Wysłany: Pon Maj 07, 2007 17:25 [R25 1,4(103)] Pasek rozrządu
Witam,
Mam Roverka 25 z silnikiem 1,4 (103km) z 2000roku.
Chce kupic pasek rozrzadu z napinaczem tylko w sklepie sprzedawca sie mnie pyta czy w tym silniku jest napinacz automatyczny czy manualny.
Z gory dzieki za odpowiedz.
Ostatnio zmieniony przez arek484 Pon Maj 07, 2007 20:28, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 07, 2007 17:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Napinacz jest automatyczny. Najlepiej zajrzyj sobie na www.tomateam.pl i tam kup odpowiednie części.
2. Popraw temat wątku! Jest niezgodny z zasadami kącika (model samochodu w nawiasach kwadratowych)
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Dlaczego? Pierwsze R25 miały jeszcze manualny napinacz. Pewnie Intruz załapał się na taki egzemplarz. Miemam że zmiana rodzaju napinacza i koloru korka była połączona czasowo także ze zmianą układu zapłonowego (usunięcie kopułki).
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Nie sądze, bo zmiana z manuala na automat miała miejsce za czasów R200 (podobnie jak koloru korka).
Co do koloru korka to nie mam pojecia. W Haynesie występuje rozróżnienie wersji benzynowych R25 z manulanym napinaczem ("early engines") i automatycznym.
piter34 napisał/a:
PTE napisał/a:
Miemam że zmiana rodzaju napinacza i koloru korka była połączona czasowo także ze zmianą układu zapłonowego (usunięcie kopułki).
Nie. Było "n" aut z żółtym korkiem i rozdzielaczem (R200)
Może i nie było to ze sobą skorelowane. Jednak podobnie jak w ww. opisanym przypadku tak i tu mam w ksiażeczce rozróżnienie na early engines with distributor oraz later engines with no distributor.
Ponadto przy danych dot. świec zapłonowych występuje rozróżnienie ze względu na nr nadwozia; inne są dla silników montowanych do numeru ...YD471564 a inne dla jednostek montowanych w autach od numeru ...YD471565. Stąd me przypuszczenie, zę wszytskie te zmiany zostały przeprowadzone w tym samym czasie no i że pewna część R25 również "załapała się" na "stare" rozwiązania z R200
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Wiecie może czy istnieje jeszcze jakaś inna możliwość sprawdzenia np. po nr silnika albo nadwozia czy w moim R25 jest napewno napinacz automatyczny??
Ja przed zakupem paska i napinacza ściągnąłem pokrywę rozrządu aby się upewnić - to chyba najlepsza metoda
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Maj 09, 2007 23:27
PTE napisał/a:
występuje rozróżnienie ze względu na nr nadwozia; inne są dla silników montowanych do numeru ...YD471564 a inne dla jednostek montowanych w autach od numeru ...YD471565. Stąd me przypuszczenie, zę wszytskie te zmiany zostały przeprowadzone w tym samym czasie no i że pewna część R25 również "załapała się" na "stare" rozwiązania z R200
Litera Y w tym numerze określa rok produkcji, a te numery to przejście z modelu R200 na R25. Różnica w świecach wynika z tego, że w R25 są inne cewki i świece platynowe... podczas gdy w R200 są jeszcze normalne (kopułka i cewka również.
PTE napisał/a:
Może i nie było to ze sobą skorelowane. Jednak podobnie jak w ww. opisanym przypadku tak i tu mam w ksiażeczce rozróżnienie na early engines with distributor oraz later engines with no distributor
W kwestii rynku brytyjskiego, miejsce ma wiele patentów i rozwiązań. Na tamtyn rynku opychało się wszystko, co zalegało w magazynach
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum