Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Wyciek płynu z chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Wyciek płynu z chłodnicy
Autor Wiadomość
eugeniusz.kam 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 31
Skąd: Paczków



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 09:36   [R620] Wyciek płynu z chłodnicy
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Tydzień temu kupiłem samochód i mam problem, w górnej części chłodnicy przy końcówce gwintowanej do której jest podłączony cienki przewód gumowy /tak jakby powrót/ wycieka płyn. Ta końcówka która jest wkręcana w chłodnicę rusza się widać że wcześniej było coś robione, co zrobić żeby usztywnić to łącze oraz uszczelnić by nie było wycieku gdyż poza tym chłodnica wygląda dobrze czy wystarczy uszczelnić silikonem odpornym na temperaturę?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 22, 2011 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 30, 2007 09:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 30, 2007 12:24   

W moim R200 mechanik uszczelniał jakąś pastą uszczelniającą...
Niestety nie pamiętam szczegółów. Nie był to silikon.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
darecki_gb 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 39
Skąd: Chodziez



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 12:55   

Witam ja tez mam problem z chlodzeniem pisalem juz temat ale nie wiem gdzie jest moj temat powinien byc w porady i usterki ale nie ma i nawet nie wiem czy ktos odpisal czy nie nie wiem jak mam sie pruszac na tym forum pozdrawiam
_________________
darek
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 30, 2007 13:47   

darecki gb, poczytaj sobie na spokojnie to.
...a potem potestuj w kąciku "Test"
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 18:35   

darecki gb napisał/a:
Witam ja tez mam problem z chlodzeniem pisalem juz temat ale nie wiem gdzie jest moj temat powinien byc w porady i usterki ale nie ma i nawet nie wiem czy ktos odpisal czy nie nie wiem jak mam sie pruszac na tym forum pozdrawiam


A ten post, który cytuję to Twój pierwszy (do sprawdzenia w tym momencie pod avatarem :)) więc nic wcześniej nie udało Ci się napisać. Swoje posty najprościej znajdziesz klikając w swój nick (prawa górna strona ekranu), a potem w "znajdź wszystkie posty darecki gb" :D
 
 
eugeniusz.kam 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 31
Skąd: Paczków



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 19:12   

Przyglądając się dokładniej stwierdziłem, że wcześniej była tam końcówka z tworzywa, ale widocznie się ułamała i poprzedni właściciel nagwintował i wkręcił śrubę z otworem w środku, trzymało to do pewnego momentu i słuchałem różnych porad mechaników i na razie nie trafiły się dwie takie same. Chodzi mi oto czym ewentualnie uszczelnić gwint oraz połączyć metal z plastykiem /podobno to carbon / by było szczelne i odporne na temperaturę i ciśnienie gdyż jest to powrót na pompę,
Pozdrawiam
 
 
Tomaszi 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 552
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 31, 2007 07:22   

eugeniusz.kam napisał/a:
Chodzi mi oto czym ewentualnie uszczelnić gwint oraz połączyć metal z plastykiem /podobno to carbon / by było szczelne i odporne na temperaturę i ciśnienie gdyż jest to powrót na pompę,
Pozdrawiam


możesz spróbować użyć kleju epoksydowego "distal" (jeden z najmocniejszych klei odpornych na temperaturę oraz bardzo wytrzymały), łączy trwałą spoiną: metal, tworzywa epoksydowe, drewno, ceramikę, beton, styropian, minerały skalne (granity, marmur), wyroby azbestowe (eternit), , mocznikowe, ebonit itp. nadaje się do uszczelniania - w przypadku awarii - urządzeń grzewczych...

przed zastosowaniem możesz zrobić próbę, zastygnięty klej wrzucić do gotującej się wody jak nie ulegnie destrukcji, to wydaje mi się dobrym rozwiązaniem, temperatura płynu chłodniczego nie powinna osiągnąć 100'C.
_________________
NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 11:28   

Tomaszi napisał/a:
temperatura płynu chłodniczego nie powinna osiągnąć 100'C.

Mylisz się. Wiatrak powinien załączać sie przy temperaturze 104°C więc taka temperatura zdecydowanie jest osiągana.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 31, 2007 12:10   

sTERYD napisał/a:
Mylisz się. Wiatrak powinien załączać sie przy temperaturze 104°C więc taka temperatura zdecydowanie jest osiągana.

W silnikach serii T wentylator załącza się przy temperaturze 96-100°C
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 12:33   

Cytat:
W silnikach serii T wentylator załącza się przy temperaturze 96-100°C

cóż, nie wiedziałem :oops:
niemniej jak widać 100°C jest osiągane...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
eugeniusz.kam 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 31
Skąd: Paczków



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 17:07   

Dzisiaj rozmawiałem z kolegą tokarzem, który wytoczy mi śrubę z otworem z drobnym gwintem większym o 0,2 mm i całość wkręcę na klej odporny na temperaturę i ciśnienie. Jak wszystko będzie w porządku to dam znać. Dzięki za porady.
Pozdrawiam
 
 
Tomaszi 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 552
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 31, 2007 17:35   


eugeniusz.kam napisał/a:
całość wkręcę na klej odporny na temperaturę i ciśnienie.

chętnie dowiedział bym się (może inni też) jakiego kleju użyjesz, lub mechanik.
tak poszperałem w necie odnośnie klejów odpornych na temperatury i oto co znalazłem:
klej METALLKLEBER Y niemieckiej firmy Diamant, Odporność na nacisk do 250 N/mm²; max. temp. -30 / +130º C.
_________________
NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
 
 
 
eugeniusz.kam 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 31
Skąd: Paczków



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 17:44   

Jestem w trakcie poszukiwań, klej musi być odporny na temperaturę i ciśnienie, ten klej co znalazłeś ma dosyć ciekawe właściwości tylko zastanawia mnie ta uniwersalność. Z tego co mi mówił mechanik trzeba takiego kleju, który połączy tworzywo z którego wykonana jest chłodnica z metalem. Jutro będę w serwisie spróbuję coś więcej ustalić.
Pozdrawiam
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 18:26   

a nie prościej wkręcic na taśmę teflonową :?:
Bardzo dobrze uszczelni, a wytrzymałość temiczna napewno też wystarczy ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 18:37   

Kiedyś znajomy używał kleju firmy Wurth, o ile pamiętam miał barwę czerwoną i do tem. 350C
_________________
DEBEC
 
 
Tomaszi 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 552
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 31, 2007 19:43   

Wurth to mi się kojarzy tylko z klej do klejenia szyb.
Szukając tym razem nie w klejach a w silikonach, to to pewnie idzie dostać w większości motoryzacyjnych

K2 RED SILIKON 350C Wysokotemperaturowy silikon czerwony
Cytat:
o dużej wytrzymałości termicznej +350C. Absolutnie bezpieczny dla sond Lambda i komputerów pokładowych.
Zastępuje tadycyjne uszczelki korkowe, papierowe, azbestowe, filcowe i gumowe.
Odporny na oleje, smary, płyny chłodnicze, itp.
Nadaje się do wszystkich modeli i marek samochodów m.i. stosowany do uszczelniania:
pokryw zaworów, uszczelek termostatu, misek olejowych, pokryw wału rozrządu, pomp wodnych, pokryw mostów tylnych i innych.

cena około 10złotków :smile:
_________________
NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
 
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 21:34   

Pisząc o Wurth miałem na myśli tego rodzaju specyfik. A tak gwoli sprawiedliwości to trudno porównać wyroby firmy Wurth ( nie mam z nią nic wspólnego ) z K2? I ta cena 10 zł. Aby jakość była wyższa niż cena. Jestem zwolennikiem nie przepłacania tylko za markę, ale w tej chwili namnożyło się tak dużo firm, które oferują produkty najlepsze w swoim mniemaniu gdy innym uznanym markom zajęło trochę czasu opracowanie i sprawdzenie jakości swoich produktów.
_________________
DEBEC
 
 
Tomaszi 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 552
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 01, 2007 14:12   

DEBEC napisał/a:
I ta cena 10 zł. ... Jestem zwolennikiem nie przepłacania tylko za markę

Zgadzam się, szczerze to sam nie wiedział bym co wybrać :/ a cena 10zł za 60 parę gram.
_________________
NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
 
 
 
Phillippe 




Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 120
Skąd: Czarna Białostocka

Rover 600

Wysłany: Pią Mar 05, 2010 12:43   

Piszę tutaj, żeby nie zaśmiecać forum.

Chcę sie dowiedzieć, gdzie najtaniej mogę dostać chłodnicę do 620Ti, może być od diesela, bo tam szły takie same. Oczywiście mam na myśli używkę. Z góry dzięki za pomoc!
 
 
 
BorysOpole 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 316
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Mar 05, 2010 22:33   

miałem ten sam problem użyłem kleju autoweld cx-80 odborny na temperatury kwasy itp itd auto jeździ tak już od września i jest spokój nic nie wycieka, wcześniej miałem omawiany distal ale była to porażka po 2 tygodniach element zaczynał się odklejać
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Ubywa płynu w chłodnicy
michalk Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Lis 01, 2009 19:56
michalk
Brak nowych postów [R620] Wymiana płynu w chłodnicy
herc Rover serii 600, Honda Accord 17 Pią Lip 20, 2012 20:08
Phillippe
Brak nowych postów [R620] Wyciek płynu, gdzie termostat?
farow Rover serii 600, Honda Accord 4 Sro Paź 29, 2008 14:56
Gość
Brak nowych postów [R620]Wyciek płynu ze sprzęgła-jaka to część (zlokalizowana)
mianko Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Wrz 30, 2013 11:03
zuber84cool
Brak nowych postów [620 SDi] wyciek chłodnicy
sawek112 Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Maj 12, 2013 01:37
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink