Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: piter34
Wto Paź 02, 2007 16:45
[R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD

znalazlem tunera
Autor Wiadomość
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 08:56   [R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD

Witam,
Pisze bo chce sie spytac czy mial ktos do czynienia z tunerem z Łodzi ktory na allegro przedstawia sie jako "suberb0"? Pisze z tym człowiekiem i jestem wrecz zdecydowany jechac do niego na wgranie nowej mapy wtryskow (czy jakos tak) przez złacze OBD. Z tego co sie dowiedzialem to ma na swoim koncie okolo 100 podrasowanych aut i ma takze gotowe mapy do R75 2,0CDT orazwspolpracuje z wloska firma... jakas tam :roll: . Cena jaka chce to 700zł wiec jest dosc ze tak powiem konkurencyjna wiec jak sie uda to jutro tam sie wybiore no chyba ze ktos z rover'kowiczów mi to odradza.
Wiec czekam na wasze opinie
Pzdr
Damian
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pią Wrz 12, 2008 08:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 08:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
cz58y 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 54
Skąd: Opole

Rover 600

Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 09:05   

Chcesz ryzykować, Twoje auto i wybór. 75 to nie wyścigówka typu bmw. Ja bym go nie kręcił dla lepszych osiągów, bez gwarancji na to, że nie będzie z tego powodu później więcej wydatków na naprawy.
_________________
Pozdrawiam.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 10:05   

cz58y napisał/a:
Twoje auto i wybór


Racja.
Audi, VW itp chipują ale do tych aut na każdym szrocie jest po 5 silników więc można eksperymentowac.
Zastanów się dobrze
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 10:42   

z tuningiem moje doswiadczenie jest zadne, ale moj kolega wzial swojego opla combo z silnikiem 1.3cdti 70km na tuning do Masters tuning Warszawa. Z 70 koni zrobili mu 90, zaplacil za to 2000pln okolo. Ale byla hamownia, gwatrancja uslugi, no i przed przystapienie do tuningu bylo sprawdzone czy silnik - ten konkretny egzemplarz sie nadaje, bo bywaja rozrzuty parametrow. Po tym wszystki nastapil tuning, no i po tygodniu poprawka bo kopcilo. Teraz ma 88km i nie kopci.
Opinia jaka slyszalem - jaka placa taka praca, czyli nic za darmo. A w przypadku hamowni to wazne jest rodzaj hamowni, bo sa takie co przeklamuja. Wiec przed chipem proponuje zglebic temat i nie zalowac pieniazkow jak sie zdecydujesz.
Nie jest to bron Boze reklama :smile: tylko chcialbym wyczulic ze czasem chytry dwa razy placi
Aaaaa no i nie wszystkie auta sie czipuja, niektore maja blokade i nie mozna zmodyfikowac programu w komputerze silnika.....slowem ,na prawde poznaj temat
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 11:03   

cz58y napisał/a:
Chcesz ryzykować, Twoje auto i wybór. 75 to nie wyścigówka typu bmw. Ja bym go nie kręcił dla lepszych osiągów, bez gwarancji na to, że nie będzie z tego powodu później więcej wydatków na naprawy.


hehehe

może warto zerknąć czy podpytać na http://forums.mg-rover.org/forumdisplay.php?f=11 jest tam od metra ownerów MG ZT i Rovera 75, co do tuningu tego silnika... to właśnie BMW ;) zatem, pewnie się nadaje.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 11:29   

Jeśli się decydować to z hamownią (przed i po), bo wtedy dopiero mamy pewność, że ten tuning rzeczywiście zadziałał. a przy okazji siędowiemy w jakim stanie jest rzeczywiście nasz silnik i czy czasem zamiast tuningu trzeba naprawić silnik ;) CZego nikomu nie życzę ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 12:46   

Wiem ze ryzykuje ale naprawde dlugo pisalem z tym kolesiem i wiem ze to nie jest jakis koles ktory zaczyna. Ma juz na swoim koncie modyfikacje dieseli grupy VW i BMW a tu jest wlasnie taki jak kazdy wie :cool: jak sam pisal ma kilka gotowych map ktore tylko czekaja na wgranie. Mam nadzieje ze nie bede tego zalowal ale jeszcze sie nad tym zastanowie
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 14:35   

Technicznie temat jest prosty: CDT i CDTi to te same silniki i te same mechaniczne podzespoły. Zwiększenie mocy do 130KM w CDT nie ma prawa pogorszyć trwałości podzespołów, bo one są do takiej mocy i momentu obrotowego przygotowane.
W dodatku na Forum angielskim wspomnianym wyżej doczytałem się, że Rover miał w ofercie uzupełniającej "Power Pack" do CDT, jednak nie wiem na czym on polegał. Ktoś na tamtym forum porównywał działanie i cenę swojego "tuningu" do właśnie tego "Power Pack'a".
Prawdziwy problem to gdzie i jak to zrobić bezpiecznie. Na allegro, u kogoś bez doświadczenia z Roverem bym nie ryzykował. W przypadku niepowodzenia (namieszania w ECU) grozi laweta do kogoś kto będzie w stanie odtworzyć co fabryka dała, a to może być duży problem. Przez OBD seryjnie dłubią w VAG i BMW, ale czy na pewno ktoś kto nigdy nie robił w Roverze dogada się z ECU przez OBD? Sama diagnostyka jest kłopotliwa - w zasadzie jedynie wiarygodny jest oryginalny testbook - a co dopiero próba mieszania w ustawieniach ECU. Nie wiem na ile wiarygodne jest stwierdzenie w RAVE, które zrozumiałem tak, że nie da się przegrać zawartości z innego ECU. Gdyby się dało, to najprostsze by było "przegranie" zawartości ECU z CDTi do CDT. Ale jeszcze nie spotkałem się z opisem żeby ktoś to zrobił.
To może nie być takie proste jak "koleś" mówi.
Wydaje mi się, że PHJOWI tym się interesował i może zabierze głos w tej sprawie.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 16:00   

henryk_w dales mi do myslenia z tym RAVE :idea: skoro sie nie a to nie wiem jak on ma zamiar to wrobic :?:
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 19:48   

Dam-Kam, ja nie wiem co się da, nie jestem fachowcem. Ale chciałbym mieć pewność, że ktoś kto się za to zabiera rzeczywiście wie co robi. Jak coś nie wyjdzie to może być trudno to odkręcić.
Silnik mamy prod. BMW, immo też, bo ewentualne dodatkowe kluczyki zamawiało się poprzez serwis Rovera z BMW. Spróbuj podjechać do serwisu BMW żeby Ci auto zdiagnozowali...
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 20:51   

oto fragment maila tegoz tunera
"co do przegrywania zawartości
sterownika to sprawa nie jest taka prosta... otóż programy w sterownikach
cdt i cdti są inne i zacznijmy od tego ze ja nie zmieniam programu czyli
komunikacji pomiędzy poszczególnymi urządzeniami a jedynie mapę wtrysku to
są dwie różne sprawy. Myślę ze jeśli znalazłby pan bardzo dobrego
elektronika znającego się na sterownikach samochodach to nie miałby problemu
z wycięciem mapy wtrysku z jednego sterownika do drugiego jedyny problem
polegałby na tym czy urządzenia w jednym silniku byłyby wstanie obsłużyć
dawki paliwa powietrza czasy wtrysku ustawnie zapłonu z innego motoru. Poza
tym ja nie będę panu wgrywał mapy wtrysku z kompletnie innego rodzaju
sterownika .. będę wgrywał mapę z dokładnie takiego samego sterownika jak
pański różnica polega tylko i wyłącznie na numerze seryjnym... nie numerze
programu nie numerze części tylko numerze seryjnym czyli numerze nadwozia...
Dla pańskiej wiadomości nie ma dwóch takich samych programów nawet jeśli
różnią się jedna ostatnia cyfra w numerze seryjnym każdy jeden program jest
inny wszystkie działają tak samo ale program po odczytaniu zawsze się różni
niewiele bo niewiele ale zawsze... natomiast mapy wtrysku zawsze są takie
same tutaj nic nie ma prawa się nadpisać. Jedyna ewentualność kiedy mapy
będę się różnić wystąpi tylko wtedy gdy sterownik był przeprogramowany na
przykład w serwisie. Dlatego o to pana pytałem(...) Jeśli z jakiś względów nie da się wgrać przygotowanego programu wtedy
odczytam Pana sterownik i zmodyfikuje odczytana mapę zajmie to troszkę
więcej czasu ale na pewno nie przyjedzie Pan na darmo.."
mysle ze facet wie co robi zreszta dzwonilem do niego i ze tak powiem byl pozytywnie pewmy siebie tak ze ja jutro jade a co z tego wyjdzi napisze jutro
Pozdrawiam
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 20:59   

Powodzenia :)
bedziemy się za Ciebie modlić ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 21:02   

Teoretycznie wszystko wygląda spoko, teoretycznie. Jeśli gośc potrafi tak zrobic jak mówic to bedzie ok.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Wrz 24, 2007 09:12   

Jeżeli człowiek zagwarantuje Ci zapamiętanie i ewentualnie późniejsze wgranie oryginalnej mapy - to ja bym zaryzykował (ale ja to głupi kombinator jestem :mrgreen: , wiec nie należy się mnie słuchać :razz: ).
Oczywiście zanim bym to zrobił posłuchałbym kolegów i zarówno przed jak i po zabiegu podjechał na hamownię - razem z tym "modyfikatorem".
Ewentualne ponowne wgranie oryginalnej mapy powinno odbyć się gratis w terminie np. do roku czasu - kto wie kiedy zauważysz (lub nie) zły wpływ modyfikacji na auto.

Tyle ode mnie, ale podkreślam jeszcze raz - normalny to ja nie jestem :mrgreen: .

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Wrz 24, 2007 09:19   

Ja jestem 60km przed łodzią i też jestem wariat ale teraz już sie nie wrócę

[ Dodano: Pon Wrz 24, 2007 21:10 ]
moze jestem wariat i ryzykant... moze lubie adrenaline... NIE WIEM :!: Wiem ze tuner u ktorego bylem zna sie na rzeczy :mrgreen: Moze zaczne od opisania czlowieka: mlody chlopak (starszy niz ja ale ja to gowniarz jeszcze jestem :lol: ) informatyk i zna sie na robocie. Podpial, probuje sie dostac a tu "conection error" (czy cos takiego) ale sie nie zrazil tylko wylaczyl zaplon po czym go zlaczyl, ponowil i poszlo, nastepnie zgral oryginalna mape i wgral swoja (po upewnieniu sie ze aku jest sprawny i nie mam jakis innych odciec zaplonu ani innych żrących prąd urzadzen) potem uruchomilismy silnik, troche pochodzil i jazda probna... i tu nastapil szok!! Nie wiedzialem ze z tego silnika mozna tyle wyciagnac ale idzie jak burza, brat powiedzial jak rakieta :mrgreen: wiem dlaczego jak pisal henryk_w nie udalo sie nikomu dostac do ECU i jak ktos chce moge napisac ale teraz nie bede sie rozpisywal. Ja goraco polecam tego czlowieka :!: :!: :!: Mam namiary wiec jak ktos chce to takze pisac, naprawde z reka na sercu polecam a przejechalem juz 320km i wiem jak chodzi
Pozdrawiam
Damian
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Wrz 24, 2007 20:29   

Dam-Kam napisał/a:
wiem dlaczego jak pisal henryk_w nie udalo sie nikomu dostac do ECU
- jednaj napisz bo np. ja mogę potrzebować przekonać miejscowego elektryka, który ma KTS do podjęcia próby podłączenia się gdy będę zmuszony coś znaleźć na miejscu. Dla wielu z nas testbook to daleka wyprawa, która czasami może być niemożliwa na własnych kołach.
Gratuluję wrażeń.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Wrz 24, 2007 20:35   

czasami DDE się blokuje pod kts , ale wystarczy wyłączyć i włączyć zapłon. Gdzie robiłeś tuning nie przypadkiem w Zduńskiej Woli? .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Micen 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 142
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 07:25   

W Poznaniu też robiłem to - ok. 600zl.
Wpadnij Jowi na kawe to podlecimy.
_________________
SPRZEDAM MG ZTT CDTI 2003
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 08:52   

Dam-Kam napisał/a:
idzie jak burza
No to super :mrgreen: !! !
Ciekaw jestem jak to wygląda teoretycznie - ile kucyków mu przybyło? No i zobaczymy co ze spalaniem.
Acha - jak teraz chodzi silnik? Czy "na ucho" słychać różnicę - głośniej lub inaczej pracuje?

Micen napisał/a:
W Poznaniu też robiłem to
Jak dawno modyfikowałeś - może masz już jakieś "długoterminowe" spostrzeżenia? Za te pieniądze to pokusa jest spoooora...

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 09:38   

Tak jak pisze PHJOWI po wlaczeniu zaplonu przez kilka sekund centrale czy tez sterowniki sa ze tak powiem wolne a nastepnie zaczynaja miedzy soba wymianiac informacje i wtedy sie blokuje dostep przez OBD, wiec jedynie trzeba sie "wstrzelic" w ten moment kilku sekund i potem jest looz :grin:
PHJOWI napisał/a:
Gdzie robiłeś tuning nie przypadkiem w Zduńskiej Woli? .

W Lodzi... doklqdnie 315km w jedne strone tak ze prwy okazji przy powrocie sprawdzilem jak to sie spisuje.
Marian_K napisał/a:
Ciekaw jestem jak to wygląda teoretycznie - ile kucyków mu przybyło?

Wedlug tego co mowil ten tuner- informatyk w dwoch BMW z tym silnikiem po sprawdzeniu na hamowni wyszlo ze jedna ma 153 a druga 159KM i okolo 330Nm tak ze tez licze na okolo tyle a naprawde roznica jest ogroma :!:
Marian_K napisał/a:
No i zobaczymy co ze spalaniem.

przy spokojnej jezdzie w tamta strone wyszlo mi 5.1l/100km a w drodze powrotnej tez ogolnie przy spokojnej jezdzie z domieszka fajnego wyprzedzania okolo 5.5l tak ze nie ma jakiejs znaczacej roznicy :mrgreen:
Marian_K napisał/a:
Acha - jak teraz chodzi silnik? Czy "na ucho" słychać różnicę - głośniej lub inaczej pracuje?

"na sucho" nie ma roznicy, po dodaniu gazu ze tak powiem szybciej sie wkreca na obroty i nie ma takiej chwili namyslu, bardziej spontanicznie reaguje na gaz :grin: a co do glosnosci to bez roznicy :mrgreen:
Ja jestem bardzo zadowolony bo warto bylo poswiecic caly dzien i zrobic te ~630km dla takiego efektu i naprawde polecam bo chlopak zna sie na rzeczy :smile:
PZDR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Chiptuning
115 do 150 - warto??
jarek73 Tuning mechaniczny 13 Nie Lis 30, 2008 20:30
Dam-Kam
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Chiptuning
Robert_66_ Tuning mechaniczny 3 Nie Gru 16, 2012 10:38
Adrian
Brak nowych postów [R400] Chiptuning na 130 KM 2.0 iDT
Kacpro Tuning mechaniczny 6 Pią Maj 22, 2015 13:46
Kacpro
Brak nowych postów [MG ZT] Chiptuning GOODHOPE
j0zek Tuning mechaniczny 9 Pon Mar 14, 2016 14:13
pietjak
Brak nowych postów WinOLS - Chiptuning
Naki17 Tuning mechaniczny 13 Sob Maj 24, 2014 22:44
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink