Wysłany: Pon Wrz 03, 2007 16:38 [R214i '99] temperatura
Witam,
Problem ze wskazówką temperatury.
Od miesiaca jestem posiadaczem Roverka i dzisiaj przydarzyła mi sie niepokojąca sytuacja.
Po około 30 minut stania w korkach wskazówka wychyliła mi się ponad połowę, wentylator chyba pracował (wydawało mi się że go słyszę), ale wskazówka dalej rosła. Osiąnełą poziom około 3 mm powyżej połowy. Przejechałem szybko przez skrzyżowanie, zatrzymałem się i po upewnieniu że wentylator nie chodzi wyłączyłem silnik. Po otwarciu maski było czuć że jest dosyć ciepło, tak jakby mocniej niż zwykle, wpłyn w zbiorniczku wyrównawczym OK, nic nie wywalało przez korek w środku też burzy nie było. Wąż doprowadzający płyn do chłodnicy (górny) b.gorący, wąż odprowadzający (dolny) też b.gorący ale troszkę chłodniejszy od górnego. Po ostygnięciu pojechałem dalej, znowu utknąłem w koreku i to samo. Po wystudzeniu silnika dojechałem już szczęśliwie do domu. Zatem pytanko czy wąż dolny powinien być zauważalnie chłodniejszy od górnego? Jeżeli tak to czy może być spowodowane to co dzieje się u mnie? Dodam iż notuje minimalne ubytki w płynie chłodniczym, w zbiorniczku wyrównawczym mam osad po wyczyszczeniu zbiorkiczka osad pojawił się ponownie, wiem że to może być od HGF ale mam samochód dopiero od 1 miesiąca i biorę narazie pod uwagę to iż uszczelka była zrobiona a układ nie wyczyszony, oleju w silniku nie ubywa ani nie przybywa, z rury też nie kopci, straty w mocy nie czuje, ubytek płynu minimalny na ponad 1000km które już zrobiłem dolałem może 0,5l. Może chłodnica się zapchała tym syfem co jest w zbiorniczku? Wychylenie wskazówki zanotowałem dzisiaj po raz pierwszy, a jeździłem już w upałach i stałem w korkach i nic się nie działo.
Bardzo proszę o jakieś rady od bardziej doświadczonych użytkowników Roverka
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 03, 2007 16:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
witam
Najpierw sprawdź czy załącza się wentylator jak temperatura zaczyna rosnąć. Jeżeli nie to coś będzie z wentylatorem (np.czujnik). Jeżeli załącza się a temperatura dalej rośnie to termostat sie zablokował (albo umarł) i układ pracuje na małym obiegu i się samochód grzeje. Rada - wymienić termostat
karpi przestudiuj dokładnie mój temat dotyczący wskaźnika temperatury i generalnie pracy układu chłodzenia... praktycznie chyba każda ewentualna bolączka została tam poruszona i objaśniona
... poza tym wpisz w szukajce słowo temperatura, wskaźnik itp. a zobaczysz sam ile Ci odpowiedzi forum pokaże
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
witam,
na nagrzanym silniku nie włącza mi się wentylator
zrobiłem właśnie eksperyment i odłączyłem wtyczke od czujnika tempreratury i wentylator również się nie załączył, wiem że powinien bo jakieś dwa tygodnie temu sprawdzałem rto sobie i po odłączeniu wtyczki przy włączonym silniku wentylator pracował?
rozumiem że mógł się uszkodzić wentylator (silnik, elektryka itp) jak szujać usterki na własną rękę??
po pierwsze podaj silnikowi napięcie prosto z akumulatora....
jeśli nie będzie chodził to do wymiany, jeśli będzie chodził to winy trzeba szukać gdzie indziej,
tutaj po pierwsze kabelkologia
po drugie przekaźnik, i bezpiecznik
po trzecie, czwarte i piąte kabelki, kostki i styki
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
...
na nagrzanym silniku nie włącza mi się wentylator...
pierwsze pytanie jakie przychodzi mi do głowy to: czy silnik był odpowiednio zagrzany ?
czyli czy osiągnął odpowiednią temperaturę, która to poprzez czujnik, a później komputer podaje sygnał do załączenia wentylatora
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
silnik z pewnością był dobrze zagrzany, tak ciepło koło maski jeszcze nie było pozatym po odpięciu wytczki z czujnika wentylator powinien się załączyć bezwzględu na temperature, czy nie ?
... pytanie laika, do wentylatora dochodzi kostka oraz dwa kabelki czyli wsumie 4 gdzie sie podbiac z zasilaniem zeby nic nie...
po prostu odłącz kostkę i kabelkami bezpośrednio z akumulatora podaj jednym plus na jeden ze styków silniczka, a drugim kabelkami podaj minus na drugi ze styków ... różnica w połączeniach jedynie wpłynie na to, w którą stronę będzie się wiatraczek kręcił
[ Dodano: Wto Wrz 04, 2007 5:14 pm ]
karpi napisał/a:
silnik z pewnością był dobrze zagrzany, tak ciepło koło maski jeszcze nie było ...
miał temperaturę 100 stopni czy 102, a może 104 , bo to akurat ma kolosalne znaczenie
karpi napisał/a:
...pozatym po odpięciu wytczki z czujnika wentylator powinien się załączyć bezwzględu na temperature, czy nie ?
a skąd wtedy wziąłby napięcie ?
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
sprawdzilem wentylator, po zasileniu prosto z akumulatora jest OK
co do temperatury to nie wiem ile bylo, ale jak napisalem na poczatku wskazowka nienbezpiecznie wzrosla troche ponad polowe, dzisiaj doszla do polowy, a zawsze mialem 2mm ponizej
co do czujnika temperatury, czytalem w jakims watku na forum ze jego odlaczenie oszukuje komputer i powoduje zalaczenie wentylatora, jakies 2 tygodnie temu odlaczylem zaciski z tego czujnika na lekko cieplym silniku i wentylator chodzil
dodam iz mam zamontowana nie fabryczna klime, czyli posiadam jeden wentylator i zawsze gdy wlaczalem klime za chwilke wlaczal sie wentylator, a teraz sie nie uruchamia, klima chodzila kolo minuty, wiecej nie probowalem bo nie chcialem doprowadzic do jakies awarii
napięcie do wentylatora nie idzie przez czujnik
czujnik podaje jedynie sygnał do komputera o aktualnej temperaturze, a to komputer daje sygnał do przekaźnika, żeby włączył wentylator.
Teraz pozostaje sprawdzić czy kabelki nie sa przerwane i czy bezpiecznik, i przekaźnik od wentylatora jest
w wyśledzeniu tychże powinna pomóc instrukcja,
Jeśli klima jest dokładana, to chyba przekaźnik powinien być standardowy do wentylatora, więc możesz go zastąpić którymś obok, powinno tam być kilka takich samych, tylko do innych rzeczy podłączonych
(chyba, że w R200 jest inaczej niż w 400 )
jak chcesz mieć pewność to odpal RAVE i prześledź schemat
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
wiem ze czujnik nie daje napiecia, dlatego bede szukal przyczyny po stronie przekaznika, bezpiecznika, i wogole elektryki. komp jest raczej sprawny bo zrobilem test, mianowicie na zimnym silniku wypiolem wtyczke od czujnika temperatury i umiescilem tam rezystor ok 150ohm, nastepnie odpalilem maszyne, dalo rade ale bylo ciezko, obroty wskloczyly odrazu na 800 a nie na 1500 (ssanie) co jest oznaka ze do komputera doszedl sygnal z czujnika informujacy iz silnik jest nagrzany i nie trzeba wzbogacac mieszanki
tak wiec zostalo mi tylko sprawdzenie jak przebiega droga sygnalu od kompa do wentylatora
ps. czy mozna jezdzic bez sprawnego wentylatora, stojac w korkach i na czerwonym wylaczac silnik?
w zasadzie to powinno wystarczyć jak włączysz ogrzewanie ma maxa
przy obecnej pogodzie to chyba nawet się nie będziesz aż tak mocno gotował w samochodzie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
jesoooo, ale ja się głupio zapytałem
... źle przeczytałem , a jeszcze gorzej zrozumiałem ...
skojarzyłem ("... po odpięciu wytczki z czujnika wentylator ...") po odpięciu wtyczki wentylatora
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
autko odstawilem do elektryka ktory zdiagnozowal przepalenie czujnika temperatury i zamontowal mi jakis zamiennik od forda, niby to to samo...
czujnik ten znajdowal sie na obudowie wentylatora (przez chwile chcialem to sprawdzic ale nie wiedzialem co to jest) , przegladajac schemat elektryczny nie widac aby takowy czujnik tam byl, moze ktorys z klubowiczow pomoc mi rozwiklac ten problem? moze mam inny wentylator niz stadardowe?
czujnik na obudowie wentylatora?
możesz zrobić temu zdjęcie? mi przychodzi do głowy tylko termik, czyli zabezpieczenie przeciążeniowe silnika, nie wiem jaki czujnik jeszcze mógłby tam być
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Jeżeli Ty masz jakiś czujnik temperatury na obudowie wentylatora to masz coś pokombinowane.
Być może elektrykowi chodziło o coś innego, tylko tak niezręcznie "to" nazwał...
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
no juz wiem ze to jest tzw. termik, mialem przeczucie ze to cos moze byc przyczyna awarii ale nie chcialem przekabinowac, poprostu nie wiedzialem co to jest i nie zabieralem sie za rozkrecanie (wedlug schematu RAVE termika nie ma ), no i niestety za brak czasu, wiedzy i obawy przed jazda bez wentylatora sie placi...szkoda
Dziwne, ten silnik chyba nie jest jakoś specjalnie narażony na przeciażenia, żeby zwykły bezpiecznik nie wystarczył
W kazdym razie u siebie nic takiego nie zauważyłem...
Ciekawe czy elektryk go wymienił czy poprostu ominął
Tak czy inaczej dobrze że już wszystko w porządku
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
wymieniony jest na nowy (jeszcze nie sprawdzalem)
z tego co mówił elektryk ten termik odpowiada za wolniejsza/szybszą prace wentylatora w zależności od temperatury
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum