Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 18:01 [R414] Problem z chlodzeniem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Problem moj polega na tym ze przez ostatnie dni zostalo wymienione pasek rozrzadu wraz dalej uszczelka pod głowica i mamy problem z temperatura gdyz po właczeniu zimnego nawiewu powietrza temperatura silnika gwałtownie rośnie do 1 cm przed czerwona kreski.
Prosze o szybki kontakt gdyz zalezy mi na czasie..... z góry Dziekuje
Brt: Witam i pomimo pośpiechu polecam zacząć od przeczytania zasad na forum i poprawienia tematu (wpisanie modelu w nawiasie kwadratowym). To trwa tylko kilka sekund.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 31, 2010 15:05, w całości zmieniany 6 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 18:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja bym wrócił do mechaników, którzy wymieniali uszczelkę i niech szukają przyczyny.
Nie wiem, czy dokładnie rozumiem objawy. Jak masz włączone ogrzewanie, to temp jest OK, a jak wyłączysz to temp silnika rośnie?? Domyślam się, że uszczelka byłą wymieniana, bo olej dostał się do układu chłodzenia?? Jeśli tak, to może układ chłodzenia nie został dokładnie wyczyszczony i gdzieś chłodnica jest przytkana. Na wszelki wypadek warto wymienić termostat i od tego bym zaczął. Koszt niewielki, a na 100% nie zaszkodzi. Czy przed wymianą uszczelki też były takie objawy?? Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała, mianowicie, może układ chłodzenia nie jest dobrze odpowietrzony?? Poszukaj tematów o odpowietrzaniu na forum. Są tam szczegółowe instrukcje jak to sie robi.
Więc tak co do ogrzewania to dokładnie tak jak napisałes..... z mechanikami widuje sie od ostatnich 3 dni i dalej bez zmian problem sie powtarza , z uszczelka sie zgadza jak piszesz, czyscic tez mi czyscili moze faktycznie cos pomineli ale sprawdzali 2 razy .A co do histori ogrzewania wyglada tak oddalam auto do serwisu na wymiane paska rozrzadu i przed oddanie ogrzewanie dzialalo i temperatura utrzymywala sie tak jak byc powinna czyli na połowie po odebraniu samochodu okazlo sie ze jakims cudem nawiew cieplego powietrza przestał dzialac ale tepmeratura była ok dalej pekła rura z ktorej< wytrysła wody> nie wiem nazwy dokładnie i zostala wymieniona rownierz oczywiscie samochod byl odpowietrzany .... ale dalej jest problem ze wzrastajaca wskazówka przy wylaczonym ogrzewaniu, rosnie powyzej połowy lecz gdy sie wlaczy cieply nawiew spada zasugerowano mi ze to moze byc pompa do wymiany...... nie wspomniano mi o termostacie poki co ale problem dalej jest nierozwiazany mam jeszcze jedno pytanko czy pomimo tego moge korzystac z samochdu przy wlaczonym ogrzewaniu...... czy raczej moze sie cos stac powaznego....??
z gory dziekuje za pomoc
Póki temperatura nie wzrośnie nadmiernie, to ostrożnie, ale możesz jeździć.
A co do reszty, to wygląda mi to, jakby mechanes namieszał z wężami od chłodzenia.
Może być też, że układ jest zapowietrzony, ale nie bardzo w to wierzę.
Ciśnij mechaników - jak skopali to muszą naprawić
wyglada na to jakby przy wylaczeniu ogrzewania, plyn przestawal normalnie plynac
tez mi to wyglad na zamieszanie z przewodami, lub tez gdzies jest cos przytkane
aha gdyby to byla pompa, to przeciez caly czas by byl problem niezaleznie od tego czy ogrzewanie jest wlaczone czy nie
skoro usterka wystapila po wymianie to sa spore szanse ze oni cos nabroili
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Dzieki najwazniejsze zebym wiedzial o co mam ich pytac wlasnie zastanawiam sie czemu w serwisie odlaczyli to ogrzewanie czy specjalnie czy przez przypadek..
Mam nadzieje ze to bedzie termostat dzieki za rady....a propo jaka jest cena za termostat moze ktos sie orientuje??
Pozdrawiam
[ Dodano: Nie Kwi 29, 2007 12:28 am ]
Pewnie niewiedza tylko ze w serwisie czlowiek spodziewa sie ze wiedza co robia a tu wlasnie nie juz nie mowiac o cenie jaka sobie skasowali
Jak włączysz znowu grzanie, to temperatura spada?
Jeszcze jedno pytanie - czy płyn naprawdę się grzeje, czy tylko wskaźnik to pokazuje?
Jeżeli nie masz objawów gotowania się płynu, to jest możliwość, że wskaźnik oszukuje.
Jeśli po włączeniu spowrotem ogrzewania temp. opada, to tym bardziej wykluczyłbym termostat.
Termostat możesz sama sprawdzić. - odpalasz zimny silnik i sprawdzasz ręką temperaturę węży do - z chłodnicy. Jeżeli Jeden nagrzewa się wyraźnie szybciej, niż drugi, to jest OK, jeżeli +- jednakowo - to prawdopodobnie jest termostat.
U mnie we wcześniejszym samochodzie było podobnie tylko że jak włączałem nadmuch. Ale przeczyściłem styki w desce rozdzielczej i było wtedy ok.
Nie mówie że to to ale może warto sprawdzić.
Bez płynu w układzie też, ale tylko raz
Ale poważnie - niby można, ale musisz się liczyć z niedogrzanym silnikiem, a co za tym idzie większym spalaniem.
u Seena jak nie bylo termostatu w 1.8 to silnik w trasie trzymal ok 60 stopni, na dworze bylo wtedy ok 10 stopni, przy jezdzie po miescie prawie norma 90 stopni
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Co do plynu to jest cieply .....nie gotuje sie wiec jesli nie termostat to co?? sugerujesz?? oodpowietrzany byl
bardziej bym stawiala na przytkanie czegos jeszcze sie okaze po wymianie termostatu...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum