Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Konrtrola trakcji - może banalne ale jednak pytanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Konrtrola trakcji - może banalne ale jednak pytanie
Autor Wiadomość
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Maj 20, 2007 21:02   [R75] Konrtrola trakcji - może banalne ale jednak pytanie
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Mam pytanie do kolegów posiadających kontrole trakcji w swoich autkach, jak zachowuje sie kontrolka trakcji (żółty trójkąt z wykrzyknikiem umieszczony w okalającej strzałce) - czy zapala się na stałe gdy wyłaczycie kontrolę trakcji przyciskiem ? Czy zapala się tylko przy sytuacjach kiedy kontroler trakcji "poprawia" jazdę (np przy próbie ostrego ruszenia)

Pytanie jest dość precyzyjne i proszę o konkretną odpowiedź kogoś kto ma coś takiego u siebie. Ja nie mam kontroli trakcji ale zamontowałem panel z licznikami od innego auta i on pokazuje problem z kontrolą (to oczywiste bo jej nie ma) - jednak przeczytałem dokładnie RAVE i wyglada na to, że ten panel nie komunikuje się ze sterownikiem trakcji - on "gada" tylko ze sterownikiem silnika.... a on przecież wie że trakcji nie ma .... poza tym w opcjach konfiguracyjnych INSTRUMENTS PANEL ani konfiguracji auta nie ma nic o możliwości włączenia programowego kontroli trakcji ...... zastanawiam sie czemu ta kontrola się świeci (co zrobic aby panel ignorował ją ?). Ta kontrolka na panelu świeciła sie również w innym aucie bez kontroli trakcji również, z kolei oryginalny mój panel (ten z ikonkami a nie komputerem pokładowym) tez ma tę kontrolke ale nigdy sie ona nie zapalała (i tak powinno być z tym nowym panelem)

Może po prostu się zpala bo siedzi w pamięci panela zegarów błąd i wystarczy go wyczyścić, ale czy w takiej sytuacji świeciłby się komunikat cały czas (nawet podczas jazdy ?) A może walniety jest panel ?? ?

Pozdrawiam
SL
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lis 20, 2010 00:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 20, 2007 21:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Maj 20, 2007 21:07   

a może wystarczy zaprogramować (zagadać ze sterownikiem silnik) , BO Jak miałeś zwykły to komp nie wie o co chodzi.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 07:13   

A możesz podać jakieś szczegóły - która to opcja w testBooku - grzebałem w manualu ale nic mi nie wpadło w oko w stylu "zgranie urządzeń" - za to znalazłem opcje "ECU replacement" - ona jest w wielu modułach ECU (równiez i w INSTRUMENT panel) - może służy ona do wspępnej inicjacji nowego (wymienionego) podzespołu ?? ?
Co ciekawe jedyny modół który tego nie ma to moduł sterownika silnika - w testbooku piszę że ten moduł programuje się tylko raz i nie jest wymienny z modułami z innych aut (nie wolno ich zamieniac)

Przydałby się tu jakiś spec od TestBooka - taki z doświadczeniem. Ach gdybym sam dorwał się do jakiejś wersji trajalowej to bym to wszystko sobie poustawiał jak należy.
Boje się że ci w serwisie to potrafią tylko podstawowe konfiguracje robić, a jak czegoś nie umieja to mówią że się nie da.
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 07:59   

najpierw w testbook musisz wejść w konfiguracje auta , ustawienia sprzedawcy, i tam masz wiele opcji międzyinnymi low/high Instrument panel , włączasz tą opcje na high instrument pack, i zaprogramuje tobie duży licznik. Jeszcze żeby wszystko było po ludzku trzeba zgrać vin nadwozia z licznikiem. I musi być ok

do trajla się nigdy nie dostaniesz bo nie było ,a w rave wszystko jest tak sucho opisane , że jeśli nie miałeś wcześniej do czynienia z testbook sobie nie poradzisz.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 08:10   

Oto miód na me uszy - kontretna odpowiedz. Pojadę do serwisu wzbogacony o tę wiedzę i zobaczymu co oni zrobią .... swoją drogą ciekawe że nie znalazłem tej opcji sprzedawcy (ze zmiana panela na Hi-pack-instrument) no ale może źle szukałem - amoże jeszcz pomożesz i wskażesz gdzie to jest ?
Tam są takie moduły:
Fault Expolorer
TestBook Top Tips
Vehicle Fault Diagnostics
System Diagnostic
Vehicle configuration - dealer configuration - (czy to o to chodzi ?? ?? a może chodzi o Market Programing ?? ??)
Vehicle Maintenance


I ostatnie pytanie bo widze że kolega sie dobrze zna w temacie - czy można przeprogramować ODO wskaźnik ? W tym nowym panelu mam o 80 tyś km wiecej na wskazaniu niż na poprzednim ...

W serwisie stwierdzili że tego nie robia (pytanie czy nie umieją, a może nie da rady ?)
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
Ostatnio zmieniony przez roadking Pon Maj 21, 2007 08:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 08:15   

zależy którą bramą będzie wchodził ale zawsze musi iść tutaj Vehicle configuration/ dealer configuration a testbook ma niestety blokade że licznik po 100km już się nie da wprogramować przebieg.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 08:22   

No to czyli trzeba wejśc w opcje Market Programing - szkoda że w RAWE nie ma rozpisanych podopcji tej opcji - jest tylko tekst który niewiele mówi:
"This option sets number of features ...."
Tylko gdzie są opisane te features :-) bo w manualu Rave ich nie znalazłem.

Rozumiem że w tych zegarach tylko przebieg sie blokuje - reszta parametrów da się zminiać??? Czy zmiana (zgranie) VIN z autem też robi się poprzez Market Programing ?? ?

Tak czy inaczej Kolega b.pomógł - pomagasiki jak zawsze poszły :-)
Temat można jeszcze potrzymać do czasu kiedy nie przeprogramuję zegarów - jak będzie OK to napiszę co trzeba było przestawić.

PS. A zna może ktoś kogoś kto ma testBooka i nie zdarłby skóry za zmianę tych opcji.

Pozdrawiam
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 08:25   

a czy cena 70zł za całą operACJE ciebie by zadowoliła , cena wraz z ustawieniem języka. jak tak zapraszam .Jeszcze jedno nie markt option tylko diler option!!
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 08:25   

Widzę że kolega zmienił z Market Programin na Dealer Configuration ?? ??
Tam w RAVE opisanych jest kilka opcji (np jezyk) ale nie ma zmiany typu panela ....

[ Dodano: Pon Maj 21, 2007 9:36 am ]
OK, To tak jak się umówiliśmy, jak się nie uda we Wrocku to odwiedzę wasz serwis.
Pozdrawiam
SL
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 14:15   

:arrow: Po wciśnięciu przycisku kontrola trakcji (czyli jej wyłączeniu) zapala mi sie na stałe zółta kontrolka na tablicy licznika.

:arrow: Działanie kontroli trakcji jest sygnalizowanie mruganiem gdy system pracuje (czyli kiedy poprawia tor jazdy lub zapobiega poślizgowi auta)

:arrow: Gdy system jest uruchomiony a nie wykonuje pracy to kontrolka jest wygaszona.

:roll: I tak to wygląda u mnie
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 14:26   

Dzięki za info - w takim układzie teraz mam tak jakby była trakcja wyłaczona.
Niestety serwis we Wrocławiu nie dał sobie rady z przeprogramowaniem tego Panela, dlatego cała nadzieja w koledze z Nowego Miasta.
Tak czy inaczej za tydzień się przekonam co się da zrobić z tymi licznikami

Pozdrawiam
SL
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] kontrolka abs i trakcji
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 48 Czw Paź 20, 2022 09:51
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Kontrola trakcji
Kazio_75 Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Mar 30, 2009 20:07
Zukowaty
Brak nowych postów [R75] Kontrola trakcji
alpacino Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Cze 08, 2017 06:20
alpacino
Brak nowych postów [R75] Kontrola trakcji, VIS
Czujnik ABS padł?
Gość Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Lip 02, 2009 11:29
sknerko
Brak nowych postów [R75] Serwomotor trakcji - TC
gacek189 Rover serii 75, MG ZT 22 Pią Kwi 13, 2012 17:59
domel101



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink