Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Klimatyzacja
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 12:55
[R416] Klimatyzacja
Autor Wiadomość
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 11:50   [R416] Klimatyzacja
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam.
Przy okazji przeglądu klimatyzacji w zakupionym przed kilkoma dniami samochodzie okazało się, że nie ma w nim wiatraka klimatyzacji. Klima sprawna, tylko na postoju wiadomo, szybko rośnie temperatura. W związku z tym pytanie: czy jazda bez wiatraka z włączoną klimatyzacją czymś grozi? Miał już ktoś może jakieś "przeboje" z tego tytułu? Wiem, że muszę szybko coś z tym zrobić, ale tymczasem upały straszne... Ps. Montował już ktoś może samodzielnie wentylator - jest to możliwe, czy lepiej zlecić to fachowcom? Gdzie ewentyalnie szukać wiatraczka?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 26, 2010 13:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 24, 2007 11:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 12:40   

Nie ma wiatraka przy chlodnicy wody czy przy chłodnicy klimatyzacji?
Ja w sumie tez sie zastanawiam bo w r416 z UK,któego mam na części przy chłodnicy klimy jest jeden wiatrak ale obudowa chłodnicy przystosowana do zamontowania dwóch. I nie wiem czy powinny być dwa czy jeden.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 12:48   

Witaj.
Cytat:
Nie ma wiatraka przy chlodnicy wody czy przy chłodnicy klimatyzacji?
Ja w sumie tez sie zastanawiam bo w r416 z UK,któego mam na części przy chłodnicy klimy jest jeden wiatrak ale obudowa chłodnicy przystosowana do zamontowania dwóch. I nie wiem czy powinny być dwa czy jeden.

Z tego co zauważyłem, to powinno być dwa. U mnie wiatrak przy chłodnicy wody jest, brakuje tego od chłodnicy klimy. A wogóle to jest u mnie jakby 2 chłodnice. Nie wiem, czy tak ma być, czy było coś zmieniane. Ale podejrzewam, ze tak powinno być - osobna chłodnica dla silnika i osobna dla klimy. Jeżeli się mylę, to może jakiś posiadacz R400 z klimą nas oświeci. Gdyby sie okazało, że twój "podszedłby" do mojego, to rzuć info na priv.
A może masz też lewy halogen?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 13:03   

ja mam 2 chlodnice, na chlodnicy od wody wentylator jest zamontowany od strony silnika a na chlodnicy od klimy wentylator jest zamocowany od czola auta po lewej stronie stojac przodem do niego.
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 13:06   

Lechos napisał/a:
ja mam 2 chlodnice, na chlodnicy od wody wentylator jest zamontowany od strony silnika a na chlodnicy od klimy wentylator jest zamocowany od czola auta po lewej stronie stojac przodem do niego.


Czyli masz jeden wentylator na chłodnicy klimy tak jak w tym poniżej?
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 13:20   

moze bardziej moj jest delikatny i brak tego szkieletu na 2 wentylator
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 13:28   

Lechos napisał/a:
moze bardziej moj jest delikatny i brak tego szkieletu na 2 wentylator


No co? Coś go dziabneło :mrgreen:

To teraz już chyba jasne że jak są dwa szkielety to pewnie pownny być dwa wentki. Aczkolwiek po tej aukcji widze, ze niekoniecznie http://www.allegro.pl/ite..._rover_400.html
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 14:06   

Tomi_114 napisał/a:
To teraz już chyba jasne że jak są dwa szkielety to pewnie pownny być dwa wentki. Aczkolwiek po tej aukcji widze, ze niekoniecznie http://www.allegro.pl/ite..._rover_400.html

Na aukcji zupełnie jak w twoim angliku. A może są tylko dwa szklielety, a wiatrak ma być jednak jeden (drugi to rezerwa lub coś odobnego)? Poczekamy, może jeszcze się ktoś odezwie (np. ktoś, kto ma fabrycznie montowane dwa wiatraczki).

[ Dodano: Czw Maj 24, 2007 4:28 pm ]
Po dokładniejszych oględzinach (auto z klimą mam dopiero 3 dzień) okazało się, że u mnie sytuacja wygląda identycznie jak na zdjęciu Tomi_144 oraz na zestawie z Allegro, tzn. wentylator klimy jednak jest (!), też z prawej strony, po lewej jedynie miejsce na wentylator. Mechanik nie zauważył tego "istniejącego", zobaczył tylko puste miejsce :mrgreen: i od razu mnie podłamał. Teraz z niecierpliwością czekam na wiadomość od posiadaczy R 400 z klimą, czy u nich jest podobnie, tzn. jeden wiatrak chłodnicy (silnika), jeden wiatrak klimatyzacji, ew. puste miejsce na drugi wiatrak klimatyzacji. Ale przyznam, że nieco się uspokoiłem. Bałem się, że bez wiatraka klima wyleci mi kiedyś w powietrze :grin:

[ Dodano: Czw Maj 24, 2007 4:47 pm ]
Witam ponownie.
Eureka!
Właśnie zadzwoniłem sobie do "klimatyzatora" na chybił-trafił z książki telefonicznej. Przedstawiłem w skrócie całą sprawę (brak, a raczej puste miejsce na dodatkowy wiatrak klimatyzacji) i co się okazało? Jest to rezerwa na kraje tropikalne :mrgreen: , czyli być może w niedługim czasie się przyda, bo u nas z tym klimatem jest coś porąbane ostatnio. Skąd ci Anglicy mogli w 1996 r. przewidzieć, że w przyszłości dodatkowy wiatraczek może się przydać w Polsce :?: :shock:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
rover_uk 



Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 22
Skąd: SW20 0UB LONDON



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 16:40   

nie wiedzialem ze na kraje tropikalne hehe ale w moim 45 tez jest wolne miejsce na 2 wiatrak ... teraz juz wiem po co ;)
 
 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 17:00   

Lechos napisał/a:
ja mam 2 chlodnice, na chlodnicy od wody wentylator jest zamontowany od strony silnika a na chlodnicy od klimy wentylator jest zamocowany od czola auta po lewej stronie stojac przodem do niego.


Z tego co zauważyłem to jest tak we wszystkich Roverkach z silnikiem benzynowym.

rover_uk napisał/a:
nie wiedzialem ze na kraje tropikalne hehe ale w moim 45 tez jest wolne miejsce na 2 wiatrak


To masz tak, jak trzeba, w silnikach diesla w tym miejscu jest wiatrak, więc podsumowując są 2 wiatraki z przodu.
 
 
 
Tacowski 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2005
Posty: 164
Skąd: RUMIA



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 22:45   

Tomi_114 napisał/a:
Ja w sumie tez sie zastanawiam bo w r416 z UK,któego mam na części


Masz R416 na czesci?? Bo ja potrzebuje czesci z tylnego zawieszenia :)
_________________
Pozdrowienia z 3miata
Tacowski R416 Si
 
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 23:59   

Ja mam w R420 2 wentylatory. Patrząc od czoła auta, po lewej jest wentylator chłodnicy, po prawej klimatyzacji.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 00:04   

Cytat:
Ja w sumie tez sie zastanawiam bo w r416 z UK,któego mam na części przy chłodnicy klimy jest jeden wiatrak ale obudowa chłodnicy przystosowana do zamontowania dwóch. I nie wiem czy powinny być dwa czy jeden.

w R416 powinno być tak jak opisujesz od przodu jeden wentylator i miejsce na drugi, zaś z tyłu drugi wentylator z dużym silnickiem (2biegowym) i nic więcej :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 06:26   

Witam.
UncleAllEvil napisał/a:
Ja mam w R420 2 wentylatory. Patrząc od czoła auta, po lewej jest wentylator chłodnicy, po prawej klimatyzacji.

W 416 -tkach jest troszkę inaczej, dokładnie tak, jak opisuje wyżej sTERYD. Wiatrak chłodnicy nie jest widoczny od czoła pojazdu, znajduje się "w drugim rzędzie".

Myślę, że dzięki wspólnym przemyśleniom teraz jest zupełna jasność odnośnie ilosci i umiejscowienia wentylatorów w poszczególnych modelach serii 400 (i nie tylko) :mrgreen:

[ Dodano: Pią Maj 25, 2007 7:31 am ]
Witaj.
Tacowski napisał/a:
Masz R416 na czesci?? Bo ja potrzebuje czesci z tylnego zawieszenia

Ma części (anglika rozbiera już od dosyć dawna, widocznie przeoczyłeś), ja np. jeżdżę z 'jego" mechanizmem otwierania szyby kierowcy - element kupiłem w superstanie.
Skontaktuj się z Tomi_114 na priva lub przejrzyj jego aukcje na Allegro. Gorąco polecam interesy z nim, zna się na rzeczy, zawsze coś doradzi, nie wciska złomu, no i te ceny - jakby nie ROVERkowe :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 08:14   

Jak znajdziesz i se dołozysz drugi wentylator to powinno Ci sie poprawić wydajnośc chłodzenia w warunkach korkowatej jazdy miejskiej ;) Myslę, ze warto ;) Ja czuję róznicę w wydajności klimy po dczas pracy w upale i w korku, i podczas upału, ale jazdy pozamiejskiej ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 21:51   

Albo Was żle zrozumiałem, ale uważam że przekombinowujecie z tymi wentylatorami. Jeśli dołożysz na wolne miejsce po lewo trzeci wentylator a to będzie dmuchał prosto w ten drugi,na jego stronę ssącą -czyli nie będzie miał nic do roboty bo nie będzie wytwarzał żadnego sprężu
:roll:
Jeśli czytają to jacyś inżynierowie, to nich mnie poprawią lub wyjaśnią to bardziej dostępnie :grin:
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 22:11   

Yyyyy po takim poście to nie mam śmiałości się odzywać ;) A serio, to jeśli w to wolne miejsce się dołozy wentylator to chyba jednak się zwiększy przepływ, to tak na chłopski rozum ;) Pozatym skoro to miejsce przewidziano na wentylator dla krajów tropikalnych to chyba spełni swoją rolę ;) Tak se myślę :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 22:27   

Brt, No' chyba nie do końca tak jest, jak piszesz, bo te wentylatory będą pracowały w jednej osi i w tym samym kierunku (na szczęście :wink: ). Więc jeśli pierwszy ma wydajność (weźmy wydajność z sufitu) 100 m3/h a drugi 120 m3/h. To pierwszy wdmuchnie te 100 na stronę ssącą drugiego i ten będzie musiał jeszcze pokonać opór pierwszego żeby sobie te brakujące 20m3 "dociągnąć" czego raczej nie da rady.
A jeśli pierwszy będzie mocniejszy to po prostu będzie dokręcał drugiego.
Uff , jak Paweł i Gaweł :lol:
A co do wersji tropikalnej, jeśli w Roverku w ogóle taka istnieje, to może zamontowane wentylatory mają większe silniki i dla tego są dwa z przodu :?:
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 22:38   

Hmmmm to nie moja dziedzina, i dla mnie to co napisałeś jest logiczne :) Tylko mam jedno pytanie, mianowicie czy opór jaki dają chłodnice ma znaczenie w takim przypadku??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 22:44   

Wdaje mi się, że w tym przypadku kiedy wentylatory są oddalone od siebie o jakieś 8cm to opór chłodnic jest całkowicie pomijalny.
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] klimatyzacja??
smarzuch Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Kwi 14, 2010 23:26
sTERYD
Brak nowych postów [R416 00r] Klimatyzacja
jest czy jej nie ma ? :)
elrafal Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Lut 05, 2010 21:47
Michal
Brak nowych postów [R416] klimatyzacja
dawid257 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Czw Cze 12, 2014 19:17
dawid257
Brak nowych postów [R416] Klimatyzacja
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Lip 17, 2007 09:59
Brt
Brak nowych postów [R416] Klimatyzacja i jej wydajność
tomi78 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Kwi 29, 2009 06:13
tomi78



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink