Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: piter34
Wto Paź 02, 2007 17:45
[R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD

znalazlem tunera
Autor Wiadomość
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 20:27   

dokładnie filterkiem na elektrozaworku bo jest tylko jeden od EGR ale z praktyki wiem ze nie ma zauważalnej różnicy. A o jakią ośkę przy turbinie chodzi ??
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 20:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 20:27   

Ośką akurat nie ale EGR czyściłem przed wizytą u Dominika. Może w wolnej chwili go jeszcze raz przeczyszczę.
Ostatnio zmieniony przez Rowan Sob Wrz 27, 2008 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 11:57   

Rowan,

Wspomniales o spadku mocy. Mozesz to rozwinac? Czy robiles wczesniej tuning u tego koleżki z Łodzi?
czy ten spadek mocy zaczal sie po tuningu, czy niezaleznie od niego? zastanawiam sie czy czasem tuning nie przyspiesza zuzywania silnika.

Masz moze jakis namiar to tego Kolegi Dominika z Łodzi? Czy to jedyny wiarygodny czlowiek w kraju ktory jest w stanie to zrobic?
Jestem z trojmiasta

dzieki z gory
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 13:51   

Marek_75, odnoszę wrażenie, że w ogóle nie czytałeś tego wątku...
Wiem, jest długi, ale zadaj sobie trochę trudu. Wtedy uzyskasz odpowiedź na swoje pytania i dowiesz się wielu ciekawy rzeczy ;)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 14:16   

Marek_75 napisał/a:
Rowan,
Masz moze jakis namiar to tego Kolegi Dominika z Łodzi? Czy to jedyny wiarygodny czlowiek w kraju ktory jest w stanie to zrobic?


rozumiem ze przeczytałeś temat i to miał być dowcip :rotfl:

jeśli tak to naprawdę udany jeśli nie to krzyżyk na drogę...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 18:20   

hmm,

tego sie nie spodziewalem mowiac szczerze...
żeby zadać jedno banalne pytanie nalegacie żebym przeczytal 22 strony postów... Chce zadac pytanie na trzech różnych wątkach... czyli żeby zadać 3 pytania mam najpierw obowiązkowo spędzić przy kompie ok 2 godz...

po 8-10 godz spedzonych przed kompem w pracy, wracam i naprawde z duuuża niechęcią włączam komp w domu... a tu prosze, takie przyjęcie "siedz godzinami przed monitorem zanim zadasz pytanie bo może akurat odpowiedz już 15 stron temu padła"

ps. zazdroszczę / podziwiam ludzi którzy mają możliwość / lubią godzinami siedzieć i czytać przed monitorem.
Miałem więcej pytan tak naprawde, ale w kilku nastepnych wątkach... chyba zrezygnuje, bo najpierw musiałbym z 48 godz się upewniać czy odpowiedz nie padła...

dzieki
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 20:10   

Marku:( chodzi o to, że ciężko jest dac jednoznaczną odp..najlepiej przeczytać samemu i wyciagnąc wnioski czy tak czy nie;) wygląd ana to, ze CDT nie trzyma mocy fabrycznej, dopiero po chiptuningu u Dominka osiąga moc farbyczną podawana przez producenta...przykład Jedynej. Najlepiej jedź na hamownie i zobac zile masz faktycznie kunióff i wtedy dopiero myśl o chipe;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 20:33   

dzieki Markzo ;)

w tym jest sens.
- mozecie polecic jakąś hamownie w rejonie trojmiasta?
- jaki wynik hamowni powinien mnie skłonic to tuningu a jaki zniechęcić?

słabszy silnik źle znosi tuning ?

rover jest 2003r, przebieg 190 tys

jeszcze raz dziek
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 20:34   

Markzo, dodać warto że może osiągnąć moc wyższą niż nominalna czyli przykładowo moje 124KM i 297Nm (z wykresów zamieszczonych przez goodhope wznika w oryginale parametry silnika spadają do 100-105KM i ~240Nm)
Także kolego Marek_75 silnik R75 2.0CDT(i) oznaczony jako M47R nie trzyma fabrycznych parametrów :( Co do tuningu to jeżdżę najdłużej po zabiegu i pewnie najwięcej (choć kto wie) i z silnikem nic sie nie dzieje.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 20:36   

ja kojaże, że gdzieś tam było VTG ale niech sie wypowie kto wie napewno...poszukaj w googlach:)
spadek mocy pojawia się poprostu z wiekiem:) przytakny katalizator, przyjechana turbina wtryski itp;)
myśle. że nie bo Dam-Kam ma chyba coś ponad 200tys km a na hamowni wyszło mu 124KM i coś ok 300NM;)
pozdro!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 20:36   

nie Marek_75, to że silnik traci moc nie znaczy że silnik źle zniesie tuning (pod warunkiem że jest sprawny technicznie). Spadek mocy w tym silniku z tego co wychodzi jest normą... przykrą normą :/ Jedyne co Ci grozi to poprawa komfortu podróżowania :mrgreen:

[ Dodano: Pią Wrz 26, 2008 20:38 ]
brawo Markzo, za dobrą pamięć :brawo: :ok:
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 20:51   

Nie wzięto pod uwagę kilku spraw jeszcze.
1. Temp otoczenia - najwiarygodniejszy wynik byłby w temp. 10-15*C :wink:
2.goodhope pisał, że kiedy spada moc, to moment się przesuwa na wyższe obroty, a to wskazuje na to, że przyczyną jest EGR, lub zawór podciśnieniowy. Pozwolę sobie zacytować z tego artykułu ze strony BMW:
"Ojawy są następujące:
Autko na początku nie wykazuje żadnych problemów z wyjątkiem jednej rzeczy przy coraz to większej prędkości i wyższym biegu odczuwalny jest mniejszy wzrost obrotów silnika - tak jakby auto ciągło przyczepę z wysoką plandeka. Zdarza się nawet, że auto osiąga pewną prędkość i dalej nie chce już się rozpędzać.
Powodem tego zjawiska jest niewłaściwa praca turbiny, ale nie w wyniku tego że jest padnięta, lecz z powodu braku proporcjonalnej jej pracy do wymagań silnika (obroty i obciążenie)
Podobny problem dotyczy się również objawów, które zdażaja kiedy auto nie potrafi płynnie ruszyć z miejsca. Silniki diesla nie wymagają dodawania gazu przy ruszaniu a w tym wypadku jest taka konieczność, gdyż potrafi żabkować lub nawet i zgasnąć. "

To by chyba wyjaśniało nietrzymanie serii. Właśnie co zauważyłęm u siebie wcześniej, to trzeba dodać trochę gazu aby swobodnie ruszyć, a z opisu wynika, że nie powinno się wogóle dodawać. Chyba jednak przeczyszczę EGR i podciśnieniowy jeszcze raz...

Ale skąd wezmę aceton :shock: :???:

[ Dodano: Pią Wrz 26, 2008 20:54 ]
"Jak widzicie filtr był ostro zabrudzony ale polecam czyszczenie nie tylko dlatego bo brudny to pasowałoby wyczyścić ale jest i praktyczny aspekt. Przed czyszczeniem miałem tak: jade stałą prędkością np. na biegu czwartym z prędkością obrotowa 2500 obr/min i chcę nagle przyśpieszyć (wyprzedzić) a tu nic :/ chwilę potem, pełny ciąg. Jak już się domyślacie po wyczyszczeniu ta zwłoka czasowa przestała istnieć. "

Podobne objawy są w sumie u mnie....
Nie no czyszczę tę podciśnieniówke jeszcze raz :mrgreen:

[ Dodano: Sob Wrz 27, 2008 20:26 ]
Fakt, faktem, nie miałem acetonu, ale się nie mogłem powstrzymać :grin:
Rozebrałem dzisiaj to i na początek dokładnie EGR wyczyściłem, potem wziąłem się za podciśnieniówkę. W związku z tym, że jej wyjęcie/odkręcenie jest nierealne, musiałem działać na jej miejscu pracy :/
No, ale dobra pozdejmowałem wtyczki i wężyki i wziąłem się za zdjęcie obudowy filterka.
Najpierw odkurzacz i wciągam, ale nie wiele dało, a warstwa solidna była. No to potem chusteczka do nosa materiałowa, i delikatnie starłem, potem dokładnie starłem ostrzejszą szmatką. Poskładałem wszystko, no to jadę. Najpierw co zauważyłem jakoś łatwiej mi się ruszyło-nie dusiło silnika. No ale spokojnie bez nerwów "wchodzę" do 2000rpm, trzymam go i noga w podłogę... i normalnie mnie zamurowało. Odrazu "pełen ciąg" :lol:
Była to przejażdżka na odcinku 300m, także wiele nie stwierdziłem, ale po niedzieli szukam acetonu, i czyszczę jeszcze raz :mrgreen:
 
 
 
Grape 




Dołączyła: 13 Paź 2008
Posty: 15
Skąd: Belfast



Wysłany: Sob Lis 15, 2008 02:41   

Uff... Przeczytalam caly watek. Bardzo ciekawy i trzymajacy w napieciu, szkoda ze jeszcze zakonczenia nie ma :-(
Wyglada na to, ze Dam-Kam pomogla sila wyzsza
sTERYD napisał/a:
Powodzenia :)
bedziemy się za Ciebie modlić ;)

U Jedyna (czy moze Jedyny od I-go biegu? nie zostalo to wyjasnione...) nie bylo modlitw wiec i efekt slabszy.

Moim zdaniem za 600 zl nawet te 10 konikow to warto ale jak to ma sie do emisji spalin? Sprawdzal ktos? W Irlandii Polnocnej MOT (przeglad techniczny) za flaszke sie nie zalatwi :-(
Mysle o podpinalce zeby mozna w dowolnej chwili odlaczyc (badanie techniczne) czy ktos ma cos takiego podpiete zeby polecic? Najlepiej z ebay.co.uk sa takie po 100, 200 a czasem 300 funtow.
A moze dobranadzieja wypowie sie co do emisji spalin i zaprosi do siebie w rozsadnej cenie?
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Lis 15, 2008 07:48   

Grape, emisja spalin się chyba zwiększa, bo zwiększona jest dawka paliwa. Ale trudno powiedzieć o ile, bo proporcjonalnie do dawki jest podnoszone ciśnienie doładowania. Jedź do Łodzi do Dominika będziesz bardzo zadowolona, albo napisz do niego najpierw i wypytaj się go o co tylko chcesz. Napisz na priv to Ci dam adres i mail.
 
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 15, 2008 23:20   

Koledzy,powiedzcie jakiego acetonu szukać w sklepie,budowlany,kosmetyczny czy może zwykły zmywacz do paznokci z acetonem?
 
 
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 16, 2008 09:13   

witam,

za sugestią dobrejnadziei odwiedzilem wczoraj bardzo fajany przybytek w Brodnicy.
rezultat jest tu:
http://diesel-tuning.pl/galeria.php

według mnie całkiem przyzwoicie.

W powrotnej drodze na autostradzie (na razie niepłatnej) 205 km/h bylo w mgnieniu oka oczywiście mówię to jako ciekawostka i nie namawiam do osiągania takich prędkości ;)

nadmienie tylko że nie chciałem zbyt dużego przyrostu mocy (nie lubię męczyć auta) a efekt jest taki jak był spodziewany.

Co do spalania na tej autostradzie (odcinek 80 km na tempomacie: nowe marzy - Tczew).
Każdą prędkość mierzyłem resetując wskazanie spalania. Test przez 10 min jazdy na tempomacie dla każdej prędkości:

predkosci - zuzucie paliwa
90 - 4.8l
100 - 5.2
110 - 5.4
120 - 5.8
130 - 6.5
140 - 7.2

potem wcisnąłem to podłogi doszło do 205 km/h spalanie skoczyło na 9.8l. ale już nie miałem na tyle zimnej krwi żeby resetować i utrzymać taką prędkość przez pare min. więc podaję tylko jako ciekawostka a nie wiarygodny pomiar.

ps. podobny test zrobiłem przed i było ok 0.5l wiecej przy każdej predkości.

co do wiarygodności wskazania spalania to przed modyfikacją na 60l zrobilem 960km (6.25l / 100km) komp wskazal 6.5l - czyli ciut zawyzył nawet ale wiarygodność jast ok według mnie.

prosze o komentarze
pozdrawiam,
Marek
Ostatnio zmieniony przez Marek_75 Sro Lis 19, 2008 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lis 16, 2008 11:02   

Następna CDT, która nie trzyma serii... :evil:
 
 
 
Grape 




Dołączyła: 13 Paź 2008
Posty: 15
Skąd: Belfast



Wysłany: Nie Lis 16, 2008 11:33   

Faktyczne cos te 116 konikow to producent z palca wyssal :-(
Jak to wyszlo finansowo?
Spalanie zachwycajace, czy to jest eco-tune?
Twoj Roverek jest z tego roku co moj, jaki ma przebieg?
Czy odczuwales, ze ma 100 konikow zamiast 116-ie?
 
 
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 16, 2008 11:56   

przebieg 194 tys (pierwsza rejestracja styczen 2003).
a koszt...
powiem tak: cena wywoławcza była 900.

a czy odczuwałem że było mało koni ?
nie mam porównania z zadnym innym roverkiem, ale przesiadłem się z escorta 18TD 90 km i nawet z małą przyczepą kempingową niewiadów, był chyba żwawszy od roverka. ale uznałem to za norme po lekturze tego forum. i tak faktycznie jest.

nie wiem co masz na myśli mówiąc eco-tune - nie wiem jakie są rodzaje tuningu.
moje wymaganie co do tej usługi było takie żeby nie przeholować, czyli nie podkrecać zbyt dużo (max 20%). a ponieważ to auto jest konstrukcyjnie przygotowane na 130km więc się zmieściłem w mocy którą producent oferuje w CDTi seryjnie a w CDT za dopłatą. W cenniku serwisowym rovera wyczytałem że "XPower Performance Upgrade VUF000010 £503.59" (zmodyfikowany soft do CDT) kosztuje 500 funtów. czyli nawet producent "tuninguje" swoje auta ;)

ps. ale numer, dopiero teraz zauważyłem:
na wyświetlaczu komputera miałem 2 a czasami 3 wypalone paski (standard w 75). od wczoraj kilka razy odpalałem i nic... wyświetlacz jak nówka - nie ma najmniejszej skazy.
Ktoś potrafi to wytłumaczyć?

PHJOVI, co Ty na to? może coś ma wspólnego z programem to uszkadzanie wyświetlacza... jakieś parametry kompa powodują to niedomaganie?

nie rozumiem, ale fakt jest faktem, od wczoraj wyświetlacz nie ma ani jednej wadliwej kropeczki.

poniżej foto (wczesniej slowo "Moy" bylo pocięte uszkodzonymi pikselami)
pozdrawiam,
M
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Lis 16, 2008 16:09   

Marek_75 napisał/a:
może coś ma wspólnego z programem to uszkadzanie wyświetlacza... jakieś parametry kompa powodują to niedomaganie?

nie rozumiem, ale fakt jest faktem, od wczoraj wyświetlacz nie ma ani jednej wadliwej kropeczki.

Nie ma to najmniejszego związku. Czysty przypadek. "Wypalone linie" to wada technologiczna wyświetlacza (nie tylko tego w R75). Jest ona związana z problemem z klejem przewodzącym stosowanym na styku "pasek przewodzący"-wyświetlacz. W twoim przypadku stawiam na (raczej chwilową) poprawę w skutek zmiany naprężeń podczas nagrzania/ochłodzenia wnętrza samochodu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Chiptuning
Robert_66_ Tuning mechaniczny 3 Nie Gru 16, 2012 10:38
Adrian
Brak nowych postów [R75] Chiptuning
115 do 150 - warto??
jarek73 Tuning mechaniczny 13 Nie Lis 30, 2008 20:30
Dam-Kam
Brak nowych postów [R400] Chiptuning na 130 KM 2.0 iDT
Kacpro Tuning mechaniczny 6 Pią Maj 22, 2015 14:46
Kacpro
Brak nowych postów [MG ZT] Chiptuning GOODHOPE
j0zek Tuning mechaniczny 9 Pon Mar 14, 2016 14:13
pietjak
Brak nowych postów WinOLS - Chiptuning
Naki17 Tuning mechaniczny 13 Sob Maj 24, 2014 23:44
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink