macie wykresy z hamowni wielu samochodów(oczywiście Rover'ków również) po różnych przeróbkach...
Ja kiedyś pytałem Chojnackiego o stożek do R200 1.4Si odpowiedział że nie ma sensu bo da Ci to tylko kilka koni a czasami może je zabrać!!! a dobry filtr kosztuje!!! a ja osobiście nie dał bym 500PLN za 3-5KM chyba że ktoś chce przed plenerową dyskoteką (bez urazy) maskę podnosić i chwalić się stożkiem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
macie wykresy z hamowni wielu samochodów(oczywiście Rover'ków również) po różnych przeróbkach...
Ja kiedyś pytałem Chojnackiego o stożek do R200 1.4Si odpowiedział że nie ma sensu bo da Ci to tylko kilka koni a czasami może je zabrać!!! a dobry filtr kosztuje!!! a ja osobiście nie dał bym 500PLN za 3-5KM chyba że ktoś chce przed plenerową dyskoteką (bez urazy) maskę podnosić i chwalić się stożkiem
albo poprostu lubi ten dzwiek i nie musi otwierac maski, chybaze sie plyn do spryskiwaczy skonczyl
a jak moze tych 5km nie dostaniesz, a dostaniesz za to wiecej syfu do komory spalania? smieszne jest dla mnie wiara ze zamontujesz sobie stozek i auto bedzie latac. oczywiscie przy montowaniu wszyscy domorosli tunerzy z pewnoscia uwzgedniaja pojemnosc ukladu dolotowego, precyzyjnie okreslaja i opisuja zjawiska falowe itd., a po kazdej zmianie hamuja auto zeby porownac wplyw zmian do ustawien poczatkowych silnika.
wychodzi na to ze izynierowie projektujacy silniki, uklady dolotowe, wydechowe to banda jeleni, ktorych domorosli tunerzy bija na glowe wiedza i zapleczem technicznym. czymze jest w koncu wiedza inzynierow, grubych pieniedzy wydanych na badania i projektowanie wobec wiary w cudowna moc sprawcza stozka.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 145 Skąd: Warszawa-Gocław
Wysłany: Pią Maj 11, 2007 00:05
kpt napisał/a:
a jak moze tych 5km nie dostaniesz, a dostaniesz za to wiecej syfu do komory spalania? smieszne jest dla mnie wiara ze zamontujesz sobie stozek i auto bedzie latac. oczywiscie przy montowaniu wszyscy domorosli tunerzy z pewnoscia uwzgedniaja pojemnosc ukladu dolotowego, precyzyjnie okreslaja i opisuja zjawiska falowe itd., a po kazdej zmianie hamuja auto zeby porownac wplyw zmian do ustawien poczatkowych silnika.
wychodzi na to ze izynierowie projektujacy silniki, uklady dolotowe, wydechowe to banda jeleni, ktorych domorosli tunerzy bija na glowe wiedza i zapleczem technicznym. czymze jest w koncu wiedza inzynierow, grubych pieniedzy wydanych na badania i projektowanie wobec wiary w cudowna moc sprawcza stozka.
tak jak pisalem w jednym z moich poprzednch postow: wypowiedzial sie tata mojego kolegi (na marginesie gosc ma 70 lat i jezdzi max 40 km/h).
Ja juz nie bede sobie strzepil jezyka, wez doczytaj najpierw zanim cos napiszesz i zastanow sie bo az wstyd!
a jak moze tych 5km nie dostaniesz, a dostaniesz za to wiecej syfu do komory spalania? smieszne jest dla mnie wiara ze zamontujesz sobie stozek i auto bedzie latac. oczywiscie przy montowaniu wszyscy domorosli tunerzy z pewnoscia uwzgedniaja pojemnosc ukladu dolotowego, precyzyjnie okreslaja i opisuja zjawiska falowe itd., a po kazdej zmianie hamuja auto zeby porownac wplyw zmian do ustawien poczatkowych silnika.
wychodzi na to ze izynierowie projektujacy silniki, uklady dolotowe, wydechowe to banda jeleni, ktorych domorosli tunerzy bija na glowe wiedza i zapleczem technicznym. czymze jest w koncu wiedza inzynierow, grubych pieniedzy wydanych na badania i projektowanie wobec wiary w cudowna moc sprawcza stozka.
ze tak spytam wiesz co to tunning moze pierw zajrzyj w wikipedie i do wujka gooogle a potem sie wypowiadaj
a co do mojego stozka to mam go dobranego konkretnie do mojego silnika
Ja juz nie bede sobie strzepil jezyka, wez doczytaj najpierw zanim cos napiszesz i zastanow sie bo az wstyd!
czego niby mam sie wstydzic? gdzies napisalem nieprawde?
[ Dodano: Pią Maj 11, 2007 11:36 am ]
HaDeSsS napisał/a:
ze tak spytam wiesz co to tunning moze pierw zajrzyj w wikipedie i do wujka gooogle a potem sie wypowiadaj
nie wiem co to tunning, ale juz o czyms takim jak tuning to slyszalem.
a jesli przeczytam co ma do powiedzenia gugiel czy wiki nt. tuningu, to co wtedy? bede mogl w garazu za pomoca roznych gadzetow dowolnie ksztaltowac przebieg mocy i momentu w silniku?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 145 Skąd: Warszawa-Gocław
Wysłany: Pią Maj 11, 2007 13:23
kpt napisał/a:
czego niby mam sie wstydzic? gdzies napisalem nieprawde?
nie tyle nieprawde, co bzdury wypisujesz poprostu! bo nie przeczytasz watku dokladnie.. bylo wczesniej powiedziane jakie sa powody nie montowania przez tych super za*******ch inzynierow, czesci do modyfikacji silnikow, ktore oferuja specjalistyczne firmy na calym swiecie. Chcesz czy nie, nawet mozesz sobie wierzyc lub nie, ale tak jest a modyfikacja ukladu dolotowego w silniku jest podstawowa i najprostsza z nich wszystkich, wiec daruj sobie wywody pradziadka, bo pomyliles dzialy (to dzial o tuningu mechanicznym), moze w stylistyce powiesz cos madrego, bo tam od razu widac efekty jak na dloni, ciekawe tylko dlaczego inzynierowie nie montuja tych wszystkich spoilerow i wielkich kol od razu hmmm..
Ja juz skonczylem dyskusje o wyzszosci serii nad modami ble
piter34: wygwiazdkowałem wyraz uważany w pewnych kręgach za wulgarny
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pią Maj 11, 2007 14:05, w całości zmieniany 1 raz
nie tyle nieprawde, co bzdury wypisujesz poprostu!
dobrze, to juz raz powiedziales. a teraz wskaz konkretnie, co bylo bzdura. ogolniki sobie podaruj.
Cytat:
bylo wczesniej powiedziane jakie sa powody nie montowania przez tych super zajebistych inzynierow, czesci do modyfikacji silnikow, ktore oferuja specjalistyczne firmy na calym swiecie
po prostu nie kazdy bezkrytycznie wierzy w to co napisze 'specjalistyczna firma'. jakis czas temu, jak funkcjonowaly jeszcze grupy dyskusyjne zamiast forum, byl poruszony temat wkladu filtra K&N do silnikow serii K. hamownia pokazala jednak, ze ten super specjalistyczny nasaczany filtr okazal sie gorszy od seryjnego jesli chodzi o osiagi silnika.
Cytat:
Chcesz czy nie, nawet mozesz sobie wierzyc lub nie, ale tak jest a modyfikacja ukladu dolotowego w silniku jest podstawowa i najprostsza z nich wszystkich
owszem, co nie oznacza ze polega to na kupieniu jakiegokolwiek 'filtra sportowego' i zamontowaniu go w miejscu ktore wskazala nam fantazja.
Cytat:
Ja juz skonczylem dyskusje o wyzszosci serii nad modami
a czy ja na ten temat 'wyzszosci' cos mowilem? proponuje tylko nie byc takim bekrytycznym do rzeczy z nalepka tuning.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 145 Skąd: Warszawa-Gocław
Wysłany: Pią Maj 11, 2007 16:45
kpt napisał/a:
Cytat:
nie tyle nieprawde, co bzdury wypisujesz poprostu!
dobrze, to juz raz powiedziales. a teraz wskaz konkretnie, co bylo bzdura. ogolniki sobie podaruj.
Cytat:
bylo wczesniej powiedziane jakie sa powody nie montowania przez tych super zajebistych inzynierow, czesci do modyfikacji silnikow, ktore oferuja specjalistyczne firmy na calym swiecie
po prostu nie kazdy bezkrytycznie wierzy w to co napisze 'specjalistyczna firma'. jakis czas temu, jak funkcjonowaly jeszcze grupy dyskusyjne zamiast forum, byl poruszony temat wkladu filtra K&N do silnikow serii K. hamownia pokazala jednak, ze ten super specjalistyczny nasaczany filtr okazal sie gorszy od seryjnego jesli chodzi o osiagi silnika.
Cytat:
Chcesz czy nie, nawet mozesz sobie wierzyc lub nie, ale tak jest a modyfikacja ukladu dolotowego w silniku jest podstawowa i najprostsza z nich wszystkich
owszem, co nie oznacza ze polega to na kupieniu jakiegokolwiek 'filtra sportowego' i zamontowaniu go w miejscu ktore wskazala nam fantazja.
Cytat:
Ja juz skonczylem dyskusje o wyzszosci serii nad modami
a czy ja na ten temat 'wyzszosci' cos mowilem? proponuje tylko nie byc takim bekrytycznym do rzeczy z nalepka tuning.
Przeczytaj watek dokladnie, powoli i od poczatku i nie pisz bezsensownych postow jak ten powyzej okej?
Dziekuje za uwage.
Spadam, bo szkoda czasu. Juz weekend przeciez!!!
[ Dodano: Pią Maj 11, 2007 4:50 pm ]
piter34 napisał/a:
ceremony napisał/a:
nie tyle nieprawde, co bzdury wypisujesz poprostu!
No to jak w końcu?
Czyżby "bzdury" to nie była "nieprawda"?
Jeśli nie, to co to są "bzdury"?
czepialski, nie szkoda Ci czasu?
masz definicje bzdury:
bzdura- glupota, nic madrego, zdanie nie majace sensu, uwaga nie wnoszaca niczego do dyskusji, polemika na poziomie 10 latka (czyt. czemu? dlaczego? a bo nie, a bo tak) i mozna pod to podciagnac nieprawde, ale po co przeciez to wszystko byla prawda tylko z innego punktu widzenia
Wysłany: Nie Maj 13, 2007 00:52 Re: Filtr stozkowy.
Tacowski napisał/a:
Czy ktos z Was wstawial moze filtr stozkowy? A mozy cos o tym slyszal? Czuc jakis przyplyw mocy?
3 x tak pod warunkiem, że: filtr jest dobrej jakości, masz pociągnięty dopływ powietrza do filtra, filtr jest zabezpieczony przed ciepłem z silnika, rura od filtra do kolektora jest zrobiona z kwasówki na wymiar, pod dany silnik... czyli bez hamowni i rzeźbienia się nie obejdzie... chyba, że kupisz jakiś gotowy zestaw na brytyjskim ebay'u...
aha no i najlepsze efekty będą jak oprócz dolotu zrobisz też wydech... bo to powietrze musi w końcu jakoś uciekać, a fabryczny wydech może mieć za małą średnicę
Przeczytaj watek dokladnie, powoli i od poczatku i nie pisz bezsensownych postow jak ten powyzej okej?
Dziekuje za uwage.
Spadam, bo szkoda czasu. Juz weekend przeciez!!!
coz, sila twoich argumentow po prostu powala.
BubuZR napisal taka zlota mysl "czyli bez hamowni i rzeźbienia się nie obejdzie...".
i o to wszystko sie rozchodzi.
zastosowanie filtra czy wydechu renomowanej firmy nie jest jednoznaczne z poprawieniem osiagow, tu masz bardzo wyrazny przyklad.
http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/137.doc http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/169.doc
i nie goraczkuj sie tak, ze nie kazdy wierzy w magiczna moc sprawcza napisu na filtrze czy tlumiku.
a bzdury piszesz ty sadzac ze wszystko co seryjne to "badziew". kilka lat temu wlasciciel volvo, chyba v40 t5, bawil sie w podkrecanie mocy, wyszlo cos pomiedzy 300-400KM. po zabawach z przeroznymi filtrami, zostano przy seryjnym "badziwnym" filtrze...
ehhhh
pokazales na 2 przykladach ze nie wyszlo ( bo zle ktos dobral sprzet ) i juz uwazasz ze wszyscy klamiemy wyjatek potwierdza regule pozatym ja Ci zaraz moge pokazac z tej samej str 2 przyklady gdzie wyszlo no i ? nic nie powiesz....
pozatym my od samego poczatku mowimy ze tylko dobrze dobrane przynosza efekt
a hamownia Ci nie pokaze tego co ulica
koniec
Pokaże pokaże z tego względu, że już na hamowni będzie wychodziło czy i jak poprawia lub pogarsza się charakterystyka pracy silnika... prawda jest taka, że sam stożek to poprawić może jedynie samopoczucie i dźwięk płynący spod maski...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum