Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4Si 96r] kilka usterek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4Si 96r] kilka usterek
Autor Wiadomość
mathart 




Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 11:42   [R200 1.4Si 96r] kilka usterek

Witam.
3 miesiące temu zostałem szczęśliwym posiadaczem srebrnej 214 Si z przebiegiem 160 tys, z czego ostatnie 40 zrobione na gazie. Przegląd u mechanika w dniu zakupu zaowocował jedynie stwierdzeniem, iż tylne amortyzatory lekko się pocą, pęknięta obudowa od filtra powietrza... poza tym cud miód palce lizać... serwis ASO w Warszazwie dodam. Drugiego dnia pękła rurka od chłodnicy, płyn wyciekł a silnik radośnie buchnął dymem. Wskaźnik temperatury powietrza dzielnie trzymał poziomą wartość. Ten sam mechanik nie stwierdził żadnych poważnych usterek, rurkę naprawiłem sam - a auto nadal cud miód... po zrobieniu 200 km jazda na gazie przestała mieć jakikolwiek sens. Na wolnych obrotach silnik się dławił i padał, a spalanie wyszło na poziomie 14 l gazu/100. Mechanik stwierdził iż to wina obudowy filtra powietrza. Wymieniłem wraz z filtrem... dla mechanika cud miód .. ja niestety już na benzynie steresuje się stojąc w korku. Udałem się do innego warszawskiego aso... objawy opisałem następująco.
- silnik pracuje nieregularnie
- traci moc
- dławi się
- płyn chłodnicowy uzupełniam co 300 km
- charczy przy odpalaniu

Jego wnioski
- do wymiany uszczelka głowicy
- świece oraz przewody
- "bendix"
cena: 1500 zł

I tu oto pytanie: co mogę zrobić sam, co i gdzie taniej i czy to naprawdę tak dużo kosztuje.
To mój pierwszy samochód - także jestem zielony.
Pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 20, 2007 11:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 20, 2007 12:05   

mathart, gdzie ubywa ten płyn chłodniczy? Skąd się leje?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 14:08   

bendix to sprzęgiełko rozrusznika, więc podpada tylko jeśli masz kłopoty z kręceniem, a dokładniej jeśli rozrusznik kręci, a silnik nie.
Świece i przewody to niedrogi interes i bez problemu wymienisz sam :) do kompletu jeszcze dorzuciłbym kopułkę i palec rozdzielacza.
Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą, to się najpierw przyznaj, czy nie masz jakichś innych objawów poza uciekającym płynem, bo to już spory wydatek, a może się okazać, że niepotrzebny :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 20, 2007 15:26   

sTERYD napisał/a:
bendix to sprzęgiełko rozrusznika, więc podpada tylko jeśli masz kłopoty z kręceniem, a dokładniej jeśli rozrusznik kręci, a silnik nie.

mathart, wspominał o jakimś harczeniu w momencie odpalania. Myślę, że dlatego mechanik zwrócił uwagę na bendix.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mathart 




Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 17:06   

piter34 napisał/a:
mathart, gdzie ubywa ten płyn chłodniczy? Skąd się leje?


Jeśli to możliwe to wydostaje się on przez wydech... :/


sTERYD -> tylko aby wymienić samemu świece potrzebowałbym klucza do świec, prawda ? gdzie i za ile taki dostane? i gdzie najlepiej kupić samemu te części ?


Przy odpalaniu często nic nie kręci, słychać tylko "metaliczno-charczący" dźwięk.


dzięki za odpowiedzi
pozdrawiam
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 18:49   

mathart napisał/a:
tylko aby wymienić samemu świece potrzebowałbym klucza do świec, prawda ? gdzie i za ile taki dostane? i gdzie najlepiej kupić samemu te części ?

to klicz 16 najlepiej się sprawdza rurowy (nasadowy dwustronny) kupisz nawet w hipermarkecie, a napewno w castoramie czy innym takim:), lub jakiś inny długi nasadowy klucz :cool:
Cytat:
Przy odpalaniu często nic nie kręci, słychać tylko "metaliczno-charczący" dźwięk.

stawiam na to co u mnie, czyli zjeżdżony wieniec na kole zamachowym w jednym- paru miejscach, (u mnie na szczęście jeszcze rzadko się trafia :))

[ Dodano: Pon Sie 20, 2007 7:50 pm ]
Cytat:
Jeśli to możliwe to wydostaje się on przez wydech... :/

oczywiście że możliwe, ale nie koniecznie musi to oznaczać uszczelkę pod głowicą, równie dobrze winna może być uszczelka pod kolektorem dolotowym (warto sprawdzić :))
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mathart 




Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 16:18   

Dzięki za odp.

Mam jeszcze kilka pytań - czy i jak sam mogę stwierdzić która z uszczelek jest uszkodzona ?

Zabieram się za kupowanie części - jeśli coś Waszym zdaniem jest nieodpowiednie lub znacie coś lepszego w podobnej cenie - czekam na rady.

- świece zapłonowe - BKR6E - komplet - 36 zł
- przewody RVS7- (www.janmor.pl) - 87 zł
- kopułka aparatu zapłonowego - 29 zł
- klucz do wymiany świec :) - 28 zł

razem - ok 180 zł - brzmi lepiej niż 1500 zł, ale wciąż bez wymiany uszczelki.
Pracuje długo, także nie mam szans jeździć po sklepach - wszystkie części wyszukałem w necie - głównie allegro - znalazłem też uszczelkę pod głowice za 80 zł...

Pozdrawiam [/quote]
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 17:14   

Cytat:
Mam jeszcze kilka pytań - czy i jak sam mogę stwierdzić która z uszczelek jest uszkodzona ?

to nie jest takie proste :( , jeśli by to była uszczelka pod głowicą to pewnie byś miał jeszcze inne objawy, oprócz znikającego płynu, majonez w zbiorniczku, lub pod korkiem wlewu oleju, powiększający się stan oleju, i jeszcze pewnie kilka możliwości :(
Jeśli chodzi o uszczelkę kolektora, to można ja zmienić na próbę, bo nie wyniesie to zbyt drogo, tylko jeszcze warto przy tym sprawdzić płaskość kolektora :)
Cytat:
- świece zapłonowe - BKR6E - komplet - 36 zł
- przewody RVS7- (www.janmor.pl) - 87 zł
- kopułka aparatu zapłonowego - 29 zł
- klucz do wymiany świec :smile: - 28 zł

wszystko pięknie, tylko brakuje Ci palca rozdzielacza, i ten klucz jakiś chyba ze złota ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 22, 2007 09:30   

mathart napisał/a:
znalazłem też uszczelkę pod głowice za 80 zł...

Ja bym nie ryzykował, tylko zakupił oryginał w www.tomateam.pl
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mathart 




Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Sie 24, 2007 10:23   

No i niestety - stało się... wczoraj w warszawskim korku przerwania w pracy silnika osiągały już poziom praca/przerwa/praca/przerwa... temperatura silnika gwałtownie skoczyła i spod maski zaczęła wydostawać się para... pękła kolejna rurka - załączam zdjęcie. Po odczekaniu dłuższej chwili dotarłem do jakiegoś mechanika... jego wnioski...
- sparciałe rurki... wymienić.
- świece i przewody obowiązkowo.. palec aparatu też.
- płyn chłodnicowy wydostaje się przez wydech oraz trafia też do ... miski olejowej... wymienić pilnie uszczelke pod glowicą

I niby wszystko jasne... ale warszawskie ceny mnie dobijają... za to wszystko zawołał 1500 zł... za wymiane samej uszczelki 1100 zł. Całe silniki na allegro są już za 1500 zl... :/

Szwagier mieszkający w Toruniu ma zaprzyjaźniony dobry zakład mechaniczny ... obiecali się zająć autkiem za prawie darmo... wymiana uszczelki - 200 zł. I teraz mam dylemat, bo według tutejszych dwóch mechaników szanse na dojechanie do Torunia są równe 0... radzą ewentualne holowanie lub naprawę u nich...

Jakby tego było mało... musiałem dojechać dziś do pracy... silnik przerywał z częstotliwością bicia serca chomika... przełączyłem na gaz i nastąpily dwa wybuchy...
skutek widoczny - obudowa filtra powietrza... zdjecie 2

Co radzicie... naprawić w Warszawie, jeśli tak to gdzie najlepiej ? , czy laweta do Torunia ?

Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sie 24, 2007 10:41   

za wymianę uszczelki pod głowicą 1100 złych to nie jest taka straszna cena (z częściami oczywiście). do Torunia możesz dojechać jak wymienisz części zapłonu, o których wspomniałeś (swoją drogą to chyba powinieneś już dawno zrobić jak masz gaz :???: ) no i jeszcze jak będziesz baaaardzo uważał :( , ale 200 złych to ja przypuszczam, że Cię za samą robotę skasują, dolicz jeszcze części ;)
a silnik z allegro wiesz różnie bywa, możesz za miesiąc mieć ten sam problem :(
obudowa filtra... no cóż, ciekawe jak sie ma kolektor :(
a jeśli chodzi o warsztaty w warszawie to koledzy napewno doradzą gdzie dobrze i niedrogo :D
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
DeeBo 




Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 34
Skąd: Bartoszyce NBA



Wysłany: Pią Sie 24, 2007 10:50   

Gaz w roverze ? ? ?? ? ?? ? w moim przekonaniu NIGDY !! ! ten samochód niewiele pali , wiec ja np gazu nigdy nie założe i może wydawac sie dziwne ,ale śmiać chce mi się z tych którzy go mają zamiar założyć do silników 1,4 i.. . . szkoda silnika moim zdaniem do małych pojemnosci ... rozumiem bestia to i gaz poratuje ... ale do tych maluchów ... no ja nie uważam..
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sie 24, 2007 11:30   

DeeBo napisał/a:
Gaz w roverze ? ? ?? ? ?? ? w moim przekonaniu NIGDY !! ! ten samochód niewiele pali , wiec ja np gazu nigdy nie założe i może wydawac sie dziwne ,ale śmiać chce mi się z tych którzy go mają zamiar założyć do silników 1,4 i.

Ty się śmiej, a oni płacą kilkanaście PLN mniej za każde przejechane 100km :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
DeeBo 




Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 34
Skąd: Bartoszyce NBA



Wysłany: Pią Sie 24, 2007 11:34   

Niech płacą mniej ja bede jeździł dłużej i sie smiał z tych , którzy stają na poboczu z czestymi usterkami dotyczącymi posiadanie gazuw samochodzi no tak czy nie ? ;)))) )
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sie 24, 2007 11:43   

DeeBo napisał/a:
Niech płacą mniej ja bede jeździł dłużej i sie smiał z tych , którzy stają na poboczu z czestymi usterkami dotyczącymi posiadanie gazuw samochodzi no tak czy nie ? ;) ))))

Przy dobrze zamontowanym i wyregulowanym gazie nikt nie będzie stawał na poboczu. ;-)
Jeżeli ktoś oszczędzał na jakości/typie instalacji i wybrał zakład, w którym pracuje kowal, a nie monter LPG, no to już jest inna sprawa...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
DeeBo 




Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 34
Skąd: Bartoszyce NBA



Wysłany: Pią Sie 24, 2007 11:55   

Ja mam jeszcze na tyle dobrze ,że nie myśle o gazie ponieważ problemu z benzyną nie mam ;)))) mieszkam blisko granicy rosyjskiej :)))
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sie 24, 2007 12:59   

DeeBo napisał/a:
Ja mam jeszcze na tyle dobrze ,że nie myśle o gazie ponieważ problemu z benzyną nie mam ;) ))) mieszkam blisko granicy rosyjskiej :) ))

Po ile tam Pb95?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
DeeBo 




Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 34
Skąd: Bartoszyce NBA



Wysłany: Pią Sie 24, 2007 13:08   

No ja generalnie juz po polskiej stronie mam Pb dobrej benzynki po 3 zł
 
 
 
eszet 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Osiek k/Oświęcimia



Wysłany: Pią Sie 24, 2007 14:43   

DeeBo napisał/a:
No ja generalnie juz po polskiej stronie mam Pb dobrej benzynki po 3 zł

To trzeba było od tego zacząć posta,a nie gadać,że nie chcesz silnikowi krzywdy gazem robić :wink: .
_________________
Był Roverek....i jeszcze będzie !! !
 
 
mathart 




Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Sie 24, 2007 14:52   

sTERYD napisał/a:
swoją drogą to chyba powinieneś już dawno zrobić jak masz gaz


Masz racje... jednak uwierzyłem na słowo poprzedniemu właścicielowi, który twierdził, że zrobił to dwa miesiące wcześniej.

sTERYD napisał/a:
no cóż, ciekawe jak sie ma kolektor


Czy mogę sam zanalizować awaryjność kolektora ?
Jakie mogą być inne objawy jego usterki ?

DeeBo napisał/a:
Gaz w roverze ? ? ?? ? ?? ? w moim przekonaniu NIGDY !! !

Widzisz DeeBo - nie każdy ma tak dobrze jak Ty (3zł/l)... ja robie dziennie prawie 100 km, więc nie było innej opcji. Fakt faktem pięknie było tylko w planach bo od początku autko jadło mi prawie 12l/gazu ale etap dopieszczania, naprawiania po poprzednim właścicielu nadal trwa.

Mam jeszcze naiwne pytanie :oops: na zdjeciu1 umieściłem dzisiejszą awarię - pękniętą rurkę... do czego ona doprowadza płyn ? jak się nazywa ta część ?

Swoją drogą przynajmniej dzięki mojemu roverkowi naucze się trochę :>
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [214 16v 97'] kilka usterek...
problemy z lpg i ...
Debek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Lut 03, 2009 14:31
arturky
Brak nowych postów [R220SDi 5dr 99r] kilka usterek
przede wsztstim alarn, wycieraczki, spryskiwacze, dźwignia zmiany biegów... i coś pod maską.
Botanix Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 27 Wto Lut 17, 2009 23:45
Botanix
Brak nowych postów [R25 / R200 / MG ZR] parę usterek..
HuMaX Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Mar 03, 2010 20:44
HuMaX
Brak nowych postów [R25] Diagnoza kilku usterek
LukaszBDG Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Lis 15, 2011 11:09
LukaszBDG



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink