Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Zdarza się to przy niedogrzanym silniku. Podczas jazdy czuć szarpnięcia, trwa to jakieś 5s. Gdy zdarzy się to na postoju pod światłami i to właśnie wtedy obroty skaczą między 500 - 1500, nic nie pomaga przygazówka. Trwa to kilkanaście sekund i wszystko wraca do normy. Dziś mi nawet zgasł, ale odpalił bez problemu. Podejrzewam jakiś czujnik temperatury. Czasem występuje problem "falujących" obrotów, czyli + - 100 ale się tym nie przejąłem.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Sie 29, 2007 13:46
Sprawdź te kody, bo mogło być tak, że check błysnął tylko i tego nie zauważyłeś. Odpowietrzałeś filtr paliwa przy wymianie? I standardowo, pooglądaj przewody i wtyczki wiązki idącej po silniku.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Sie 29, 2007 14:02
61 Czujnik pozycji nastawiacza dozującego paliwo – wysokie/niskie napięcie Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania, zwarcie do masy, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM
Powiem tak, na 99,99% masz gdzieś lekkie zwarcie w wiązce. Musisz dokładnie obejrzeć całą wiązkę biegnącą od kostek po lewej stronie silnika aż do kostek pompy wtryskowej. Najlepiej zaopatrz się wcześniej w taśmę izolacyjną i spray do styków. Rozwijaj po kolei sprawdzaj, oczyszczaj sprayem i lutuj podejrzane miejsca. Porządnie też popsikaj kostki. Najważniejsze są kostki przy pompie.
Pocieszę Cię, miałem błąd 64 odnoszący się do samego nastawiacza, walczyłem z tym trzykrotnie zanim się uporałem. Ale udało się. Trzeba to zrobić po prostu raz a porządnie, obejrzeć miejsce po miejscu i lutować wszelkie podejrzane miejsca, a przede wszystkim spryskać porządnie kostki.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Sie 29, 2007 18:09
Tak to siedzi w pompie i jedyna nadzieja, że zawiodła wiązka, bo z pompą to - każdy wie - wolelibyśmy nie mieć do czynienia . Ale, jak mówię, na 99% jest to wina elektryki (i z moich doświadczeń i z wielu innych przypadków opisanych tu na forum) więc głowa do góry . Śmiem twierdzić, że wiązka silnika to taki sam newralgiczny punkt 600tek jak wiązka tylnej klapy w 200kach. Zresztą, cytując mechanika, którego ktoś tu kiedyś wspomniał, "to bardzo dobre silniki, ich jedynym słabym punktem jest elektryka".
Zgasł mi dzisiaj już kilka razy i nie chciał odpalić. Nic, idę na parking grzebać. Trzymajcie kciuki.
[ Dodano: Czw Sie 30, 2007 7:31 pm ] thef, miałeś rację. Zwara na wiązce była gdzieś w okolicy osłony rozrządu bliżej ściany grodziowej. Zwara była taka, że jak ruszajałem wiązką przód - tył, to w ten sposób dodawałem gazu i silnik wyraźnie przerywał, a z tyłu chmura spalin. W zasadzie nie znalazłem bezpośedniej przyczyny zwarcia, ale zdjąłem całą starą izolację i założyłem nową. Poczyściłem benzyną ekstrakcyjną zmonotwałem do kupy i działa. W jednym monencie zauważyłem jakiś "tuning". Jakieś gołe kable (patrz foto) leciały sobie bez oryginalnej izolacji pod taśmą izolacyjną i łączyły się z innym przewodem miejscowo pozbawionym izolacji. Nie wiem czy tak ma być, ale zaizolowałem na nowo. Mam nadzieję, że teraz wszystko będzie dobrze.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2006 Posty: 134 Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: Wto Wrz 04, 2007 18:44
thef napisał/a:
Sprawdź te kody, bo mogło być tak, że check błysnął tylko i tego nie zauważyłeś. Odpowietrzałeś filtr paliwa przy wymianie? I standardowo, pooglądaj przewody i wtyczki wiązki idącej po silniku.
Nie chce zakladac nowego tematu wiec tylko wtrace pytanie - na czym polega odpowietrzanie filtra po wymianie? Nigdy tego nie robilem w poprzednich samochodach kiedy wymienialem filtr, ale i problemow nie mialem.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Wrz 04, 2007 18:57
No to super, Zientas, cieszę się, że autko gra jak należy. Gdyby coś się jeszcze działo, to wiesz gdzie szukać - bo nie zawsze uda się wszystko zrobić dokładnie za pierwszym razem - ja robiłem 3 razy "rozwijanie" . W tym miejscu gdzie miałeś zwarcie lubi się przygrzać izolacja - może ktoś niezbyt dokładnie zamontował obudowę silnika i dotykała tej wiązki i ją za bardzo rozgrzała. Co do tych kabelków to nie wiem od czego one są, musiałbyś "pójść za nimi" i szukać.
ezy napisał/a:
Nie chce zakladac nowego tematu wiec tylko wtrace pytanie - na czym polega odpowietrzanie filtra po wymianie? Nigdy tego nie robilem w poprzednich samochodach kiedy wymienialem filtr, ale i problemow nie mialem.
Problemów może w zasadzie nie być, ale zawsze lepiej mieć odpowietrzony filterek, tak, żeby w całości był wypełniony paliwem, które jak wiemy lubi się pienić. Robi się to prosto, odkręcając troszkę śrubkę znajdującą się na górze filtra i podpompowując gruszką do momentu płynnego wycieku paliwa.
Nie chce zakladac nowego tematu wiec tylko wtrace pytanie - na czym polega odpowietrzanie filtra po wymianie?
trzeba podpompować paliwo tzw gruszką, czyli pompką ręczną, żeby pompa wtryskowa miała w sobie paliwo, bo w przeciwnym razie pompa nie będzie dobrze zasysać paliwa ze zbiornika i silnik będzie przerywał
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2006 Posty: 134 Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: Sro Wrz 05, 2007 08:54
o rany rany, chyba bylem wielce zmeczony jak to pisalem (jeszcze w pracy). Nie wiem dlaczego wydawalo mi sie ze jest mowa o filtrze powietrza i sie tak zastanawialem co sie tam odpowietrza. Racja! To jest filtr paliwa - wszystko jasne, procedury znane.
Sorki za zamieszanie - nie wiem co mi sie na oczy rzucilo
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2006 Posty: 134 Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: Sro Wrz 05, 2007 18:17
wiem wiem zasiedzialem sie, galy mialem zmeczone od monitora. A swoja droga (skoro w profilu masz o elektrycznosci) to powiem ze w tej samej branzy pracujemy Projektuje elektrycznosc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum