Zobacz temat - 2" UP Strzemo - MG ZR 160 - Projekt zabawka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - 2" UP Strzemo - MG ZR 160 - Projekt zabawka

Strzemo - Nie Paź 27, 2013 12:25
Temat postu: 2" UP Strzemo - MG ZR 160 - Projekt zabawka
Postanowiłem po dłuższym czasie użytkowania MG dodać wreszcie temat z samochodem.
MG ZR160
2003r grudzień
Silnik:18K4K

MG od zawsze mi się podobały, uważam że mają coś w sobie. Wiem że ludzie boją się tych aut, boją się tych silników, stwierdziłem że zaryzykuję i otworzę projekt na bazie ZR160.
Kupiłem auto w Tarnowie, sprowadzone z Włoch, jestem 2 właścicielem.
Auto nie jest robione pod sport (a przynajmniej legalny) oraz dla mojej własnej przyjemności. Zobaczyć je można na śląskich Strefach (Zabrze, Katowice, Sosnowiec) oraz generalnie na wszystkich eventach odbywających się w okolicy.

Trochę historii. Niedługo po kupnie poleciała uszczelka pod głowicą, pociągnęło to za sobą milion innych rzeczy. Może po prostu powiem co było wymieniane do tej pory a potem co jest w planach.
Wymienione:
-Uszczelka pod głowicą (kąpanie w wannie, czyszczenie wszystkiego etc etc. generalnie odrestaurowanie silnika)
-Młynek VVC (posypał się)
-Chłodnica
-Rozrusznik
-Termostat
-Wahacze
-Sprzęgło
-Belka tylna (2 razy)
-Silnik krokowy
-Wtryskiwacze (na razie tylko końcówki od Honda B16A2)
-Opony
Przód BRIDGESTONE POTENZA RE050A 205/45
Tył YOKOHAMA S.Drive 215/45 (tak, trą)
-Olej. Był Valvoline 10w60 VVC klekotało jak głupie, potem Liqui Moly 10w40 VVC klekotało jak mega głupie, jest Mobil 10w40 i generalnie wreszcie jest spokój, dalej pracuje jak diesel ale da się wytrzymać.
-Milion innych pierdółek których nie sposób zapamiętać.

- Fotele ori Recaro (nie podam dokładnego modelu) różnią się szczegółami ale w zasadzie to Recaro Speed.
- Pasy 4/3 Punktowe Schroth na elektrozwijaczach.


Plany projektowe:
-Dolot opcja 1- Zamknięty AirBox - DONE
-Dolot opcja 2- Gruba rura + stożek Fujita/K&N w grodzi w miejscu akumulatora DONE - jest stożek Sparco Superflow na fifę 3"
-ShortShifter by. Markzo - DONE
-Wybebeszenie wnętrza - DONE (zszedłem z wagi ok. 50+ kilogramów)
-Akumulator do bagażnika - DONE
-Gwint KW - DONE
-Rozpórka kielichów przód - DONE
-Półklatka XBAR - DONE
-Fotele kubełkowe + Pasy 4pkt - DONE
-Wydech- przelotowy środkowy + przelotowy końcowy firmy gówno. DONE



-Hamulce - swap na Prelude 2.2 VTi
-Odrestaurowanie felg ori17 / Lekkie felgi magnezowe czarne
-Poprawki wszystkich syfów lakierniczych.
-Maska carbon


0 UP - Co do tego co już jest zrobione, system oparty na stożku w zamkniętym Boxie wrażenia nie robi, osiągi takie same nawet brzmienie specjalnie się nie zmienia. Po założeniu kompletu opon 215/45 przód tarł o kielichy, tył o nadkola plastikowe. Zmieniłem na razie tylko opony z przodu. Gwint jest podniesiony ponieważ Yokohamy z tyłu nie chowają się w nadkolu. Wpadnie 205/45 wtedy auto będzie nisko. W razie potrzeby będą też walcowane nadkola. Po wyjęciu kanapy i całej reszty z tyłu JEST ZAUWAŻALNA RÓŻNICA.

1 UP - Po zamontowaniu rollbara i tylnej rozpórki auto jest sztywniejsze, nie ma wrażenia "rozchodzącej się budy" bo rollbar jest przykręcany nie spawany. W następną środę auto idzie na usztywnienie gwintu z tyłu (mega miękki). Mam namierzone 16" Tecnomagnesio ale nie wiem czy wydolę z kasą bo fotele mnie trochę szarpnęły.

Zdjęcia:
Pakiet 1 w momencie pisania posta.
(4 pierwsze zdjęcia bez gwintu)



























Pakiet 2
Rollbar + Nowe fotele przed założeniem + pasy
Zdjęcia robione komórką na spocie Silesia Racing, profi fotki będa kiedy fotele zawitają na aucie a na niebie się trochę przejaśni.











[

Świeżo odebrany filtr Sparco Super Flow 150mm długości na 3" fifkę :cool:





2" UP



jrdarus1 - Nie Paź 27, 2013 13:05

Fajny Fajny, jak się sprawuję rozpórka staffa? duża różnica po zamontowaniu? już nie trzeszczy tak na twardym gwincie?
Strzemo - Nie Paź 27, 2013 13:25

Nic nie trzeszczy, rozpórka jest bardzo dobrze wykonana. Staffa ogólnie jest naprawdę dobrą firmą niestety koszt wykonania klatki powala.
Generalnie polecam bo koszt rozpórki to jakieś 150 zł a jednak prowadzenie zmienia się odczuwalnie.

camaro17 - Nie Paź 27, 2013 19:36

Strzemo, hej kolego, jak po zamontowaniu GWINTU ?? ? zadowolony ?? :)
Markzo - Nie Paź 27, 2013 23:16

Bardzo fajne mody ;) mam nadzieję, że po takiej ilości napraw o której rozmawialiśmy w lecie auto wreszcie daje sporo radochy ;) mam nadzieję, że zobaczę go kiedyś z 2,0t pod maską:)
Strzemo - Wto Paź 29, 2013 10:30

camaro17, zadowolony i to bardzo ;)

Markzo, szczerze mówiąc liczę na to że za jakiś czas po otwarciu maski będę się witać z K Serią ale 2.0T nie pogardzę. Wszystko będzie zależeć od kasy.

+ być może za niedługo zawita cały rollbar od Staffy!

camaro17 - Wto Paź 29, 2013 11:32

czekam , czekam na ten rollbar, bo to pewnie będzie pierwsza taka konstrukcja u nas na forum... :)
ArO - Wto Paź 29, 2013 12:11

Strzemo, jak dostales rozporke za 150zl? Na allegro z przesylka sa po 200 do r25/mg zr
Strzemo - Wto Lis 05, 2013 19:31

W czwartek zawożę auto do Skoczowa na montaż roll bara :) jak kupowalem rozporke wydaje mi się że była tańsza. Zauważyłem też że ubywa mi trochę płynu chłodniczego, ja wiem że jestem przewrażliwiony na punkcie mojego silnika ale mam nadzieje ze to noc poważnego. Przez zimę oddam do odrestaurowania felgi + malowanie na czarno, wpadnie cały wydech od proexa no i spróbuję pokombinowac cos z felgami. A jak mi odjebie kupie jakiegos rovera z 2.0 t i szperą. W sumie to powinno byc jako pierwsze bo wydech i hamulce sa troche od tego zależne. W każdym bądź razie za tydzien zdjecia z klatka ;)
camaro17 - Sro Lis 06, 2013 09:59

Wojtek czekam z niecierpliwością na gotową konstrukcję rolbara jak i i tylnej rozpórki zawieszenia, bo kto wie ..... może taki taki zestaw sam się skusze :)

Interesuje mnie spraw czy Staffa jest w stanie to tak wymierzyć aby zrobić zestaw skręcany samemu czy tylko wchodzi w grę spawanie na ucie ?? ?
I jeszcze jedno czy może to tak wymierzyć aby uwzględnić tylną kanapę ?? ?

Popytaj się ich jak możesz .... :)

Strzemo - Sro Lis 13, 2013 00:52

Przy odbiorze auta będę się o wszystko pytać ;)
Póki co wpadł mi jeszcze pomysł naprawdę dużych halogenów w zderzaku.

marekp90 - Sro Gru 04, 2013 20:19

I jak tam rollbar?
ArO - Sro Gru 04, 2013 20:59

Strzemo napisał/a:
Póki co wpadł mi jeszcze pomysł naprawdę dużych halogenów w zderzaku.




Widzialem na ebayu zderzaki takie :)


Strzemo - Sob Gru 07, 2013 01:07

1" UP - Jest rollbar są fotele
tuners - Sob Gru 07, 2013 06:15

Takie foteliki ? ;-)

camaro17 - Sob Gru 07, 2013 10:40

Jak dla mnie jest moc .... O to chodziło ...
ArO - Sob Gru 07, 2013 12:16

tuners, na gorze sa zdjecia foteli :)
tuners - Sob Gru 07, 2013 13:06

Nie zauważyłem że zaktualizował :-) . Ale na dkt pisałeś że wsadzasz cobra daytona :-)
Strzemo - Wto Gru 10, 2013 17:35

Miałem okazje posiedziec w cobrach i jednak trzymanie w recaro jest o niebo lepsze ;) oprocz tego zawsze marzyły mi się Recaro. Przez zimę zbieram graty a na wiosnę auto powinno byc na 16, z hamulcami z prelude 2.2, ze zrobionym wydechem, dolotem i na sztywnej mapie. Licze na ~175 koni. Jak tylko zejdą śniegi wpadnie wykres i waga ;)

[ Dodano: Wto Gru 10, 2013 17:35 ]
Mały up przyjechał filtr.

Markzo - Czw Gru 12, 2013 18:58

czym będziesz bandziora stroił?
Strzemo - Pon Gru 16, 2013 20:03

Będą podejmowane próby przestrojenia oryginalnego kompa ;)
Jeśli nie to EcuMaster.
+ Mody wypisane u góry ulegają małemu okrojeniu. Chcę jak najszybciej ogarnąć auto z małymi modyfikacjami i zacząć zbierać kasę na zabawy na poważnie. Są pomysły na naprawdę gruby projekt prawdopodobnie pierwszy taki w ogóle. Problem polega tylko na funduszach które potrzebne byłyby gigantyczne ale zobaczymy ile uzbieram w pół roku.

Jutro auto jedzie na instalacje foteli, dolotu, wycięcie kata i planowanie mapy. Za jakiś tydzień pofotografuję ;)

Markzo - Sob Gru 21, 2013 07:28

zdradzisz co to będzie? ;>
toksyn - Sob Gru 21, 2013 10:38

wariat :D czekamy czekamy!
Strzemo - Nie Gru 22, 2013 15:08

Więc tak, jak na tą chwilę prowadzona jest rzeźba co do mocowań foteli i pasów, spawana jest gródź na filtr powietrza, jest cięta dziura w zderzaku (w siatce) na CAI, będzie doprowadzone powietrze ze zderzaka do grodzi kominem, jest !@!$# cała instalacja klimatyzacji spod maski, wycięty katalizator, pisana mapa. Oprócz tego 2 poduszki pod silnikiem domagały się wymiany tulei i będą walcowane tylne nadkola.
Wykłócam się z Mateuszem który zajmuje się głównie samochodem że filtr paliwa jest mi niepotrzebny ale coś kręci nosem ^^
Trzeba będzie jeszcze trochę poczekać ale jak auto wyjdzie wpadną pomiary z driftboxu z hamowni i fotki na całym setupie.
Póki co największym problemem o dziwo okazały się fotele. Wyszło trochę za wysoko więc szyny będą obniżone na maksa, oprócz tego cały czas coś mi nie pasuje, jestem zbyt pedantyczny.
Pasy na elektrozwijaczach będą na stałe działały jak normalne pasy. Będą się wysuwały i chowały i zakleszczały przy dużym szarpnięciu, ale dołożony zostanie knefel odcinający elektrykę i blokujący pasy na stałe żeby działały jak 4 punkty.
Póki co zszedłem kolejne 40 kilo na tym co wyrzucam z auta ^^


Kozik - Pon Gru 23, 2013 09:59

projekt rzeźnia, ciekaw jestem ile uda Ci się wydalić zbędnych kg i co tam masz na myśli z modami :) powodzenia
greg-si - Pon Gru 23, 2013 15:58

Strzemo napisał/a:
Póki co zszedłem kolejne 40 kilo na tym co wyrzucam z auta ^^

Póki co to nie wiadomo ile zszedłeś bo wyjmujesz jedno, wkładasz drugie.
Wjedź na wagę wtedy będziesz wiedział ile waży gablota, nie zapomnij o ilości paliwa bo to też ma znaczenie.

Strzemo - Pią Sty 17, 2014 02:59

Póki co umiem obslugiwac wage, ogarniam prosta matematyke i jedyna rzecza jaka wstawilem to rollbar. Za jakis czas wstawie fotki auta na wadze.

[ Dodano: Pią Sty 17, 2014 02:59 ]
2" UP :
Zdjęcia z dzisiaj z wagi. Fotki całego auta z fotelami i innymi duperelami po weekendzie, czekam na dobrą pogodę i chwilę czasu na podjechanie na myjnię.

Auto jest po remapie silnika na seryjnym komputerze, moc podniesiona o 15% w generalnym całkowitym zakresie, jakaś hamownia i driftbox na bank się pojawi ;)
Wydech na środkowym i końcowym przelocie, dolot w grodzi z aluminium, rura aluminium stożek którego zdjęcia wcześniej wrzucałem. Wyrzucona końcowo cała klimatyzacja, założone recaro i pasy. Przerobione 2 poduszki pod silnikiem na twardsze i trwalsze ale nie poliuretan (przysposobione i przerobione z jakiegoś volvo).
Generalnie efekty są mocno odczuwalne. Auto jest zrywniejsze, pierwsze trzy biegi idą naprawdę równo.
Najbliższe plany to pewnie jakieś zabawy z felgami i oponami (mam trochę szatański plan z szerokością felgi i poszerzeniami ale zobaczymy, boję się że zrobi się za duży klocek pomimo lekkiej felgi) i na pewno maska z carbonu.

Cheers!

Markzo - Sob Sty 18, 2014 12:15

Wrzucaj up'y w swoich postach, łatwiej się to czyta ;)

Waga kozacka, 1tonka :D a skad wiesz o ile poprawa mocy bez hamowni? te 15%? może jakiś onboard jak to sie odpycha? super, że dłubiesz! bardzo lubie tu zaglądać ;)

Strzemo - Pon Sty 20, 2014 20:11

Też lubiłem tutaj zaglądać. Miałem zamieścić najnowsze aktualne zdjęcia.
Świeże z dzisiaj.


kezmanq - Pon Sty 20, 2014 20:21

ożesz w mordę a zapowiadało się b.ciekawie :-| co się stało ?
greg-si - Pon Sty 20, 2014 20:39

:/
bioly - Pon Sty 20, 2014 20:40

o fu*k jak to się stalo ?
toksyn - Pon Sty 20, 2014 21:44

:(
Kozik - Pon Sty 20, 2014 22:18

masakra, w dupaka czy czołówka?
dj_darco - Pon Sty 20, 2014 22:53

:| Kurde :( Wiem co czujesz kolego.... i to całkiem na świeżo bo w wigilię miałem zdarzenie. Jak to się stało?
Markzo - Pon Sty 20, 2014 23:33

ała :/ Tobie sie nic nie stało?
Strzemo - Pon Sty 20, 2014 23:57

Wyprzedzałem w miejscu w którym nie powinienem był tego robić + warunki pogodowe + wcześniejszy odcinek tej drogi ma naprawdę głębokie koleiny.
Za ślisko, zarzuciło dupą raz, drugi, złapałem krawężnik, przysadziłem w płot ... mur z cegieł którego tutaj nie widać i wyrzuciło mnie do tyłu. Jak teraz tak to kalkuluję to pomimo że jechałem jakieś 50-60 impet musiał być spory skoro auto przejechało tyłem na blokowanych przednich kołach jakieś 7 metrów.
Nikomu nic się nie stało, ale po tej akcji wiem jedno, pasy szelkowe są niesamowicie bardziej bezpieczne od zwyczajnych. Nie wyleciałem z fotela, utrzymało mnie w miejscu nic nawet mnie nie boli, może trochę głowa ale to inna bajka.
Nie wiem co będzie dalej, rozwalone podłużnice, popękane kielichy, zawieszenie z przodu nie istnieje, opony są poszatkowane, jutro będę oglądał w jakim stanie jest silnik i modlę się żeby był cały.
Boję się że chcąc nie chcąc ze względów finansowych będę musiał się pożegnać z marką. Na fotele, pasy i klatkę mam kupca z miejsca. Rzeczy typu zderzak tył, klapa progi i wszystko co nie zostało zniszczone może też znajdą się jacyś chętni, ale jako student średnio mogę sobie pozwolić na jakieś grube inwestycje.

Tak generalnie to przyjebałem w to

dj_darco - Wto Sty 21, 2014 00:14

co do pasów szelkowych świętą rację masz !! ! Ja przywaliłem w coś podobnego. Niestety miałem pasy fabryczne. Poduszka coś pomogła ale nie uniknąłem obrażeń. Mija miesiąc i wciąż mnie boli kark i cały bark. sądząc po zniszczeniach nie było szybciej w momencie kontaktu jak 60 km/h. Pozdrawiam i życzę powrotu do grona posiadaczy ROVERKÓW.
Markzo - Wto Sty 21, 2014 07:14

jak motor zdrowy, kupic tanio bude ZR i przerzucić graty ;) mimo wszystko, przywaliłeś w solidny murek, a nic Ci nie jest ;) to najważniejsze ;)
jrdarus1 - Wto Sty 21, 2014 10:40

oo fck, szkoda bo tak mi się mody podobały
tuners - Wto Sty 21, 2014 17:12

Ech tak jak Ci mowiłem szkoda samochodu, ale zdrowie i życie najwazniejsze
Samochód rzecz nabyta, głowa nie

Niestety kielchy i zawias dostały w dupe przez rozpórke ale bez niej strafa zgniotu mogła by się nie skończyć na silniku

NoPE - Wto Lut 11, 2014 00:04

Ajajaj :sad:
Ogrom pracy, poświęcony czas, pieniądze, nerwy. Całe szczęście jesteś z nami i to wszystko możesz włożyć jeszcze raz ze zdwojoną siłą. Trzymam kciuki.

Strzemo - Sob Mar 15, 2014 14:44

Jako że sporo z projektu sprzedałem ustukałem trochę kasy na coś nowego

Moje to niebieskie ;)


Markzo - Sob Mar 15, 2014 15:16

co to tam pod maską siedzi? ;>
NoPE - Pon Kwi 07, 2014 01:45

Wprawdzie zdjęcia nie widać ale co by to nie było -> :brawo:
longer86 - Pon Kwi 07, 2014 15:41

to był crx del sol jak dobrze pamiętam
Strzemo - Pią Cze 06, 2014 21:14

Moi drodzy po niedługim czasie użytkowania Del Solki stwierdziłem że nie dogaduje się z tym autem na tyle żeby dalej nim jeździć.
Honda została sprzedana a dzisiaj przedstawiam wam mój nowy nabytek:



Rodzina Tomcata się powiększa ;)

Markzo - Pią Cze 06, 2014 22:40

na to czekałem :D ten z Bochni?
Strzemo - Pią Cze 06, 2014 23:19

Tak tak ten z Bochni ;)

Póki co zaczynam rozumieć czemu posiadacze tomcata narzekają na dostępność różnych partsów ;)

Markzo - Sob Cze 07, 2014 07:15

eee tam :D a czego potrzebujesz? mam chyba jeszcze pare gratów z coupe ;) jakie plany? :D
NoPE - Sob Cze 07, 2014 10:32

Ja jestem pełen podziwu. Nie pytam skąd masz kasę :-|
Gratsy :brawo:

Strzemo - Sob Cze 07, 2014 15:37

Najpierw poczaruję przy hamulcach ale raczej tylko wymiana eksploatacyjna, potem zobaczymy jak upycha się 8 calowe felgi 15/16 do Tomcata i jak nisko da sie go posadzic na gwincie ^^
Jakaś klateczka rozpóreczki obspawania usztywnienia czyli to co misie lubia najbardziej.
A potem pure power ! Fmic, turbo od evo, jakies apexi + mapy.
Ale tak na prawde nic nie planuje, nauczylem sie ze i tak wszystko wychodzi w praniu zawsze.

Póki co dzisiaj wsadziłem moje recaro ale strasznie wysoko się siedzi więc bede musial cos wymyslec ;)

No i chyba wypadaloby założyć nowy temat

MatiNitro - Sob Cze 07, 2014 15:43

Strzemo, temat przemianuj w jakąś "ewolucję" Twojej historii. Dodaj więcej fotek auta ;)
Markzo - Sob Cze 07, 2014 16:07

Strzemo napisał/a:
Najpierw poczaruję przy hamulcach ale raczej tylko wymiana eksploatacyjna,

chyba po naszej dzisiejszej pogadance będzie 3xx mm tarcza i 4 tłoczki :P

Również czekam na więcej fotek bestyjki, trochę mi wróciły wspomnienia mojego Tomcata, również w kolorze night fire red :)