Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Silnik się grzeje
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Silnik się grzeje
Autor Wiadomość
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 20:09   

witam.
nie widziałem tego pęknięcia, jutro rano mam w planie zabranie mojej głowicy i obadanie jak wygląda i poszukiwania "nowej"

a co do spawania to w każdym przypadku się sprawdzi? jaka jest trwałość takiego spawu? robiłeś może coś takiego?
_________________
Rover 75 Chrome, 1.8
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 24, 2007 20:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 24, 2007 20:48   

glowicy rovera nigdy nie spawalem, ani nie slyszalem zeby ktos spawal
to musialby obejzec jakis fachowiec
spawali mi kiedys ucho przy silniku Jawy 350 to jest jakis stop aluminium
polaczenie trzyma sie do dzis, nie robil tego zwykly zaklad,
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 25, 2007 12:04   

Tak wiec jezeli chodzi o roznice w glowicach to odlew glowicy jest identyczny wiec tu nie ma watpliwosci. Walki sa inne w zaleznosci w jakiej konfiguracji realizowany byl w danym silniku zaplon. Tak jak AndrewS napisal jezeli byl to "wasted spark" czyli na dwoch cewkach to walki beda mialy nadlew. Jezeli na glowicy byla kopulka to walki nie maja nadlewu. Walki mozna podmieniac (ja mam wsadzony walek ssacy od 1.4 na glowice ktora pracuje na silniku 1.8 od nowosci). Najlepszym jednak wyjsciem byloby kupienie glowicy 1.4, 1.6 czy 1.8 (bez znaczenia), ale tzw. bezkopulkowa, z tego wzgledu ze odpada podmiana walkow. Pomimo ze sa one kompatybilne to jednak od poczatku pracowaly w swoim srodowisku ze tak powiem. Nie jestem pewien do konca czy przypadkeim walki nie maja roznych pasowan. Wydaje mi sie ze nie, ale 100% pewnosci nie mam. W koncu pracuja nie na lozyskach, a w tulejach slizgowych.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 12:33   

witam.

dzisiaj zwiedziłem chyba wszystkie szroty w okolicy i nic nie znalazłem co by mogło być dobre dla mnie. jednak po przejrzeniu allegro jest parę opcji. niestety głowicy z silnika bez kopułki nie mam gdzie kupić, jeżeli już są to z całym silnikiem. Senn skoro piszesz że masz wałek od 1.4 w głowicy silnika 1.8 więc pasowanie jest takie samo moim zdaniem. Namierzyłem głowicę od 1.6 z kopułką i spróbuję ją dać do zamontowania, wałki i tak mam wyjęte ze swojej :)

Jeszcze jedno, znalazłem fajną stronę o tuningu Roverka, z której wyczytałem że głowicę jednak się różnią. Różnica ta polega na wielkości kanałów dolotu. W 1.4 starszych jest o 3mm mniejszy dolot niż w pozostałych. Tutaj link
_________________
Rover 75 Chrome, 1.8
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 25, 2007 12:56   

ta strone znamy juz ladnych kilka lat
zgadza sie stare glowice 1.4 mialy mniejsze kanaly, poznac to mozna po ich numerze, ale juz nawet w naszej glowicy z poldorovera rocznik 96, jest juz ta nowsza glowica

nam przed montazem walka kolega zasugerowal zeby sprawdzic czy walek lekko sie kreci, wlozylismy go do glowicy bez hydropopychaczy i wstepnie lekko skrecilismy, oczywiscie nie wkrecalismy wszystkich 26 srub :-) , na szczescie walek krecil sie bez zadnych oporow
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 25, 2007 13:17   

No tak, pamiec jest jednak ulotna. Zgadza sie - te powiedzmy bardzo stare glowice 1.4 mialy mniejsze kanaly. Jezeli silnik bedzie z roku 95 i wyzej to musi to byc glowica nowsza. Jezeli bedziesz kupowal sama glowice to spojrz na silnik. Jezeli blok bedzie taki jak po prawej to masz nowsza glowice. Dodatkowo mozesz zmierzyc kanaly i porownac ze swoimi.

WET LINER----------------------------------------------------DUMP LINER
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 19:48   

dzięki chłopaki za wszystkie rady, mam już głowicę (tzn jest w drodze, bo musiałem kupić przez allegro) ale jest taka jak moja, sprawdziłem po numerach nad kolektorem ssącym (LDF 10233 - czyli do 1.6 i 1.8 nowy typ). gość dał gwarancję i jak coś będzie nie tak to mogę odesłać :)

pozdrawiam

[ Dodano: Czw Maj 31, 2007 8:47 pm ]
dostałem dzisiaj głowicę. widzę jednak że trochę się różni, a mianowicie: po stronie gdzie będzie pasek rozrządu ma inny rozstaw na napinacz, obadałem w RAVE że u mnie był napinacz automatyczny a w tej manualny. więc pytanie czy trzeba zmienić (raczej oczywiste), ale czy wszystko będzie działać dobrze z napinaczem manualnym i jakie są różnice między nimi oprócz sposobu napinania paska???

jak mi się uda to zrobię zaraz fotki
_________________
Rover 75 Chrome, 1.8
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 31, 2007 20:58   

soulz napisał/a:
idzę jednak że trochę się różni, a mianowicie: po stronie gdzie będzie pasek rozrządu ma inny rozstaw na napinacz,


no mam nadzieje ze ten glowny otwor w ktorym przykreca sie napinacz, jest w tym samym miejscu, kurde musi byc w tym samym miejscu co najwyzej sama rolka jest szersza
zapodaj fotki
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 01, 2007 06:18   

soulz, no widzisz nawet nie wiedzialem o tym ze jest roznica w mocowaniu napinaczy manualnego i automatycznego. Jezeli nie da sie zamocowac automata to mysle ze nie ma najmniejszego problemu zeby zalozyc manualny i odpowiedni do niego - krotszy pasek.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Cze 01, 2007 06:30   

witam. mam fotki. rozstaw jest inny jak wiadać. w RAVE też to można zauważyć. mam jeszcze jedno pytanie co jest mocowane do otworu zaznaczonego niebieskim, bo w głowicy którą kupiłem nie ma tam go.

i jeszcze jedno zastanawiają mnie dwa otwory w miejscu uszczelniaczy wałków, w tej nowej też ich nie ma.
_________________
Rover 75 Chrome, 1.8
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 01, 2007 08:59   

soulz napisał/a:
mam fotki. rozstaw jest inny jak wiadać


faktycznie jest przesuniety, kurde nawet na takie pierdoły trzeba zwracac uwage, troche wprowadzilismy Cie w blad, piszac ze bedzie taka sama, teraz bedziesz musial kombinowac z paskami, a wlasciwie twoj mechanik

soulz napisał/a:
mam jeszcze jedno pytanie co jest mocowane do otworu zaznaczonego niebieskim,


nic mi nie przychodzi do glowy, hmm a moze obudowa paska rozrzadu

soulz napisał/a:
i jeszcze jedno zastanawiają mnie dwa otwory w miejscu uszczelniaczy wałków, w tej nowej też ich nie ma.


tymi otworami powraca chyba olej z lozysk slizgowych walkow , ktory dostanie sie do czesci glowicy po ktorej jest uszczelniacz
u mnie w 1.4 tez takie cus bylo, tylko to nie byly takie otwory, tylko o wiele mniejsze kanaliki
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Cze 01, 2007 09:37   

jak patrzyłem to np. w intercarsie nie ma różnicy w paskach do 1.8 i 1.6 ten sam typ. napinacz ma inna budowę dlatego tak jest mieniany rozstaw otworów/śrub ale powinien być w tym samym miejscu po zamontowaniu - tak myślę. dałem tę głowicę do sprawdzenia i po południu jade do serwisu zobaczę co powiedzą.
_________________
Rover 75 Chrome, 1.8
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 01, 2007 09:48   

Tylko zastanawia mnie dlaczego w glowicy od 1.6 nie ma tych kanalikow :???: Co do kombinacji z paskiem to nie powinnobyc problemu bo kupuje sie zestaw z manualem i jest ok. Problemem moze byc jedynie to ze moze soulz niedawno kupowal automata i troche szkoda kasy na nowy.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Cze 01, 2007 10:35   

Ja bym jeszcze tych gości co planowali głowicę pomęczył. Wynika z tego że po zabiegu nie sprawdzili czy głowica nie ma mikro pęknięć

Takie sprawdzanie przeprowadza się specjalnymi "szprejami" do defektoskopii powierzchniowej i jest to dosłownie kilka minut

Jak zapłaciłeś za planowanie to powinni zwrócić $ - wydaje mi się że nie musisz płacić za ich błędną diagnozę

Gdzie serwisujesz auto? w BIALMOCIE??
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Cze 01, 2007 10:52   

Marrkus napisał/a:
Gdzie serwisujesz auto? w BIALMOCIE??

niestety tak, narazie za nic im nie zapłaciłem i się okaże jak będzie. sprawa otarła się już o właściciela bialmotu... długa historia, ale nie polecam tam nic robić, tak na przyszłość.

[ Dodano: Pią Cze 01, 2007 1:30 pm ]
ja to chyba mam pecha, właśnie stałem się posiadaczem głowicy która też ma pęknięcie :) hehe. ręce opadają
_________________
Rover 75 Chrome, 1.8
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 01, 2007 22:15   

soulz napisał/a:
ja to chyba mam pecha, właśnie stałem się posiadaczem głowicy która też ma pęknięcie

kurde to dobrze ze wyszlo teraz, mam nadzieje ze masz mozliwosc jej zwrotu, pekniecie w tym samym miejscu ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Cze 02, 2007 11:40   

soulz napisał/a:
ja to chyba mam pecha, właśnie stałem się posiadaczem głowicy która też ma pęknięcie :) hehe. ręce opadają

Gwarancję na nią masz?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Cze 02, 2007 11:47   

tak jak pisałem gdzieś wyżej, mam. w poniedziałek odsyłam. całe szczęście :)
_________________
Rover 75 Chrome, 1.8
 
 
 
lasiek89 



Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 1
Skąd: Radzików



Wysłany: Pon Mar 14, 2016 12:04   grzanie silnika

Cześć,
Mam problem ostatnio odkupiłem Rover 75.
I wszystko było pięknie Rover miał wymienioną uszczelkę pod głowica planowaną głowice i wiele innych zeczy, mianowicie wczesniejszy wlaściciel "przekręcić silnik jechał na 3 biegu i zamiast zapiąć 4 to zapis 2 i samochód stanoł , nie jechał wolno ).

Wszystko wymienione po przekreceniu , samochód zrobił 1000 kilometrów byłem w dalszej trasie z wawy do Lublina i nie autostrada tylko bocznymi takze na raz zrobil trpszke kilo i nic się nie działo a po tysiącu zaczął się grzać, mój mechanik stwierdził że to pompa wody i termostat wymienione silnik wyczyszczony samochód zrobił po naprawie 150 kilometrów i nagrzał się na powrocie z wawy skazówka moment się podniosła ponad połowę klimatyzacja padła.
I teraz nie wiem co zrobić niby wszystko wymienione a się grzeje :evil:
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Pon Mar 14, 2016 16:42   

U mnie też silnik się grzał po naprawie hgf, a winny okazał się źle dobrany termostat (wstawiony był na 92 stopnie a powinien na 82 stopnie). Tutaj link do tematu:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101269
Może to też Twoja bolączka?
PS. U mnie jak nagle klimatyzacja padła, to płyn poszedł w olej niestety....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Grzeje się silnik
se7en86 Rover serii 75, MG ZT 9 Nie Wrz 07, 2008 21:10
se7en86
Brak nowych postów [R75]NOWY silnik się lekko grzeje, woda znika
Syri Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Maj 30, 2015 22:22
Syri
Brak nowych postów [R75] Grzeje się
Mimi Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Paź 14, 2014 19:16
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja grzeje
cwikland Rover serii 75, MG ZT 17 Pon Sie 13, 2007 14:05
Brt
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja nie grzeje.
paolo82 Rover serii 75, MG ZT 15 Wto Lis 07, 2017 12:53
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink