Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Klima słabo chucha ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 13:29
[R600] Klima słabo chucha ?
Autor Wiadomość
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

  Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:09   [R600] Klima słabo chucha ?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,

Dziś postanowiłem sprawdzić klimę .. i lekko się zmartwiłem :(

- przy ok 20-22 C na zewnątrz .. klima chuchała na ok. 10-13 stopni ...
- w trasie zatrzymałem się na światłach i zauważyłem, że kompresor wyłacza się i potem znów włącza .. (obroty spadały i podnosiły się) .. czy to normalne przy manualnej klimie ?

Słyszałem że jedne auta chłodzą do ok 4 stopni a inne na 10 i tak już jest ... co o tym myślicie ? Serwis klimy robiłem w listopadzie 2006 ...

pozdro
Damian
_________________
pozdrawiam Skiba
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 01:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:22   

Może nie chodzi Ci wentylator od klimy lub chłodnica klimy jest zabita (brudna i słabo chłodzi).
Może też być kwestia gazu jak jest małe ciśnienie gazu w układzie to kompresor się wyłącza a nawet się nie włączy.
Co do 10-13 stopni to wydaje mi się że to jest dobra temperatura bo w sumie to jakby temperatura wewnątrz panowała 13 stopni to trzeba by było w kurtce siedzieć.
Więc skoro cały czas trzyma taką temperaturę to jest raczej ok.
A kompresor to powinien pracować tak jak lodówka :lol: jak zrobi temperaturę to powinien się wyłączyć.
_________________
Pozdrawiam Kozik
Ostatnio zmieniony przez Kozik Pon Kwi 23, 2007 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:22   

Hehhhhhh, może czynnik Ci czmychnął częściowo przez zimę? Ja bym podjechał do fachmana i niech sprawdzi ciśnienie.

[ Dodano: Pon Kwi 23, 2007 11:24 pm ]
Kozik napisał/a:
do 10-13 stopni to wydaje mi się że to jest dobra temperatura

"mój" fachowiec twierdzi, że powinno być ok. 6 st.C. I tak nie zmarzniesz, po to masz regulację i wyłącznik ;)
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:25   

Kozik napisał/a:
Może nie chodzi Ci wentylator od klimy lub chłodnica klimy jest zabita (brudna i słabo chłodzi).
Może też być kwestia gazu jak jest małe ciśnienie gazu w układzie to kompresor się wyłącza a nawet się nie włączy.
Co do 10-13 stopni to wydaje mi się że to jest dobra temperatura bo w sumie to jakby temperatura wewnątrz panowała 13 stopni to trzeba by było w kurtce siedzieć.
więc skoro cały czas trzyma taką temperaturę to jest raczej ok.


Wentylator się załącza ... przy włączeniu klimy obroty rosną, a w szkiełku widzę jak pojawia się zielony czynnik i zaczyna krążyć .. ale czasami przestaje i znów zaczyna krążyć ..

Co do 13 stopni to jak dla mnie mało ... :/ zwłaszcza jak ma się czarne autko :)

pozdro
Damian
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:27   

Kozik napisał/a:
A kompresor to powinien pracować tak jak lodówka jak zrobi temperaturę to powinien się wyłączyć.

Przy climatroniku tak, przy manualu chodzi o ciśnienie w układzie i temperaturę czynnika (jak za wysoka, to wyłączy).
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:29   

Paul napisał/a:
i temperaturę czynnika (jak za wysoka, to wyłączy).


Chyba "za niska" ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:31   

Jeśli "czmychnął" czynnik, to trochę krótko przebywał w układzie ;) Moja klima dwa lata temu była nabijana i chłodzi cały czas podobnie, może odrobiną słabiej.
Co do pracy klimy, to nie zauważyłem włączania i wyłaczania klimy podczas pracy na luzie. Jedynie wentylator "pstryka" jak się załącza. Czy temperaturę na wylocie mierzyłeś termometrem czy "na oko" ;) ?? Gdzie robiłeś klimę?? obejrzyj rurki, chłodnicę i kompresor. Jesli to był dobry zakłąd, to powinien dodać do czynnika barwnik i jeśli masz gdzieś ubytek, to zobaczysz zielony nalot/wyciek w miejscu ubytku. W razie czego mały spocik i oblookamy maszynę ;)
PS. Widziałem dziś Twojego R chyba gdzieś przed południem ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:32   

Skiba napisał/a:
Co do 13 stopni to jak dla mnie mało ... :/ zwłaszcza jak ma się czarne autko

Czarne autko to swoją drogą ale jest jeszcze kwestia zdrowia. Jak będziesz przesadzał z klimą to zaczniesz chorować (stawy itd).
W samochodach z automatyczną klimatyzacją to masz możliwość regulacji od ok. 17stopni wzwyż, w klimatyzacjach domowych również.
Nie jest raczej realne utrzymać 13 stopni wewnątrz samochodu - no chyba że wozi mięso i nazywa się lodówa :mrgreen:

Jeśli rzeczywiście słabo chłodzi to jedź sprawdzić do warsztatu czy nie ma ubytku gazu. Ale jestem prawie pewien że jest ok jeśli trzyma 13 stopni na wylocie (a troche w chłodnictwie siedzę :lol: )
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:32   

Skiba napisał/a:
Chyba "za niska" ?

Właśnie za wysoka :D Po co jest went. klimy? Żeby grzał czynnik? ;)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:34   

Brt napisał/a:
Jesli to był dobry zakłąd, to powinien dodać do czynnika barwnik i jeśli masz gdzieś ubytek, to zobaczysz zielony nalot/wyciek w miejscu ubytku.

Ten zielony czynnik to jest olej z kompresora i jak jest wszystko ok to w kompresorze powinien pozostać nie powinien być w układzie (tak mi się wydaje - pierwszy raz słysze o barwniku ale olej wygląda podobnie, jak jest tłusty ten barwnik to jest to olej)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:35   

Kozik napisał/a:
W samochodach z automatyczną klimatyzacją to masz możliwość regulacji od ok. 17stopni wzwyż, w klimatyzacjach domowych również.

Kozik: nie myl tem. wylatującego powietrza z nawiewu z temperaturą w kabinie - przecież tam powietrze się miesza z ogrzanym :D
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:35   

Skiba napisał/a:
i temperaturę czynnika (jak za wysoka, to wyłączy).
Chyba "za niska" ?


I za niska i za wysoka :P zależy w którym miejscu mierzymy :D I na dodatek jeszcze jak temp oleum będzie za wysoka, to tez sie wyłaczy :P
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:35   

Brt napisał/a:
na dodatek jeszcze jak temp oleum będzie za wysoka, to tez sie wyłaczy

HEhe, i ciśnienia oleju jak nie będzie, to nie włączysz :D
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:36   

Brt napisał/a:
Czy temperaturę na wylocie mierzyłeś termometrem czy "na oko" ;) ?? Gdzie robiłeś klimę?? obejrzyj rurki, chłodnicę i kompresor. Jesli to był dobry zakłąd, to powinien dodać do czynnika barwnik i jeśli masz gdzieś ubytek, to zobaczysz zielony nalot/wyciek w miejscu ubytku. W razie czego mały spocik i oblookamy maszynę ;)
PS. Widziałem dziś Twojego R chyba gdzieś przed południem ;)


Mierzyłem termometrem .. Barwnik był dodany ... wycieków nie widać .. jutro sprawdzę ciśnienie ..

Spocik :) jak najbardziej .. może w piątek 27.04 wieczorkiem ??
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:36   

Olej to olej, a barwnik UV to barwnik ;) Powinno się dodać i jedno i drugie, a olej (specjalny i drogi jak jasna ......) to obowiązkowo, bo inaczej klima kaput :roll:

[ Dodano: Pon Kwi 23, 2007 11:38 pm ]
Skiba napisał/a:
Spocik jak najbardziej .. może w piątek 27.04 wieczorkiem ??

Nie obiecuję, bo mam seminarkę do przygotowania na weekend :sad: ale kto wie ;) W razie czego po niedzieli nie będzie problemu ;) Dam znać co i jak ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:38   

Cytat:
Kozik napisał/a:
W samochodach z automatyczną klimatyzacją to masz możliwość regulacji od ok. 17stopni wzwyż, w klimatyzacjach domowych również.


Kozik: nie myl tem. wylatującego powietrza z nawiewu z temperaturą w kabinie - przecież tam powietrze się miesza z ogrzanym
________________

Wiem bardzo dobrze o czym pisze, chodzi mi o temperaturę jaką się ustawia na regulatorze temperatury w klimie.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:40   

Brt napisał/a:
Olej to olej, a barwnik UV to barwnik ;) Powinno się dodać i jedno i drugie, a olej (specjalny i drogi jak jasna ......) to obowiązkowo, bo inaczej klima kaput


Czyli ma być coś zielonego w tej szybce czy nie ? :P
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:42   

yyyyyy w jakiej szybce?? :D Masz na myśli maszynerię do napełniania??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:44   

Brt napisał/a:
yyyy w jakiej szybce?? Masz na myśli maszynerię do napełniania??

W niektórych klimatyzacjach jest szybka przy rurce powrotnej z klimy.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:44   

Brt napisał/a:
yyyyyy w jakiej szybce?? :D Masz na myśli maszynerię do napełniania??


Zaraz przy zaworze gdzie podpinają maszynerię do napełniania ... jest małe szkiełko .. szybka ..


Aha no i sprawdzałem na II biegu nawiewu .. nie wiem czy to ma znaczenie dla klimy ??
_________________
pozdrawiam Skiba
Ostatnio zmieniony przez Skiba Pon Kwi 23, 2007 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Słabo odczuwalna turbina
distortion91 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Kwi 03, 2013 06:58
kruszan
Brak nowych postów [R600] Słabo pali, traci moc, gaśnie podczas jazdy
pancerny87 Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Gru 21, 2009 20:30
thef
Brak nowych postów [R600] Klima sie nie włacza
cygan8686 Rover serii 600, Honda Accord 19 Czw Sie 18, 2011 12:22
Kulmas
Brak nowych postów [R600] Nie działa klima - gaz jest.
Zientas Rover serii 600, Honda Accord 6 Pią Sie 06, 2010 23:24
Zientas
Brak nowych postów [R600] Klima i szarpanie silnika
klimatyzacja (elektryka), szarpanie (sporadyczne)
Martini Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Maj 01, 2007 09:23
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink