Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216 coupe 97r] ciśnienie w pojemniku z płynem chłodniczym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:05
[R216 coupe 97r] ciśnienie w pojemniku z płynem chłodniczym
Autor Wiadomość
gnusman 




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 85
Skąd: Warszawa



  Wysłany: Sob Cze 16, 2007 00:02   [R216 coupe 97r] ciśnienie w pojemniku z płynem chłodniczym

Mam mały problem tak jak mówi temat wytwarza mi się ciśnienie w przewodach i w zbiorniczku z płynem chłodniczym i w tym moje pytanie, czym to może być spowodowane i czy macie jakieś rady, co do tego w rowerze 216 coupe 97 r. z silnikiem rovera

Dzięki z góry za pomoc
_________________
Rover 216 coupe 97r 1.6 16v
Peace and Love :D
Ostatnio zmieniony przez Brt Sob Cze 16, 2007 23:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 16, 2007 00:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Cze 16, 2007 08:20   

Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Jeśli w zbiorniku płynu chłodniczego zauważysz bąbelki to na 100%.
Pozdrawiam
_________________
Tomek
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Cze 16, 2007 09:10   

Po pierwsze popraw temat na zgodny z Zasadami w tym kąciku !! !

Ale jakie ciśnienie CI sięwytwarza?? Jakie masz objawy?? Pewne ciśnienie w układzie jest normalne a wręcz niezbędne do prawidłowej pracy układu chłodzenia. Ja bym zaczął od wymiany korka w zbiorniczku układu chłodzenia. Często to wystarczy aby praca układu wróciła do normy. Opisz dokładnie co sie dzieje z Twoim autem.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Sob Cze 16, 2007 12:49   

Brt napisał/a:
Pewne ciśnienie w układzie jest normalne


To prawda.

Brt napisał/a:
a wręcz niezbędne do prawidłowej pracy układu chłodzenia.


Nie do konca się z tym zgodzę. Mam juz 3 samochód w którym zaraz po kupnie uszkodziłem (celowo) zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego. Jeżdzę z nieszczelnym układem chłodzenia i zadnego problemu nie mam - wręcz przeciwnie.

gnusman napisał/a:
Mam mały problem tak jak mówi temat wytwarza mi się ciśnienie w przewodach i w zbiorniczku z płynem chłodniczym


Otwórz korek zbiorniczka, jesli wczujesz w nim spaliny, to pewne ze to uszczelka pod głowicą. Jeśli jednak to zatarty zawór w korku, to poprostu rozszczelnij korek (zdemontuj z niego zawór) i spróbuj tak przejechac kawałek (jesli wszystko jest w porzadku, to nie będzie wywalać płynu). Jeśli jednak to wina uszczelki, to bedzie Ci wyrzucać płyn. A wskaznik temperatury? Nie szaleje?
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sob Cze 16, 2007 17:34   

Maciek321 napisał/a:
Nie do konca się z tym zgodzę. Mam juz 3 samochód w którym zaraz po kupnie uszkodziłem (celowo) zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego. Jeżdzę z nieszczelnym układem chłodzenia i zadnego problemu nie mam - wręcz przeciwnie.


Cisnienie w ukladzie chodzenia to rzecz normalna i tak byc powinno. Cisnienie nie powinno przekraczac 1 bara. Jezeli korek jest nieszczelny ciecz ma prawo sie zagotowac i poziom cieczy po wylaczeniu silnika moze sie nagle podnosic. pozdrawiam

[r 45 1.8 00r]
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
Johny9p 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 25
Skąd: Łosice



Wysłany: Sob Cze 16, 2007 19:26   

mam ten sam problem
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Cze 16, 2007 20:03   

Maciek321 napisał/a:
Nie do konca się z tym zgodzę. Mam juz 3 samochód w którym zaraz po kupnie uszkodziłem (celowo) zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego. Jeżdzę z nieszczelnym układem chłodzenia i zadnego problemu nie mam - wręcz przeciwnie.


do czasu az ci sie silnik mocno nagrzeje, tak ze plyn zacznie sie gotowac przy 100 stopniach
cisnienie w ukladzie MUSI byc !! , zapobiega to zagotowaniu sie plynu przy 100 stopniach

Maciek321 napisał/a:
Otwórz korek zbiorniczka, jesli wczujesz w nim spaliny, to pewne ze to uszczelka pod głowicą.


bardzo watpie ze w taki sposob da sie wykryc spaliny, gorace petrygo ma swoj charakterystyczny zapach ktory skutecznie utrudni wyczucie innych zapachow
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
gnusman 




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 85
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Cze 16, 2007 21:23   

Ok wiec tak

Wyczyściłem pojemnik od płynu nalałem do pełna i pojawiły się banki.
Co do spalin nie za bardzo wyczułem.
Jak narazie poluzowałem korek (troszkę) i powietrze uchodzi pomogło jak narazie ale i tak pojadę do mechanika i jak cos więcej sie dowiem to napisze, co było robione i co było powodem (czy to była uszczelka czy cos innego)
jakby ktoś miał jakieś koncepcje to proszę o rady. :smile:

Jak narazie to dziękuje za pomoc

Pozdrawiam Wszystkich
_________________
Rover 216 coupe 97r 1.6 16v
Peace and Love :D
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Sob Cze 16, 2007 23:32   

AndrewS napisał/a:
do czasu az ci sie silnik mocno nagrzeje, tak ze plyn zacznie sie gotowac przy 100 stopniach
cisnienie w ukladzie MUSI byc !! , zapobiega to zagotowaniu sie plynu przy 100 stopniach


Dzięki. Wole zeby ,mi wywalilo nadmiar płynu niz rozwaliło zbiorniczek. Od 3 lat tak jezdze i zadnego problemu bez wzgledu na to czy na zewnątrz jest -20 czy +40 stopni. Ale jak już kiedys wspomniałem - Tak jak mi pasuje, nie znaczy ze tak jest dobrze ale mi pasuje i tak jest :mrgreen:
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Cze 17, 2007 21:14   

Maciek321 napisał/a:
Dzięki. Wole zeby ,mi wywalilo nadmiar płynu niz rozwaliło zbiorniczek.


nic Ci nie rozwali, sprawny korek wypusci ewentualny nadmiar cisnienia jesli wzrosnie powyzej jednego bara :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
gnusman 




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 85
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Cze 18, 2007 20:56   

A przypadkiem korek tylko zasysa powietrze z zewnątrz
_________________
Rover 216 coupe 97r 1.6 16v
Peace and Love :D
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 18, 2007 21:11   

sprawny korek trzyma cisnienie, a w przypadku wystapienia podcisnienia wpuszcza powietrze do ukladu
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Wto Cze 19, 2007 08:53   

AndrewS napisał/a:
nic Ci nie rozwali, sprawny korek wypusci ewentualny nadmiar cisnienia jesli wzrosnie powyzej jednego bara :mrgreen:


Miałem sprawny nowy korek. Nie tylko o zbiorniczek chodzi, ale o węże. Jesli nie bedzie cisnienia, to dłuzej wytrzymają :)

Cytat:
A przypadkiem korek tylko zasysa powietrze z zewnątrz


Nie, ma równiez regulować nadmiar cisnienia.
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Wto Cze 19, 2007 19:09   

Maciek321 napisał/a:
Miałem sprawny nowy korek. Nie tylko o zbiorniczek chodzi, ale o węże. Jesli nie bedzie cisnienia, to dłuzej wytrzymają :)


Niewiem wogole jak ci dziala ten uklad chodzenia skoro nie ma w nim cisnienia :) . Jezdzij sobie jak tam chcesz ale to napewno nie jest normalne. U mnie jak mialem nieszczelny korek
to ciecz chlodzoca po zgaszeniu silnika sie podnosila w zbiorniczku i byl efekt gotowania sie cieczy chlodzacej. pozdro
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 19, 2007 21:16   

Maciek321 napisał/a:
Jesli nie bedzie cisnienia, to dłuzej wytrzymają


a to polecam tez zmniejszyc cisnienie paliwa, pompa znacznie dluzej pochodzi :twisted:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Sob Cze 23, 2007 22:01   

AndrewS napisał/a:
a to polecam tez zmniejszyc cisnienie paliwa, pompa znacznie dluzej pochodzi


To akurat nie jest najlepszy przykład.
 
 
gnusman 




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 85
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Cze 30, 2007 09:53   

Wiec tak przyczyna tej małej rzeczy były przegrzane przewody chłodnicze i stara pompa wodna, która zapowietrzała układ i to tyle.
Mała rada przy każdym razie wymieniajcie swoje pompy wodne nie przejeżdża nigdy 2 rozadów 2 rozadów.
Pozdrawiam wszystkich
_________________
Rover 216 coupe 97r 1.6 16v
Peace and Love :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R216 Coupe] spalanie oleju + ciśnienie =?
Markzo Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Sro Mar 25, 2009 16:24
oprawca_1978
Brak nowych postów [R216]Czy fotele\kanapa z R416 będą pasowały do R216 Coupe??
NismoZmc Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Nie Gru 14, 2008 21:09
NismoZmc
Brak nowych postów [R216 Coupe & R416GSi] Sprężyny coupe a sedan, różnica?
Wojtek88 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Pią Paź 05, 2012 20:27
Wojtek88
Brak nowych postów [r216 coupe] Kilka pytań o 216i coupe
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Pon Cze 15, 2009 21:05
DANTE79R



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink