Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Silnik wentylatora.......
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Silnik wentylatora.......
Autor Wiadomość
Jolcia 



Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Gru 2006
Posty: 61
Skąd: Słubice



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 10:10   

niestety. praca wentylatora steruje komputer silnika ECM przez przekazniki (sa przy wentylatorze lacznie z jakims ukladem elektronicznym), tak ze dobranie innego chyba nie bedzie mozliwe, (bo co ze sterowaniem)..... Silnik wentylatora w R75 jest 3 biegowy...
kur.....mam juz dosc tego..zaplace za nowy, ale niech mi to chula, najgorsze ze jest nie do dostania...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 31, 2007 10:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rick 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 10:23   

Przecież ci napisałem ze to możliwe bo sam to zrobiłem!!, koszt niewielki, odłaczasz sterowanie oryginalne, podłaczasz się bvezpośrednio do akumulatora a sterowanie robisz tak ze wentylator bedzie miał 2 biegi jeden max sterowany bezpośrednio z czujnika temp. a drugi sterowny sygnałem z bezp (albo przekaźnika klimy) i do tego biegu potrzebny jest rezystor mocy 0,4 ohma i mocy 80W. Dwa biegi wystarczaja bezporblemu. Wierz mi takie rozwiazanie jest i tanie i praktyczne.

Pozdr.
_________________
R75-Ceed CDRI
 
 
 
Jolcia 



Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Gru 2006
Posty: 61
Skąd: Słubice



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 10:49   

super, tylko teraz jaki silnik mam do tego dobrac

[ Dodano: Czw Maj 31, 2007 11:28 am ]
SILNIK, Rick, chodzi mi jakie musi miec parametry, na co trzeba zwracac uwage jak sie go dobiera....bo jak widzisz, sama to robie i moze czasem jestem upierdliwa, ale ucze sie...na pomoc elektrykow co do diagnozy nie licze, bo wiadomo jak jest....pozdrowka i prosze o wyrozumialosc... i wytrzymalosc
 
 
 
Rick 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 11:37   

tu trzeba improwizować, najlepiej zrobić tak:
zmierz dokładnie ile masz miejsca w orygiinalnej obudowie (średnica śmigła i głębokośc -szerokośc silnika) i do tych wymiarów trzeba poszukać wentylatora. Potem ci powiem jak to połaczyć
_________________
R75-Ceed CDRI
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 19:50   

Jolcia napisał/a:
rozkladam juz rece..


Jolcia nie panikuj!

Jeżeli wentylator kręci się i zatrzymuje, a "popchnięcie" śmigła znowu go uruchamia, to ewidentnie silnik wentylatora jest uszkodzony (szczotki lub komutator). Dziwne tylko, że przy podłączeniu "na krótko" do akumulatora działał bezbłędnie. A może to popchnięcie śmigła to zbieg okoliczności z sygnałem z układu sterującego...?

Ja zrobiłbym tak:
1. test pierwszy.
Włącz klimę na temp. minimalną (Lo), ale przy wyłączonym silniku. Wtedy kompresor nie będzie pracował i ciśnienie układu chłodzenia nie będzie miało wpływu na pracę wentylatora. Jeżeli w takim przypadku wentylator również się zatrzymuje to niestety musisz go rozebrać po raz kolejny. Jeżeli natomiast działa nieprzerwanie (wykonaj kilka takich prób) to wentylator jest sprawny. Problem natomiast musi leżeć w układzie klimatyzacji.
Wydaje mi się, że ciśnienie w układzie jest za małe lub czujnik ciśnienia jest uszkodzony - tłumaczyłoby to tak częste wyłączanie kompresora i niską sprawność klimatyzacji.

2. test drugi
Wyjedź samochodem za miasto, rozpędź auto do prędkości powyżej 60 km/h (aby był spory pęd powietrza na chłodnicę), włącz klimatyzację i jedź tak przez ok. 5-10 minut. Po tym czasie sprawdź temperaturę powietrza na wylocie z kanałów wentylacyjnych (możesz znowu ustawić temp. na minimalną "Lo"). Jeżeli temperatura powietrza jest również zbyt wysoka, a więc wydajność klimy jest mała (podobnie jak na postoju auta) to wiemy, że nie jest ona spowodowana wentylatorem, tylko układem klimatyzacji.

3. test trzeci
Uruchom tryb diagnostyczny modułu klimatyzacji: włóż kluczyk do stacyjki, wciśnij jednocześnie przycisk "auto" i "dystrybucję powietrza" (ten ludzik) na module klimatyzacji, przekręć kluczyk w pozycję "II", puść oba przyciski.
Wyświetlacz na module klimatyzacji i wszystkie diody zaczną migać - trwa diagnostyka. Po kliku sekundach miganie ustanie i na wyświetlaczu pojawi się napis:
- z lewej strony: FC (czyli fault code)
- z prawej strony: dwie cyfry oznaczające kod błędu

Kody błędów to:

00 - brak błędu
11 - czujnik temperatury wewnętrznej
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
13 - czujnik parownika
14 - czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
31 - silniczek serwo lewego nawiewu
32 - silniczek serwo prawego nawiewu
33 - silniczek serwo dystrybucji

Wyłączenie trybu diagnostyki to wciśnięcie przycisku "OFF" lub przekręcenie kluczyka w pozycję "0".

Nie wiem czy czegoś nie pokręciłem, ale piszę na szybko. Z góry przepraszam za błędy.

Pozdrawiam!
 
 
Jolcia 



Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Gru 2006
Posty: 61
Skąd: Słubice



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 20:22   

blad 21 i 22 na klimie

[ Dodano: Pią Cze 01, 2007 6:24 am ]
klima sprawdzona, chlodzi bez problemu....Jak poradzil mi kolega Rick, (chyle rowniez czolo dla jego wiedzy) sciagnela przednia atrape, wlaczylam klime, przylozylam wentylator pokojowy (na 220V), wlaczyla sie sprezarka, zalaczelo chlodzic, po schlodzeniu, sprezarka wylaczyla sie, zaczely nabierac temperatury przewody, ponownie sie zalaczyla sprezarka i zaczeklo chlodzic... doswiadczenie robilam okolo 8 minut... Czyli klimka dziala bez zastrzezen..Sprezarka pracuje normalnie, wlacza sie i wylacza po schlodzeniu. Nie ma zadnych szarpan silnikiem, zmian obrotow, jak to sie wczesniej dzialo , gdy nie bylo zadnego chlodzenia.. Gorny przekaznik w skrzynce (ten zolty, chyba R7, o ile pamietam) byl cieply(troche sie grzal) czyli prad przeplywa w moim domniemaniu.. juz na pewno wiem ze problem tkwi w wentylatorze, lub tych dolnych przekaznikach przy wentylatorze, Sprawdze to w przyszlym tygodniu, i dalej walcze :) . Opisuje problem, moze ktos bedzie mial taki przypadek, wiec niech moje doswiadczenia sluza rada dla innych, pozdrawiam wszystkich. Jola
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Cze 02, 2007 23:59   

Jolcia napisał/a:
blad 21 i 22 na klimie
Może sprawdzałaś w garażu? Sprawdź pod gołym niebem, w dzień - czujnik wymaga odrobiny słoneczka do poprawnej pracy.

Jolcia napisał/a:
klima sprawdzona, chlodzi bez problemu
No to całe szczęście. Swoją drogą to pomysłowa jesteś :smile:

Pozdrawiam!
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 00:14   

Jolcia napisał/a:
Opisuje problem, moze ktos bedzie mial taki przypadek, wiec niech moje doswiadczenia sluza rada dla innych, pozdrawiam wszystkich. Jola

:shock: :shock: :shock: jeszcze raz biję pokłony :grin:
i również pozdrawiam :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 01:31   

Przekaznik nie powinien sie grzac, jego grzanie sugeruje ze w układzie elektrycznym sa za duze opory. Temperatura nie ma nic do znaczenia .no chyba ze jest po niżej 5 stopni w tedy klima w wiekszości samochodów sie nie uruchamia. Przynajmnie wie Pani ze sam kompresor i jego układ jest sprawny,(mniejsze koszta naprawy).Ja bym sam sprawdził miernikie jakie sa opory na silniku wentylatora i jeszcze jakie są wartosci napiecia z kostki zasilajacej wentylator
byc moze szwankuje przekaznik na stykach i to są jego ostatnie podrygi :?:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 10, 2007 17:31   

Hej,
Natknąłem się na następujący, ciekawy artykuł traktujący o wentylatorach w R75:
http://www.the75andztclub...read.php?t=1371
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 22:12   

Cytat:
http://www.the75andztclub...read.php?t=1371
Przerabiałem - zebrany opis wentylatora z różnych miejsc RAVE. Mam nadzieję, że już nie będę musiał wracać do tego tematu i aktualnie zamontowany pochodzi dożywotnio (a przynajmniej do sprzedaży auta :mrgreen: ).

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
gipsy2 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 160
Skąd: Pawłowice



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 22:30   

Hej,

Mnie w ASO w Radzionkowie przerobili ten wentylator na dwubiegowy,narazie się spisuje i zobaczymy jak dalej pośmiga :smile: Niestety szczegółów przeróbki nieznam bo niechcieli zdradzić "tajemnicy" :wink:
_________________
Diaboł was zeżre!
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 11, 2007 09:47   

gipsy2 napisał/a:
Mnie w ASO w Radzionkowie przerobili ten wentylator na dwubiegowy,narazie się spisuje i zobaczymy jak dalej pośmiga :smile: Niestety szczegółów przeróbki nieznam bo niechcieli zdradzić "tajemnicy"

Ile wzięli?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
gipsy2 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 160
Skąd: Pawłowice



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 18:56   

Za wentylator 1000zł (tj. silnik i jego "przeróbka") , dziś się przejechałem tym autem porządnie i wstępnie mogę ocenić pozytywnie. Generalnie wentylator chodzi dość wolno (niesłychać go) lub bardzo szybko (słychać nawet w kabinie) . Na postoju kręci się wolno ale czasem w razie "potrzeby" na kilka sekund idzie na max. Tyle wstępnych wieści.
_________________
Diaboł was zeżre!
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 21:45   

gipsy2 napisał/a:
Niestety szczegółów przeróbki nieznam bo niechcieli zdradzić "tajemnicy"
Szczegóły przeróbki niedługo na www.roverki.pl :wink: .

Ciekaw jestem tylko, czy wstawili Ci oryginalny wentylator, czy od innego auta?
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
gipsy2 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 160
Skąd: Pawłowice



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 22:03   

samo śmigło jak i jego obudowa jest orginałem, jedynie sam silnik jest inny (lub silnik wraz z całym sterowaniem) .
_________________
Diaboł was zeżre!
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 23:28   

wogóle to zauważyłem że od bmw 530 może jest ten sam wentylator:
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 11:31   

PHJOWI napisał/a:
zauważyłem że od bmw 530 może jest ten sam wentylator
Fakt - mocowanie śmigła wygląda identycznie jak w R75. Być może silnik jest taki sam - trzeba by jeszcze sprawdzić umieszczenie i rozmieszczenie zaczepów na silniku (do przykręcenia go do osłony).
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
gipsy2 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 160
Skąd: Pawłowice



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 14:31   

wentylator orginalny ale silinik po przeróbce (może wraz z osprzętem elektronicznym).
_________________
Diaboł was zeżre!
 
 
 
Rick 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 15:53   

Szkoda, ze ludzie nie czytają tego co piszemy, mnie całą operacja wymiany (przeróbki) kosztowała grosze, ale miałem już wentylator w aucie tylko nie podłaczony. Jolcia robiła to co ja od początku z szukaniem wentylatora na szrotach i tez zamknęła się w śmiesznej kwocie. Moze i warto dać tysiaka, moze i nie - wybór należy do każdego z nas, ale jak piszemy na tym forum, ze to działą i mozna sporo zaoszczędzić- to chyba nie warto.

Napisałęm kiedyś szczególowo co i jak trzeba zrobić teraz nie mam juz R75, ale jak widze zdzieranie z ludzi kasy to mną trzepie. Jak moge to pomoge, tylko trzeba tej pomocy chcieć.

(no i używać opcji "szukaj")

Pozdrawiam :)
_________________
R75-Ceed CDRI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75]Silnik wentylatora
Spali75 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Kwi 04, 2013 11:27
apples
Brak nowych postów [R75] Silnik wentylatora
alpacino Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Cze 15, 2017 15:03
sash997
Brak nowych postów [R75] Silnik wentylatora z K6V do CDT
Vanderloren Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Maj 10, 2013 13:45
MaReK
Brak nowych postów [R75] Silnik wentylatora od benzyny
Marek_75 Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Paź 15, 2009 09:45
PHJOWI
Brak nowych postów [R75] Silnik wentylatora - jak rozebrać
Marek_75 Rover serii 75, MG ZT 49 Nie Lip 25, 2021 08:04
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink