Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 20:42 [R400] Problem z chłodzeniem-podobno uszcz.pod głowicą
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam
Mam problem w nowo kupionym samochodzie. Z układu chłodzenia jest wypychany płyn chłodzący i na skutek tego silnik zaczyna się grzać. Dzieje się tak szczególnie przy wyższych obrotach ( powyżej 3000). Początkowo myślałem że to termostat, ale po sprawdzeniu okazało sie, że w miejscu gdzie powinien się ten termostat znajdować została po nim tylko uszczelka. Widocznie ktoś już próbował zapobiec sie zagrzaniu silnika tylko, ze bezskutecznie. Wujek-mechanik stqwierdził że to albo uszczelka pod głowicą, albo sama głowica jest pęknięta. Zakładam wariant optymistyczny czyli sama uszczelkę i chciałem sie przygotowac do wymiany przez zakup odpowiednich części i tu zaczęły sie schody, otóż gdy powiedziałem jaki mam samochód tj.:Rover 400 1.6 hatchback z 1998 r. sprzedawca znalazł mi tylko jedną uszczelkę pod głowicę ale za to: 3 rodzaje uszczelki pod kolektor dolotowy, 2 rodzaje pod kolektor wydechowy. Ponieważ chcę też kupić brakujący termostat to znalazł też 2 rodzaje tego ustrojstwa jeden do silnika D16Y3E a drugi do 16K4F. Nie wiem skad są te symbole i gdzie je mogę znaleźćtak samo jak nie wiem od czego zależy rodzaj uszczelek dodatkowych Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu zakupu tych części jak i ewentualne sugestie co poza uszczelką pod głowicą mogło sie stać i dawać takie objawy
Z góry dziękuję
maciej: popraw temat zgodnie z zasadami kącika. Przeczytaj dokładnie zasady i regulamin forum - to bardzo ułatwi komunikację i uzyskanie informacji, których potrzebujesz.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 23, 2010 23:15, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 20:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
zrób prosty test, rozgrzej normalnie samochód, zostaw na wolnych obrotach i odkręć korek ze zbiornika wyrównawczego (nie od razu bo można się poparzyć). jak płyn się podniesie sprawdź czy nie widać bąbelków i czy nie czuć benzyną/spalinami. jak tak tzn że uszczelka pod głowicą do wymiany. ten sam test można zrobić testerem gdy nie widać bąbli, wykrywa on spaliny w układzie chłodzenia (koszt ok. 30zł).
ja miałem to samo parę dni temu, widać było bąble - dzisiaj auto stoi u mechanika i wymieniana jest uszczelka.
Filip - większość objawów są identyczne do tych, które były w moim przypadku. Równiez kupiłem auto, gdzie był wymontowany termostat, z tym, że u mnie w ogóle nie chciał się zagrzać. Dopiero po zamontowaniu termostatu zaczynał się gotować, ale co dziwne tylko w czasie jazdy (max. 500m i juz się gotował), a na postoju na wolnych obrotach czy nawet po kręceniu silnika do 6000obr/min ale na postoju nic się nie działo... jak tylko ruszyłem i ujechałem kilkaset metrów od razu poziom płynu się podnosił, gotował i wyciekał. Niestety u mnie przyczyna była ta druga, trochę kosztowniejsza... czyli pęknięta głowica, ale nie załamuj się... u Ciebie może to być tylko uszczelka. Tak czy inaczej proponowałbym podjechac do dobrej stacji i zbadać testerem na obecność CO2. Ale bez rozebrania głowicy chyba i tak sie nie obejdzie.
W każdym razie trzymamy kciuki za powodzenie.
Pozdrawiam
Rover 400 1.6 hatchback z 1998 r. sprzedawca znalazł mi tylko jedną uszczelkę pod głowicę ale za to: 3 rodzaje uszczelki pod kolektor dolotowy, 2 rodzaje pod kolektor wydechowy. Ponieważ chcę też kupić brakujący termostat to znalazł też 2 rodzaje tego ustrojstwa jeden do silnika D16Y3E a drugi do 16K4F. Nie wiem skad są te symbole i gdzie je mogę znaleźćtak samo jak nie wiem od czego zależy rodzaj uszczelek dodatkowych Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu zakupu tych części
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum