Zobacz temat - [R75] Listwy chromowe tylnego zderzaka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Listwy chromowe tylnego zderzaka

pablo - Wto Lut 04, 2014 09:33
Temat postu: [R75] Listwy chromowe tylnego zderzaka
Moje listwy chromowe na tylnym zderzaku są w opłakanym stanie. Sól i mróz zrobiły swoje. Mam straszne wżery i korozję listew ( zielono-niebieski nalot) a po umyciu :( tragedia. Jak bezpiecznie zdemontować te listwy i co polecacie na odnowienie. Może macie sprawdzone sposoby jak przywrócić im dawny wygląd ?
rafalmis1 - Wto Lut 04, 2014 09:57

Kupił bym używaną.
Ja demontowalem w taki sposób. Od strony bagażnika odchylilem tapicerkę i 2pierwsze zzatrzaski są przykrecane, kolejne 2 wypiąłem za pomocą szczypiec, a 2 od strony drzwi tylnych zostawiłem i listwę delikatnie unosisz do góry lub w dół. Można jeszcze wysunąć po otwarciu drzwi w ich stronę ale w taki sposób bardzo łatwo rysuje się lakier. Może się też okazać, że połamiesz zatrzesk, w takim spadku, trzeba wymienić, około 5 zł sztuka.

Ewentualnie coca cola je potraktuj i gąpką, może się odnowią

pablo - Wto Lut 04, 2014 20:22

Używki są nie tanie :| a komplet to spory wydatek. A jak by zdemontować i do lakiernika dać ? Może mają chromowy lakier ? Nie wiem czy to plastik czy jakiś metal bo jak metal to do chromowania można dać , z plastikiem to chyba tylko lakierowanie. A tak to wygląda u mnie

SeniorA - Wto Lut 04, 2014 21:06

Listwy są z tworzywa ABS, wciskane na zatrzaski. Są galwanizowane elektrolitycznie i tą operację na ABS można wykonać tylko raz. Następny raz , to metalizacja próżniowa , więc najtaniej używka albo malowanie.
longer86 - Wto Lut 04, 2014 23:10

a jakby spytać tam gdzie regenerują odbłyśniki w lampach? jak oni to robią? może by coś pomogło? lakierowanie niby na chrom chyba nie da tak ładnego efektu, a moje przednie też są porysowane troche
SeniorA - Sro Lut 05, 2014 08:12

longer86 napisał/a:
a jakby spytać tam gdzie regenerują odbłyśniki w lampach? jak oni to robią?
robią to właśnie metodą metalizacji próżniowej.
paolinio - Sro Lut 05, 2014 14:33

Ja bym spróbował to polakierować. Takim sprayem chromowym. Koszt w sumie niewielki, a jak wyjdzie nie tak, to nie ma straty pomyślisz co dalej z tym fantem począć.
SEGE - Sro Lut 05, 2014 14:53

paolinio napisał/a:
Ja bym spróbował to polakierować. Takim sprayem chromowym. Koszt w sumie niewielki, a jak wyjdzie nie tak, to nie ma straty pomyślisz co dalej z tym fantem począć.


No ten sposób to raczej totalna porażka, kiedyś robiłem w terenówce boczne orurowanie bo właściciel sobie tak zawidział no i kupa. Ten spray daje jakieś tam odbicie ale to nie to co ori chrom. Tak czy inaczej sposób do kosza ;)

pablo - Sro Lut 05, 2014 17:55

Czyli pozostaje metalizacja próżniowa + zabezpieczenie lakierem proszkowym. Pracowałem kiedyś przy metalizacji więc wiem jak to wygląda. Muszę udać się do firmy w której kiedyś pracowałem i może mi to zrobią.
longer86 - Sro Lut 05, 2014 18:47

ewentualnie zostaje folia do oklejania aut. chromowa, ładnie się kształtuje i rozciąga po podgrzaniu, tylko ma swoja grubość i trochę zabawy a i koszty są jakieś tam więc opcji parę jest
SEGE - Czw Lut 06, 2014 09:38

longer86 napisał/a:
ewentualnie zostaje folia do oklejania aut. chromowa, ładnie się kształtuje i rozciąga po podgrzaniu, tylko ma swoja grubość i trochę zabawy a i koszty są jakieś tam więc opcji parę jest


Sposób na pewno lepszy jak chrom spray ale czy ta folia za szybko nie będzie się rysowała?

longer86 - Czw Lut 06, 2014 09:44

oklejają nią auta,więc powinna wytrzymywać swoje, porządna firma daje gwarancje zdaje się że folia oracal ma 5 lat gwarancji. Tylko ma ona swoją grubość i nie wiem jak później da się listewki poskładać

może zdało by egzamin na listwach, trzeba by tylko przeliczyc koszty co sie bardziej opłaca... folia/zakup używek/metalizowanie próżniowe czy jakoś tak

SEGE - Czw Lut 06, 2014 09:47

longer86 napisał/a:
oklejają nią auta,więc powinna wytrzymywać swoje, porządna firma daje gwarancje zdaje się że folia oracal ma 5 lat gwarancji. Tylko ma ona swoją grubość i nie wiem jak później da się listewki poskładać



Skalpel i dokładna docinka tylko kto ma tak dokładną rękę :P

longer86 - Czw Lut 06, 2014 09:50

to już nie tyle o dokładną docinkę chodzi, bo można zawinąć folie pod spód, tylko listwa na tylnym zderzaku jest łączona zdaje sie i tam może być problem.

u mnie w garażu jest zdjęcie konsoli środkowej oklejone taka folią tylko czarny połysk, bo lakiernika sie doprosić nie mogłem żeby mi pomalował...

SEGE - Czw Lut 06, 2014 10:10

longer86 myślałem że chodzi o łączenie brzegu listwy i zdesia :P Ale co do łączenia listew to wydaje mi się że będzie łatwiej. Przeca nie trzeba oklejać tego odcinka który włazi pod drugą listwę :P
longer86 - Czw Lut 06, 2014 11:11

zgadza się nie trzeba oklejać, ale zawsze pewniej i estetyczniej jesli nie ma początku folii gdzieś na wierzchu
SEGE - Czw Lut 06, 2014 11:20

Jak by ją dobrze zaciągnąć na brzegi to pewnie nic nie będzie widać, kwestia ostrego sprzętu żeby to dobrze przyciąć, np świeży nożyk do papieru.
pablo - Czw Lut 06, 2014 12:21

Dobry pomysł z tymi foliami. Koszt będzie chyba najmniejszy a i trwałość myślę większa niż metalizowane próżniowo. Metalizacja ma warstwę w mikrometrach i do tego pokrywa się lakierem proszkowym. Cały pic w powłoce lakierniczej. Mam kilka elementów metalizowanych i widzę po latach odbarwienia ( utlenienia warstwy metalizowanej) gdzie była słabsza warstwa lakieru lub przetarcie lakieru. Listwy będą cały czas wystawione na próbę tarcia podczas mycia oraz sól, mróz ... Myślę że to na krótką metę. Okleina powinna wytrzymać dłużej , koszt to ok 20 zł więc nie dużo tylko nie wiem jeszcze jak zabrać się za ich demontaż. Niby rafalmis1to z grubsza opisał ale boję się że coś połamię. Może ktoś ma jakieś fotki jak bezpiecznie zdemontować listwy byłbym wdzięczny. Pozdrawiam
SeniorA - Czw Lut 06, 2014 13:51

pablo napisał/a:
Niby rafalmis1to z grubsza opisał ale boję się że coś połamię. Może ktoś ma jakieś fotki jak bezpiecznie zdemontować listwy
opisał ściągniecie listew na błotniku a nie na zderzaku.Najlepiej ściągnij zderzak i wypniesz zatrzaski listew nic nie uszkadzając.
kirk50 - Czw Lut 06, 2014 23:12

Wydaje mi się że nie da się całej listwy okleic folią ponieważ jest to zbyt mała powierzchnia na szerokośc i nie będzie można dobrze tego nałożyc...ale napewno folia jest super sprawą przy małych uszkodzonych fragmentach (Twoja listwa faktycznie jest w fatalnym stanie i na całości)...ja miałem mały odprysk z tyłu właśnie aż do czarnego podkładu i bardzo mnie to drażniło więc też wpadłem na pomysł z folią...ale ja naklejałem tylko fragment około pół cm...efekt super , nic wogóle nie widac bo odcień chromu identyczny...miałem obawy tylko czy to wogóle wytrzyma...ale mam to już całą zimę, myjnia tylko Karcher i nic się nie dzieje...trzyma cały czas i kompletnie nie zmienia odcienia chromu...nawet nic się nie rysuje...więc polecam ten pomysł wszystkim którzy mają jakieś mniejsze uszkodzenia na listwach a nie wiedzą co z tym zrobic :smile:
longer86 - Czw Lut 06, 2014 23:22

pablo napisał/a:
Myślę że to na krótką metę. Okleina powinna wytrzymać dłużej , koszt to ok 20 zł więc nie dużo tylko nie wiem jeszcze jak zabrać się za ich demontaż


zależy za jaki kawałek ważne żeby folia była wylewana i dała się rozciagać i formować pod wpływem temperatury. z oracal to seria 970, jedyny problem że nie widzę tam chromowanej, ale bodaj 3M ma chromowaną w ofercie.

Jak najbardziej da się nałożyć, porządna folia i będzie git. patrz zdjęcia w moim garażu, oklejałem całą deskę, konsolę środkową i najmniejszym elementem był ten owalny plastik przy światłach awaryjnych i otw/zam drzwi. Z tego co się orientowałem w przypadku rys. można podgrzać i powinny się wygładzić a i o drobnym polerowaniu też coś było

pablo - Pią Lut 07, 2014 08:35

Czy przed nałożeniem folii , oryginalną warstwę skorodowaną chromu czymś usuwać do gołego tworzywa ? Chyba powierzchnia musi być równomiernie gładka bo na tych wżerach na moich listwach byłyby nierówności i pęcherzyki. Macie pomysł czym to dokładnie zeskrobać a może da się jakimś środkiem zmyć ? Ciężko znaleźć wąski pasek aby jak najmniej odpadu było. Czy taka folia http://allegro.pl/tasma-c...3908959173.html się nadaje ?
longer86 - Pią Lut 07, 2014 09:40

trzeba wyczyścić bo na folii będzie widać wszelkie nawet drobne nierówności, najpewniejszy będzie drobny papier ścierny, zjechać do tworzywa, to nie będzie gruba warstwa jak już gdzieś wcześniej padło.

przykładowa aukcja gdzie znalazłem product oracala, porządna folia, jedyny warunek że wystarczy ci przykładowo pasek o wymiarach 10x100cm wtedy koszt nie jest jakiś wielki

http://allegro.pl/folia-o...3951761564.html

Tylko przed zakupem radziłbym sie skontaktować ze sprzedającym, bo na stronie internetowej producenta nigdzie nie mogę znaleźć folii chrom z serii właśnie do oklejania aut, która jest folia wylewaną i ładnie sie formuje

pablo - Pią Lut 07, 2014 09:56

Dzięki longer86 za zainteresowanie i wskazówki. Kupię te folie i spróbuję odrestaurować swoje listwy. Poczekam jednak na ładniejszą pogodę bo u nas jeszcze zima :sad: Jak zrobię to zamieszczę fotki . Pozdrawiam