Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 05:40 [R825] Klima - kto naprawi w poznaniu lub okolicy?
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1993
Mam takie pytanko. Kto w poznaniu lub okolicy naprawi klimę w roverku? Najprawdopodobniej padnięta jest sprężarka, bo poprzedni właściciel jak mi powiedział nie załączał ja przez całą jesien i zimę aż do czerwcowych upałów a jak włączył to chwilę pochodziła i pasek klinowy spadł z napędów, tak stwarzałą opór. Założył więc pasek od modelu bez kilmy.
Chciałbym roverka doprowadzic do 100% sprawności dlatego prosze o pomoc.
PS Rover fajnym autkiem jest.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 01:07, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 05:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 09:11 Re: Naprawa klimy - kto i gdzie naprawi (Poznan i okolice lu
Horte napisał/a:
Mam takie pytanko. Kto w poznaniu lub okolicy naprawi klimę w roverku? Najprawdopodobniej padnięta jest sprężarka, bo poprzedni właściciel jak mi powiedział nie załączał ja przez całą jesien i zimę aż do czerwcowych upałów a jak włączył to chwilę pochodziła i pasek klinowy spadł z napędów, tak stwarzałą opór. Założył więc pasek od modelu bez kilmy.
Chciałbym roverka doprowadzic do 100% sprawności dlatego prosze o pomoc.
Sprężarka z definicji ciężko chodzi, więc to, że zwaliła pasek, to może być wina tego, że był słabo napięty, albo napinacz się posypał. jeśli by za ciężko chodziła, to moim zdaniem prędzej by się pasek rwał, niż spadał
Może też być za duże bicie na kole sprężarki i dlatego zwaliło pasek, wtedy wystarczy wymienić sprzęgiełko, ale musisz sprawdzić czy jak pokręcisz za kółko to chodzi prosto.
Jeśli się okaże, że to jednak wina sprężarki to chyba najprędzej będzie dopasować jakąś
W kwestii rzetelnych klimiarzy w poznaniu to nie pomogę niestety
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Dziś podszedłem do roverka w celu sprawdzenia dokładniejszego sprężarki i nam takie wnioski z wizji likalnej:
- główne koło w sprężarce nie można obrócić
- w tym kle pasowym jest coś metalowego co można ręką ruszać ( coś jak sprzęgło), ale dlaczego się całe rusza
Może to pomoże wam zdiagnozowaćdefekt mojej klimy!
w celu uściślenia:
masz pasek założony na koło sprężarki?
jeśli tak to nie możesz nim obrócić, bo pasek blokuje
jeśli nie a sprężarka jest włączona (ten guzik od klimy się świeci to jeszcze nie ma paniki
jeśli sprężarka jest wyłączona to problemem jest sprzęgiełko przy wyłączonym sprzęgiełku to kółko powinno sie kręcić leciutko, ostatecznie jedynym oporem wtedy jest łożysko igiełkowe, i pewnie ono padło
jeśli włączysz sprzęgło, to środek jest dociskany do tego koła i napędzana jest sprężarka, wtedy opór wzrasta, ale ręką powinieneś dać radę obrócić,
skoro dasz radę obrócić środkiem (czyli wałkiem sprężarki) to wydaje mi się że sama pompa jest ok (przynajmniej od tej strony a problemem jest łożysko kółka
dasz radę wymienić sam, tylko pamiętaj, że jak wykręcisz rurki od sprężarki to będzie niezły wybuch więc najlepiej zrobić to nie demontując sprężarki
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Też tak sobie myślałem, że to łożysko. Teraz tylko pojawia się problem jak sie do tego zabrać bez demontażu sprężarki! Miejsca tam jest bardzo mało. Może ktoś z Was ma jakiś patent na to? No i jeszcze jedno: jakie tam dokładnie wchodzi łożysko, od czego pasuje? Czy warto wymienić sprzegiełko na nowe?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum