Wysłany: Wto Sie 21, 2007 15:11 [R x20 Seria L '95-'99] D/SD/Di jakie różnice
W Technicznym FAQ
Cytat:
· [Seria L] Jak wymienić czwartą świecę żarową? (tę za pompą wtryskową).
Na przykładzie R420D (wersja bez turbiny) ....
Już jestem zblazowany całkiem, jeśli chodzi o mój silnik. W serwisie zapewniali mnie, że to wersja 105KM (specialnie pytałem), w papierach mam napisane 420D 105KM. Turbo sprężarkę R posiada, brakuje tylko IC i jeszce ABS.
Podsumowując osłona silnika na 4 śruby, więc jak rozumiem silnik to: SD 86KM??
Prawdę mówiąc dane techniczne i parametry silników D/SD/Di są identyczne i patrząc z tego punktu widzenia nie ma to znaczenia, tylko jak się to ma do reszty konstrukcji np. z cytatu [R420D (wersja bez turbiny)].
Co mają a czego nie w/w wersje silnikowe?
_________________ NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
Ostatnio zmieniony przez Tomaszi Wto Sie 21, 2007 23:10, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 21, 2007 15:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W technicznym FAQ masz częściową odpowiedź na swoje pytanie.
U Ciebie jest na 100% silnik 86KM, czyli bez IC.
Konstrukcyjnie jest taki sam.
Jest tam chyba inny typ wtrysku, tzn. MEMS Diesel wobec BOSCH EDC w wersjach 105KM.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Błąd w Technicznym FAQ Powinno być: "Wersja bez intercoolera..."
już poprawiono
Fajnie, mam tycityci wkład w T.FAQ
Tak mi to właśnie nie pasowało coś, bo z tego co się zdążyłem zapoznać z rowerkami [jak na razie za mało, o wiele za mało, uczę się cały czas, dłubię i szperam ] to myślałem że, cała seria L ma turbinę.
Teraz to już na pewno wiem, że to 86KM ale dalej będę drążył temat tych oznaczeń, nie potwierdziliście czy SD
Od czego one są uzależnione te oznaczenia? Z pominięciem SDI bo ten to wiadomo, chociaż te róznice też warto by wyszczególnić, jedną już piter34 wyszczególnił.
Cytat:
Jest tam chyba inny typ wtrysku, tzn. MEMS Diesel wobec BOSCH EDC w wersjach 105KM.
jak ktoś coś wie, wyszuka (też szukam) to piszcie w tym temacie.
Jak troszkę się tego zbierze, to może zrobimy w punktach podsumowanie, warto by mieć coś takiego w jednym miejscu.
[ Dodano: Sro Sie 22, 2007 1:13 am ]
Sorki ale będę się znów czepiał, znów małe nieścisłości
Cytat:
T.FAQ
· [Seria L] Jak są oznaczane modele z tymi silnikami i co znaczą te wszystkie literki?
... W przypadku serii 200 oraz 400 słabsze jednostki (te bez intercoolera, ale również z turbo) mają moc 86KM i można je poznać po oznaczeniach "D" oraz "SD". "SD" oraz "D" oznacza wersję bez IC. Mocniejsze wersje oznaczane są "Di" oraz "SDi". ...
Cytat:
Dane techniczne modelu
420D/SD/Di]
Moc maksymalna [KM / obr./min] ___________ 86/4500
220Di
Moc maksymalna [KM / obr./min] ___________ 63/86/4500
Według T.FAQ "Di" to mocniejsza wersja, natomiast Dane Techniczne podają, że to słabsza wersja 86KM.
Pomyłka? a jak nie to w czym "Di" jest mocniejsze? To ja sie uczę a wy poprawiajcie.
_________________ NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
Według T.FAQ "Di" to mocniejsza wersja, natomiast Dane Techniczne podają, że to słabsza wersja 86KM.
Pomyłka? a jak nie to w czym "Di" jest mocniejsze? To ja sie uczę a wy poprawiajcie.
"Di" w przypadku R400 to wersja 105KM.
Brt nic nie poprawiaj. Sam kiedyś się Ciebie pytałem o to i podałeś przykład auta jednego z klubowiczów.
Zgadza się ,ale przeczytaj, co napisał Tomaszi Jest różnica pomiędzy Technicznym FAQ a Danymi Technicznymi. I w przypadku R400 Di oznacza mocniejszą wersję. Przed poprawieniem i tak bym jeszcze raz przeanalizował zawartość i z Tobą skonsultował
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Sie 22, 2007 11:12
Zagooglałem na "rover 400 sd":
MODELS COVERED: 4dr saloon and 5dr hatch, 1.4 8v and 16v, 1.6, 2.0 turbo diesel and intercooled turbo diesel [base, i, Si, SE, SLi, GSi, iE, iS, iL, XL, Executive, D, SD, SDi, SLDi, GSDi]
W tym artykule twierdzą, że 105KM miały tylko wersje "SDi, SLDi and GSDi", a my już ustaliliśmy, że "Di" jest 105KM, a fotek potwierdzających istnienie "400 SD" brakuje.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Ale zamieszanie. Dodam tylko do tego kociołka, ze to ja pisałem o wymianie 4 świecy żarowej w R 420 D z silnikiem 86 KM który ma turbosprężarkę . Wcześniej czytałem ,że nie ma silników 86 KM. i 105 KM bez turba. Jak to jest ?. Ponadto cześć piszących posty używa określeń TD ,a przecież takich nie ma (chyba tylko w Hondzie 2.0 )
Wszystkie mają turbo, ale nie wszystkie mają IC. Był error w Technicznym FAQ
A używanie określenia TD wynika z niewiedzy lub popularności tego symbolu..
Druga rzecz, to w danych tech. jest model "400 SD", a takich to chyba nie było, prawda?
Z informacji na TEJ stronce 420SD nie ma. Za to na pewno jest w serii 200 (D/SD/SDI).
Chociaż na czeskiej stronie klubowej znalazłem 3 użytkowników Rovera 420 SD.
Na cars.lycos.co.uk jest wersja 420 SD oraz "420 DS Special Edition 5d"
W każdym bądź razie w profilu zostanę przy "R420D" 86KM
Podsumowując: 420 to D/Di/SDI
..........................220 to D/SD/SDI
......................... 620 to Di/SDi/GSDi
Na forum mg-rover jest temat 220 SDI albo Di. tylko ja słabo znam EN. Piszą tam o jakichś różnicach?
Ale zamieszanie. Dodam tylko do tego kociołka, ze to ja pisałem o wymianie 4 świecy żarowej w R 420 D z silnikiem 86 KM który ma turbosprężarkę . Wcześniej czytałem ,że nie ma silników 86 KM. i 105 KM bez turba. Jak to jest ?.
Zarówno 86KM, jak i 105KM mają turbosprężarkę!
Ile razy o tym samym można pisać?
Różnica polega na braku intercoolera (chłodnicy powietrza) w wersji 86KM.
Pyzdra napisał/a:
Ponadto cześć piszących posty używa określeń TD ,a przecież takich nie ma (chyba tylko w Hondzie 2.0 )
To tylko literki!
I tak chodzi o ten sam silnik. Ludzi czasem ponosi fantazja i piszą np. "TD", aby podkreślić, że mają TurboDiesla. Oznaczenia handlowe ROVERa były oczywiście inne.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pią Sie 24, 2007 22:59
Tomaszi napisał/a:
Prawdę mówiąc dane techniczne i parametry silników D/SD/Di są identyczne i patrząc z tego punktu widzenia nie ma to znaczenia
Wydawało mi się, że to już przerabialiśmy. D/SD różnią się od siebie wyposażeniem (podobnie jak Di/SDi). Wersja Di ma silnik z intercoolerem.
piter34 napisał/a:
Druga rzecz, to w danych tech. jest model "400 SD", a takich to chyba nie było, prawda?
Hmmm...
[ Dodano: Sob Sie 25, 2007 12:08 am ]
Tomaszi napisał/a:
Podsumowując: 420 to D/Di/SDI
..........................220 to D/SD/SDI
......................... 620 to Di/SDi/GSDi
Ja bym napisał: 220D/SD i 220SDi, 420D/SD i 420Di/SDi/GSDi/SLDi, 620Di/SDi/GSDi/SLDi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum