Forum Klubu ROVERki.pl :: 2.0 D 86KM, da się to jakoś podrasować?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
2.0 D 86KM, da się to jakoś podrasować?
Autor Wiadomość
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Sob Cze 02, 2007 09:43   

Brt napisał/a:
co to ta "downpipe" jest??


pierwsza czesc wydechu - zaraz za sprezarka. zwiekszenie srednicy poprawia wkrecanie sie na obroty.
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 02, 2007 09:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Sob Cze 02, 2007 23:17   

O jaką wartość średnicy chodzi? Standardowo jest to dość spora rura w moim R.
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Nie Cze 03, 2007 09:50   

2,5-3" (60-75mm)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
marcinek82 



Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 15
Skąd: zabrze



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 19:33   

jak by ktos był ciekawy to tak teraz wyglad IC w moim ROVERKU




Pozdrawiam i niech moc jest z wami

piter34: zamieniłem linki do fotosika na obrazki
Ostatnio zmieniony przez piter34 Wto Cze 05, 2007 15:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 22:25   

marcinek82 napisał/a:
jak by ktos był ciekawy to tak teraz wyglad IC w moim ROVERKU
http://www.fotosik.pl/pok...30f0ed8bb4.html
http://www.fotosik.pl/pok...097d950627.html
Pozdrawiam i niech moc jest z wami

Wygląda fajnie, ale co z kamieniami itp. z pod kół aut przed Tobą ? :roll:
 
 
marcinek82 



Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 15
Skąd: zabrze



Wysłany: Pon Cze 04, 2007 23:03   

napewno jest to mocniejsze niz lakier na zderzaku lub klosze lamp-wiec nie ma sie o co obawiac, a przyrost dynamiki jest tego wart.
 
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Wto Cze 05, 2007 00:27   

Myślałem już ostatnio nad podobnym rozwiązaniem tyle, że IC trochę bardziej cofnięty i za alu siatką. Właściwie to innej opcji nie ma.

Jeszcze pytanie odnośnie regulacji zapłonu takiego silnika, czy trzeba będzie coś zmieniać w elektryce?
Tomateam sprzedaje coś takiego:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=669
co sugeruje, że w wersji SDI jest jakiś inny przekaźnik (w moim aucie jest też inny niż ten na zdjęciu w tomateam, mam siemensa). Trzeba będzie go zmienić?
 
 
 
xavier 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 49
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 16:26   

marcinek82 napisał/a:
napewno jest to mocniejsze niz lakier na zderzaku lub klosze lamp-wiec nie ma sie o co obawiac, a przyrost dynamiki jest tego wart.


konkretnie to u Ciebie wyglada:)..od czego to IC??...pomysl nad natryskiem wody na IC..jak znajdziesz troszke miejsca :twisted: :wink:
_________________
R620Si ltd Nightfire Red
 
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 18:25   

W naszym klimacie natrysk wody jest bez sensu a strasznie dużo z tym roboty, nie chodzi o pompke i rezerwuar tylko o elektronikę sterującą. Ogólnie stosunek nakład pracy/efekt nie wart zachodu.
Ja po przeczytaniu tego arta:
http://autospeed.drive.co...ms/article.html
zaczynam poważnie myśleć nad takim rozwiązaniem. Wydaje mi się prostsze do zrobienia niż normalny IC, może dlatego, że już od dawna bawię się DIY WC do kompa i wiem jak to sprawnie zbudować :)
Najśmieszniejsze jest to, że wg tego arta moja pompka do kompa (1200L/h lub podając za artem, 20L/minute) + chłodnica (nagrzewnica miedź/mosiądz od kadeta) powinny dać rade :) Tzn. do czasu kiedy pompka zdechnie z przegrzania ;) Woda w IC raczej osiągnie znacznie wyższą temp niż w kompie :mrgreen:
Ktoś wie ile może kosztować (najmniej) pompa wodna do auta?
 
 
 
marcinek82 



Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 15
Skąd: zabrze



Wysłany: Nie Cze 10, 2007 23:57   

jak bys chciał orginalny intercooler z roverka to moge ci sprzedac moj ktory teraz lezy w garazu. A pomysł chłodzenia ciecza jest dosc dobry i ciekawy.
 
 
 
xavier 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 49
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Cze 11, 2007 15:11   

chlodzenie IC woda daje bardzo dluzo..zrobilsmy test z kolegami..u znajomego w golfie turbo boost pokazywal maxymalnie 0,67 bara..kiedy psiknelismy woda boost pokazal 0.75..cudowny dodatek :twisted: ..teraz w tym golfiku jest juz natrysk wody na IC..monztaz to byla banalana sprawa.. :wink:
_________________
R620Si ltd Nightfire Red
 
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Pon Cze 11, 2007 15:53   

Woda ma bardzo dużo zalet względem powietrza jako czynnik chłodzący, przede wszystkim pojemność cieplna wody jest kilka razy wyższa. Natrysk to IMO wynalazek dobry na lato bo tylko wtedy pomaga przywrócić utraconą sprawność IC. Z wodnym IC różnica jest taka, że funkcjonuje w miarę równo cały rok. Różnica w temp. powietrza na wylocie z IC będzie latem powiększona o różnicę w temp. powietrza otoczenia. Woda w takim układzie (z pompą i chłodnicą) dość szybko dochodzi do w miarę stałej temp. pracy i cały czas równo odbiera ciepło.
Typowe rozwiązania IC wodnego czyli "obspawać powietrzny IC" zajmuje jeszcze więcej miejsca niż normalny IC więc z marszu odpada, myślę raczej nad jakimś rurowym wymiennikiem ciepła, który będzie można umieścić zaraz nad turbiną a za chłodnicę wody posłuży albo jakiś podłużny IC albo normalna (ale miedziana) nagrzewnica, ew. skraplacz od klimy. Coś wymyślę ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Cze 11, 2007 15:59   

Hehe :) jestem ciekawy efektu :) Brzmi interesujaco w kazdym razie ;)

PS. wow to mój tysieczny post :shock: :smile:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Pon Cze 11, 2007 17:39   

Gratuluje 1000 posta :)

Ja też jestem ciekaw efektu, póki co powoli będę kompletował graty. Trza kupić turbo-budzik, MBC, odpowiednie węże, zbudować komorę IC i znaleść jakąś fajną chłodnicę a co gorsza gdzieś ją wmontować. Mam do stoczenia parę nierównych walk, z życiem, autem i uczelnią (sesja), ciężko rozdzielać priorytety :P
Póki co pod klucz idzie zawieszenie, coś mi ciągle stuka, mam nadzieję, że wystarczy wymiana łącznika stabilizatora/tuleji. Niestety nie ma kiedy tego sprawdzić i strzelam w ciemno :( No i amory z przodu też wymienie, niby nie są złe ale mają swoje lata, przy okazji założe rozpórke, która na dniach powinna przyjść :)
 
 
 
leon77 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 84
Skąd: Okolice Poznania



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 21:37   

ja chce założyć IC w 220 sd , mam pompę mechaniczną a ktos mi mówił że musze zmienić na eletryczną?

[ Dodano: Sro Cze 27, 2007 9:40 pm ]
marcinek82, gdzie kupiłeś tea białe lampy do 200 ? chodzi o kierunkowskazy czy sam robiłeś?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 22:53   

pompy nie musisz zmieniać, załóż IC + może trochę podnieś ciśnienie doładowania i będzie OK.
Lampy samemu trzeba przerabiać. Opis po angielskiemu jest gdzieś na forum ;) Szukajcie a znajdziecie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
leon77 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 84
Skąd: Okolice Poznania



Wysłany: Czw Cze 28, 2007 15:31   

Dzięki za info mam już sciągniete tą angielską sciąge (lampy) raczej musze zdjąć zderzak a mam poduszki i nie wiem czy nic się nie stanie bo nie wiem gdzie mają czujniki ?? ??
, jak kupiłem to był taki muł że ho
najpierw miałem 24 s do 0-100 km pozniej po odłaczeniu przepływomierza miał 17 sek na zwykłych kołach , na alusach ostatnio sprawdzałem miał 20,5 s bez przepływomierza i 21 z przewypłomierzem , co najgorszę to przy obrotak 3100-3500 wyglodało to jak odcięcie zapłonu się tracił moć musiał zejsc do obrtów jałowych ( horror w czasie wuprzedzania . Okazało sie że rura mi wisiała os powietrza przed filtrem i powietrze brał z dołu , co powodowało że filtr się tak zawalił że nie dostawał powietrza . Wymieniłem filtr i na ogumieniu 15 cali 195 ma teraz 17 sekund no i do 4 tys to pikuś ciągnie jak nic , teraz wymienie filtr paliwa i dodam środek do czyszczenia wtrysków.. ważna rzecz jedyna rzecz jaka mi została do zrobienia to ABS przy małych prędkościach mi wariuje przy hamowaniu się załącza , czytałem że to pęknięty pierśćień ?? ?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 28, 2007 15:39   

1. czujnik od poduszek nie działa uderzeniowo tylko mierzy "g" i znajduje się wewnątrz auta obok pedału gazu, więc zdejmujac zderzak go nie uszkodzisz.
2. Nie musisz ściągać całego zderzaka, żeby wyjąc lampy, ale jak ściągniesz to jest po prostu wygodniej
3. sprawdź jeszcze czy masz szczelne węże pomiędzy turbo a kolektorem ssącym. Filtr powietrza w dieslu wazna rzecz ;)
4. badzo mozliwe, że to któryś z pierścieni jest uszkodzony. Zwylkle własnie są takie objawy jak Ty masz.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Czw Cze 28, 2007 20:07   

leon77 napisał/a:
ważna rzecz jedyna rzecz jaka mi została do zrobienia to ABS przy małych prędkościach mi wariuje przy hamowaniu się załącza , czytałem że to pęknięty pierśćień ?? ?

Tak, niestety mam to samo. Dla własnego bezpieczeństwa odłącz ABS (odepnij kostkę od pompy abs) do momentu aż go nie naprawisz.
 
 
 
leon77 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 84
Skąd: Okolice Poznania



Wysłany: Pią Cze 29, 2007 08:26   

Dzięki , dużo się można dowiedzieć z forum , dzięki wam to co mechanicy mieli mi zrobić ( a nie dali rade ) to sam zrobiłem . Napewno by mi się przydał net , to by więcej wiedzieli czasami to są proste problemy . Lecz nie tak łatwo na nie wpaść . Jutro zamierzam robić lampy ( anglicy też pomyśleli że wsadzili wkładkę a nie pomalowali to za oszczędza trochę czasu no i efekt jak nowe lampy.
Mam pytanie co do ABS , czy dam rade sam naprawić ( wymienić pierśćień ) czy to jest w całośći czy można wymienić i jaki jest koszt przypuszczalny bo szukałem i nie potrafie znaleść :cry:

[ Dodano: Pią Cze 29, 2007 8:36 am ]
i co najważniejsza rzecz poprawiłem źle założone magnetyzery , widać róznice . moge napewno powiedzieć że na ogumieniu 195 /15 mam teraz 14,0 sekund drugi pomiar 14,5 trzeci 14,2 he niemyślałem że ten rover może sie tak zbierać ... od samego pocz atku podobało mi się te auto jakośćiom wykonania , lecz osiągi mnie martwiły ( w danych tech były dużo lepsze ) ale teraz jest super i pomyśle tylko nad IC jeszcze . :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów [620sdi] jak podrasowac silnik
Martinez Tuning mechaniczny 10 Sro Sty 20, 2010 10:53
Remigiusz
Brak nowych postów 220sd 86KM na 105KM - wtrysk
danek_wgw Tuning mechaniczny 1 Czw Paź 28, 2010 17:19
Remigiusz
Brak nowych postów [Rover200 97r 2.0SD 86KM] Tuning silnika (proszę o foto)
lukasz18 Tuning mechaniczny 31 Pon Sty 02, 2012 21:01
maniu48



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink