Zobacz temat - [R200] Auto jest mułowate, brak mocy, słabo przyspiesza.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Auto jest mułowate, brak mocy, słabo przyspiesza.

marhew - Pon Sie 08, 2011 00:30
Temat postu: [R200] Auto jest mułowate, brak mocy, słabo przyspiesza.
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem i nie bardzo orientuje się w tematach na forum. Oczywiście przed założeniem tematu używałem opcji "szukaj" ale nie znalazłem konkretnej odp na moje pytanie. Jednak gdyby coś już w tej sprawie zostało poruszone na forum to bardzo proszę o podanie linku ;)
Ale przejdzmy do rzeczy- niedawno zakupiłem rovera 1.6 si na sekwencji staga 200 97r i mój problem polega na tym, ze samochód bardzo słabo przyspiesza. (zarowno na LPG jak i PB) Robiąc pomiar stoperem od 0-100 km/h ma jakieś 13 sekund. Powyżej 120 juz prawie wcale nie ciągnie, a jakby nie patrzeć te 112 koni już powinno jakieś efekty zrobić.
I teraz moje pytanie brzmi: co sprawdzić, od czego zacząć poszukiwania 'mocy'. Czy czujnik temperatury ma coś do tego? Mam również wrażenie, że na zimnym silniku auto jedzie duzo lepiej niż na ciepłym.
Za każdą nawet najmniejszą pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam.

Brt - Pon Sie 08, 2011 14:35

czujnik możesz sprawdzić omomierzem ... na forum były podawane wartości rezystancji dla kilku temperatur pracy ... w serii K są dwa czujniki temperatury ... ten od kompa ma dwa piny ten od wskazań na zegarze ma jeden pin. Musisz sprawdzić ten od kompa dwupinowy. Czujniki są po środku komory silnika w okolicy łaczenia silnika i skrzyni biegów wkręcone w głowicę :ok:
leszczu - Pon Sie 08, 2011 16:18

A coś już po zakupie wymieniałeś ??
marhew - Pon Sie 08, 2011 18:38

Zlokalizowałem 2 czujniki, jednak zarówno jeden jak i drugi ma 2 piny. No ale wiadomo rezystancję sprawdzę w dwóch. I czy czujnik miałby aż taki wpływ na moc?
Po zakupie wymieniłem filtry, olej no i generalnie tyle. Niedawno zmieniany był rozrząd i świece- tak twierdził poprzedni właściciel; stan kabli oraz kopułki i palca nieznany. Rovera mam zaledwie kilka dni i nie bardzo jeszcze wiem gdzie czegokolwiek szukac.

Emptysiak - Pon Sie 08, 2011 19:11

ja miałem w swoim podobnie, polecam sprawdzić filtr paliwa jeśli go nie wymieniałeś
marhew - Pon Sie 08, 2011 19:48

ale niestety na gazie jest ta sama historia...
karmel - Pon Sie 08, 2011 20:05

To jeszcze kable WN, kopułka i palec, po zmianie tego na pewno gorzej mu nie będzie.
marhew - Sro Sie 10, 2011 16:02

Dokonałem pomiarów czujnika temperatury dla ECU, na rozgrzanym silniku do temp. pracy. Czujnik pokazał 0.80V i gdy chciałem zrobić pomiar rezystancji, multimetr generalnie nie pokazał nic. Zachowywał się tak, jakby nic nie było podłączone, Czy to normalne i dobre parametry?
Bumelant - Sro Sie 10, 2011 16:08

Może to pomoże:

http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm

http://homepage.swissonli...S_ECU_Logic.htm

Raczej jest ok.

marhew - Pią Sie 12, 2011 17:24

Po sprawdzeniu wszystkich możliwych czujników przyszedł czas na rozrząd. Wydrukowałem sobie ściągawkę do prawidłowego ustawienia, otwieram pokrywę, ustawiam dolny znak i co? I ogromne zdziwienie. Żaden znak na kolach rozrządu się nie zgadza. Koło wałka ssącego ok 1 ząb jest przestawione, natomiast wydechu ok 2-3 zęby. I niby prosta sprawa no ale... jedno z kół dodatkowo przestawione jest o 180 stopni, ponieważ znaki "exhaust" są po przeciwnych stronach, czyli przy jednym ustawieniu na kole ssącym "EXHAUST" jest z lewej strony,a na wałku wydechowym z prawej, po zrobieniu dodatkowo 1 obrotu wałem znak "EXHAUST" na ssacym jest z prawej a na wydechowym z lewej. I teraz pytanie, jak sprawdzić który wałek jest przestawiony o 180*? Druga sprawa jest taka. Wałki rozrządu mają 2 wycięcia na kliny. EX oraz IN. U mnie obydwa koła ustawione są na IN. Czy to prawidłowe ustawienie? Jeśli nie to jakie powinno być?

Na zdjęciu zaznaczyłem w którym miejscu na obu wałkach jest klin.

oizo64 - Sob Sie 13, 2011 12:37

Ja mam identyczne objawy i nie potrafię sobie z autkiem poradzić, jak będę mieć mechanika wolnego dam mu rozrząd do sprawdzenia. Mam 1.6 112 KM a idzie gorzej niż ojca Nissan sunny 75KM
marhew - Nie Sie 14, 2011 09:31

ja uważam, że u mnie problem leży właśnie w rozrządzie, tylko jakoś nikt nie chce mi z nim pomóc...
flapjck1 - Nie Sie 14, 2011 09:47

rozrzad powinienes miec ustawiony na gorze znaczek "in" na wprost znaczka "ex" - na obudowie powinno sie zgadzac z kreska

na dole oczywiscie pole wykropkowane z nadlewem pompy oleju

sprawdz czy dolne kolo pasowe nie wycielo nadlewu na malym kolku rozrzadu ( powinny sie "klinowac" wzajemnie )

automechanik - Nie Sie 14, 2011 11:17

Wałek ssący na in, wałek wydechu na ex. Ustawienie- wałek ssący znaczek in ma się pokrywać ze znaczkiem ex wałka wydechu.
marhew - Pon Sie 15, 2011 22:14

Dokładnie tak ustawiłem jak napisaliście, jedyna opcja jeszcze, że faktycznie urwało klin na kole pasowym. Generalnie po ustawieniu rozrządu samochód jedzie lepiej od dołu, natomiast górna partia obrotów bez zmian. Nadal jest słaby i nadal jest objaw o którym zapomniałem napisać- po puszczeniu gazu, czasem strzela w wydech.

Nie rozumiem tylko tego co napisał kolega flapjck1:
"sprawdz czy dolne kolo pasowe nie wycielo nadlewu na malym kolku rozrzadu ( powinny sie "klinowac" wzajemnie )"
można troszkę bardziej łopatologicznie? :)

A i jeszcze jedno ważne pytanie, czy wałek ssący jest taki sam jak wydechowy, czy można je zamienić miejscami?

automechanik - Wto Sie 16, 2011 17:36

Wałki są te same dlatego kółka rozrządu można zakładać tak by wałek obsługiwał wydech lub ssanie.,
marhew - Wto Sie 16, 2011 18:54

a mógłby ktoś jeszcze rozjaśnić wypowiedź flapjck1?
i czy obrócenie obydwu wałków rozrządu o 180* mogłoby coś zmienić? Czy to bez różnicy?
i co z tym strzelaniem w tłumik?

automechanik - Wto Sie 16, 2011 23:16

Łopatologicznie:
Zobacz czy nie ścieło klina na kółku rozrządu, bo może ustawienie wału silnika nie jest w związku z tym prawidłowe.
Ściągnij Rave jest na forum. Masz tam czarno na białym.

[ Dodano: Wto Sie 16, 2011 23:16 ]
Znaki in i ex pokrywają sie co dwa obroty wału czyli pełen cykl pracy silnika. I odpowiada to dwukrotnemu ustawieniu małej zębatki .. na nadlewku pompy olejowej.
Sprawdżto dokładnie a potem poszukamy dalej.

flapjck1 - Wto Sie 16, 2011 23:30

to co pisalem o scinaniu klina jest istotne jesli ustawiasz rozrzad na znaki na dolnym kole pasowym

jesli bylo kiedys zle dokrecone to kolo i dostalo luzu to scielo klin ustalajacy wzajemna pozycje wzgledem kolka od rozrzadu

mam nadzieje ze obrazki ci rozjasnia

marhew - Pon Sie 29, 2011 23:06

Dzieki wielkie za obrazki, na pewno sie przydadzą. Piszę troche z opóźnieniem ale nie mailem dostepu do internetu przez jakiś czas.
Czy kolega Oizo64 był może u tego mechanika? albo ruszył cośz tym problemem?
Bo ja zaobserwowałem kolejne dziwne objawy, otóż:
- spalanie przy bardzo spokojnej jeździe otwiera się od 12 litrów, średnio wychodzi ok 13 a max jaki uzyskałem to ponad 17.
- przy hamowaniu silnikiem, ewentualnie przy puszczeniu gazu na chwile na 4 kub 5 biegu auto strzela w wydech
- przyspiesza do ok 5 tys obrotów, powyżej moc juz nie rośnie a wrecz przeciwnie, przyspiesza gorzej przy czym delikatnie szarpie.
- przy odpalaniu (np rano po całej nocy postoju) ma niższe obroty niż po rozgrzaniu, na biegu jałowym- na zimnym wskazówka stoi w granicach 800 obr/min, a na gorącym ok 1 tys.
Jest jakaś opcja ze komputer wpadł w tryb awaryjny i przez to cała ta szopka? juz zaczyna mi brakować pomysłów co mu może dolegać :/ :/

oizo64 - Wto Sie 30, 2011 14:58

U mnie nie ma takich objawów, na gazie był słaby bo nie był ostatnio kalibrowany, kupiłem kabel, jest już ok.
marhew - Sro Sie 31, 2011 23:19

a mógłby ktoś wypowiedzieć się co do tych objawów?