Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 Si '97] Problem z olejem i plynem chlodniczym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:05
[R214 Si '97] Problem z olejem i plynem chlodniczym
Autor Wiadomość
CoreyT 



Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 18
Skąd: SK



Wysłany: Nie Lip 15, 2007 14:26   [R214 Si '97] Problem z olejem i plynem chlodniczym

Witam
Jestem posiadaczem Roverka 214 od grubo ponad roczku ... do tej pory mi nie psocil ... ale teraz woreczek sie chyba rozwiazal ;/ ostatnio mialem problem bo olej dostal mi sie do zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodniczego ... nieprzyjemna sprawa bo stalo mi sie to podczas jazdy - niestety wywalilo korek ... mechanik powiedzial ze to wina uszczelki pod glowica ... wymienil - pojezdzilem ze 2 miesiace i znow to samo ... na szczescie teraz zorientowalem sie wczesniej o calej sprawie ... i jakos tak jezdze (bo bez auta jak bez reki) ale w zbiorniczku dalej mam taka maź z oleju ... co mnie dziwi ze pomimo obecnosci oleju w plynie chlodniczym auto nie nagrzewa sie nawet o przyslowiowy stopien wiecej ... zaznaczam ze nie znam sie kompletnie na mechanice samochodowej ;) ... jesli ktos mial podobny przypadek albo wie o co chodzi prosze o kontakt :)
Ostatnio zmieniony przez Paul Nie Lip 15, 2007 22:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 15, 2007 14:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 15, 2007 16:21   

może to poprostu pozostałość po awarii uszczelki...(oczywiście tylko jeśli oleju nie ubywa)
czy układ chłodzenia był przepłukany po naprawie... :?:
jeśli nie to możesz być pewny, że trochę oleju zostało m. in. w chłodnicy, i teraz będzie wypływał...
i jeszcze upewnij się czy aby napewno uszczelki pod kolektorami zostały wymienione... bo ich usterki też się mogą tak objawiać...
i jeszcze
ładnie Cię proszę (póki co :twisted: ) popraw tytuł wątku na zgodny z regulaminem kącika :!:
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=15017
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Nie Lip 15, 2007 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
CoreyT 



Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 18
Skąd: SK



Wysłany: Nie Lip 15, 2007 22:14   

Do czasu drugiej naprawy oleju ubywalo ... w innym serwisie powiedzieli mi ze robota zostala spieprzona, ze mozna robic wszystko od nowa ale z tym beda sie wiazac duze koszty. Ostatecznie zostal uszczelniony dekiel (z niego tez wyciekal olej) powiedziano mi ze jesli to pomoze to nie trzeba bedzie rozbierac na nowo silnika. Teraz nie zaobserwowalem ubytkow oleju na bagnecie. Uklad byl plukany wielokrotnie - ale dalej sa w nim chyba pozostalosci bo ciagle ten syf zbiera sie w zbiorniczku. A co do tych uszczelek to nie mam zielonego pojecia czy byly wymieniane.
Rozmawialem ze znajomym i mowil ze mial identyczne objawy w Oplu Omedze 2,5 V6 - byly one tak samo leczone i nie pomagalo. Okazalo sie ze wina stala za chlodniczka oleju. Czy w Roverku jest cos takiego??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 15, 2007 22:30   

z tego co wiem to chłodniczki oleju raczej nie masz :???:
dowiedz się jeszcze o uszczelki kolektorów, ale skoro po uszczelnieniu pokrywy olej nie znika, to chyba jednak kiepskie płukanie.
Spróbuj sam przepłukac osobno chłodnicę, i osobno kanały chłodzące w silniku, gorącą wodą z ludwikiem, pod niewielkim ciśnieniem.
I jak jeździsz to pilnuj, czy CI płynu nie ubywa :!:
A jeśli robota została spie... źle wykonana, to przysługuje Ci prawo do reklamacji, więc koszty Cię nie powinny obchodzić :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
CoreyT 



Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 18
Skąd: SK



Wysłany: Nie Lip 15, 2007 22:37   

wogole bledem bylo ze wstawilem do tego warsztatu auto po raz pierwszy - akurat bylem kolo niego - a nie wiedzialem ze znajomy ojca ma lawete za free ;/ tak to nie byloby problemu i najprawdopodobniej auto byloby zrobione na cacy ... a to niby tez moj znajomy - jak pokazywalem mu wyciek z dekla to powiedzial ze nic sie nie dzieje i mozna jezdzic ... i tak na dobra sprawe to nie chce juz tam auta wstawiac - wole juz wydac znowu kase i miec pewnosc ze auto bedzie dobrze zrobione. Na razie caly czas monituje stan w zbiorniczku z plynem i poziom oleju. Najwyzej trzeba bedzie zrobic ostre plukanko :P i oby na tym sie skonczylo. Mam jeszcze pare pytan ale to juz chyba temat na osobny post.
 
 
marko_3444 



Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 1
Skąd: olsztyna



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 22:41   

...musisz uszczelnić tuleje cilinrów. To jest poprawne działanie. Bo problem nie zniknie przez wymiane samej uszczelki. P.s. na dole /silikonem/
 
 
pawel4580 



Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 16:00   

Witam!
Ponad 1,5 roku walczyłem z ubytkiem płynu chłodniczego w R214i. Czytałem na internecie, sprawdzałem objawy uszczelki głowicy, dociskałem opaski na wszystkich wężach, termostat, pompa, nagrzewnica itd. Dolałem uszczelniacz w płynie do chłodnic oraz w proszku, mimo to płyn ubywał nawet co 20 km dolewałem 0,5 litra a wycieków płynu nigdzie nie było widać a jednak gdzieś znikał. Zimą było gorzej. Pomyślałem korek od zbiorniczka wyrównawczego, tylko został. Nie mogłem dostać w żadnym sklepie motoryzacyjnym takiego korka ani w hurtowni mimo, że pracuje w motoryzacji. Znalazłem korek na internecie przypadkiem,zamówiłem koszt 41 zł nowiutki założyłem i już miesiąc poziom płynu nie ulega zmianie. Korek ma zaworek i zaworek nie trzymał już ciśnienia to była przyczyna. Wycieków nie było widac ponieważ płyn odparowuje. Wcześniej oczyscilem zbiorniczek z syfu szczykawką przydałoby sie odpowietrzyc, ale nie koniecznie. Podstawa to korek mało kto wie, że to on jest w 99% sprawcą ubytku płynu. Zanim zaczniesz wymieniać uszczelke wymień korek! Podaje nr korka można wpisać w google i zamówić ze strony: NR korka PCD100160 strona http://www.englishcars.pl/?productID=1544 Myśle że wielu osobom pomoże. Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR 160] Problem z silnikiem i olejem.
TIGER Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Kwi 30, 2008 21:15
Markzo
Brak nowych postów [r214i 96']Problem z olejem
frontsite Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Lis 27, 2009 21:21
leszek95b
Brak nowych postów [R200] - Problem z olejem.
Klusek360 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Gru 13, 2013 18:59
Klusek360
Brak nowych postów [214Si '97] Problem z olejem + wspomaganie?
Lukaszn2006 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Cze 07, 2008 00:30
Paul
Brak nowych postów [R25] Problem z olejem w zbiorniczku wyrównawczym
smoczoos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Kwi 14, 2019 17:16
smoczoos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink