj 01, 2011 17:09

wysusz jeszcze sterowniki klimatyzacji i komfortu bo są też zagrożone uszkodzeniem.Po wymianie LSM okaże się czy to wszystko.
bluetom2 - Nie Maj 01, 2011 17:13

klimatyzacja dziala bez zarzutu chlodzi grzeje.
czujnik komfortu nie bardzo wiem jak sprawdzic

ktos wie jakie moga byc koszty modulu i wymiany,dodam ze wtyczka jest stopiona, i tylko pozostaje podmianka na inna lub wymiana calej instalacji

SeniorA - Nie Maj 01, 2011 17:20

bluetom2 napisał/a:
klimatyzacja dziala bez zarzutu chlodzi grzeje.
czujnik komfortu nie bardzo wiem jak sprawdzic
nie chodzi o sprawdzenie , ale wysuszenie , bo to , że narazie chodzi nie gwarantuje sprawności za kilka dni.
bluetom2 - Nie Maj 01, 2011 17:26

czy powodem uszkodzenia modulu mogl byc uszkodzony przekaznik ktory sie zawiesl
czy tylko miala wplyw woda z preparatu
czy bede wstanie sam przelutowac kabelki na zasadzie czarny do czarnego. czy to wyzsza szkola jazdy

robo - Nie Maj 01, 2011 18:37

bluetom2, powodem awarii zdecydowanie było zalanie preparatem. A czy będziesz w stanie przelutować sam wtyczkę to jedynie Ty sam możesz określić. Skomplikowane to nie jest ale wszystko zależy od Twoich zdolności manualnych i obycia z lutownicą ;-) . Po zmianie modułu przygotuj się jednak na komunikat Err w miejscu przebiegu dziennego.
VMatas - Nie Maj 01, 2011 19:12

Przelutowanie wtyczki raczej już nic nie da - płytka już zwęglała i już samo to będzie teraz problemem, nie mówiąc o tym że jakiś inny element mógł pójść dymem.. Węgel jak wiadomo jest przewodnikiem, co w danym przypadku zdecydowanie nie jest zalecane pomiędzy tyloma kontaktami.
robo - Nie Maj 01, 2011 19:38

VMatas, ja zrozumiałem , że chodzi o spaloną wtyczkę z instalacji auta, którą się wpina w LSM, a nie gniazdo w module LSM. Ale może jestem w błędzie.
bluetom2 - Nie Maj 01, 2011 20:08

a dlaczego mialby sie pojawic error w dzinnym przebiegu skoro on normalnie teraz pracuje
longer86 - Nie Maj 01, 2011 22:10

no właśnie też to zauważyłem że po wypięciu LSM u siebie przebieg działa dobrze można jeździć np bez LSM
dukat11 - Nie Maj 01, 2011 22:11

bluetom2, masz rok 2000 więc error może być ale nie musi. Zależ jaki licznik ci się trafił. Liczniki chyba od 2000r (ale nie na pewno) porównują wartość przebiegu w LSM i w liczniku. Jeśli jest różnica wyświetla się error
bluetom2 - Wto Maj 03, 2011 16:47

witam ponownie
sterownik juz wymieniony calkowity koszt to: sterownik 2x = 50zl (wzielem jeden na zapas jakby cos bylo nie tak)
koszt podlaczenia nijaki bo to kolega robil i zajelo mu 5 godzin (przelutowanie calej wiazki) dalem mu extra 100zl.
czyli razem 150zł
oceniam niewiele.
ale dzisiaj wstaje rano a tu snieg.
z ciekawosci ide do auta otwieram go i widze kaluze na podlodze,zalamka.
caly sterownik w wodzie stoi dobrze ze nieodpalalem auta.
to jest dramat.
to auto jakies jest dla mnie pechowe?
mam go 6 dni i takie jaja!!
czy macie jakies pomysly skad moze woda dostawac sie do wnetrza?

apples - Wto Maj 03, 2011 16:55

bluetom2 napisał/a:
czy macie jakies pomysly skad moze woda dostawac sie do wnetrza?
Najprawdopodobniej zapchane odpływy w grodzi http://forum.roverki.eu/v...p=494766#494766 i http://forum.roverki.eu/v...p=574584#574584
bluetom2 - Wto Maj 03, 2011 17:12

a czy mozna byloby zalac srodek podszybia lepikiem na zimno??
apples - Wto Maj 03, 2011 18:59

bluetom2 napisał/a:
a czy mozna byloby zalac srodek podszybia lepikiem na zimno??
Masz udrożnić odpływy, a nie zalać grodź wodą podczas deszczu i zrobić basen w samochodzie i dla ECM. :wink: Drobne nieszczelności na łączeniach jeżeli masz to najlepiej silikonem dekarskim lub poliuretanową masą klejąco-uszczelniająca Boll.