Wysłany: Sob Maj 05, 2007 13:47 [R75] Korek zbiorniczka wyrównawczego - prawidłowe działanie
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie
witam.
czy jest jakiś sposób na przetestowanie korka zbiornika wyrównawczego. podejrzewam że wypuszcze on płyn chłodzacy przy normalnej temp. (połowa skali na wskaźniku). chyba tak nie powinno być.
Dzisiaj sobie dmuchnąłem w korek i przez otwory które są w nim powietrze leci swobodnie. Dmuchałem w sam dół korka i obejmując gumową uszczelkę.
Dołączam obrazek poglądowy: czarnek grube kreski to uszczelki gumowe (wskazane przez strzałki) i 2 dziury.
Może ktoś podać zasadę działania?
_________________ Rover 75 Chrome, 1.8
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Lip 21, 2011 22:07, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 05, 2007 13:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ZTCW to korek ma zapewnić podwyższone ciśnienie w układzie i zabezpieczać przed jego nadmiernym wzrostem.
Nie napisałeś, czy mocno dmuchałeś, jeżeli słabo lub niezbyt mocno, to korek is dead .
W takiej sytuacji płyn wrze przy niższej temp. i dlatego Ci go wywala.
Moim zdaniem nie ma co testować, tylko trzeba wymienić koszt niewielki a nie zaszkodzi Jeśli słabo dmuchałeś i puszczał to raczej jest coś nie teges z nim.
to tak jak podejrzewałem. możliwe że przez ten korek musiałem robić uszczelkę pod głowicą, a dokładniej przez jazdę poprzedniego właściciela.
spoko, wymienie korek, uszczelki też mam zrobione to powinno być ok, bo juz mnie rozbrajał mój roverek.
pozdrawiam
[ Dodano: Nie Maj 06, 2007 9:28 am ]
zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. korek styka się ze zbiornikiem górną uszczelką gumową (patrz rysunek) więc jak działa ten zaworek (domniemywam że całość w dół od górnej uszczelki) żeby wypuszczać nadmiar ciśnienia ponad założoną wartość? może ktoś to wytłumaczyć??
i jeszcze jedno, byłby może ktoś z forumowiczów tak dobry i sprawdził u siebie na takim korku jak mój czy gdy w niego dmucha to jest jakiś opór czy powietrze przelatuje swobodnie.
takie dmuchanie w korek to nie jest najlepszy test.
sam zauważyłeś że korek styka sie ze zbiorniczkiem tylko ta górną uszczelką, a do zaworków są doprowadzone kanaliki z zewnątrz, (zazwyczaj wystają gdzieś zaraz za tą właśnie uszczelką i sprawdzając musialbys dmuchać przykładając usta dokładnie do uszczelki, a to chyba dość trudne
ponadto każdy korek ma dwa zaworki jeden ciśnieniowy, a jeden zwrotny, żeby w razie czego nie było podciśnienia w układzie i problem z korkiem może polegać zarówno na tym że jeden z nich (lub oba) są nieszczelne jak i w tym że ten drugi się nie otwiera
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
właśnie przed chwilą wróciłęm od znajomych ok. 25km. i sprawdziłem już na parkingu że gdy włączył się wentylator chłodnicy (czyli płyn osiągnął odpowiednią temperaturę, jak się domyślam) to zaczęło sikać rurką przelewową ze zbiornika i słychać lekkie syczenie. wnioskuję że korek nie trzyma ciśnienia.
temperatura na wskaźniku wewnąŧrz auta w normie, poniżej połowy skali, gdybym pojeździł troche to pewnie by poszła w górą na czerwone pole.
wcześniej w dzień jeździłęm z włączoną klimą aby wentylatro cały czas działał i to pomagało utrzymać płyn w niższej temeraturze i go nie wywalało - taki doraźny patent.
Najprościej sprawdzić korek, to na ciepłym silniku poluzować korek. Jeżeli będzie słychać syczenie, tzn. że trzyma ciśnienie.
Nie wiem tylko, jak sprawdzić domowym sposobem górne ciśnienie otwierania się korka
UWAGA - można się poparzyć, więc OSTROŻNIE
tak, wiem, jednak moim zdaniem nie powinien puszczać płynu i ciśnienia przy normalnej temperaturze pracy silnika (np tak jak pisałem w momencie włączenia się wentylatora stojąc np w korku). na ciepłym silniku jak otworzę korek to troche syczy, jakby trzymał ciśnienie, może jednak nie do końca.
ważne pytanie:
czy mogę zastosować korek czarny (podobno trzyma większe ciśnienie i stosowany jest w modelach wyprodukowanych później niż mój R75 - szary stosuje się do nr VIN YM158718, a czarny od nr YM158719.) czy muszę taki co był (szary, z napisem 100)?? jeździć trzeba a na ten szary to muszę czekać prawie 2 tygodnie na sprowadzenie.
a może ktoś przypadkiem ma szary korek do sprzedania od ręki?
czy mogę zastosować korek czarny (podobno trzyma większe ciśnienie i stosowany jest w modelach wyprodukowanych później niż mój R75 - szary stosuje się do nr VIN YM158718, a czarny od nr YM158719.)
Być może w nim coś poprawili w związku z problemami z układem chłodzenia i starymi korkami...?
Nie jestem pewien. jeśli jest dostępny, to bym brał i zobaczył "co i jak".
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
jaką masz końcówkę vin? i czy ze zbiornika wyrównawczego wychodzi taka mała rurka do odprowadzania nadmiaru ciśnienia i płynu? może masz przypadkiem foto swojego zbiornika
u Senna w poldoroverze korek tez nie trzymal
naprawilem go przez kilkukrotne nacisniecie tego zaworka srubokretem od dolu
tylko ze tam jest inny korek niz ten ktory narysowales
zeby sprawdzic korek trzeba mu podac cisnienie i obserwowac przy jakim cisnieniu sie otworzy
trzeba miec sprezarke z manometrem i regulowanym cisnieniem,
przy podcisnieniu korek ma wpuszczac powietrze
jak dobrze pamietam to bylo juz na ten temat na forum
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
witam podłącze sie pod temat bo nie bede otwierał nowego.
Wie ktoś gdzie mozna kupić korek wlewu płynu chłodniczego ? do R75 bo na allegro wszedzie są z numerem pod spodem 140 a ja potrzebuje 100. Moze ma ktoś na sprzedarz?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Sty 25, 2012 10:43
tomi00777 napisał/a:
powaznie?
przecież ja mam ten sam silnik i mam już czarny korek. Temperatura wrzenia płynu, powiązana jest z ciśnieniem w układzie.Wcześniej też pisano o tej akcji serwisowej (od nr. VIN 158719 był korek czarny 140 ).
np. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=20654
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum