Pomógł: 33 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 371 Skąd: Pszczyna
Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 10:20 [R45] Wymiana paska rozrządu
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam
W za pare dni bede wymienial pasek rozrzadu w moim Roverku 1.8 16V 00r, czy moze ktos z was juz wymienial go samodzielnie? Ogladalem filmik o wymianie paska rozrzadu w roverku na googlach, tylko ze tam gosc ma wyciagniety silnik i zablokowanie kola zamachowego nie jest problemem. Moje pytanie brzmi, jak zablokowac kolo zamachowe zeby wymienic pasek?
Pozdrawiam
R 45 1.8 00r
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 25, 2010 22:25, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 10:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli w twoim kole pasowym są otwory to spróbuj dobrać jakieś wiertło które ciasno wchodzi i podłóż coś pod nie, np. jakąś deseczkę. Tzn jak koło będzie się przekręcało , i wiertło pędzie szło w dół to się zaprze o deseczke, a deseczka o podłogę, i koło unieruchomione. (na tej fotce nie ma wiertła ani deseczki)
Ale najprawdopodobniej ten sposób nie zadziała, ja musiałem odkręcić rozrusznik aby mieć dostęp do koła zamachowego.
Nie trzeba go całkowiecie wyjmować , jedynie odchylić na tyle aby było miejsce na włożenie jakiejś solidnej metalowej sztabki (np ceownik) między zęby i żeby sztabka zaparła się o obudowę. I w ten sposób zablokowałem cały wał.
Natomiast aby odkręcić śrubę na kole pasowym nalezy użyć ogromnej siły. W moim przypadku śruba była 19stka, więc użyłem klucza do kół (krzyżak) pomiędzy jego ramiona nałożyłem na ukos łom, na łom nałożyłem długą rurę (od słupka ogrodzeniowego) i dopiero na takiej długiej dźwigni śruba odpuściła. Aha, taki zwykły klucz krzyżak do kół co są po 20zł w supermarketach to się giął , skręcał w osi!! użyłem bardziej mocarnego klucza który ktoś mi pożyczył.
Jeszcze słyszałem o takim sposobie na odkręcenie tej śruby. nałożyć klucz, i 'pyknąć' rozrusznikiem, tak że klucz uderza w półośkę a śruba puszcza, ale lepiej tego nie próbować.
Pomógł: 33 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 371 Skąd: Pszczyna
Wysłany: Sob Maj 05, 2007 07:13
Witam
Wczoraj dostalem pasek Dayco i rolke SFK, tylko na pasku nie ma strzalek kierunkowych. Pierwszy raz spotkalem sie z czyms takim (na paskach zawsze byly strzalki ktore mowily w ktora strone ma sie zalorzyc pasek) czy w takim razie obojetne jest jak zalorze pasek? pozdrawiam
Wysłany: Sob Maj 05, 2007 07:57 Blokada koła zamachowego
Otwór do blokady koła zamachowego znajduje się w trudno dostępnym miejscu . Jest to tuż nad lewym (od kierowcy) przegubem i z boku wkładamy wiertło 6mm. Aby ten otwór zobaczyć należy wymontować grubą rurę gumową od przepływomierza do turbiny.Szukanie otworu zajęło mi kilka minut,ale należy to zrobić ,bo blokada jest niezbędna
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Sob Maj 05, 2007 10:13
snake0908 napisał/a:
Witam
Wczoraj dostalem pasek Dayco i rolke SFK, tylko na pasku nie ma strzalek kierunkowych. Pierwszy raz spotkalem sie z czyms takim (na paskach zawsze byly strzalki ktore mowily w ktora strone ma sie zalorzyc pasek) czy w takim razie obojetne jest jak zalorze pasek? pozdrawiam
[R 45 1.8 00r]
na moim pasku Mitsuboshi żadnych strzałek nie było, no chyba że przeoczyłem to by był zonk bo już mam prawie wszystko skręcone..
Pomógł: 33 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 371 Skąd: Pszczyna
Wysłany: Sob Maj 05, 2007 11:55
blue827 napisał/a:
na moim pasku Mitsuboshi żadnych strzałek nie było, no chyba że przeoczyłem to by był zonk bo już mam prawie wszystko skręcone..
Widocznie nie we wszystkich samochodach sa te strzalki kierunkowe na pasku. Pasek juz wymienilem i na starym pasku tez nie mialem zadnych strzalek, widocznie tak ma byc .
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum