Wysłany: Czw Cze 21, 2007 21:22 [214 SI 16V 1997] Auko sie grzeje. Zawór od nagrzewnicy?
Witam, zakałdałem tu już raz posta o grzaniu się silnika, ale teraz troche inny, a więc wymieniłem termostat, dolałem płynu i nic, dalej sie grzeje, po kilku, lub kilkunastu km wskazówka wyrusza na czerwone pole. Jak włącze ogrzewanie na maxa, przy chłodniejszym silniku, jak wskazówka temperatury jest mniej wiuęcej w połowie, to ciepłe powietrze grzeje jak nie wiem co, natomiast jak silnik zacznie sie grzać i wskazówka wędruje do góry powietrzxe z nawiewu zaczyna robić się chłodniejsze, aż w końcu nawet bym powiedział, że zimne ... a silnik gorący, wode prawie gotuje, wpadłem więc na pomysł, że to może coś nie tak jest z zaworem od nagrzewnicy, rowerka mam od niedawna, ale już kiedyś szwagier miał podobny problem w corolli, prosze o opinie, czy to może być to? Ewentualnie jak nie to, to co? Mam nadzieje, że nic z głowicą Pozdrawiam...
_________________ KCNBM
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 21, 2007 21:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeżeli płyn w chłodnicy ma tłuste plamy - ślady oleju a przy okazji kopci z rury wydechowej lub masz piane w silniku (zajrzyj przez wlew oleju) to niestety ale uszczelka pod głowicą. Ale stawiał bym na zapowietrzony układ chłodzenia. Aha a co z pompą wody działa??????? Jakoś ten płyn musi krążyć. Sprawdź czy chłodnica robi się gorąca bo jeżeli nie to termostat masz znowu zrąbany i jedziesz na krótkim obiegu który nie daje rady. Pozdro
Jak samochód zapale i on stoi, a silnik chodzi, to wszystko wporządku, chłodnica sie grzeje, natomiast jak przejade sie kawałek, to chłodnica stygnie, ten wąż od dołu co od chłodnicy odchodzi jest chłodny, a ten górny gorący. A co do pompy, to wczoraj sprawdziłem na kanale i wydaje mi sie, że koło pompy jest wyciek płynu chłodzacego, wydaje mi sie, że pompa może być niesprawna, więc ją wymienie razem z paskiem rozrżadu i napinaczami, bo chyba to przez tą pompe mi sie to tak grzje, nie?. Samochód nie dymi jak jade, olej ok, płyn też ok. Aha, jeszcze zapytam, czy ten otwór odpowietrzający, który jest na rysunku na sronce o odpowietrzaniu w mojej 214 istnieje? Znalazłem tam coś takiego, ale nawet jak dolałem płynu na maxa w zbiorniku wyrównawczyn, przez ten otwór pop odkręceniu śrubki nie wylewał sie płyn, no to nie wiem już, czy to to, czy nie to. Pozdrawiam.
Pompe wymień i rozrząd też {przy okazji poczytaj sobie co nalezywymienić razem z rozrządem} Wsadź termometr do chłodnicy i zobacz temp. może masz czujnik zrąbany. A jeżeli mimo to będą problemy pewnie coś blokuje ci obieg {kamień, szlam} A odpowietrzałeś już????????
Tak, odpowetrzałem już, według opisu na stronce. Jutro jade wymienić rozrząd i pompe, jak nie pomoże to bede czyścił wszystkie te przewody, no bo wakacje i roverek by sie przydał, a tak to musi wypoczywać w garażu miejmy nadizeje, że te zabiegi pomogą po wymianie tych częśći napisze, czy pomogło ....
[ Dodano: Pon Lip 02, 2007 11:47 pm ]
Witam, obiecałem napisać co było przyczyną usterki mojego roverka, no więc po dłuższych rozmyślaniach i oględzinach przez wielu "specjalistów" postanowiłem jednak wymienić uszczelke pod głowicą, znalazłem super mechanika, który zrobił to za niecałe 500 zł (uszczelke kupił on, wię c robocizna wyniosła około 200 zł), przy okazji wymienił rozrząd z napinaczem i termostat ponownie. Teraz roverek chodzi jak złoto Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum