Forum Klubu ROVERki.pl :: [25 1.4 R2000]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 19:06
[25 1.4 R2000]

Pytanie !Gdzie szkać łącza do kompa ster benzyną i temat nowej inst LPG
Autor Wiadomość
Jarkow 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 44
Skąd: Bielsko-Biała



  Wysłany: Czw Cze 14, 2007 12:09   [25 1.4 R2000]

Witam może to już i zostało wiele razy powiedziane (napisane), szukałem nawet po forum, ale tematów związanych z komputerem w samochodzie jest wiele!!!!!!!!!!!

Ja mam pytanko Gdzie w R25 silnik benzyna 1.4 16V znajduje się łącze (wyjście)do komputera sterującego pracą silnika, czyli centralki???????, do którego można podpiąć komputer serwisowy???

A jeszcze jedno czeka mnie wymiana sprzęgła, ponieważ stare ma już przejechane 200 000
i piszczy łożysko oporowe w czasie wysprzęglania.
Szukając nowego sprzęgła trafiłem na sprzęgła o różnej ilości zębów (np. 61) lub więcej
Czy można to określić jeszcze przed wyciągnięciem starego z autka??????

Ps. jestem po czyszczeniu wtysków i wymianie sondy - czy dało to efekt opiszę po kilku dniach (dotyczy wcześniejszych problemów z niskimi obrotami, wysokom spalaniem i brakiem mocy )
Ostatnio zmieniony przez Jarkow Pią Cze 15, 2007 13:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 14, 2007 12:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 14, 2007 12:33   

1. Złącze jest za konsolą środkową, na dole (tzn. tam powinno być...)
2. Po co tyle pytajników???
3. O sprzęgło pytaj Tomiego (www.tomateam.pl)
4. Jak stwierdzono pad sondy i wtrysków?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
tomcy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 52
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 12:34   

wiec tak zlacze do kompa jest tu (wg programu AutoData)



jesli beda Cie interesowaly bledy (ale narazie w jezyku niemiecki to daj znac - to wkleje)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 14, 2007 12:39   

Błędy na nic się nie przydadzą (ja mam po angielsku), bo i tak trzeba mieć tester odpowiedni.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Jarkow 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 44
Skąd: Bielsko-Biała



  Wysłany: Czw Cze 14, 2007 13:12   

Dzięki za odpowiedzi, faktycznie kiedyś ściągałem konsole środkowa i było tam coś takiego jak gniazdo, ale pamięć jest zawodna.

A co do moich wcześniejszych problemów
opisik -z forum z dławieniem silnika na wolnych obrotach i brakiem mocy autko coś czasami zaznaczam czasami muliło, to było tak:

Podpięcie do kompa przy szukaniu przyczyn tych wszystkich problemów wykazało uszkodzenie sondy lambda nie działa podgrzewanie
Wizyta u, gazownika, bo czekam na założenie gazu zaowocowała sprawdzeniem sondy, zmierzył ją woltomierzem, czy czymś takim i stwierdził, że nie działa w pełnym zakresie, mimo, że jak stwierdzono w Radzionkowie po teście kompa działa podgrzewanie.
Jeszcze przed wymianą i założeniem gazu poradził, aby sprawdzić, czy któryś z wtrysków nie jest uszkodzony, bo lejący wtrysk może tez być powodem uszkodzenia sondy
Kolejna wizyta u innego gazownika sprawdzenie wtrysków na maszynie wtryski były Ok, ale brudne nic dziwnego autko przejechało już 200 000
Po czyszczeniu wtrysków (120zł) i wymianie sondy na podobno według opinii fachowca gazownika jedną z lepszych lepsza od Boscha, czyli firmy NTK 220zł+30zł wymiana

Czekam i testuje autko to dopiero jeden dzień narazie nie zapeszająć jest !! !!! I oby tak dalej,a co będzie opisze jak trochę pojeżdżę!!
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 14, 2007 13:37   

Super, że udało sie zakończyć sprawę. Fajnie byłoby gdybyś napisał w "tamtym" wątku co było przyczyną.
NTK to bardzo dobra firma. Masz porządną sondę. :)

Gaz już założyłeś?
Na jaką instalację się zdecydowałeś?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Jarkow 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 44
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Pią Cze 15, 2007 12:59   

A no jestem
Oczywiście tak jak wspomniałem, gdy już będę pewny efektu naprawy całą sprawę opisze, z uwagi na fakt dosyć częstego występowania takich dolegliwości w naszych roverkach.

Jeżeli chodzi o gaz to instalację zakładam dopiero w przyszłym tygodniu i.
Warsztat już sprawdzony na miejscu, bo to również ważne obczajona z polecenia a właściwie tam wymieniłem sondę.
Uzgodniłem z właścicielami, że założymy, instalkę IV gen. Stag, 200 dlaczego:

- po pierwdsze, Stag to instalacja "polska"- na sprawdzonych komponentach
- sprawdzona już w wielu samochodach
- servisowalna w wielu punktach
- z adaptacyjnym systemem regulacji tzn. mapa obciążeniowa cent. instalacji jest
dopasowywana do mapy obciąż. koma benzynki nie tylko statycznej, czyli mapy zgrywane
są po jazdach test
- 200 a nie, 300 bo ta pierwsza różni się od drugiej szybkością tylko wtryskiwaczy, choć
jest droższa tylko o 100zł i 300 przeznaczona jest do samochodów z bardzo szybkimi
listwami wtrys., czyli są to autka nafaszerowane już elektroniką np. ze zmiennymi fazami
wałków itp. itd. zwykle samochody wyprodukowane w okolicy 2005r.
- Stag 200 - z założeniem i zbiornikiem 41 l. i pokrowcem na zapas 2 800zł
- Stag 300 - z założeniem i zbiornikiem 41 l. i pokrowcem na zapas 2 900zł
- mój Rover to 2000 r. gdzie małym 1.4 84KM 16V silniczkiem elektronika, czyli komp
steruje tylko zasilaniem no i dobrze, bo jak się okazało to i tak był z tym problem

Więc podsumowując, 200 bo całkowicie wystarczy dla tego modelu silnika i spełni jego wymagania (gdyby nie to zawsze można zrobić retusz na 300 wymieniając tylko wtryskiwacze).
i jak wyżej,a cena dosyć dostępna w porównaniu z BRC 3200 czy La........ cena podobna
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 15, 2007 13:04   

Jarkow napisał/a:
Więc podsumowując, 200 bo całkowicie wystarczy dla tego modelu silnika i spełni jego wymagania (gdyby nie to zawsze można zrobić retusz na 300 wymieniając tylko wtryskiwacze).

Czyżby gazownik zmierzył czasy wtrysku benzyny na jałowym i wybrał Staga 200?

Nie chce Ciebie martwić, ale czasy wtrysku w serii K są małe, do tego wtrysk jest półsekwencyjny (w R25 chyba też) i konieczne są szybkie listwy.

Moja rada: dopłać stówkę i załóż Stag 300.

A retusz na 300 to musisz zrobić podmieniając nie tylko wtryski, ale także centralkę sterującą (komputer). Stag 200 się pali, gdy mu się podłączy 1ohm-owe wtryski.

Aha.
Tam nie ma adaptacyjnego systemu regulacji, bo tam samo nic do niczego się nie adaptuje. Mapy trzeba zgrać ręcznie manipulując mnożnikiem.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Jarkow 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 44
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Pią Cze 15, 2007 13:14   

Oki dzięki za podpowiedz Wszyscy ludzie Wszystko wiedzą a co do adaptacji masz racje mój błąd
 
 
 
orson 



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 147
Skąd: Wrocław

Rover 25

Wysłany: Pią Cze 15, 2007 13:16   

Witam

Apropo podlaczen do kompa znalalem podczas poszukiwania opisu testbook'a roverkowego cos takiego:
http://www.mgfcar.de/data/testbook/index.html
sa tam zdjecia podlaczen do kompa - powinno pomoc.

Pozdrawiam
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 15, 2007 13:32   

orson, my tutaj o instalacji gazowej rozmawiamy i podłączaniu do kompa od gazu :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Jarkow 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 44
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Pią Cze 15, 2007 13:41   

Sorka drobny zbieg tematów, jeżeli chodzi o gniazdo do kompa serwisowe do to podstawowe na kompa sterującego wtryskiem paliwa, a temat instalacji gazowej to inna brocha, bo ta jeszcze nie jest założona a dopiero będzie!!
 
 
 
orson 



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 147
Skąd: Wrocław

Rover 25

Wysłany: Pią Cze 15, 2007 14:18   

piter34 napisał/a:
orson, my tutaj o instalacji gazowej rozmawiamy i podłączaniu do kompa od gazu :lol:


Witam

Jarkow napisal: "Ja mam pytanko Gdzie w R25 silnik benzyna 1.4 16V znajduje się łącze (wyjście)do komputera sterującego pracą silnika, czyli centralki???????, do którego można podpiąć komputer serwisowy??? "

Oodpowiedzialem na pytanie - co do gazu to sie nie wypowiadalem.

Ech piter Ty to wszedzie musisz zagadac zeby sobie posty nabic ;P ...

Pozdrawiam
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 15, 2007 14:42   

Cytat:
Ech piter Ty to wszedzie musisz zagadac zeby sobie posty nabic ;P ...

Ech. Napiętnowałem tylko fakt, że nie cytowałeś tekstu, do którego się odnosisz. ;P
Jeśli nic nie cytujesz, to oznacza, że odnosisz do treści poprzedniego posta, a tam rozmawialiśmy o kompach od gazu. :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
orson 



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 147
Skąd: Wrocław

Rover 25

Wysłany: Pią Cze 15, 2007 20:24   

Witam

piter - przeczytaj poczatek mojej wypowiedzi -> to jest wtracenie ogolne nie odnoszace sie do konkretnego kompa /konkretnej wypowiedzi/ i ogolnie na temat podlaczenia do kompa...

Pozdrowienia
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [25 1.4 R2000]
Zwiększ moc silnika K 84KM w górę można ??
Jarkow Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Kwi 22, 2009 13:23
Jarkow
Brak nowych postów [25 1.4 R2000]
Uszkodzony wentylator gł. pytanie o możliwość regeneracji ??
Jarkow Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Sie 13, 2007 12:17
Chester
Brak nowych postów [25 1.4 R2000]
Problem z temperaturą silnika po założeniu gazu, przy uszkodzonej klimie
Jarkow Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Lip 03, 2007 09:54
piter34
Brak nowych postów [25 1.4 R2000]
Pytanie do użytkowników i sympatyków gazu !!!!!!!!!!!!!!!
Jarkow Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Wrz 03, 2007 10:19
piter34
Brak nowych postów [25 1.4 103KM LPG R2000]
Temperatura rośnie przy wysokich obrotach czy to w R norma ??
Jarkow Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Maj 05, 2009 08:16
NEOSSS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink