Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Stanął silnik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Stanął silnik
Autor Wiadomość
rolfik 



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: gda



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 19:54   [R620] Stanął silnik
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam.
Koledzy do dziś byłem szczęśliwym posiadaczem roverka 620 sdi.Jezdziłem nim 3 miesiące aż tu usłyszałem jakiś hałas(lekki zgrzyt) i koniec.Silnik zaczoł najpierw brzydko chodzić i zgasł.Po stanięciu auta nie próbowałem już go odpalać na pych myśląc że strzelił pasek rozrządu.Poprosiłem szwagra o przyjazd lawetą i na miejscu u teścia w warsztacie porozkrecałem osłony pasków i pasek rozrzadu jest ok.Silnik przy kreceniu na wale ani drgnie w jedną i drugą strone.Wydaje mi się że hałas ten był bardziej od strony rozrusznika,a że rozrusznik nie kręci wogóle tylko słychać bendiks to mam nadzieje że to może jakis dziwaczny mechanizm rozrusznika blokuje silnik.Jakby co to planuje najpierw wykręcić rozrusznik a pózniej ewentualnie zacząć od głowicy.Może ktoś z Was miał podobny przypadek i mógłby jakoś pomóc.

Pozdrawiam.

piter34: poprawiłem tytuł wątku. Dodaj rocznik!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 10, 2011 14:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 26, 2007 19:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 20:23   

....a sprawdzales stan oleju??????
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
markos620SDi 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 103
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 20:37   

to raczej nie rozrusznik
mi jak raz padł wyłącznik elektromagnetyczny w rozruszniku i byłem bez wyjścia to wziąłem na pych i zapalił od razu. Pamiętaj jednak, że paląc z popychu ryzykujesz zerwanie paska rozrządu
 
 
rolfik 



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: gda



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 20:59   

Stan oleju jest dobry.A co do rozruisznika to myślałem o sklinowaniu zębatek może.Sam nie wiem,trzeba by to od podstaw sprawdzać.A oleju jakby było mało to myślisz kolego o zatarciu np.panewek na wale?
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 21:05   

Podobny przypadek miał mój szwagier w peugocie 305 i był to wał korbowy, jak do tego doszło?? w głowicy zrobiły sie wżery i do oleju dostał sie płyn chłodzący z oleju zrobiła sie galareta i nie było smarowania, zatarły sie panewki i pękł wał korbowy nie było możliwości przekręcenia nim.


ściągnij głowice i zobacz jaki jest olej w korpusie silnika

niski stan oleju mógł spowodować zatarcie panewek na wale
 
 
 
rolfik 



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: gda



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 22:10   

Rok prod. mojego roverka to 1995
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 27, 2007 11:53   

rolfik napisał/a:
Rok prod. mojego roverka to 1995

Dodaj tę informację do tytułu wątku. Kliknij "edytuj" na swoim pierwszym poście...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 01:35   

rolfik napisał/a:
A oleju jakby było mało to myślisz kolego o zatarciu np.panewek na wale?


Tfu, tfu, pomyslalem o tym. Mogly ci sie panewki obrucic - pisales o jakims halasie i zgrzycie, a to, by na to wskazywalo.....
Zdejmij miske olejowa i odkrecaj i przykrecaj kolejno panewki. Ja stawiam na panewki glowne
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rolfik 



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: gda



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 16:48   

Od jutra będe działał.Narazie ściągnełem pokrywe zaworów i to nie wiele bo dalej żeby zobaczyć wałek rozrządu trzeba już rozpiąć rozrząd.No i odkręciłem ten rozrusznik bo mnie bardzo niepokoił ,ale jest ok.A chałas ten był właśnie bardzo słyszalny w okolicach rozrusznika,ale to mogło się nieść od dołu.W każdym bądz razie będe jechał od góry , bo przy takiej robocie warto też sprawdzić głowice,tłoki itd.Też lekko obstawiam panewki , ale z doświadczenia wiem że przed zatarciem dają one o sobie znać(chciaż cokolwiek),a mój silniczek chodził jak złoto :) . Koledzy a w roverku jest jakiś wałek pośredni ?
Miałem podobną sytułacje w t4 , silnik stanoł jak zmieniłem pompe vaku i zle ją włozyłem na tryby.Jakby ktoś z kolegów znał ustawienia rozrządu,znaki itd to bardzo proszę o podanie.

POZDRAWIAM.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 17:05   

Może odkręć na dole wziernik srzęgła.
Może oto ono Ci się posypało i blokuje koło zamachowe :???:
Nie spiesz się z rozkręcaniem silnika, jeszcze zdążysz ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rolfik 



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: gda



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 19:16   

Kolego jeśli możesz to napisz coś więcej o tym wzierniku.Nie naprawiałem nigdy tego.Gdzie to konkretnie jest i jak się do tego dobrac?
Pozdrawiam.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 20:27   

Na dole tam gdzie sprzęgło łączy się z silnikiem okazuje się że jego obudowa jest trochę większa niż blok silnika. Od strony silnika jest tam przykręcona zwykła blacha na 2-3 śrubki. Jak ją odkręcisz to zobaczysz koło zamachowe :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 21:48   

sTERYD napisał/a:
Na dole tam gdzie sprzęgło łączy się z silnikiem


Steryd ma na mysli polaczenie skrzyni biegow z silnikiem. Od spodu znajduje sie mala blaszka, ktora mozna odkrecic i obejzec mechanizm wysprzeglania

Po czesci powtuzylem powyrzszy post, ale dla Rolfika moze bedzie jasniej :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rolfik 



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: gda



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 12:51   

Zaraz zabieram się do naprawy.Tyle że pomyślałem,że jakby siadł czy rozsypał się wysprzeglik to nie było by sprzęgła, a auto zasprzegla sie poprawnie.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 14:28   

rolfik napisał/a:
że jakby siadł czy rozsypał się wysprzeglik to nie było by sprzęgła, a auto zasprzegla sie poprawnie.

skąd wiesz skoro silnik nie chodzi :shock:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rolfik 



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: gda



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 18:32   

Jesli wrzucam bieg to auto jest na biegu,a jak jest luz to się toczy.Pomijając to,rozebrałem głowice i juz wszystko wiem.W tłoku siedzi zawór,więc pewnie sie urwał.Teraz mam dylemat,czy robić remont czy szukac silnika ?
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 19:25   

Dowiedz sie ile kosztuje naprawa i poruwnaj ja z kupnem silnika( http://allegro.pl/item218...er_2_0_sdi.html ) , wtedy bedziesz wiedzial co jest bardziej oplacalne
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rolfik 



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: gda



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 20:30   

Jutro spróbuje wydostać tłok i zobacze jak wyglada cylinder.
Ciekawe czy tez wymieniaja całe gniazdo zaworowe w głowicy,bo ono troche dostało.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sie 05, 2007 21:24   

W silniku Serii L i skrzyni PG1 nie ma wziernika sprzęgła od spodu. Moze da sie coś zobaczyć od strony prawej półosi, ale wg. mnie "marne szanse".
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Licznik KM stanął
emo Rover serii 600, Honda Accord 9 Czw Wrz 03, 2009 08:43
szoso
Brak nowych postów [600] Stanął i nie odpala, a wcześniej choinka na drodze :)
spitz Rover serii 600, Honda Accord 12 Wto Lip 26, 2011 09:53
spitz
Brak nowych postów [R620] Silnik
silnik nie rowno pracuje
mariuszek86 Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Maj 26, 2008 19:09
mariuszek86
Brak nowych postów [R620] Silnik
fenomen1717 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Lis 15, 2010 08:38
thef
Brak nowych postów [R620] Silnik
kamil_620_si Rover serii 600, Honda Accord 4 Sro Sty 05, 2011 15:37
kamil_620_si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink