Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 29 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Maj 29, 2007 11:57 [R400 kanciak] jaki max speed udało się wam wycisnąć ?
Hejka
Znów pytanie z serii "co się zdaje laikowi" chodzi mi o to czy nasze r-ki mają jakieś odcięcie mocy czy coś takiego ?
już mowie o co mi chodzi, mój kombiak 416 rozpędza się bez problemu (to znaczy płynnie wznosi się wskazówka prędkości i czuć ze autko przyspiesza) do 180 km/h, pod pedałem (czy moze bardziej poprawienie będzie jak powiem pod gajem mam jeszcze jakies 5 cm a obroty są na poziomie 4900-5000 więc wciskam gaz do dechy obroty lecą na 5500 a z prędkością zonk auto nie reaguje prawie wogole (prawie bo do 185-186 się rozpędził po jakims czasie ) czy to wynika z praw fizyki (opory itd ) czy jest moze jakas blokada zeby auto sie nie rozpedzalo powyzej 185-186 km/h ? bo tak na moje laickie oko to czy nie powinny obroty sobie rosnąć tak do 6000-6200 spokojnie (tak jak to jest na innych biegach) a prędkość chociaż do 195-200 dojść (zwlaszcza ze na liczniku widnieje dumne 220 km/h) a slyszalem ze niektórzy klubowicze "zamykają budzik"
a jak to u Was wygląda ?
PS test prędkości robiłem na A4 między wrocławiem a katowicami, mozna tam bezpiecznie takie cuś robić, szeroko, prosto, daleko widać
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 29, 2007 11:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie żebym znał odpowieź ale ...
Wskazania licznika generalnie służą jedynie do ogólnej orientacji. Aby wiedzieć ile się jedzie znacznie lepiej użyć nawigacji. Jeszcze nie jechałem samochodem w którym licznik nie kłamał.
Obecnego reverka raz tylko sprawdzałem i to przy niższych prędkościach. Tak do 100 przekłamanie jest małe - ok 5 km/h ale już przy 130 wynosi prawie 10 km/h.
Wyżej nie chciało mi się sprawdzać. (oczywiście ogumienie założone na koła jest w takim rozmiarze jak wyszedł z fabryki)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 41 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Maj 29, 2007 13:15
To z ciekawosci usprawiedliwionej. Jeszcze w 97 kombi bylo kanciaste? To dla mnie pocieszenie iz nie wygladam b.retro w swoim 94. Czy silnik masz roverowy K? Nie sprawdzilem na jakie obroty moze wejsc moja honda d16z2 - kiedys, na rownej, prostej i pustej
Jeszcze nie jechałem samochodem w którym licznik nie kłamał.
Widziałam kiedyś dane o przekłamaniach predkościomierzy - najbardziej zawyżają w "szybkich" samochodach wloskich i francuskich, najmniej w japońskich i szwedzkich. Myślę że to kwestia świadomego budowania wizerunku marki. Większość kierowcow to mężczyźni, a Ci, wiadomo, są wzrokowcami...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 29 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Maj 29, 2007 13:29
Znaczy jak mam być szczery to produkcja to jest grudzień 1996 ale pierwsza rej byla 17 stycznia 1997 kombiaki robili tylko kanciaste (a szkoda bo okrągłe były by śliczne) produkowali je o ile mi wiadomo do konca 98 roku
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 29 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Maj 29, 2007 13:50
Heh nie no spoko zgadzam się ogólnie rover robi kombi okrągłe ale w dyskusji chodziło o serię 400 a to na zdjęciu to juz jest 45 (znaczy to jest MG ale odpowiednik taki rovera to 45 tourer 75 tez są tourery ale z tego co wiem (ale moge sie mylić) series 400 tourer były tylko w wersji kanciastej i robili je w latach 94-98
zreszta nie wazne chodzi mi o to czy w autach naszych jest jakas blokada nie pozwalająca wycisnąć max możliwości z autka czy poprostu to prawa fizyki ? bo jak narazie.... w zadnym poscie nikt sie do tego nie ustosunkowal
czy w autach naszych jest jakas blokada nie pozwalająca wycisnąć max możliwości z autka
Jeżeli chodzi o prędkość, to moim zdaniem nie ma żadnej blokady w sensie zabezpieczenia, które ograniczałoby możliwość osiągnięcia prędkości maksymalnej. Jedyne ograniczenie, z jakim się spotkałem w przypadku roverków, to odcięcie po przekroczeniu odpowiednio wysokich obrotów.
Przy takiej prędkości opory powietrza są już dość duże, a przy obrotach rzędu 5500 na V biegu moment obrotowy leci w dół na łeb na szyję.
Czyli prawa fizyki, a nie blokada.
Moment obrotowy decyduje o przyspieszeniu,a moc o predkośc maksymalnej.W raz z zwiekszeniem predkosci rosnie opór i zapotrzebowanie na moc do pokonania rosnącego oporu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum