Zobacz temat - [R200] Zawieszenie od MG ZR+Jaki rozmiar opony
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Zawieszenie od MG ZR+Jaki rozmiar opony

leszczu - Pon Paź 01, 2012 11:34
Temat postu: [R200] Zawieszenie od MG ZR+Jaki rozmiar opony
Znowu potrzebuje pomocy/porady. Przymierzam się obniżyć auto i tak czytam forum i czytam i są rożne teorie na to ile amortyzatory od MG ZR obniżają R200. Jedni podają 30 mm, drudzy że 20 mm, a jeszcze jedni że 5 mm. Która jest prawdziwa ??
I jeszcze mam jedno prośbę. Zamierzam również zmienić felgi na rozmiar 16 i teraz poszukuję dobrego rozmiaru opony. Jaki polecacie ?? Myślałem nad dwoma 195/45/16 lub 195/50/16 w tym, że ostatnio rozmiar słyszałem, że może trzeć ??
Wymiary felgi to 16, 6.5, ET 45.

bociannielot - Pon Paź 01, 2012 11:43

leszczu napisał/a:
Myślałem nad dwoma 195/45/16 lub 195/50/16 w tym
zdecydowanie ten pierwszy jest zamiennikiem odpowiednim do R ;)
leszczu - Pon Paź 01, 2012 11:46

bociannielot napisał/a:
leszczu napisał/a:
Myślałem nad dwoma 195/45/16 lub 195/50/16 w tym
zdecydowanie ten pierwszy jest zamiennikiem odpowiednim do R ;)

Wiem o tym, tylko teraz wszystko się rozchodzi ile mi pójdzie auto po zmianie amorów od ZR, bo jeśli tylko 20 mm, to rozmiar 195/45 będzie wyglądać jak na szczudłach. :/

camaro17 - Pon Paź 01, 2012 20:59

leszczu, pozwolisz kolego, że Ci pokaże poszczególne rozmiary na moich osobistych FOTO :)
akurat trochę przerobiłem tych rozmiarów i obecnie używam je na swoim MG ZR , pokaże Ci jak to wszystko wygląda na seryjnym zawieszeniu oraz na GWINCIE K&W inoxx v01

zwróć uwagę iż u mnie siedzi diesel czyli jest znacznie ciężej na przodzie a samochód nadal wygląda jak na szczudłach :)

jeżeli chcesz zamontować kompletne zawieszenie do MG ZR to buda zejdzie ci ok 30mm niżej jedynym i sensownym rozwiązaniem jest zamontowanie opony 195/50 na felgę 6,5J R16
będzie to bardzo ładnie wyglądało, a komfort w porywaniu do 195/45 bez porównania :)
wiem bo też miałem 195/45 -- tragedia

jeżeli będziesz chciał oponę np. 205/50 to tylko na felgę 7,5J bo na 6,5J felga jest za wąska i rozmiar opony wygląda jak koło ratunkowe :)

to zaczynamy ........ po pierwsze seryjne zawieszenie z MG ZR + felga 16" 6,5J opona 195/50R16









następnie ..... ta sama felga 16' 6,5J opona 195/50 zamontowany GWINT K&W







oraz opona typu SLICK 205/50 R16 na feldze 16" 7,5J


Pływak - Pon Paź 01, 2012 21:10

leszczu napisał/a:

Wiem o tym, tylko teraz wszystko się rozchodzi ile mi pójdzie auto po zmianie amorów od ZR, bo jeśli tylko 20 mm, to rozmiar 195/45 będzie wyglądać jak na szczudłach. :/


Że jak? Im większy balon tym auto wyżej stoi, a im niższa opona tym niżej to chyba oczywiste. Jedynie co ci może zrobić wysoki profil to optycznie wypełnić nadkole bo samo auto pójdzie w górę i wtedy właśnie wygląda jak na szczudłach bo nadkole wypchane, a prześwit większy. 195/50 jeszcze jest w miarę ok ale np. 205/50 to już strasznie kiepsko wygląda właśnie z wyżej wymienionego powodu. Ja w obniżonym kanciaku miałem 195/45R16 i jak dla mnie rozmiar idealny.


P.S Camaro to nie jest slick tylko semi slick ;)

camaro17 - Pon Paź 01, 2012 21:39

Pływak, trafne spostrzeżenie :wink: ale klei znakomicie na suchym :)
brkzzz - Pon Paź 01, 2012 21:46

leszczu, camaro17 chyba wyczerpał temat. Od siebie dodam tylko, że MG ZR miały fabrycznie ograniczony kąt skrętu przednich kół w porównaniu do R200 (aby szersze opony nie obcierały). W skrajnych przypadkach to co nie obciera w MG, może obcierać w Roverze.
greg-si - Pon Paź 01, 2012 22:02

U mnie na 195/45/16 jest bardziej komfortowo niż na 195/50/16. Wszystko zależy od opony a w zasadzie od ścianki bocznej, jej twardości.
Ze względów dostępności brałbym 195/45 bo jest tego sporo. 195/50 jest mało, mały wybór, ceny czasem z kosmosu jednak jeśli trafisz w dobrej kasie to można brać. Zawsze to 20mm więcej na średnicy :)
Estetycznie jeden grzyb.

bociannielot - Wto Paź 02, 2012 10:12

camaro17 napisał/a:
jeżeli będziesz chciał oponę np. 205/50 to tylko na felgę 7,5J bo na 6,5J felga jest za wąska i rozmiar opony wygląda jak koło ratunkowe
nie zgodzę się, ja mam tak i wcale źle nie wygląda jak nie wierzysz mogę ci fotki porobić powiedz tylko pod jakim kątem byś chciał ;]
leszczu - Wto Paź 02, 2012 11:48

camaro17, własnie o to mi chodziło. :grin: Jak dla mnie twój pierwszy zestaw czyli oryginalne zawieszanie połączone z oponą 195/50/16 jest dla mnie idealne.
Teraz wszystko zależy czy dostane u siebie ten rozmiar opony i to w przystępnej cenie, jeśli nie to mam już upatrzony rozmiar 195/45/16 w dobrej cenie.

camaro17 - Wto Paź 02, 2012 13:38

leszczu, nie ma problemu, sam kiedyś szukałem info i pomocy w sprawie doboru odpowiedniej opony do obniżenia , ale jak już się przetestuje to i tamto to wiadomo czego można oczekiwać .....


bociannielot, spoko, każdy ma swoja upodobania i gusta, mnie osobiście to nie odpowiada a biorąc pod uwagę nowe opony gdzie mamy dużo "mięska" słabo to wygląda...

trzeba również wziąć pod uwagę kto jak podchodzi do tego tematu, ja osobiście prócz zabaw na torze stawiał na pierwszym planie wygląd i czystość samochodu :)

leszczu - Czw Paź 04, 2012 19:09

Dzisiaj własnie przełożyłem zawias od ZR. Pierwsze wrażenia ?? Spodziewałem się większego zejścia w dół, ale ogólnie jest ok. A po za tym jest duża twardziej jak w oryginalnym zawieszeniu od R200, ale za to prowadzenia bajka, przynajmniej dla mnie. :grin:
Małe porównanie. Może fotka nie oddaje rzeczywistego stanu, ale autko z przodu usiadło 20-25 mm a z tyłu w okolicach 10-15mm.


A tu jeszcze mała ciekawostka. Porównanie tylnych amorów.


Rożnica to 35 mm A na aucie tego w ogóle nie widać. :grin: Przednie amory też w okolicy 30mm się różniły w długości.

EDIT
Zapomniałem podziękować dla naszej Żaby, więc Raptile wielki dzięki za pomoc i za wszystkie odpowiedzi na moje pytania. :grin:

hertz25 - Czw Paź 04, 2012 19:48

rzeczywiście niewielka różnica :wink: a co to za felgi-nowe :?:
kangaroo69 - Czw Paź 04, 2012 19:51

leszczu napisał/a:
Rożnica to 35 mm A na aucie tego w ogóle nie widać.

Faktycznie, musiałbyś zrobić zdjęcie z metrówką żeby się zgapnąć :wink:
Ale to nic bo przy takim egzemplarzu to już na karoserii oko się zawiesza :smile:
Najlepiej by było zrobić kilka zdjęć przy standardowym zawiasie, wtedy ładnie wszystko widać :smile: Ja u siebie nie widziałem efektu czerwonych sprężyn do póki nie staną koło mojego samochodu standardowy R200.

leszczu - Czw Paź 04, 2012 19:56

hertz25 napisał/a:
zeczywiscie niewielka różnica

Tak jak pisałem wyżej fotka nie oddaje rzeczywistego stanu i na dodatek autko nie stoi na równej powierzchni. :grin:
hertz25 napisał/a:
a co to za felgi-nowe

Jakie nowe ?? Od 3 sezonów te same. Nowe felgi może wpadną w następnym tygodniu. :grin:

[ Dodano: Czw Paź 04, 2012 19:56 ]
kangaroo69 napisał/a:
Najlepiej by było zrobić kilka zdjęć przy standardowym zawiasie, wtedy ładnie wszystko widać

Tutaj dużo niweluje spory profil opony 185/60.

kangaroo69 - Czw Paź 04, 2012 19:57

A moja dziewczyna marudzi że ja tylko samochód :razz: Kiedyś przysiądę z nią na forum i pokaże czym się różni standard od Twojego :wink: No widzę że u Ciebie myślę = zrobię "tylko dajcie mi tydzień" . Miłośnicy marki są ważniejsi od salonów :grin:
brkzzz - Czw Paź 04, 2012 20:39

leszczu, śmiem twierdzić, że przez pomyłkę 2 razy wrzuciłeś to samo zdjęcie. Mówię poważnie, one są identyczne.
leszczu - Czw Paź 04, 2012 20:42

brkzzz napisał/a:
leszczu, śmiem twierdzić, że przez pomyłkę 2 razy wrzuciłeś to samo zdjęcie. Mówię poważnie, one są identyczne.

Wiesz co. Masz racje. :mrgreen: Już poprawiam fotkę. :mrgreen:

greg-si - Czw Paź 04, 2012 20:42

Przejedź się trochę i wtedy zrób fotkę :)
leszczu - Czw Paź 04, 2012 20:48

Już poprawiłem fotkę. brkzzz, bardzo spostrzegawczy jesteś. :mrgreen:
greg-si - Czw Paź 04, 2012 21:23

Teraz wygląda normalnie. Przejedź się trochę i jeszcze raz strzel foto.
Jak dojdzie felga to będzie git :)

Brt - Czw Paź 04, 2012 21:46

no nabrał wygladu ;) :ok: :)
bociannielot - Pią Paź 05, 2012 11:46

różnica niby niewielka ale na plus, jak wlecą większe felgi będzie jeszcze lepiej ;)
leszczu - Pią Paź 05, 2012 13:05

greg-si napisał/a:
Przejedź się trochę i jeszcze raz strzel foto.

Mówisz masz. :grin:




Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej i wszystkie amory wyszły po 81 % :grin:

Brt - Pią Paź 05, 2012 13:47

gleba w R200 to podstawa poprawy wyglądu tego auta :) goooooood :ok: :]
camaro17 - Sob Paź 06, 2012 10:39

leszczu, no teraz to już całkiem fajnie wygląda , jednym mankamentem w R200/MG ZR jest to ze tył stoi tak nie ciekawie :mrgreen: powinno to poprawić się jak będzie większa fela :mrgreen:
leszczu - Wto Paź 09, 2012 16:01

A powiedzcie mi jak jest z ta geometrią po zmianie amorów. Trzeba czy nie trzeba ustawiać od nowa ??
andrew0503 - Wto Paź 09, 2012 19:34

leszczu napisał/a:
A powiedzcie mi jak jest z ta geometrią po zmianie amorów. Trzeba czy nie trzeba ustawiać od nowa ??

W zasadzie nie ma potrzeby, sama wymiana amortyzatorów nie ma wpływu na geometrię, trzeba jeśli było coś robione przy końcówkach, wahaczach itp. Chyba, że wcześniej były jakieś problemy z geometrią, wtedy i owszem należy.

brkzzz - Wto Paź 09, 2012 20:23

No nie wiem, nie wiem... Na pewno nie ma potrzeby przy wymianie na takie same amortyzatory, przy wymianie na krótsze zdania są podzielone. Niektórzy po takiej zmianie nawet jadą ustawić światła ;)
andrew0503 - Wto Paź 09, 2012 20:53

brkzzz napisał/a:
No nie wiem, nie wiem... Na pewno nie ma potrzeby przy wymianie na takie same amortyzatory, przy wymianie na krótsze zdania są podzielone. Niektórzy po takiej zmianie nawet jadą ustawić światła ;)

To i też po zmianie opon na inny rozmiar powinno się jechać na geometrię :wink:
A tak poważnie, jeśli poprzednie amorki nie były wytłuczone, a obecne są w dobrym stanie to nic nie powinno się dziać. Chyba, że zainwestowałeś w droższe oponki, na których chcesz dłużej pojeździć, wtedy to ma sens(przynajmniej dla spokoju sumienia).

brkzzz - Sro Paź 10, 2012 02:27

andrew0503 napisał/a:
To i też po zmianie opon na inny rozmiar powinno się jechać na geometrię

Tu się nie zgodzę. Przy zmianie sprężyn na krótsze zmienia się kąt między płaszczyzną koła i np. półosią. Zmieniając opony na, dajmy na to, większy profil, zmienia się tylko prześwit (całe auto idzie do góry, a kąty między elementami zawieszenia nie ulegają zmianie).

leszczu - Sro Paź 10, 2012 17:54

Tak myślałem, ze zdania będą podzielone. Ogólnie pytałem się mechanika i powiedział, że do 30mm obniżenia nie trzeba ustawiać geometrii i po prostu obserwować auto czy nie ściąga itd.
greg-si - Sro Paź 10, 2012 21:12

Głupie gadanie.
Geometrę powinno się robić minimum raz na dwa lata niezależnie czy coś się robi w zawieszeniu czy nie.
Ja wolę zapłacić 100zł, i mieć czyste sumienie że maglownica, tuleje, końcówki drążków i opony nie dostają niepotrzebnie po tyłku.
'Zaoszczędzenie' tych 100zł to tylko pozorna oszczędność.

andrew0503 - Sro Paź 10, 2012 21:55

greg-si napisał/a:
Geometrę powinno się robić minimum raz na dwa lata niezależnie czy coś się robi w zawieszeniu czy nie.

Na naszych polskich drogach(wyboistych, dziurawych, połatanych) geometrię w sumie powinno się robić co roku. Z tym, że aby przystąpić do geometrii powinniśmy najpierw wykonać badanie zawieszenia, czyli czy nie ma nigdzie luzów, potem wyeliminować je(jeśli takowe są) a następnie dopiero sprawdzić geometrię. Sama geometria to nie wszystko :/

marekp90 - Nie Paź 14, 2012 18:53

Witam,
Podepnę się do tematu. Wiem temat wałkowany nie jeden raz ale chce mieć 100% pewność :) Czy amory i sprężyny z mg zr podejdą p&p do r200?

Raptile - Nie Paź 14, 2012 19:16

marekp90, tak na 120%
marekp90 - Nie Paź 14, 2012 19:30

Dzięki wielkie :)
brkzzz - Sro Lis 14, 2012 14:11

leszczu napisał/a:
A tu jeszcze mała ciekawostka. Porównanie tylnych amorów.


Rożnica to 35 mm A na aucie tego w ogóle nie widać. Przednie amory też w okolicy 30mm się różniły w długości.


leszczu, piszesz że różnica w długości kolumn to 35mm z tyłu i 30mm z przodu. Pamiętasz może jakie długości miały te z ZR?
Pytam, bo przez zimę sam zamierzam upolować zawiechę z ZR, a ocenianie czy to 25 czy ZR ze zdjęcia na podstawie liczby zwojów to słaba metoda :)

leszczu - Sro Lis 14, 2012 15:41

brkzzz napisał/a:
Pamiętasz może jakie długości miały te z ZR?

Szkoda, że wcześniej nie napisałeś, bo niedawno sprzedałem swoje stare amory, to bym ci zmierzył.
Może ktoś będzie miał na wierzchu amory od R200 to niech poda ci długość, to wtedy sobie obliczymy długość amorów od ZR.

scorpion - Sro Lis 14, 2012 19:42

ja moge zmierzyc z ZR ale dopiero na wiosne he he wtedy bede zmieniał sprężyny:)a apropo jak sie obniza to co wam da jezdzic na geometrie i wydawac kase w błoto ja w ZR nie moge ustawic kontów i wy tez wiec jest to zbedne
brkzzz - Sob Kwi 06, 2013 19:11

Dzisiaj wskoczył i u mnie komplecik z MG ZR 105 :smile:
Moje tylne kolumny z Rovera 214 miały (od górnej powierzchni poduszki do osi mocowania tulei gumowych) 51cm, a te z ZR 48cm. Przednich zapomniałem pomierzyć, ale wizualnie przód i tył osiadł jednakowo.

PitBull89 - Sro Wrz 25, 2013 02:03

Czytajac ten temat wpadl mi pomysl by do zwyklego r25/200 zalozyc amorki z MG ZR i springi np MTS -40mm bo na seryjnym MG ZR i tak wyglada jak koza :p co sadzicie o takim polaczeniu a no i felga standardowa roverova 15 et45 bodajze
rudealis - Sro Wrz 25, 2013 04:56

podlaczam sie do pytania wyzej
leszczu - Sro Wrz 25, 2013 10:52

PitBull89 napisał/a:
co sadzicie o takim polaczeniu a no i felga standardowa roverova 15 et45 bodajze

Sadzę, że do takiej gleby tylko felga 17 się nadaje. ;)

PitBull89 - Sro Wrz 25, 2013 19:02

leszczu napisał/a:
PitBull89 napisał/a:
co sadzicie o takim polaczeniu a no i felga standardowa roverova 15 et45 bodajze

Sadzę, że do takiej gleby tylko felga 17 się nadaje. ;)


Felgę zawsze idzie póżniej zmienić tylko pytanie jak usiądzie autko na tych spręzynach MTS -40 i amorku z mg zr bo jak usiądzie dosyć nisko może trzeć. Ma ktoś może na forum obniżone tak autko ? jakieś fotki itd :P

leszczu - Czw Wrz 26, 2013 18:55

PitBull89 napisał/a:
tylko pytanie jak usiądzie autko na tych spręzynach MTS -40 i amorku z mg zr

Usiądzie tak samo jak na oryginalnym amorku z R200. :wink:

Chopper23 - Pią Paź 04, 2013 13:54

Ja mam u siebie założone H&R -40mm juz przez poprzedniego właściciela, no i kiedys wychodzę ze sklepu i zaraz obok mojego auto zaparkowało idalnie równo, ten sam modek (r200) i powiem że różnica była ogromna, aż żałuje że nie zrobiłem zdjeć. ale i tak chciałbym nizej.. same amorki do tych sprężyn od mg zr cos zmienia, czy leszczu, bedzie tak samo, bo chyba krótsze te amorki od mg zr, na pewno bedzie sztywniej..
leszczu - Pią Paź 04, 2013 16:24

Amor od ZR różni się tym, że ma bardziej krótszy skok.
Chopper23 - Nie Paź 06, 2013 00:19

Czyli będzie "qwardziej" z tymi amorkami, tak ?
brkzzz - Nie Paź 06, 2013 16:35

Chopper23, będziesz każdą nierówność poprzeczną odczuwał bardziej (rollercoaster), że o wspaniałych polskich dziurach nie wspomnę :smile:
rover200dermet - Sro Maj 07, 2014 15:18

Czyli, reasumujac..

amortyzatory od MG ZR pasuja plug&play do rovera 200 tyle ze sa krotsze i twardsze tak?

I na te amortyzatory nalozymy H&R, EIBACH, MTS i kazde inne sprezyny?

Dobrze to wszystko zrozumialem?

bociannielot - Sro Maj 07, 2014 15:41

rover200dermet napisał/a:
amortyzatory od MG ZR pasuja plug&play do rovera 200 tyle ze sa krotsze i twardsze tak?
tak ale nie do końca - z tyłu ZR komplet mój ma te same amory co R25 różni się tylko sprężyna w zawieszeniu tylnym

rover200dermet napisał/a:
I na te amortyzatory nalozymy H&R, EIBACH, MTS i kazde inne sprezyny?
a tego to nie wiem
leszczu - Czw Maj 08, 2014 09:54

rover200dermet napisał/a:
I na te amortyzatory nalozymy H&R, EIBACH, MTS i kazde inne sprezyny?

Tak.