Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.1] Ekonomiczna jazda
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 12:50
[R200 1.1] Ekonomiczna jazda
Autor Wiadomość
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 02, 2007 20:13   

Desper napisał/a:
No i kolejne pytanie, jak ta krzywa się ma do waszej 2-litrówki?

Nie mam zielonego pojęcia... :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 02, 2007 20:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 02, 2007 20:59   

Ok to teraz ja dorzuce moje spotrzeżenia>

Roverek palił mi dużo (8-9l)
Zmieniłem sposób jazdy tzn. Trzymam go cały czas powyżej 2000 obr, nawet na prostej i jest rezultat 6l na trasie z włączoną klimą i z jazdą od 70-160.
Myślę że jakbym delikatniej jeździł to zszedł bym do 5,5l.
Także już jestem zadowolony ze spalania :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Desper 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 73
Skąd: Trójmiasto i Hel



Wysłany: Wto Lip 03, 2007 06:21   

Kozik napisał/a:
Zmieniłem sposób jazdy tzn. Trzymam go cały czas powyżej 2000 obr, nawet na prostej i jest rezultat 6l na trasie z włączoną klimą i z jazdą od 70-160.
Myślę że jakbym delikatniej jeździł to zszedł bym do 5,5l.
Także już jestem zadowolony ze spalania


:wink: To witaj w klubie. Mój też pali średnio w granicach 6 - 6,5 l/100km a staram się utrzymywać w okolicach 3000obr/min. Zdaję sobie sprawę że mógłby palić mniej, ale...
Ten motorek tak pieknie się kręci na obroty, że grzechem byłoby tego nie robić :wink:

Zauważyłeś, że w miarę przyspieszania w zakresie ok 2300-3500 obr trzeba odejmować stopniowo gaz żeby utrzymać przyspieszanie na tym samym poziomie?
Jest taki punkt w którym pedał jest wciśnięty minimalnie, a każde nawet minimalne oddziaływanie na pedał gazu daje dużą zmianę w przyspieszeniu. W tym właśnie zakresie spalanie może być najbardziej ekonomiczne. Tak mi się wydaje :smile: , ale będę szukał potwierdzenia na wykresach

Pozdr.
Desper
_________________
Pozdr.
Radek
 
 
 
MiL999 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 118
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lip 03, 2007 11:00   

A moj R200 1.4 8V przy jezdzie 70% trasa 30% miasto spala 7,7l /100km. Troche sporo, a jezdze spokojnie, staram sie utrzymywac 2500 obr/min. A moze to zle?
_________________
Rover 214i Lublin
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 03, 2007 12:27   

to prawda ze silnik hamujacy silnikiem nic nia pali, ale jest dwa warunki,
pierwszy to temp silnika chyba wyzsza niz 80 stopni
drugi to predkosc obrotowa, jesli spadnie ponizej, nie pamietam dokladnie 2 tys. 2,5 to wtryski znowu sie wlaczaja
mowa o serii K
a BTW w niektorych gaznikowcach jest jakis dodatkowy zawor odcinajacy paliwo

co do utrzymania predkosci np. 120 km/h na 4 i 5 biegu to tu juz nie jest tak prosto
owszem na piatym biegu silnik ma mniejsze oborty, ale przeciez ma ciezej, ja mam u siebie wakuometr, i moge potwierdzic ze na piatym biegu przepustnica jest bardziej uchylona niz przy taj samej predkosci na 4 :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 03, 2007 12:58   

AndrewS napisał/a:
to prawda ze silnik hamujacy silnikiem nic nia pali, ale jest dwa warunki,
pierwszy to temp silnika chyba wyzsza niz 80 stopni
drugi to predkosc obrotowa, jesli spadnie ponizej, nie pamietam dokladnie 2 tys. 2,5 to wtryski znowu sie wlaczaja
mowa o serii K

Jest nieco inaczej. W RAVE jest napisane, że w silnikach MPi stosowanych m.in. w R200 oraz 400 odcięcie jest powyżej 1600rpm, przy zamkniętej przepustnicy i "normal operating temperature".

AndrewS napisał/a:
co do utrzymania predkosci np. 120 km/h na 4 i 5 biegu to tu juz nie jest tak prosto
owszem na piatym biegu silnik ma mniejsze oborty, ale przeciez ma ciezej, ja mam u siebie wakuometr, i moge potwierdzic ze na piatym biegu przepustnica jest bardziej uchylona niz przy taj samej predkosci na 4

Ja to też specjalnie sprawdzę u siebie dzisiaj na kompie gazowym.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lip 03, 2007 19:55   

Przed wczoraj zalałem do pełna i zmieniłem styl jazdy i zobaczymy. Przedtem przyzwyczajony do gaźnikowca jeździłem na luzie dojeżdżając do świateł czy z góry, teraz robię to z włączonym biegem i puszczonym gazem. Zobacze czy coś się zmieni i dam znać jak wyniki.
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Lip 04, 2007 11:09   

A co w aucie ma wpływ na zwiększone spalanie? Z tego co ja wiem to
1 zanieczyszczony filtr powietrza
2 niesprawna sonda lambda
3...
I co jeszcze
Zanim zaczniemy stosować się do w/w parametrów powinniśmy zadbać o urządzenia które optymal. spalanie.
Może by ktoś napisał w pkt co sprawdzić i jak.
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 04, 2007 14:44   

noto ja dodam jeszcze

3 cisnienie w oponach
4 otwarte /zamkniete szyby podczas jazdy
5 bagaznik dachowy
6 masa bagazu i pasazerow
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 04, 2007 15:30   

KRYS napisał/a:
A co w aucie ma wpływ na zwiększone spalanie?

Kierowca :cool:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Czw Lip 05, 2007 08:03   

KRYS napisał/a:
A co w aucie ma wpływ na zwiększone spalanie?
2 niesprawna sonda lambda

niekoniecznie zwiększone zużycie. Aktualnie w innym autku mam problem z jedną sondą lambda, nie przełącza się, i komp podaje na cylindry cały czas ubogą mieszankę, tak jak dla samochodu poruszającego się ze stałą prędkoscią. Więc jednostajnie autko dobrze jedzie ale słabo przyspiesza, bo cały czas na ekonomicznej mieszance paliwo/powietrze, no ale gdy łagodnie się jeździ to nawet nie jest to odczuwalne.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 05, 2007 09:49   

blue827 napisał/a:
niekoniecznie zwiększone zużycie. Aktualnie w innym autku mam problem z jedną sondą lambda, nie przełącza się, i komp podaje na cylindry cały czas ubogą mieszankę, tak jak dla samochodu poruszającego się ze stałą prędkoscią. Więc jednostajnie autko dobrze jedzie ale słabo przyspiesza, bo cały czas na ekonomicznej mieszance paliwo/powietrze, no ale gdy łagodnie się jeździ to nawet nie jest to odczuwalne.

A nie pomyślałeś, że jadąc na ubogiej mieszance musisz podać jednak więcej paliwa, aby przyspieszyć z prędkości A do B, lub utrzymać stałą prędkość C?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Czw Lip 05, 2007 10:25   

piter34 napisał/a:

A nie pomyślałeś, że jadąc na ubogiej mieszance musisz podać jednak więcej paliwa, aby przyspieszyć z prędkości A do B, lub utrzymać stałą prędkość C?

Skoro mieszanka uboga to mniej paliwa idzie w stosunku do powietrza, a jedynym efektem to slabe przyspieszanie. Jakby spalał więcej paliwa to bym normalnie przyspieszał, lub świece byłyby czarne, a są jasno beżowe. Czyli z mieszanką jest wszystko ok.
Tylko że ta ekonomiczna mieszanka jest cały czas, nawet podczas przyspieszania, co przekłada się na marne przyspieszanie.

Nie wiem tak naprawdę jak ze spalaniem, gdy naprawię/wymienię tą lambdę to wtedy zobacze czy więcej będzie palił czy mniej.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 05, 2007 11:27   

blue827 napisał/a:
Skoro mieszanka uboga to mniej paliwa idzie w stosunku do powietrza, a jedynym efektem to slabe przyspieszanie

Wtedy musisz dłużej przyspieszać z prędkości A do B, co może paradoksalnie przekładać się na wyższe spalanie.
Rozumiesz, o co mi chodzi?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Czw Lip 05, 2007 12:23   

piter34 napisał/a:
blue827 napisał/a:
Skoro mieszanka uboga to mniej paliwa idzie w stosunku do powietrza, a jedynym efektem to slabe przyspieszanie

Wtedy musisz dłużej przyspieszać z prędkości A do B, co może paradoksalnie przekładać się na wyższe spalanie.
Rozumiesz, o co mi chodzi?

fakt. rzeczywiście.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 05, 2007 14:19   

istnieje jeszcze grozba uszkodzenia silnika przez zbyt uboga mieszanke
wtedy jak dobrze pamietam jest wyzsza temp spalania,
w dluzszej perspektywie mozna tak podmeczyc silnik
ale moze u Cibie jest tylko troche uboga :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R25] Oszczędna, ekonomiczna jazda dieslem.
SebastianS Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Gru 20, 2012 15:35
marcin316
Brak nowych postów [R200 1.4 8v + lpg] Problem z jazdą na lpg
chary Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Sty 29, 2013 11:47
kangaroo69
Brak nowych postów [214]Problem z jazdą na LPG
Danio2020 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Sro Kwi 17, 2013 07:02
kangaroo69
Brak nowych postów [R25] Jazda bez filtra kabinowego
Mundekk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 42 Pon Paź 31, 2011 10:40
Bartek8508



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink