Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Za niskie obroty silnika-regulacja
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Za niskie obroty silnika-regulacja
Autor Wiadomość
Jolcia 



Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Gru 2006
Posty: 61
Skąd: Słubice



Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 09:30   [R75] Za niskie obroty silnika-regulacja
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

witam,
Obroty silnika w mojej limuzynce wahaja sie w granicach 630-650 na postoju. Prawdopodobnie to powoduje drzenie kierownicy, o czym juz pisalam wczesniej (myslalam ze to poduchy). Gdy dodam troche obrotow do 750-800 drzenie znika, jest idealnie. Ksiazka obslugi pisze o 780+/- 50 obr/min, wiec na moj babski rozum to moze byc przyczyna. Moje pytanie do uzytkownikow... Jak to jest u Was z tymi obrotami? Mialam VW golfa IV tdi i obroty byly w granicach 900 (ustawione w serwisie w Poznaniu). Volvo, okolo 800 (tez tdi)

Czy serwis Boscha mi pomoze?.
Czy silniki w roverkach pracuja na ukladzie boscha? A moze ktos wie gdzie w lubuskim mozna wyregulowac silnik roverka(jezeli to nie jest bosch)? A moze samemu, jak to nie jest skomplikowane i nie zaszkodzi silnikowi????
Nie obserwowalam poczatkowo obrotow na postoju, nic nie drzalo, wiec nie bylo potrzeby (oby jechalo do przodu :)) , co moze byc przyczyna, ze moglo sie rozregulowac?
pozdrawiam wszystkich
Jola
_________________
R75 2,0 CDT 2000
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lis 21, 2010 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 09:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 09:38   

Mi ostatnio tato też zwrócił uwagę na niskie obroty. U mnie jest dokładnie tak jak u Ciebie - trochę ponad 600. Żadnego drżenia kierownicy jednak nie zaobserwowałem i do tej pory się tym nie przejmowałem. Czy da się wyregulować - nie wiem. Zaraz looknę w RAVE - może uda mi się coś znaleźć.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 09:53   

TESTBOOK idzie podnieść obroty silnika.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Jolcia 



Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Gru 2006
Posty: 61
Skąd: Słubice



Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 09:59   

ale czy samo podniesienie obrotow cos da? czy moze nie tkwi przyczyna tego w ktoryms z koncowek wtryskow? czy moze warto zrobic od razu diagnostyke w celu sprawdzenia? PHJOWI, czy podjalbys sie zdiagnozowania?
_________________
R75 2,0 CDT 2000
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 11:33   

U mnie też jest 600obr/min. jeżeli kierownica drga to bardzo delikatnie.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 16:25   

U mnie jest tak samo, kierownica delikatnie drga ale jet to minimalnie wyczuwalne.
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 19:26   

Jolcia, pamiętam, że pisałaś o numerze z filtrem kabinowym. A sprawdziłaś, że wymieniony był filtr powietrza? Układ dolotowy powietrza ma duży wpływ na pracę silnika. Z problemami z niskimi obrotami może być też związany MassAirFlow Sensor, chyba zwany u nas "przepływką" - teoretykiem jestem. Zużywa się powoli, nie pada nagle, pogarszając stopniowo pracę silnika na wolnych obrotach. Drogi jest, nie wymieniaj na wszelki wypadek. Podobno, niestety, testbook to wykryje dopiero gdy całkiem padnie (wg anglików), natomiast nie jest w stanie wykazać stopnia zużycia. Odnoszę wrażenie, że dobry mechanik, niekoniecznie roverkowy, jest to w stanie ocenić organoleptycznie.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Rick 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 20:02   

Marian_K napisał/a:
U mnie jest dokładnie tak jak u Ciebie - trochę ponad 600. Żadnego drżenia kierownicy jednak nie zaobserwowałem


i u mnie to samo 600-650 i delikatne, takie w sam raz na diesla drżenie, ale nic niepokojącego. Może źle wskazuje sam licznik, albo jak pisałas wtryski szwankują, albo gdzieś bierze lewe powietrze. Chyba jednak spotkanie z testbookiem Cie nie minie...
_________________
R75-Ceed CDRI
 
 
 
markwiatek 



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 80
Skąd: Londyn



Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 22:54   

U mnie rowniez troszke ponad 600 i zadnego drgania ponad norme nie wyczuwam.
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Wrz 24, 2007 20:33   

Jolcia, - naprawiłaś? Co było?
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 12:41   

Jolcia napisał/a:
Ksiazka obslugi pisze o 780+/- 50 obr/min
Rzeczywiście RAVE podaje taką informacje, dlaczego więc u nas jest troszkę ponad 600 obrotów?
Czy któryś posiadacz R75 w dieselku ma wartości książkowe?
Czyżby kolejny błąd w RAVE?
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 13:39   

Marian_K napisał/a:
Jolcia napisał/a:
Ksiazka obslugi pisze o 780+/- 50 obr/min
Rzeczywiście RAVE podaje taką informacje, dlaczego więc u nas jest troszkę ponad 600 obrotów?
Czy któryś posiadacz R75 w dieselku ma wartości książkowe?
Czyżby kolejny błąd w RAVE?


Po wejsciu w komputer, pozycja 7.2 ukazuja sie obroty silnika: u mnie 780, ale są minimalne wahania. A więc w RAVE nie ma błędu.

pozdrawiam

Moje nowe spostrzezenia: u mnie faktycznie wskaznik obrotomierza podobnie jak u Was wskazuje lekko ponad 600, ale gdy wejdzie sie w komputer poz. 7.2 to pokazuje 780. Gdy dodam gazu i wskazowka obrotomierza jest na równi z 1000 obrotów, to jednak na komputerze pokazuje okolo 1100, a więc wydaje mi się, że wskazówka nie odzwierciedla faktycznych wskazan na komputerze. Ale byc moze tylko u mnie tak jest. Poprawcie mnie jesli sie myle :) pozdrawiam
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 23:33   

Loo napisał/a:
Po wejsciu w komputer, pozycja 7.2 ukazuja sie obroty silnika: u mnie 780
- u mnie poz. 7.2 też 780, jednocześnie na zegarze 600 o/min.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Rick 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 07:18   

Myśle, ze u większości jest tak samo, u mnie zegary pokazują 600, a 7.2. 780+/- 5. Nie ma się co sugerowac wskazaniami zegara, w końcu to tylko wskazówka i może być rożnie założona.
_________________
R75-Ceed CDRI
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 14:46   

Dzisiaj sprawdzałem i u mnie tak samo na obrotomierzu 600 a w 7.2 pokazuje 750 około.
 
 
 
Jolcia 



Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Gru 2006
Posty: 61
Skąd: Słubice



Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 17:09   

niestety nie mialam czasu zajac sie tym, jutro albo w weekend zajrze pod maske... Czyli wskazania zegara nieco oszukane.
Ale u mnie sie tak jakby poprawilo. Nie telepie juz tak bardzo kierownica. Przewody i zawor recyrkulacji i tak posprawdzam. Jak cos na pewno dam info. pozdrowka i dzieki wszystkim za rady. Jola
_________________
R75 2,0 CDT 2000
 
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 17:41   

Głos R400 w gronie R75. Myślę, że w waszych roverkach to tylko kwestia niezbyt dobrze wyskalowanej wskazówki obrotomierza. Zapewne ten typ tak ma. Dzisiaj u siebie specjalnie zwróciłem uwagę na to przy podłączeniu do testbooka i różnica wynosi ok. +50
Pozdrawiam
_________________
DEBEC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zła praca silnika, niskie obroty silnika
boomi19lca Rover serii 75, MG ZT 20 Czw Gru 22, 2011 15:51
joannak25
Brak nowych postów [R75] Niskie obroty na klimatyzacji + lewe powietrze
frezus Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Lip 11, 2018 15:50
frezus
Brak nowych postów [R75] Szarpanie, niskie obroty, stuki skręcaniu
Hylan Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Kwi 15, 2009 09:05
Hylan
Brak nowych postów [R75] Niskie temperatury a kultura pracy silnika (CDT)
karolj Rover serii 75, MG ZT 16 Sro Kwi 06, 2016 13:05
Punx
Brak nowych postów [R75] Obroty silnika
jarztom Rover serii 75, MG ZT 9 Wto Sie 21, 2012 14:06
rafalmis1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink