Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i] woda w układzie chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 14:08
[R214i] woda w układzie chłodzenia
Autor Wiadomość
haczyk 



Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 15
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 07:21   [R214i] woda w układzie chłodzenia

Witam,

Czy mógłby ktoś powiedzieć, czy w momencie kiedy silnik pracuje i zostanie odkręcony korek zbiorniczka wyrównawczego, następnie przygazuje się, jest normalne że wodę z układu chłodzenia zaczyna wywalać?

Dzięki
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 07:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 07:28   Re: [R214i] woda w układzie chłodzenia

haczyk napisał/a:
Witam,

Czy mógłby ktoś powiedzieć, czy w momencie kiedy silnik pracuje i zostanie odkręcony korek zbiorniczka wyrównawczego, następnie przygazuje się, jest normalne że wodę z układu chłodzenia zaczyna wywalać?

Dzięki
gdy odkręcisz korek zbiorniczka to automatycznie płyn chłodniczy traci swoje właściwości (zmienione ciśnienie w układzie, zmniejszenie temperatury wrzenia) i zaczyna się gotować ... czyli gotujący się płyn wywala Ci górą

...a czemu takie pytanie ? czy jest jakaś przyczyna Twoich "poszukiwań" czy to zwykła ciekawość ?
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
haczyk 



Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 15
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 07:57   

giewu napisał/a:
...a czemu takie pytanie ? czy jest jakaś przyczyna Twoich "poszukiwań" czy to zwykła ciekawość ?


jest podejrzenie, że padła uszczelka. Ja co do tego nie jestem całkiem przekonany, ale tak powiedział mi mechanik. Póki co nie daję do naprawy bo nie mogę samochodu odstawić, codziennie go potrzebuję. Jedynie co, to na bieżąco śledzę stan wody, oleju itp.
A tak dokładnie to woda mi ucieka z obiegu. Zastanawiam się czy czasem nie jest to wina korka. Kiedyś też mi uciekałą, ale po przykręceniu innego nic się nie działo. Potem znów uciekała ale to przez pompę, a teraz znów coś ubywa.
Dodam, że w zbiorniczku nie zauważyłem nic tłustego a w oleju nie zauważyłem aby był jakiś kawowy. Poziom oleju jest stały (oczywiście co pare setek km trzeba coś dolać).
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 08:15   

Może to być uszczelka pod kolektorem ssącym, to normalne w silnikach K, jeśli jedynym objawem są ubytki płynu.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 08:22   

może jeszcze uciekać do rury wydechowej, ale to byś widział biały dymek za sobą ;)
szukaj którędy wycieka i już :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 08:35   

haczyk napisał/a:
...
A tak dokładnie to woda mi ucieka z obiegu. Zastanawiam się czy czasem nie jest to wina korka...
nie jest to wina korka ... niesprawność korka wpływałaby na gotowanie się płynu chłodzącego, a nie jego wyciek
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
wojciod 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 39
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 09:35   

haczyk napisał/a:
giewu napisał/a:
...a czemu takie pytanie ? czy jest jakaś przyczyna Twoich "poszukiwań" czy to zwykła ciekawość ?


Zastanawiam się czy czasem nie jest to wina korka. Kiedyś też mi uciekałą, ale po przykręceniu innego nic się nie działo. Potem znów uciekała ale to przez pompę, a teraz znów coś ubywa.
Dodam, że w zbiorniczku nie zauważyłem nic tłustego a w oleju nie zauważyłem aby był jakiś kawowy. Poziom oleju jest stały (oczywiście co pare setek km trzeba coś dolać).


U mnie na przykład uciekał płyn przez nieszczelność układu, duże uszkodzenia samo wyszło po czasie (lekko przecięty wąż), później dalej uciekało, ale już mniej (1l na kilkaset km).
Zaryzykowałem wbrew zaleceniom forumowiczów i zalałem zgodnie z jego instrukcją uczelniacz do układu (molly cośtam) i pomogło od 2k km właściwie żadnego ubytku.

pzdr W.
Ostatnio zmieniony przez wojciod Pią Wrz 21, 2007 09:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
haczyk 



Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 15
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 10:03   

w FAQ znalazłem takie pare przykazań:
"Aby zlokalizować wyciek płynu chłodniczego należy:
- sprawdzić, czy nie dostaje się do oleju (majonez pod korkiem wlewu, 2 stany oleju na bagnecie)
- sprawdzić, czy nie ma wycieku z chłodnicy. Wyciek może być widoczny (jeśli jest duży) albo może dać się zaobserwować biały nalot (mały wyciek)
- sprawdzić wszystkie opaski zaciskowe na wężach układu chłodzenia (jeśli jest wyciek, to najlepiej wymienić opaskę na nową, albo dokręcić istniejącą)
- sprawdzić, czy nie ma wycieku z uszczelki kolektora ssącego (dotyczy silników serii K)
- sprawdzić, czy płyn nie jest wyrzucany przez zbiorniczek płynu (w takim przypadku dobrze jest sprawdzić korek zbiorniczka, czy działa w nim zaworek)
- sprawdzić, czy płyn nie dostaje się przez uszczelkę głowicy do cylindrów i nie jest wydalany przez układ wydechowy (charakterystyczna biała chmura za autem...)
- sprawdzić, czy płyn nie wycieka przez nieszczelność w pompie wody lub przez uszczelkę termostatu
- sprawdzić, czy płyn nie wycieka przez nagrzewnicę (często mamy wtedy mokry dywanik od strony pasażera)"



w taki razie pozostaje mi sprawdzić opaski, przewody, uszczelkę kolektora. Ktoś wie, jak sprawdzić zawór w korku?
 
 
uhu 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 27
Skąd: dolnośląskie



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 10:24   

Dodam od siebie, że mam identyczną sytuację.
Olej w normie, chmurek za autem brak, a ze zbiorniczka systematycznie ubywa płynu.
Jeśli pierwszy znajdziesz przyczynę to nie zapomnij się pochwalić :wink:
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 10:28   

Naprawdę, pierwsze co zróbcie, sprawdźcie dokładnie tą uszczelkę kolektora, bo tam nie widać, bo jest gorąco i szybko paruje, więc słabo widać, że leci.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
haczyk 



Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 15
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 10:42   

Rozumiem, że jeżeli to UKS to powinniśmy zobaczyć biały nalot?
Trochę cięzko będzie to stwierdzić, jakieś lusterko małe się pewnie przyda.
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 10:42   

haczyk napisał/a:
... Ktoś wie, jak sprawdzić zawór w korku?
pisane już był o tym na forum kilkakroć ... sprawdź czy zaworek w korku (to żółte wewnątrz) jest w centralnym położeniu i czy da się luźno nacisnąć
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 10:55   

Cytat:
Rozumiem, że jeżeli to UKS to powinniśmy zobaczyć biały nalot?

niekoniecznie
najczęściej płyn nie wycieka na zewnątrz tylko do środka kolektora, więc nic nie widać, póki się go nie odkręci,
a jeśli wyciek nie jest duży, to może być widać nalot dopiero po kilku dniach/tygodniach...
jeśli chodzi o sprawdzanie korka, to jedynym w 100% pewnym sposobem jest poprostu podmiana na sprawny :neutral:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 11:31   

Miałem podobną sytuację, uciekał mi również płyn, okazało się że wyciek mam na tym wężyku
który jest po zbiorniczkiem. Po dokładnych oględzinach okazało się że końcówka(ta na którą nakłada się wężyk) od zbiorniczka była lekko pęknięta i gdy płyn dostał temperatory to uciekał przez te pęknięcie. Zbiorniczek wymieniłem na nowy i problem się rozwiązał
 
 
 
haczyk 



Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 15
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 12:06   

Z uwagi na uwagi użytkowników postanowiłem pooglądać jak wygląda miejsce kolektora ssącego. Poniżej jest zdjęcie. Może troche bardzo zaszumiałe ale robione było w miejscu ciemnym a lampa błyskowa przeszkadzała.
Mam nadzieję, że jak to zrobię to nie okaże się, że to nie jedyne miejsce ubytku.
 
 
uhu 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 27
Skąd: dolnośląskie



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 12:08   

Przed chwilą sprawdzałem ten kolektor... Wydawało mi się że było tam mokre i już myślałem że to tam mi ucieka, ale później to wytarłem i patrzyłem na obrotach i na wolnych czy znowu się robi mokre i nic takiego nie wystąpiło. Więc zasmucony faktem, że nie udało mi się znaleźć wycieku odsunąłem głowę i...... eureka :P
Kapie mi z wężyka idącego do tego mechanizmu który otwiera i zamyka nagrzewnice :)
Z ciekawości ustawiłem pokrętło ogrzewania na gorące powietrze i popatrzyłem na ten wężyk.
Kapanie zmieniło się w sikanie płynem :lol:

Jak tylko silnik wystygnie wymieniam wężyk i zalewam układ na nowo, mam nadzieję że to jedyna przyczyna moich problemów z ubywającym płynem :grin:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 12:18   

i oczywiście go odpowietrzasz po zalaniu ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 Si 99] Ubytki w układzie chłodzenia
thunderas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Lis 28, 2009 11:58
thunderas
Brak nowych postów [R25] Ciśnienie w układzie chłodzenia; wadliwy korek?
groohaa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Lip 02, 2014 19:00
groohaa
Brak nowych postów [R200 1,4Si 97r] płyn spryskiwacza w układzie chłodzenia
Tigernp Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Lis 18, 2008 12:24
dareke
Brak nowych postów [R216Si] wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
Czy zbyt wysokie cisnienie w ukladzie chlodzenia moze.......
dawmax Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Kwi 16, 2007 21:04
AndrewS
Brak nowych postów [R214] Duże ciśnienie w układzie chłodzenia
MiL999 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Sie 22, 2009 10:33
mogewszystko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink