Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Wczoraj spaliła mi się żarówka na desce od lewego kierunkowskazu. Będzie demontaż deski, wymiana żarówek + montaż aluramek na zegary.
Ale mam pytanie - czy w miejsce standardowych żarówek można założyć (i czy będą pasować) żarówki diodowe (czy jakoś tak) - a jeśli tak, to które (jesli mogę prosić o jakiś link z allegro)... oraz ile takich żarówek trzeba zakupić żeby wymienić wszystkie, komplet. Przecież nie będę rozbierał i składał żeby się dowiedzieć ile muszę zakupić
Pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 25, 2010 21:50, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 20:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wczoraj spaliła mi się żarówka na desce od lewego kierunkowskazu. Będzie demontaż deski, wymiana żarówek + montaż aluramek na zegary.
Liczę na jakiś manual na strone klubową.
String napisał/a:
Ale mam pytanie - czy w miejsce standardowych żarówek można założyć (i czy będą pasować) żarówki diodowe (czy jakoś tak) - a jeśli tak, to które (jesli mogę prosić o jakiś link z allegro)
Dać się da na pewno, ale jakie diody kupić to nie wiem...
Ja osobiście podświetlenia (pięknego bursztynowego) bym nie zmieniał.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Witam,
Możesz zastosować ale różnego rodzaju żarówki. Żarówki nie posiadają biegunowości a ich elastyczne nóżki umożliwiają łatwy montaż. Diody natomiast posiadają katodę i anodę i źle spolaryzowane ulegają uszkodzeniom. Ponadto mają sztywne nogi które przystosowane są raczej do lutowania.
Takie miniżaróweczki kupisz bez problemu w każdym dobrym sklepie elektronicznym a ich cena jest stosunkowo niska więc możesz kupić przysłowiową garść.
Sam takie kupuję i zawsze mam w schowku w pudełku po zapałkach ich kilkanaście.
Hmm, a ja zawsze myślałem, że odwrotnie podpięta dioda po prostu nie zaświeci. Ważne tylko, żeby pamiętać o jej napięciu zasilana i zastosować opornik.
No właśnie - jeszcze rezystor - zwykle 200 kilo. Ale po co? Skoro są żarówki. A dioda tak - nie zaświeci i często może już nie zaświecić nigdy w swojej karierze.
200kOhm?? Przy 12V wystarczy coś około 1kOhma, żeby dioda się nie zjarała. A co do odwrotnego podłaczenia, to zależy chyba od konstrukcji diody. Zwykłe się nie spala, tylko nie będą świeciły. Spala sie jak nie ograniczysz prądu/napiecia na nich Przed chwilą sprawdziłem
200kOhm?? Przy 12V wystarczy coś około 1kOhma, żeby dioda się nie zjarała. A co do odwrotnego podłaczenia, to zależy chyba od konstrukcji diody. Zwykłe się nie spala, tylko nie będą świeciły. Spala sie jak nie ograniczysz prądu/napiecia na nich Przed chwilą sprawdziłem
200kilo jest pewniejszy a gabarytowo nieznacznie większy. Raz sprawdziliście i już, że się nie palą...Trochę miałem z diodami w życiu do czynienia więc coś tam wiem Kondesator elektrolit też nie wybuchnie w rękach jak źle zostanie podłączony. Ale może ulec uszkodzeniu jak wszystko co ma ustaloną biegunowość.
Ale skoro się tak upieracie...to lutujcie rezystory, sztywne nóżki...pomijam już że dioda świeci bardziej kierunkowo lub sama stanowi już masę rozświetloną i moim zdaniem, podkreślam, moim zdaniem lepiej oświetlają żarówki takie rzeczy niż diody. Diody ok jak je widać.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 11:46
piter34 napisał/a:
Liczę na jakiś manual na strone klubową.
Tak sobie piter myślę, że chyba tym manualem wywazyłbym otwarte drzwi. Dlaczego? Ano dlatego, że podknąłem się w necie o coś takiego . Wystarczyło by zapytać o zgodę na zamieszczenie artykułu i looz... no chyba że zależy nam na manualach sensu stricte Roverkowych.
Pozdrówka
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ak sobie piter myślę, że chyba tym manualem wywazyłbym otwarte drzwi. Dlaczego? Ano dlatego, że podknąłem się w necie o coś takiego . Wystarczyło by zapytać o zgodę na zamieszczenie artykułu i looz... no chyba że zależy nam na manualach sensu stricte Roverkowych.
Może zapytasz autora w takim razie?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
ja zmieniałem żarówki w 3 lampie stopu przy mojej R600 jak się nie mylę to jest tam 5 żarówek rozkręciłem lampę jedną z żarówek pokazałem w dobrym sklepie elektronicznym i poprosiłem zamiast zwykłych żarówek diody!!! Dałem za nie 21PLN a wszystko świeci i wygląda cacy . moim zdaniem weź żarówkę z sobą do dobrego sklepu elektronicznego i poproś zamiast żarówki diodę!!! nie opłaca się zamawiać (moim zdaniem) z allegro!!!
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 20:42
ok robi się
-------------------------ciach!
Mail wysłany - odpowiedź uzyskana:
"Witam
milo że moje wypociny się na coś przydają
co do zamieszczenie to nie widze problemu
tylko że podpis ze artykul pochodzi z Civicklub.pl oraz autorzy Civic '99 oraz Tees1975
pozdr. Krzysiek"
Piter, tamten artykuł dotyczył zmiany na zegary Indiglo - ten dotyczy oświetlenia - wydaje się bardziej adekwatny do tematu. Zresztą w dziale Zrób to sam jest więcej ciekawych artykułów, więc zachęcam do lektury.
Pozdrawiam serdecznie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum