Zobacz temat - [R420] Check Engine i brak mocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Check Engine i brak mocy

Sliwa - Sro Sty 25, 2012 15:54
Temat postu: [R420] Check Engine i brak mocy
Witam

Mam mały problem. Podczas jazdy tzn. gdy jadę ze stałą prędkością nie dodając i nie odejmując gazu zapala się check engine. Gdy po zaistniałej sytuacji dodam gazu żeby przyspieszyć samochód ma totalnego muła ale gdy zdejmę nogę z gazu check znika, po ponownym wciśnięciu jest już tak jak być powinno do momentu aż znów jadę ze stalą prędkością. Znalazłem na forum wątek z taką przypadłością i opisane jest że związane jest to z ECM'em czyli dokładniej błędem 34. Rozebrałem ten ECM ale nic w nim nie było upalone czy odlutowane przeczyściłem styki na uzwojeniach złożyłem i dalej to samo. Zaznaczę ,że silnik jest po kapitalnym remoncie, tzn. był bo jeżdżę nim już trzy lata. A dokładnie po wymianie wału, korbowodów, tłoków, pierścionków, zaworów, uszczelniaczy, planowaniu i robocie głowicy, wymianie świec żarowych, regeneracji turbiny (dmucha około 0,9-1,0 bar). Ostatnio wymieniony był olej, filtr paliwa, powietrza. Więc drogą eliminacji mogę wykluczyć te elementy.Wymieniane były podkładki pod wtryski z Passata B4 1.9 TDi 90KM są grubsze ale nie wiem czy to ma znaczenie. nie wiem też czy przepływka nie siedzi bo nie ma róznicy jak odepnę i w dodatku mój roverek dużo pali około 7 l czasami więcej. Chciałbym prosić o pomoc i radę

szoso - Sro Sty 25, 2012 16:10

wybłyskaj sobie błędy, od tego trzeba zacząć http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html
nie potrzebnie tam grzebałeś sugerując się samymi tematami nie sprawdzając błędów

Sliwa - Sro Sty 25, 2012 17:11

Ale jak było przed tak i jest teraz nic się nie zmieniło.
A większe tzn. grubsze podkładki pod wtryski nie mają znaczenia. Może przez to wtrysk sterujący wywala bład.

[ Dodano: Sro Sty 25, 2012 17:11 ]
Ale masz rację muszę się wziąć i wybłyskać te błędy :???: .

szoso - Sro Sty 25, 2012 18:24

wiem że grubość podkładek ma znaczenie, lepiej kupić i założyć właściwe
Sliwa - Sro Sty 25, 2012 18:34

wiem o tym ale nie mogę ich nigdzie znaleźć pytałem w sklepach z auto częściami ale nie mają czegoś takiego w katalogach a przecież używanych nie kupię bo to mija się z celem. :/
bizon - Sro Sty 25, 2012 22:03

A jaki Ci blad wyskoczyl?
praktis - Sro Sty 25, 2012 22:44

Sprawdź wiązkę silnikową.
Sliwa - Czw Sty 26, 2012 12:06

Błędu żadnego nie wykazał bo nie błyskałem go ale dzisiaj mam zamiar to zrobić i sprawdzę tą wiązkę ale dokładnie którą ?
Balas87 - Czw Sty 26, 2012 12:39

Sliwa, jak wywali ci blad 34 to na 99% masz kąt wtrysku do sprawdzenia - przerabiałem to u siebie. Błędu ci też czasem może nie wywalić zalezy od stopnia zle ustawionego kąta.
Sliwa - Czw Sty 26, 2012 12:43

Zaraz zabieram się za błyskanie a ewentualnie gdzie albo jak mogę ten kąt ustawić kolego? :mad:
bizon - Czw Sty 26, 2012 12:58

Najpierw wyblyskaj bo sie uczepiliscie tego 34 a na pewno bedzie cos innego
Sliwa - Czw Sty 26, 2012 13:08

Koledzy wyskoczyły mi dwa błędy a mianowicie:

-28 Przepływomierz powietrza (MAF) - wysokie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM

-34 Cewka czasu wtrysku paliwa Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenie ECM

Wiem że z przepływką to coś jest nie tak ale to by nie miało takich konsekwencji. Ale chyba kolega Balas ma rację. Chce powtórzyć też pytanie czy podkładki pod wtryski nie mają znaczenia bo są włożone większe i przez to może błąd wywala mam tak od zrobienia silnika.

[ Dodano: Czw Sty 26, 2012 13:08 ]
Tzn. grubsze i może przez to jak myślicie? :/

szoso - Czw Sty 26, 2012 13:21

Sliwa napisał/a:
-28 Przepływomierz powietrza (MAF) - wysokie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM

bo ją odłączałeś więc stąd masz błąd :grin:

Sliwa - Czw Sty 26, 2012 13:32

To trochę niemożliwe bo nie spotkałem się z takim czymś. Wiele razy odłączałem przepływkę nie tylko w moim samochodzie ale też w innych i nie było błędu. To samo, starszy ma paska b5 1.9 TDI 130 KM i czyścił przepływke odłączył ją i błąd mu nie wyskoczył. a po drugie przepływomierz steruje tylko EGR'em wiec kontrolka nie świeci się od tego tylko jak zaznaczyłem na początku postu problem tkwi gdzie indziej bo nie pali się cały czas tylko podczas jednostajnego wciśnięcia gazu podczas jazdy. Czytaj od początku postu a nie ostatnie dwa wpisy.
szoso - Czw Sty 26, 2012 13:59

wiem czym steruje przepływka i jak ją odłączę na zapłonie to mam błąd :wink:
nie zawsze zapali ci się kontrolka i będziesz miał błędy

Sliwa - Czw Sty 26, 2012 14:29

Dobra błąd jest ale ja nie jeżdżę z odłączoną przepływką. Bład jest zapisany w komputerze. A jak odłączę przepływkę i jadę to mi żadnego błędu nie wywala. Następną rzeczą jest to że przepływka w Roverze 420 SDI 105 KM jest na cztery piny i steruje tylko EGR'em a nie jak w przypadku R45 gdzie przepływka jest na pięć pinów i na podstawie jej odczytu jest dodatkowo obliczana dawka paliwa. Dlatego nie wywala u mnie Checka Ale to jest sprawa drugorzędna wróćmy do meritum czyli błąd 34 i problem który mnie trapi. Czy ktoś czegoś takiego doświadczył i potrafi mi pomoc?
Idę sprawdzać wiązki może czegoś się dopatrzę.

bizon - Czw Sty 26, 2012 14:37

po pierwsze na miejscu szoso juz bym nawet nie probowal ci pomoc, a po drugie i na temat podkladek i bledu 34 dostales odpowiedz w tym poscie a powtarzasz pytania przed sprawdzeniem tego co ci koledzy doradzili
Sliwa - Czw Sty 26, 2012 14:52

OK bez urazy. Jednoznacznej odpowiedzi nie otrzymałem. Mam rozumieć że to wina podkładek i złego kąta wtrysków ok. Pytałem także jak mogę go ustawić też odpowiedzi nie uzyskałem. Przepływka podejrzewam że napewno nie jest powodem mojej przypadłości ale dziękuje wszystkim. Temat do zamknięcia.
szoso - Czw Sty 26, 2012 15:25

Sliwa, weź wyluzuj, kolejny się obraża, zaraz pewnie będziesz chciał usuwać konto na forum :wink:
sprawdź filtr paliwa, u mnie właśnie przez niego wyskakiwał mi błąd 34 a ja nie to wiązka

pafnuc - Czw Sty 26, 2012 18:21

Mialem podobny problem winnym okazał się czujnik położenia pedału gazu.
Sliwa - Czw Sty 26, 2012 19:12

Szoso, nie obrażam się tylko uważam to za normalną rozmowę i drogą eliminacji chce wytłumaczyć jakieś niesłuszności, jeżeli czujesz się urażony to sorry. A ktoś wyskakuje z wątami do mnie że on by już mi nie pomógł, trudno nie chce może nie uczestniczyć w poście. Ja chce się czegoś nowego nauczyć, tak i jak przekazać coś nowego. Filtr zmieniałem i odpowietrzałem tak samo i pompę odpowietrzałem, a co do wiązki to od czego zacząć zaglądałem tam kupa izolacji nie widać żeby coś było przetarte albo urwane.

A gdzie znajduje się ten czujnik?

bizon - Czw Sty 26, 2012 22:03

pafnuc napisał/a:
czujnik położenia pedału gazu.

chodzi o potencjometr od linki gazu??

Sliwa, miernikiem sprawdz czy przewody od wtrysku co ida do sterownika sa cale

Sliwa - Pią Sty 27, 2012 08:16

Mam rozumieć od wtrysku sterującego ?
szoso - Pią Sty 27, 2012 08:18

Sliwa napisał/a:
Mam rozumieć od wtrysku sterującego ?

tak

Sliwa - Pią Sty 27, 2012 08:25

czyli jakie napięcie tam powinno być?
bizon - Pią Sty 27, 2012 08:33

Cytat:
czyli jakie napięcie tam powinno być?

Rezystancja sprawdz czy sa cale

szoso - Pią Sty 27, 2012 08:33

rezystancja w przedziale 95-120 ohm
Sliwa - Pią Sty 27, 2012 09:14

Tzn. w kości na końcu kabla od wtrysku sterującego pokazało mi 86,7
bizon - Pią Sty 27, 2012 09:42

Sliwa napisał/a:
pokazało mi 86,7
Ja tam zawsze powyzej 100 ohm mialem, ale moze te 86 to nie jest tragicznie.

A mi chodzilo aby omomierzem sprawdzic czy przewod jest caly pomiedzy wtyczka a ecm. Odpinasz wtyczke od ecm i szukasz odpowiedniego pinu, jesli przewod jest caly to ma jakas rezystancje. tylko w sumie to nie wiem czy jesli ktorys by byl przerwany czy wogole by odpalal, ale sprawdzic zawsze mozna