Częste awarie uszczelki są znane każdemu mającemu kontakt z tym autem i silnkiem - k-series.
Powodem awarii jest zawór kulowy w kolektorze ssącym na kroćcu przewodu powrotu płynu chłodzącego do zbiorniczka wyrównawczego. Po zdęciu kolektora jest ten zaworek widać mały kulowy z kulka o średnicy około 3mm. Dzwoniłem do rovera kiedy jeszcze ta firma istniała - zadaniem tego zaworka jest doprowadzenie do szybkiego nagrzania silnika - ekologia. Ma to działac tak że po uruchomieiu silnika do momentu nagrzania i otwarcia termostatu ma byc zamknięty, po otwarciu termostatu wyrównują sie cisnienia, i kulka opada otwierajac drogę dla płynu. Problem jet z tym taki że minimalne zabrudzenie powoduje to że ten zaworek sie nie otwiera, skutkiem czego w głowicy powstaje i utrzymuje sie poduszka gazowa, a zaworek zamyka jedyną droge odpowietrzenia sie głowicy. Głowica zapowietrzona gotuje się w środku i wygina się. Uszczelka pada. Zaworek należy usunąć oraz upewnić się że króciec jest drożny. Wypróbowane na ponad setce rożnych roverów wracających uporczywie na uszczelkę. Po naprawie problem znika. Zakładam że płaszczyzny tulei cylindrowych są równe itd, sprawdzenie tego sugeruje rover.. ale to nie przez to. Dodam że w hondach w tym silniku nie ma tego zaworu i awarie nie zdarzają sie.
This pipe allows water from the cylinder head to be pumped back to the tank until the thermostat opens but if the valve sticks or gets blocked then the engine overheats. Seemed simple enough, just take off the inlet manifold and remove the sticking ball type valve.
No ciekawe Pewnie jest w tym troche racji tylko nie zawsze HGF jest poprzedzany zapowietrzaniem sie ukladu. Znalazlem jeszcze cos na ten temat
"Once again, the ballbearing is NOT always in the manifold.
If you look at the pipe that comes from the back of the head and follow it, you will find it meets with 2 other pipes. One goes to the header tank and the other goes to the top hose. Inside the T-Piece at the junction of these 3 hose's is the ballbearing.
The hose is marked Dunlop. Out of all the Rover K series engines I have seen, 80% of the ballbearings are inside this hose and not in the manifold."
Ze niby nie zawsze ten zawor jest w kolektorze dolotowym . Osobiscie to mam wywiercony otwor w termostacie (2,5mm na polska zime polecam mniejszy ) ,to jeden z tych sposobow zapobiegania wywaleniu uszczelki (polecony przez dwoch machanikow z prawdziwego serwisu Rovera ,ale nie tylko przy tym silniku rowniez w innych autkach tylko w Roverku ma sie podwujna kozysc) i przy okazji ten otwor nie pozwoli sie zapowietrzyc ukladowi( bo dziala jak ten zawor tylko zawsze otwarty) , nawet nie odpowietrzalem po wymianie plynu ,tylko dolalem jak sie nagrzal i ostygl i tyle. Widzialem wiele termostatow i kilka z nich mialo fabrycznie otwor w kolnierzu z takim prostym zaworkiem. Teraz mam pare rzeczy do zrobienia w mojej nowo nabytej (za darmo dostalem ) 25-tce i kupilem min. termostat QH i ma tak kolnierz wyprofilowany w jednum miejscu ze nawet przy zamknietym termostacie bedzie minimalnie puszczal,wystarczy zeby odpowietrzyc uklad. W orginalnym tego nie ma.
Ta tak jakby ktos nie wiedzial o co chodzi.
http://www.aa1car.com/library/overheat.htm
O wierceniu otworu jest tak w polowie (nie moglem jakos wyciac z calosci).
A to dla przykladu bo tylko ten pamietam (kolega ma saaba 900pod moja opieka )
http://cgi.ebay.co.uk/Saa...3045ea4ff37de6d
widac w kolnierzu otworek z tym zaworkiem (kawalek metalu ktory przyslania otwor w zaleznosci z ktorej strony jest cisnienie) Pozdr.
Widzialem wiele termostatow i kilka z nich mialo fabrycznie otwor w kolnierzu z takim prostym zaworkiem.
Ja dwa tygodnie wymieniałem termostat to za 39 pln kupiłem właśnie jakiś z takim oto otworkiem jak kolega powyżej opisuje i w środku mini zaworek - pokręcona luźna blaszka przeciągnięta przez otwór
hmm kiedys na mg rover org czytalem, ze ten zaworek sluzy jedynie do odpowietrzenia glowicy
zamyka sie gdy kulke pchnie petrygo, gdy jest gaz zaworek jest otwarty,
o szybszym nagrzewaniu nie bylo mowy
zreszta jak tak sobie analizuje, to nie bardzo wiem w jaki sposób ma byc realizowane szybsze nagrzewanie, czy termostat otwarty czy zamkniety, w/g mnie warunkiem otwarcia zaworka jest obecnosc gazu w glowicy, a nie cisnienia przed i za termostatem, ktore przeciez caly czas jest podobne, a podobne dlatego ze obiegi maly i duzy nie sa od siebie calkowicie odseparowane, do tego pompa wody raczej przegania plyn, a nie robi cisnienie
wiec nie do konca zgadzam sie z linkiem
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Czw Mar 25, 2010 22:30
Gdy wywalimy ten zaworek to plyn od razu po uruchomieniu auta bedzie walil do zbiornicza wyrownawczego przelewem. W bardzo minimalnym stopniu wplynie to chyba na szybkosc nagrzewania sie sam.
Tak czytam i czytam od dłuższego czasu i nie mam pewności czy ten zabieg powinienem wykonać, czy też lepiej nie dotykać tego.
Ktoś to wywalił i pojeździł na tym trochę??
Lepiej to zrobić w 13 letnim aucie?
Nie wiem czy ktoś zna dość precyzyjną odpowiedź bo temat zamarł
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Witam kiedyś czytałem ten temat i postanowiłem zrobić taki zabieg.Owszem był ten zaworek i mechanik wywalił go a efekt jest taki ,że troszeczke dłużej silnik nabiera temperatury.
Czyli nie do końca uzdrawia układ, chyba że zaworek nawalił i tamuje przepływ.
Jak silnik się wolniej nagrzewa to dłużej trzeba uważać na prędkość obrotową i styl jazdy żeby go nie przegrzać, dobrze myślę??
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum