Wysłany: Pią Maj 04, 2007 22:28 [R75] Tylna lampa stop na szybie
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
Mam pytanie odnośnie rovera 75, zauważyłem ze zawsze świecą mi dwie diody w tylniej lampie stop na szybie, czy to jest normalne??? Jeśli naduszę stop to wszystkie diody świecą normalnie. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
piter34: popraw tytuł wątku tak, aby był zgodny z zasadami kącika
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 18, 2010 22:01, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 04, 2007 22:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dziękuje za wskazówki, wystawię auto na słońce i zobaczymy, może się uda, było by super!!! Tylko tak się zastanawiam czy ta zwara nie przyczyni się do następnych usterek??? Czy komputer wykryje tą usterkę?? Proszę o odp. Pozdrawiam
Lampki diodowe stopu łączone są grupami równolegle. Prawdopodobnie też masz podzielone na grupy (po 2 diody). Jeśli inne grupy świecą to nie ma innego wyjścia jak utlenione luty (no... ew padła któraś z 2 łączonych w szereg w tej grupie diod). Jeśli nie pomoże nic innego (suszanie) musisz rozmontować światło i przytknąć lutownicą do tych zimnych lutów. Potem maznąć to wszystko dla zabezpieczenia lakierem.
Witam
W tym problem ze wszystkie diody świecą przy stopie, a dwie z nich świcą się nawet gdy auto jest wyłączone i zamkniety bez naciskania stopu, te świecenie jest takie minimalne, prubowałem z grzaniem opalarką ale nic z tego jak świeciły tak świecą. Ogólnie są one nie do rozkręcenia. Na dzień dzisiejszy je odłączyłem, boje się ze to jakaś zwara. Może by czeba iść kierunkiem PHJOWI, tylko gdzie znajduje się ta masa??? Moze ktoś ma jakis pomysł??????? Pozdrawiam i dziękuje za pomoc!!!
wszystkie diody świecą przy stopie, a dwie z nich świcą się nawet gdy auto jest wyłączone i zamkniety bez naciskania stopu
Według Rave do tego światła idą tylko dwa przewody, więc podział na obwody musi następować wewnątrz obudowy. Tak więc bez rozbierania światła chyba się nie obejdzie...
Nie trzeba roznierać świateł. Wystarczy je odłączyć i podłączyć bezpośrednio pod inne źródło zasilania. Jeśli odłączone nie świecą, a podłączone świecą wszystkie to samo światło jest OK. Trzebaby najpierw wziąć miernik i sprawdzić przy wyłączonym stopie czy jest napięcie na światełku diodowym i pozostałych stopach.
Jeśli świecą światła stop gdy nie powinny świecić (lub jest na nich nawet znikome napięcie) to znaczy, że pojawia się w obwodzie prąd który nie powinien się pojawiać. Przyczyny trzeba szukać głębiej - może kwestia iskrzenia na przekaźniku
Jeśli świecą światła stop gdy nie powinny świecić (lub jest na nich nawet znikome napięcie) to znaczy, że pojawia się w obwodzie prąd który nie powinien się pojawiać. Przyczyny trzeba szukać głębiej - może kwestia iskrzenia na przekaźniku
No właśnie z tym prądem to nie bardzo wiadomo co powinno być , a co nie... Wspomniane światło stopu zasilane jest z modułu LSM przez dwa tłumiki/dławiki. Niestety nie mogę znaleźć w Rave gdzie te tłumiki się znajdują - czy przed światłem czy może wewnątrz jego obudowy. W module LSM nie ma natomiast żadnych przekaźników - wszystkie połączenia realizowane są na tranzystorach mocy, a więc z tym prądem to już nie jest tak jak w przekaźniku "0" lub "1". Nie wiadomo też jakie napięcie powinno dochodzić do tego światła ...
Moim zdaniem trzeba rozebrać światełko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum