Jak wszyscy wiemy po rozgrzaniu się silnika wskazówka wskaźnika temperatury powinna leżeć minimalnie poniżej połowy swojego wychyłu (jak na fotce nr 1).
Napiszcie mi proszę czy wychylenie wskazówki poza swoje ustalone położenie (np. do pozycji zaznaczonej czerwoną kreska na fotce nr 2) podczas gdy auto np. stoi w korku w niemiłosiernym upale jest rzeczą normalną ?... bo przyznam, że już do reszty zgłupiałem
W którymś z postów w archiwum przeczytałem, że ona nie ma prawa drgnąć, a wentylator chłodnicy załącza się zanim ona się poruszy choć z drugiej strony logika wskazuje, że jednak powinna drgnąć po to, by poinformować kierowcę o zwiększeniu się temperatury płynu chłodzącego.
I teraz moje pytanie do wszystkich użytkowników ROVERków, a w szczególności do użytkowników z takim silnikiem jak mój:
qrde ... czy ona Wam cokolwiek, kiedykolwiek pokazuje czy tylko leży w jednej pozycji ?
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Ostatnio zmieniony przez giewu Sob Gru 01, 2007 19:55, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 19, 2007 16:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Napiszcie mi proszę czy wychylenie wskazówki poza swoje ustalone położenie (np. do pozycji zaznaczonej czerwoną kreska na fotce nr 2) podczas gdy auto np. stoi w korku w niemiłosiernym upale jest rzeczą normalną ?.
Nie jest rzeczą normalną.
Cytat:
W którymś z postów w archiwum przeczytałem, że ona nie ma prawa drgnąć, a wentylator chłodnicy załącza się zanim ona się poruszy choć z drugiej strony logika wskazuje, że jednak powinna drgnąć po to, by poinformować kierowcę o zwiększeniu się temperatury płynu chłodzącego.
Jeśli drga, to niezauważalnie.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
U mnie w korka i przy dużym upale podnosi sie poza połowe po czym załąncza sie wentylator i wskazówka powoli opada - Rover 416.
We wszystki Roverkach jakie mialem zawsze w korkach sie podnosiła do momentu włączenia wentylatora. W momencie kiedy stałem w korkach a wentylator już pracował przez dłuższy czas to nie zminiała swojej pozycji.
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Wto Cze 19, 2007 19:03
niedawno gdy jechalem do speca od wtryskow to tez mi sie podniosla za polowe, po dojezdzie do niego poprosilem aby tez to sprawdzil. Przy odbiorze sam. gosc powiedzial ze nawet za polowa skali (czyms to mierzyl czy podlaczal pod komp) plyn ma temp. okolo 90 stopni z malym hakiem wiec sie niema czym przejmowac jesli tylko tak sie dzieje w korkach i upalnych dniach.
U mnie wskazówka trzyma się zawsze na poziomie leciutko powyżej połowy i jest tak zawsze, nawet w upały. Gdy jadę w trasie to nawet nie spada poniżej połowy co wydaje się dziwne bo chłodzenie się wtedy przecież zwiększa.
Miałem kiedyś ten sam problem. Wskazówka czasami była poniżej połowy czasami się podnosiła nawet pod czerwone pole. U mnie wadliwy był czujnik płynu chłodzącego, który nie zawsze załączał wiatrak chłodnicy. Teraz po wymianie cały czas znajduje sie ok 1-2mm pod połową wskaźnika. Oczywiście jakbyś cały czas patrzył na wskaźnik to zauważyłbyś, że czasem minimalnie wskoczy do połowy skali. Ale tak to jest w ogole nie zauważalne. Natomiast u mojego znajomego też z tym samym silnikiem, był problem z masą. Poprostu posmarował pastą przewodzącą przewody które przychodzą do pasa przedniego i problem zniknął
Osoby, które mają R400 mają nieco inne wskaźniki i tam rzeczywiście można zaobserwować ruchy wskaźnika.
W R200 wskaźnik nie ma prawa wskazywać więcej niż parę mm poniżej połowy.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
W R200 wskaźnik nie ma prawa wskazywać więcej niż parę mm poniżej połowy.
czyli jednak dobrze doczytałem
... podpowiedzcie mi w takim razie z czego wynika wychylanie się wskazówki na moim wskaźniku (tak jak na fotce nr 2) i dopiero wtedy załączenia wentylatorów ?
1. układ odpowietrzony (nawet nie był zapowietrzony)
2. płyn w zbiorniczku w porządku (żadnych śladów oleju)
3. korek zbiorniczka zmieniony na nowy (pomimo, że stary był w porządku)
4. czujnik temperatury płynu zmieniony na nowy (pomimo, że stary był w porządku)
5. czujnik wskazówki (ten z pojedynczym przewodem) sprawny
6. żadnych śladów w spalinach (żadnego kopcenia, dymienia itp.)
7. nie ubywa płynu chłodzącego
8. olej silnikowy jak najbardziej w porządku
No i najważniejsze: dlaczego tak późno załączają mi się wentylatory? Załączają się razem zarówno ten od silnika jak i ten od klimatyzacji. W czym powinienem szukać przyczyny ?
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
No i najważniejsze: dlaczego tak późno załączają mi się wentylatory? Załączają się razem zarówno ten od silnika jak i ten od klimatyzacji. W czym powinienem szukać przyczyny ?
ja bym sprawdził przy jakiej temp. załączają się wentylatory.
Powinien się załączyć przy 104 st. razem z klimą (I bieg) i u Ciebie tak jest raczej...
II bieg klimy przy 112 st.
Nie sprawdziłeś termostatu.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Witam, Mam identyczny problem z tym sammy modelem. Czekam na dalsze porady
Wg mnie to nie jest żaden problem skoro woda się nie gotuje. Wskażnik jest po to wyskalowany aby pokazywał różne wartości. Raz silnik cieplejszy raz zimniejszy. Jeśli się nic nie dzieje to chyba ma tak być.
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 13 Skąd: Łaziska Górne ;)
Wysłany: Czw Cze 21, 2007 15:40
u mnie jest tak że jak stoje w korku w pełnym słońcu w upalne dni to wskazówka podskoczy minimalnie powyżej połowy i dopiero rusza wentylator i wskazówka znów spada i wentylator gaśnie i .....
a jeszcze jedno pytanie w takim razie ... czy jest możliwym, by ona wskazywała jedynie w tych "drastycznych" sytuacjach ? Dodam, że u mnie podniosła się dotychczas dwa razy:
1. w naprawdę dużym korku w wielkim słońcu
2. a drugi raz gdy ją testowałem u siebie w firmie (czyli auto rozgrzewałem na parkingu, przygazówka kilka minut tak około 3 tys. obrotów).
Natomiast wskazówka NIGDY nie podniosła mi się podczas jazdy. Po prostu wolę dmuchać na zimne (w tym przypadku na gorące .
Ostatnia rzecz jaka mi została jak napisał piter to termostat. Termostat wymieniam jutro i jeśli to nic nie pomoże to auto idzie do warsztatu
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Temperatura na wskaźniku ma być poniżej połowy. Koniec. Kropka
Słuchaj dlaczego wysnułeś sobie taką koncepcję?? Czy jest tak napisane w instrukcji obsługi czy instrukcji serwisowej???
Wielu użytkowników roverów, z tego co czytam, tak nie ma a więc wnioskuję że nie koniecznie wskazówka ma być poniżej połowy.
A więc tak jestem po kilku zabiegach z forum. Dziś wybrałem się w szczycie do Janek koło Warszawy z samego centrum stolicy stojąc w korku. Pierwsze co zrobiłem wyciągnąłem ten cienki wężyk co jest z lewej strony od chłodnicy (patrząc od przodu tak jak otwiera się maskę). Rezultat był nikły, fakt wentylator włączał się szybciej. Już nie było na skali ¾ tylko lekko ponad połowę. Założyłem go z powrotem.
Następny zabieg zrobiłem na parkingu. ODŁĄCZONY AKUMULATOR. Odkręciłem śrubę, która mocuje masę do przedniego pasu (patrząc ze strony otwartej maski jest po prawej stronie nad reflektorem – klucz nr 8.) Wszystkie podkładki, śrubkę, trochę lakieru wkoło otworu śruby potraktowałem nożem, papierem ściernym i odrobiną –jedno małe psiknięcie WD-40. Zakręcam wszystko odpalam 214 si 1.4 16V 1997 i co widzę (pełne obciążenie na postoju, cała elektryka włączony na maksa, obieg powietrza zamknięty bez dmuchawy, ogrzewanie na maksa, 3-4 tys.obrotów 7-10 minuti wentylator równo na 1\2 wskaźnika włącza się. Katując go dalej nic nie wzrasta.
NAGLE OLŚNIENIE zrobię to samo bez świateł i co skatowałem go i tu nic, lekko wskazówka się wychyla, może 1 milimetr i wentylator działa . Coś mnie tknęło i myślę jest Ok. przy okazji zmienię żarówki świateł przednich, kupiłem standardowe białe Philipsy. Wyciągam żarówki i co widzę MADE IN CHINA 80/100 z osadem jak by ktoś je „obrzygał” Roverka ma już około 1.5 roku i przyznaję nie zaglądałem w to miejsce. Zmieniam na standardowe Philipsy , wywalam postojówki diodowe z tyłu (też były) katuje Roverka na postoju i CO jestem w niebie jest tak jak powinno być wskazówka prawie ani drgnie.
Ufffff nareszcie ))))))))))) Może komuś to pomoże
I Love my cameleonik
u nas w 214 Si kanciak wskazowka nie rusza sie, nawet gdy wlaczy sie wentylator to nie widze zmiany jej polozenia
jutro chyba bede jechal z klima do wawy wiec zobacze czy sie nie podniesie
raz mialem przypadek ze sie podniosla ok 2 miesiace temu, ale to wtedy przetarl mi sie waz i uciekl plyn
oczywiscie nie zauwazyl bym tego, tylko parownik zamarzl i nie dalo sie jechac na LPG
przy tych silnikach obowiazkowo powinien byc czujnik minimalnego poziomu plynu w zbiorniczku
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
przy tych silnikach obowiazkowo powinien byc czujnik minimalnego poziomu plynu w zbiorniczku
nie wiem czy czytałeś cały ten temacik (i mój problem jednocześnie), ale u mnie z płynem jest wszystko w porządku
... z drugiej strony jak najbardziej zgadzam się z Twoim stwierdzeniem
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Sam sobie tego z kapelusza nie wyciągnąłem.
Mam R od 2003 roku, czytam grupy dyskusyjne od 4 lat, R214 jeździłem przez prawie 3 lata...
Rozan99 napisał/a:
Czy jest tak napisane w instrukcji obsługi czy instrukcji serwisowej???
Nie. Nie jest tak napisane.
Rozan99 napisał/a:
Wielu użytkowników roverów, z tego co czytam, tak nie ma a więc wnioskuję że nie koniecznie wskazówka ma być poniżej połowy.
W serii K i modelu R200 ma być poniżej połowy.
U mnie wentylator chłodnicy włączał się, jak wskaźnik był poniżej połowy i to jest prawidłowe działanie.
W dieslach (jak Twoim) nie wiem jak jest, bo nigdy nie jeździłem.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum