Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 GSI `93] Klekoczące zawory.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 GSI `93] Klekoczące zawory.

Obroty, temp. silnika, zawory.
Autor Wiadomość
koles225 



Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 36
Skąd: Mazowsze



Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 21:17   [R214 GSI `93] Klekoczące zawory.

Witam.
Od kilku dni jestem posiadaczem roverka. Kupilem to na co mnie stać i teraz pora zabrać się za ogarnięcie tego wszystkiego.
1. Mój pierwszy problem to obroty silnika. Wyczyściłem przepustnicę, nowe świece, kable. Jest dużo lepiej. Mam pytanie czy mogę podregulować obroty śrubeczką, na którą wywiera nacisk silniczek krokowy (silniczek też czyściłem) ? Jest ona zamocowana do przepustnicy.
2. Druga sprawa to "grajace" zawory. Czasem jest idealnie, silniczek tylko cyka, a za chwilę słychać klekotanie jednego lub dwóch zaworów. Co jest przyczyna takiej sytuacji? Zużyte "szklanki" zaworów? Czy to może być przyczyną nierównej pracy silnika?
3. Ostatnia trzecia sprawa to niepokojąca temp. silnika. wskazówkatemp. silnika podnosi sie w miarę nagrzewania jego. Silnik pracował jakieś 15-20 min a wentylator się nie włączył. Sprawdzałem na krótko jest sprawny. Wskaznik utrzymywał się w okolicach połowy skali. Tak dobre chlodzenie ma roverek?

czekam na po rady ;-)

pozdrawiam
[/code]
_________________
Darek
Ostatnio zmieniony przez koles225 Czw Wrz 20, 2007 21:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 21:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 21:54   

Koleś napisał/a:
1. Mój pierwszy problem to obroty silnika. Wyczyściłem przepustnicę, nowe świece, kable. Jest dużo lepiej.

możesz jeszcze wymienić kopułkę i palec ;)
regulacja obrotów śrubką wychylającą przepustnicę jest o tyle niedobra że podniesie Ci spalanie (nawet nie wiesz jak dużo silnik chodzi na wolnych obrotach ;))
Koleś napisał/a:
2. Druga sprawa to "grajace" zawory. Czasem jest idealnie, silniczek tylko cyka, a za chwilę słychać klekotanie jednego lub dwóch zaworów. Co jest przyczyna takiej sytuacji? Zużyte "szklanki" zaworów?

nie wiem czy dobrze kojarzę, ale w niektórych hondowskich silnikach zawory są regulowane mechanicznie, więc może poprostu trzeba je podregulować
jeśli jest tak jak myśle, to nieprawidłowe luzy będą miały wpływ na pracę silnika
Koleś napisał/a:
3. Ostatnia trzecia sprawa to niepokojąca temp. silnika. wskazówkatemp. silnika podnosi sie w miarę nagrzewania jego. Silnik pracował jakieś 15-20 min a wentylator się nie włączył. Sprawdzałem na krótko jest sprawny. Wskaznik utrzymywał się w okolicach połowy skali. Tak dobre chlodzenie ma roverek?

tutaj nie pomogę :sad: acz wygląda na to że się jednak nie przegrzewał :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
koles225 



Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 36
Skąd: Mazowsze



Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 22:05   

Jest to silnik 16 zaworowy więc chyba zaworki są regulowane hydraulicznie. Są chwile gdy silnik chodzi jak zegarek, po czym słychać klekotanie zaworów i za jakiś czas znowu ładnie.
Co do temperatury silnika, czy mogę czekać aż wskazówka temp. dojdzie na czerwone pole i sprawdzić czy załączy się wiatrak? nie zaszkodze silnikowi?
_________________
Darek
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 22:17   

to że silnik jest 16 zaworowy nie musi wcale oznaczać że są one regulowane hydraulicznie (to się nazywa zemsta konstruktorów ;))
jeśli jest regulacja hydrauliczna, to napewno gdzieś będzie napis *OHC (w miejscu gwiazdki S lub D lub nic ;))
jeśli sa regulowane hydraulicznie to niestety ewidentnie wspomniane szklanki :(
może poczekaj aż ktoś bardziej światły w pracy z tym modelem się wypowie... :???:
jeśli chodzi o temperaturę, to możesz śmiało poczekać, aż wskazówka podniesie się do 2/3 skali :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
koles225 



Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 36
Skąd: Mazowsze



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 05:15   

dzięki za podpowiedź co do temperatury
poczekam na rady dot. klekoczących zaworów

dziękuje i pozdrawiam
_________________
Darek
 
 
bear007 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 66
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 12:18   

Cześć na dziś Panowie,
chce ustawić zawory samodzielnie. Rozumiem, że powinno się przeprowadzac ten zabieg na ciepłym silniku. Luzy wiem jakie mają być. Pytam tylko o jakiś sposób, o to w jakim położeniu popychacza powinienem wkładać szczelinomierz...czy są jakieś niespodzianki?
_________________
Nie dyskutuj nigdy z debilem, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem poko
na doświadczeniem...
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 15:29   

sTERYD napisał/a:
to że silnik jest 16 zaworowy nie musi wcale oznaczać że są one regulowane hydraulicznie (to się nazywa zemsta konstruktorów ;) )

U kolegi jest silnik serii K, a zatem zawory są regulowane hydraulicznie.

Koleś napisał/a:
poczekam na rady dot. klekoczących zaworów

Nowy/stary olej?
Stukają bardziej na zimnym?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 15:44   

Popychacze do wymiany na 100%

Koleś napisał/a:
3. Ostatnia trzecia sprawa to niepokojąca temp. silnika. wskazówkatemp. silnika podnosi sie w miarę nagrzewania jego. Silnik pracował jakieś 15-20 min a wentylator się nie włączył. Sprawdzałem na krótko jest sprawny. Wskaznik utrzymywał się w okolicach połowy skali. Tak dobre chlodzenie ma roverek?


wszystko ok jak dla mnie nie widze tutaj nic niepokojącego...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 21:20   

bear007 napisał/a:
Pytam tylko o jakiś sposób, o to w jakim położeniu popychacza powinienem wkładać szczelinomierz

luzy się ustawia zawsze w momencie zapłonu, czyli kiedy oba zawory są z definicji zamknięte ;)
można to sprawdzić wkładając śrubokręt w gniazdo świecy, po zamknięciu obu zaworów tłok ma iść do góry, i znaleźć się w GMP, potem wraca i w DMP otwiera się wydech, znowu do góry zamyka się wydech, otwiera dolot, (wtedy nie mierzysz) tłok opada, zamyka się dolot i tłok idzie do góry, jak już dojdzie do GMP to możesz się bawić w ustawianie luzów :cool:
i tak na każdym cylindrze ;)
a jeśli chodzi o niespodzianki, to przekręć wał 2-3 razy i sprawdź luzy ponownie, mogą być niezłe niespodzianki ;)
Cytat:
U kolegi jest silnik serii K,
w '93 GSI były silniki K.. nie wiedziałem :oops:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bear007 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 66
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Wrz 21, 2007 21:48   

sTERYD dziękuję Ci wielce :wink:
_________________
Nie dyskutuj nigdy z debilem, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem poko
na doświadczeniem...
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Wrz 22, 2007 06:58   

bear007 napisał/a:
Rozumiem, że powinno się przeprowadzac ten zabieg na ciepłym silniku.

No i zabieg przeprowadzamy na ZIMNYM silniku. Temp. nie powinna przekraczać 20 pare stopni C.
Poszukaj w Googlu. Gdzieś leży manual do Hondy Civic. Tam jest podobnie.
Do ustawiania wału nallepiej jest zdjąć obudowę rozrządu, bo widać oznaczenia GMP i DMP na kole zębatym wałka rozrządu.
Dobrze jest też odkręcić swiece, latwiej wtedy kręcić wałem. :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
koles225 



Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 36
Skąd: Mazowsze



Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 21:08   

co do klekoczacych zaworow u mnie to olej wymienilem na nowy
przy rozgrzanym silniku sa momenty kiedy wszystko chodzi jak w zegarku, slychac tylko cykanie a za jakis czas klekot jednego badz dwu zaworow
potem znowu wszystko pieknie
moze to zuzyte "szklanki"zaworowe?
jak je wymienic i czy to droga impreza?

pdm
_________________
Darek
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 02, 2007 12:36   

Koleś napisał/a:
jak je wymienic i czy to droga impreza?

Wymienia się normalnie, wyjmujesz stare i montujesz nowe. Trzeba ściągnąć pokrywę wałków, wałki...
Jeden popychacz ok. 40-50PLN.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [216si 1,6 16V 94r] zawory & prędkość
najdek24 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
6 Wto Lut 26, 2008 15:58
AndrewS
Brak nowych postów [R214 ] Spalanie
Riko Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
6 Czw Lut 28, 2013 23:08
Riko
Brak nowych postów [R214 GSI `93] Przekażnik...
...wycieraczki tylnej szyby i ściemniacza oświetlenia wew.
koles225 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Pon Paź 08, 2007 15:38
koles225
Brak nowych postów [R214 95R] nie odpala
cukier_95 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Czw Kwi 03, 2014 11:18
cukier_95
Brak nowych postów [ R214 1.4 i 16v 95r ] Zmiana silnika
Angelus Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Sro Maj 27, 2009 19:35
wwekol



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink