Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 Si 96r] Głowica i rozrząd w jednym - wymiana silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 12:44
[R214 Si 96r] Głowica i rozrząd w jednym - wymiana silnika

Na jaki motor się zdecydować?
Autor Wiadomość
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



  Wysłany: Pią Cze 01, 2007 23:00   [R214 Si 96r] Głowica i rozrząd w jednym - wymiana silnika

Witam :)

Niestety w dziwnych okolicznosciach przyrody, cos niedobrego stało się z rozrzadem w moim R200 (mimo ze pasek był nowy).. nie wiem jeszcze jak to się stało, ale uszkodzeniu tez ulegla pompa wody ktora zgubila wodę.. silnik się przegrzał i w tym momencie przeskoczyl tez rozrząd... Prawdopodobnie zawiniło zbyt mocne napiecie paska - pekl ale tylko na tyle ze się poluzował.. :cry:

Szykuję się już do wymiany silnika i tutaj pojawia sie moj problem:

1.4 16V - taki mam więc to by było najprostsze

1.6 16V - skrzynia ponoć pasuje z 1.4 ale jak z innym osprzętem? co wymieniać poza silnikiem?

2.0 SDi - Silnik, skrzynia - co dalej? wiem, że lista będzie długa?

Z góry dziękuje za opinie :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 01, 2007 23:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 01, 2007 23:57   

ja bym szukal 1.8 16V :twisted:
osprzet bedzie pasowal
skoro do poldorovera 1.4 dalo sie zapakowac 1.8 to chyba do rovera tym bardziej,
mozna by sie pokusic tez o przekladke kompa, ale ten immo mnie na nerwy dziala
napewno bedzie to drozsze w przypadku rovera, bo dochodza koszty podpiecia sie do test booka
ale za to bedzie oryginalny silnik 1.8 z oryginalnym kompem 1.8
tylko ze nie wiem jak z elektryka silnika
1.8 bedzie pewnie bez kopulki ,wiec wypadaloby zalatwic sobie tez wiazke silnika
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Cze 02, 2007 09:25   

A czy przy 1,8 czasem nie występuje już skrzynia PG1?? Przekładka na 1,6 chyba nie powinna sprawić szczególnych problemów. Ale ja też bym pomyślał o 1,8 :D :cool:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Cze 02, 2007 10:28   

Brt napisał/a:
A czy przy 1,8 czasem nie występuje już skrzynia PG1?


byc moze, ale skoro sprzeglo z poldorovera i skrzynia sobie radzi to i oryginalna powinna jakis czas polatac :-)
chyba ze bedzie komplet do sprzedania
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Cze 02, 2007 10:37   

Hmmm no ja w tym temacie nie jestem expertem Tylko Ty i Senn :D ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Cze 02, 2007 11:38   

rovero napisał/a:
1.6 16V - skrzynia ponoć pasuje z 1.4 ale jak z innym osprzętem? co wymieniać poza silnikiem?

Na Twoim miejscu szukałbym właśnie 1.6. Łatwo znaleźć po prostu i najmniej problemów z przekładką.
Szukaj silnika z takim samym napinaczem jak Twój (manualny/automatyczny).
Skrzynia jest taka sama.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Cze 02, 2007 12:51   

Kolego ne myśl że sie czepiam ale odpuść sobie wkładanie innego silnika tylko zarzuć 1.4 16V. Dlatego że no dobrze graty z 1.6 pasują ale potem będziesz musiał znaleść dobrego frajera żeby ci kupił ten samochód. Uwierz mi ludzie zwracają uwage czy był silnik przekładany. :shock: Ale to tylko moje zdanie ty morzesz mieć inne.
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Sob Cze 02, 2007 13:52   

Adrian355 napisał/a:
Kolego ne myśl że sie czepiam ale odpuść sobie wkładanie innego silnika tylko zarzuć 1.4 16V. Dlatego że no dobrze graty z 1.6 pasują ale potem będziesz musiał znaleść dobrego frajera żeby ci kupił ten samochód. Uwierz mi ludzie zwracają uwage czy był silnik przekładany. :shock: Ale to tylko moje zdanie ty morzesz mieć inne.


Nawet nie mysle o sprzedaży ;)

piter34 napisał/a:
Na Twoim miejscu szukałbym właśnie 1.6. Łatwo znaleźć po prostu i najmniej problemów z przekładką.
Szukaj silnika z takim samym napinaczem jak Twój (manualny/automatyczny).
Skrzynia jest taka sama.


znalazłem 1.6 ale bez kolektora dolotowego.. dolot pasuje z 1.4? i jak tam będzie z położeniem wtryskiwaczy z dolotem od 1.4?

Ja mam manualny napinacz a silnik 1.6 znalazłem z automatez z 99 roku, jakieś problemy z tym będą?

[ Dodano: Sob Cze 02, 2007 2:54 pm ]
Aha... komp od 1.6 tez pewnie jest inny? Wymieniac sam komputer czy stacyjka tez?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Brt Sob Cze 02, 2007 19:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Cze 02, 2007 14:56   

rovero popraw cytat, bo to nie sa moje slowa :mrgreen:

rovero napisał/a:
znalazłem 1.6 ale bez kolektora dolotowego.. dolot pasuje z 1.4?


bloki tych silnikow sa takie same, silnik 1,6 ma inny kolor wtryskiwaczy co oznacza troche wieksza ich wydajnosc, przy przekaldaniu silnika 1.6 wskazane jest tez zmienic wtryskiwacze na kremowe
Seen zna dokladniej ten temat, bo czytal sporo na mg-rover.org

rovero napisał/a:
Ja mam manualny napinacz a silnik 1.6 znalazłem z automatez z 99 roku, jakieś problemy z tym będą?


Seena 1.8 tez ma automatyczny, jesli przekladasz caly silnik to nie ma to znaczenia
a ten 1.6 to juz pewnie nie ma kopulki
i z tym jest troche zabawy i my tego nie robilismy, trzeba pewnie zmienic kompa i tu moze byc potrzebny dsotep do test booka
silnik bez kopluki ma tez pewnie troche inna wiazke silnika
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 21:32   

AndrewS,

prosze powiedz jaki kolor wtryskiwaczy ma silnik 1.4Si a jaki kolor ma 1.6Si ??
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Cze 03, 2007 21:43   

1.4 maja niebieskie, a 1.6 kremowe
sa tez odpowiednie numery na wtryskiwaczach
ale akurat ten temat, to Seen dokladnie rozpoznawal
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 21:46   

tak sie podpinam pod temat bo dalej tropie nadmierne spalanie mojego R414 i juz tak gdybam czy jakis matoł cos naprawiajac nie wsadzil mi listwy z R416...jutro jade do pracy...zdiagnozuje kolor;)

a tak przy okazji gdzie jest nr seryjny silnika 1.4Si z 1998 nabity ?
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 21:57   

paff napisał/a:


a tak przy okazji gdzie jest nr seryjny silnika 1.4Si z 1998 nabity ?

Z przodu silnika. Zaznaczone strzałką na zdjęciu.

[ Dodano: Nie Cze 03, 2007 11:01 pm ]
Brt napisał/a:
A czy przy 1,8 czasem nie występuje już skrzynia PG1?? Przekładka na 1,6 chyba nie powinna sprawić szczególnych problemów. Ale ja też bym pomyślał o 1,8 :D :cool:


W 1.8 jest skrzynia PG1 ale R65 też pasuje do 1.8. Gość który wsadzał do 114Gti silnik z 200Vi 1.8VVC i zostawił skrzynie R65.
W momencie zstosowania większego slnika to i komputer od 1.6 lub 1.8 a co za tym idzie centralka alarmu i piloty od tego samego i nie bedzie dodatkowych kosztów z programowaniem.

[ Dodano: Nie Cze 03, 2007 11:05 pm ]
Cytat:

Seena 1.8 tez ma automatyczny, jesli przekladasz caly silnik to nie ma to znaczenia
a ten 1.6 to juz pewnie nie ma kopulki


1.6 te które mają napinacz automatyczny sa oznaczone żółtym korkiem wlewu oleju i są ciut mocniejsze. Zazwyczaj są to roczniki 99, czasem 98. Mają kopułke tak samo jak te z manualnym napinaczem. Kopułki nie ma Kseria montowana w 25/45/75.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 22:15   

no to rano musze zobaczyc
- co ja mam za wtryski
- jaki to silnik ;-)
- no i jaki komputer

kurde przez noc sie zagdybam na smierc ehhh ;-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 22:16   Re: [R214 Si 96r] Głowica i rozrząd w jednym - wymiana silni

rovero napisał/a:


1.6 16V - skrzynia ponoć pasuje z 1.4 ale jak z innym osprzętem? co wymieniać poza silnikiem?


Osprzet jest identyczny. Wtryskiwacze mają inny kolor ale nie wiem, czy to jest różnica. Mysle, że napewno komputer + centralka + piloty.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 04, 2007 01:50   

Tomi_114 napisał/a:
Wtryskiwacze mają inny kolor ale nie wiem, czy to jest różnica


jest, ja to mierzylem i wyniki pokrywaly sie z tymi co posiadal Seen
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 06:24   

ha witam :)

ale jaja

mam silnik 1.4 - tak wynika z numeru seryjnego a wtryski mam bezowe...ciekawe

mam jeszcze pytanie, jak powinien byc naniesiony numer na silnik? gotowe "stempelki" na cale cyferki czy w jakis inny sposob?
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 04, 2007 07:04   

paff napisał/a:
jak powinien byc naniesiony numer na silnik?


poszczegolne cyferki sa wykropkowane
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 07:05   

mam wykropkowane...a co z tymi wtryskami? czy to oznacza ze ktos wsadzil listwe od silnika 1.6Si??

czy to moze byc powodem podwyzszonego spalania?
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 04, 2007 07:13   

paff napisał/a:
czy to oznacza ze ktos wsadzil listwe od silnika 1.6Si??


jest taka mozliwosc, ale dla pewnosci chyba trzeba sprawdzic jeszcze ich numery
zaraz dam linka do watku Seen'owi

paff napisał/a:
czy to moze byc powodem podwyzszonego spalania?


no biorac to na logike to tak
ja tez tak przez pewien czas jezdzilem, ale nasz Rover glownie jezdzi na LPG wiec roznicy w spalaniu PB nie odnotowalem
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 Si 97r] padł rozrząd, wymiana silnika
opal5 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Mar 05, 2011 15:26
opal5
Brak nowych postów [R25] Czuć drgania od silnika w jednym zakresie obrotów
Juzef Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Lis 15, 2018 11:51
Zigg
Brak nowych postów [R214 si 96] Wymiana silnika
Marek_Lampart Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Kwi 23, 2011 01:09
Marek_Lampart
Brak nowych postów [R214] wymiana śilnika na 1.8
(przyszłościowo)
214_SI Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pią Kwi 27, 2007 11:03
Senn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r214] wymiana silnika v8 na v16
marcin.gdansk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Kwi 16, 2014 10:55
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink