Mam pytanie, czy założenie "ksenonów" w R75 może spowodować problemy z przeglądem w stacji kontroli pojazdów ?
Znajomi mówią że przy tego typu światłach muszą być do nich spryskiwacze.
Jeżeli tak to mniej więcej wiecie jak droga to może być impreza?
Paul, to nie ten kącik
nie wiem, jak to jest z przeglądami, ale w R75 były montowane xenony, więc może udałoby się uniknąć problemów
spryskiwacze i jeszcze samopoziomowanie przy xenonach jest obowiązkowe, w przeciwnym razie stanowisz zagrożenie dla siebie i innych użytkowników dróg
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
spryskiwacze i jeszcze samopoziomowanie przy xenonach jest obowiązkowe
Do tej pory też tak myślałem, jest tylko jedno ale.
Znalazłem na aukcji allegro wystawiony model R75 z roku 2004 i jakoś owych spryskiwaczy
do świateł nie widzę. Nie wiem może źle patrzę, ale widziałem też Seventy Five bez ksenonów za to ze spryskiwaczami i od razu były one zauważalne.
Czy zatem modele R75 z roku 2004 wyposażone w światła ksenonowe ich nie potrzebują ?
A może sprzedający sam sobie dołożył ksenony i ewentualnego nabywcę czekają problemy z przeglądem ?
bo trafiłeś na kolesia co zbytnio się na przepisach nie zna.
Tak
A w jakim akcie prawnym jest napisane, że światła ksenonowe powinny być wyposażone w spryskiwacze
Polecam lekturę następujących aktów prawnych:
1. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dziennik Ustaw z 2003 r. Nr 32 poz. 262)
2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 11 lutego 2004 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dziennik Ustaw z 4 marca 2004 Nr 34 poz. 300)
3. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 30 kwietnia 2004 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dziennik Ustaw z 1 maja 2004 Nr 103 poz. 1085)
4. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 26 lipca 2004 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dziennik Ustaw z 30 lipca 2004 Nr 169 poz. 1773)
Miłej lektury i oczekuję na wskazanie konkretnego przepisu.
Czyli jak wrzuce ksenony to nic mi nie moga zrobic? Jezeli tak to jeszcze w tym tygodniu bede szukal odpowiadajacych mi lamp
Zapoznaj się dokładnie z obowiązującym na ten temat prawem w Polsce i jeżeli te lampy będą zgodne z tym prawem to wtedy na pewno nikt Ci nic nie zrobi.
z tego co wiem to w polskim prawie jest tak ze nie moge przerobic sam reflektorow. Czyli co musze znalezc tylko gotowe od 200? Przeciez nie montowali ksenonow do tego modelu. Chyba ze oczyms nie wiem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ok. Spróbuje, bo osobiście mam podejście takie, że jak coś fabryka zrobiła, to nie należy poprawiać, bo tylko można zepsuć, a tu jest idealnie taki przykład.
A więc: "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia."
stanowi:
"Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:
- oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e",
- oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji,
- oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji,
- oznakowane są znakiem bezpieczeństwa zgodnie z przepisami o badaniach i certyfikacji. "
Zgodnie z Załącznikiem 3 światła oczywiście należą do takich elementów, a certyfikacją zajmuje się ITS.
Tu jest wątek z forum klubu Mondeo, który zawiera odpowiedź ITS na pytanie o xenony - myślę, że to wyjaśni sytuację.
Ale, żeby nie było dalszych wątpliwości co do umocowania prawnego decyzji ITS to prszperałem dalej i:
xxxgrze napisał/a:
Poszę pokaż mi przepis który by inkorporował regulację ECE R48 do polskiego prawa
Proszę - regulaminy EKG ONZ są załącznikami do "POROZUMIENIA dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań, sporządzonego w Genewie dnia 20 marca 1958 r."
A Porozumienie to zostało w całości ratyfikowane przez Polskę w 2000 roku na co podstawę prawną znajdziesz TU, a tu znajdziesz aktualny stan regulaminów EKG respektowanych przez UE, a TU jest decyzja UE o przystąpieniu do Regulaminu 48.
I żeby nie było już żadnych wątpliwości to TU znajdziesz oświadczenie rządu RP o związaniu Polski regulaminami EKG (w tym regulaminem 48).
Następnym razem proponuję głębszą lekturę tematu przed dawaniem "dobrych rad" kolegom.
[ Dodano: Wto Paź 09, 2007 16:01 ]
piter34 napisał/a:
Eeeeee. Można.
Można, ale nie wolno!
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Jeżeli kupimy gotowe homologowane reflektory ksenonowe i zamontujemy spryskiwacze + układ samopoziomowania, to będzie to nielegalne?
Jeśli spełniają R48 EKG ONZ to będzie legalne - muszą mieć homologację wydaną przez odpowiedni europejski ośrodek badawczy (w Polsce ITS, ale homologacje są wzajemnie respektowane).
I zgodnie z cytowanym przeze mnie fragmentem rozporządzenia elementy te muszą być oznakowane znakiem homologacji!!!
Mam nadzieję, że to wyjaśnia ostatecznie wszystkie wątpliwości osób chcących zainstalować "ksenony" lub żarówki "ksenonowe".
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
na to pytanie najlepiej odpowiada ten artykuł, o którym wspominałem w poście kolegi jerzu ...
Takie żarówki same w sobie musiałyby mieć homologację standardu H1, H7 itp - wtedy możnaby je instalować w zwykłych lampach (ale wtedy miałyby standardowe mocowania i nie trzebaby było NIC dostosowywać), ale nadal byłaby kwestia jasności 2000 lumenów powyżej której trzeba mieć układ samopoziomujący oraz oczyszczający światła zgodnie z Regulaminem 45 (który też jest obowiązujący w Polsce) - punkt 6.2.9 regulaminu.
Już to wcześniej opisałem z cytatami z R48, tylko wcięło jak wysyłałem edycje do serwera.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum