Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Nagle wszystko zgasło. Jakbym wtyczke wyjął...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Nagle wszystko zgasło. Jakbym wtyczke wyjął...

Pomocy!!
Autor Wiadomość
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Wrz 16, 2007 21:28   

b_mol napisał/a:
jak mi się w końcu uda jakoś odpalić, to sprawdzę czy ładuje (dowodem na ładowanie może być napięcie w zapalniczce rzędu 14V)?

Raczej bliżej 15V ZTCW.
Odpalić spróbuj na kablach od innego auta.
Wygląda na to, jeżeli ładowanie będzie OK, że aku umarł ostatecznie i nieodwołalnie.
Jak z ładowaniem coś nie teges, to może tylko aku jest ekstremalnie rozładowany.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 16, 2007 21:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
b_mol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 90
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Wrz 16, 2007 21:58   

Paul napisał/a:
Odpalić spróbuj na kablach od innego auta.

próbowałem odpalić podłączając je do mojego akumulatora - czyli standardowo.
Postaram się podłączyć inny aku lub odpalić nie podłączając ich do mojego akumulatora.

PS:Wcześniej jak odpalałem to z samochodu z silnikiem 1.3 i dużo słabszym akumulatorze niż mój (coś koło 45Ah)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Wrz 17, 2007 09:41   

b_mol napisał/a:
PS:Wcześniej jak odpalałem to z samochodu z silnikiem 1.3 i dużo słabszym akumulatorze niż mój (coś koło 45Ah)


I tu mógł być problem. Musisz odpalać od w miarę dużego aku a kabel plusowy powinien mieć jak największy przekrój, co by duży prąd mógł przenieść. Bardzo często kable "z Tesco" nie dają po prostu rady. Aha odpalając na kable połącz plusy akumulatorów, a minus akumulatora dawcy połącz z masą swojego auta - nie z minusem swojego aku.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 11:15   

Problem przy odpalaniu na kablach, z innego aku, polega często na tym, że ktoś sobie podłącza te kabelki i od razu przekręca kluczyk w stacyjce. W 90% wypadków auto nie odpali. Trzeba spokojnie uruchomić auto-dawcę, poczekać z 5-10 minut i dopiero wtedy próbować (nie gasić tamtego auta).

Paul napisał/a:
Raczej bliżej 15V ZTCW.

W gnieździe zapalniczki powinno być napięcie aku. Na odpalonym silniku mamy napięcie ładowania, które powinno mieścić się w zakresie 13,8-14,3 V (tak miałem kiedyś w karcie gwarancyjnej BOSCHa napisane).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 11:20   

piter34 napisał/a:
powinno mieścić się w zakresie 13,8-14,3 V

OK, nie będę się spierał - nie pamiętam dokładnie, tylko tyle, że powinno być ponad 14V :P
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 12:48   

piter34 napisał/a:
Problem przy odpalaniu na kablach, z innego aku, polega często na tym, że ktoś sobie podłącza te kabelki i od razu przekręca kluczyk w stacyjce. W 90% wypadków auto nie odpali. Trzeba spokojnie uruchomić auto-dawcę, poczekać z 5-10 minut i dopiero wtedy próbować (nie gasić tamtego auta).

No to jest w ogóle podstawa całej zabawy.
piter34 napisał/a:
W gnieździe zapalniczki powinno być napięcie aku. Na odpalonym silniku mamy napięcie ładowania, które powinno mieścić się w zakresie 13,8-14,3 V (tak miałem kiedyś w karcie gwarancyjnej BOSCHa napisane).
Zgadza się. W większości instrukcji samochodu jakie miałem okazję wertować regulator napięcia oscyluje miedzy 13,5 a 14,5 V. Z kolei w mojej Centrze prawidłowe napięcie ładowania (jeden z punktów gwarancji) wynosi od 13,9 do 14,5 V.
 
 
b_mol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 90
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 19:41   

no to teraz będzie jeden z ciekawszych postów szczególnie dla posiadaczy R620 w wersji LUX!!!

otóż jak wcześniej pisałem objawy były bardzo zbliżone (wręcz identyczne) jak u bear007, natomiast przyczyna...zupełnie inna!

Niedawno byłem na wakacjach - na południu europy, w związku z czym miałem przy sobie zawsze 0,5 litra żeby ugasić upragnienie (dla jasności - wody).
jako, że nie mam uchwytu na napoje to włożyłem ja sobie pomiędzy siedzenie a drzwi - rzeby mieć pod ręką
... komuś coś świta.... :twisted: ...jeśli nie, to nawijam dalej.
przy zamkniętych drzwiach kierowcy buteleczka wykorzystywała to co między innymi wersję LUX różni od innych - czyli naciskała przełącznik elektrycznej regulacji wysokości fotela kierowcy.....................
...tak więc przez cały czas stycznik który słyszałem to było wyłącznik krańcowy dla tegoż mechanizmu :twisted: :twisted: :twisted:
Na szczęście udało mi się to zlokalizować przed zakupem nowego akumulatora za 350zł.

Jeśli chodzi o ładowanie - 14,02V czyli można powiedzieć LUX :)

Nauka:
1. Nie zostawiaj w samochodzie byle czego.
2. Rzeczywiście należało akumulator podładować około 5-10 min ( u mnie wystarczyło 6,37min). Poza tym miałem chyba za słabe kable (za mały przekrój) żeby odpalić.

opcja POMÓGŁ w moim przypadku nie działa (nie mój post), ale na pewno podziękowania dla beak007, thef, piter34 (uważaj żeby cię dzieciaki tak nie załatwiły ;) )
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Brt Wto Wrz 18, 2007 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 19:50   

Kurcze, Bemol, co za przypadek :) . Dobrze, że odkryty na czas :) .
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 20:33   

hehe :) niezły przypadek :)

PS. Czerwony jest dla administracji ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
b_mol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 90
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 20:54   

Brt napisał/a:
PS. Czerwony jest dla administracji

Będę pamiętał na przyszłość

thef napisał/a:
Kurcze, Bemol, co za przypadek :) . Dobrze, że odkryty na czas :) .

dokładnie. Ciekawe ile by mnie elektryk skroił za "naprawę" ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 20:57   

Najpierw byś dał niecałe 300 stówy za nowy aku, a jakby Ci znowu padł, to za elektryka pewnie drugie tyle. I nic by nie znalazł :) !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Zgasło podświetlenie zegarów
magill Rover serii 600, Honda Accord 4 Czw Wrz 23, 2010 08:30
Mesio_750
Brak nowych postów [R620] Zgasło podświetlenie zegarów
funfel Rover serii 600, Honda Accord 16 Pią Lis 27, 2009 06:20
funfel
Brak nowych postów [R620] Jechałem i nagle zgasł silnik !
decostal Rover serii 600, Honda Accord 11 Wto Gru 25, 2007 18:54
decostal
Brak nowych postów [R623]Zgasł nagle :/
KatoSBE Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Cze 28, 2012 15:21
KatoSBE
Brak nowych postów [R600] Rano autko nie odpala, później wszystko ok :/
Leevy Rover serii 600, Honda Accord 4 Czw Paź 04, 2007 19:35
Leevy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink